Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Lastige situatie

Gestart door markje zondag 05 december 2010, 21:24:35

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Lastige situatie
markje
gast

Lastige situatie
Waar ik nu een beetje zit is dat ik een heuvel wil maken maar,ik wil een stopspoor  maken waar de omgezaagde bomen op de wagons geladen kan worden om dat weer naar de zagerij te transpoteren,de fotos onder laat ziet hoe t nu er een beetje uitziet,maar,ik denk dat ik beter aan doe om dat spoortje  de hoogte inmaak op de heuvel.
wat denken jullie?






Re:Lastige situatie
Reinder
gast

Re:Lastige situatie
tja het heeft wel wat als het spoor iets omhoog gaat.

Mvg
Reinder

Re:Lastige situatie
Wasmi
gast

Re:Lastige situatie
Dat zou ik nu dus niet doen. Voor houtverlading heb je redelijk wat vlakke ruimte nodig bij je laadspoor, dus zo net onderaan de helling is prima.
Re:Lastige situatie
Lid sinds: 2007

offline
Re:Lastige situatie
Ook ik zou het aan de voet van de heuvel/berg laten gebeuren, dan kan je eerst het hout uit het bos slepen naar de verzamelplaats en dan gaan laden.
Ook heb je dan de mogelijkheid er nog evt een vrachtwagen bij te zetten, ook zal je dan ruimte moeten hebben voor een werkende kraan om echt te laden, en natuurlijk je opslag.
Dus laat het lekker beneden waar nog ruimte is.
Groeten en succes Jaap
Re:Lastige situatie
markje
gast

Re:Lastige situatie
ok toch dan moet ik me berg met een bolle boucht uitvoeren berg met een holle bocht bestaat niet, naja tot zover ik in t echt bergen gezien heb dan