Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Verlichting "Umbauwagen"

Gestart door AadS zondag 05 december 2010, 13:09:07

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Verlichting "Umbauwagen"
Is er misschien iemand die ervaring heeft met het van verlichting voorzien van de "umbauwagen" uit de serie 0070?
Standaard is er niets, maar wellicht heeft iemad daar een alternatief voor gevonden.
Groetjes,
Aad
Re:Verlichting "Umbauwagen"
Ik zit niet zo in de nummers en series, maar bedoel je deze?

http://www.mscdh.nl/inbouw-digirails-80010-ledstrip/

René
Re:Verlichting "Umbauwagen"
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:Verlichting "Umbauwagen"
Daar heeft Treinsmurf een topic over geopend.
Zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=13606.msg213346#msg213346
Re:Verlichting "Umbauwagen"
Het betreft de 3-assige modellen. Deze zijn een aantal jaren geleden als sets (twee stuks vast gekoppeld) geleverd. (zie URL)
hier mag je klikken
Het topic van treinsmurf had ik al gespot, maar daar gaat het om de modellen met draaistellen. Marklin heeft voor de 3-assige modellen geen slepers en geen massacontacten. Dus moet er zelf iets gemaakt worden. Ik had gehoopt dat iemand al iets had gefreubeld.
Groet,
Aad

Edit Brigitte: link ingekort.
Re:Verlichting "Umbauwagen"
Hallo aad

een massa Veer kun je gemakkelijk maken door er 1 in tweeen te knippen en met een beetje hotmelt onder de wagon vast te zetten . Heb ik gedaan bij een donderbus. Ook hoor je wel eens dat mensen een draadje om het asje wikkelen alhoewel dat wellicht minder bedrijfszeker is.

Een sleper zou je kunnen maken door een niet te grote locsleper op een plaatje styreen te lijmen die je op zijn beurt weer met een beetje hotmelt onder het rijtuig zet.

Wat je natuurlijk ook kunt doen is een vierassige umbauwagen mee laten lopen in de stam en dan twee draden naar elk rijtuig door trekken ( stroomvoerende koppelingen passen helaas niet) wellicht dat de stroomvoerende viessmankoppelingen ( 2 polig) wel zouden kunnen, maar daar heb ik geen ervaring mee. Ik gebruik altijd een draadke waar ik een verbindingsstekkertje in maak van een printplaat stekkertje ( pennetje hulsje) met een stukje krimpkous.

Hopelijk heb je er wat aan

roland
Re:Verlichting "Umbauwagen"
Dat is weer lastig, als ik de laatste 2 berichten wil lezen moet ik steeds de tekst verschuiven.  :? :shock:
Re:Verlichting "Umbauwagen"
Massacontactveren ===> Klik
Re:Verlichting "Umbauwagen"
CiteerJohnnytrein
Stamgast

Offline

Berichten: 3865



       
   
Re:Verlichting "Umbauwagen"
« Antwoord #5 Gepost op: Vandaag om 14:38:09 »   
Dat is weer lastig, als ik de laatste 2 berichten wil lezen moet ik steeds de tekst verschuiven.  
Meld dit bericht aan de moderator     Gelogd
Groeten, Johnny

Steeds bereid om bij te leren.

dan lees je ze toch gewoon niet ?!
Re:Verlichting "Umbauwagen"
Bedankt voor de adviezen en tips. Weer wat om te hobby'en.
Mmoi voor de komende donkere dagen.
Groet,
Aad
Re:Verlichting "Umbauwagen"
Ja wim die tip van die massaveren is perfect. Jammer genoeg heb ik net de bestelling voor conrad de deur uitgedaan:-( volgende keer maar weer !

Roland