Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

37662 Di3 Jernbanverket

Gestart door marnootje maandag 29 november 2010, 22:16:40

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
37662 Di3 Jernbanverket
marnootje
gast

37662 Di3 Jernbanverket
Hallo allemaal,


Ik ben naar Noorwegen geweest voor een uitwisseling en als herinnering lijkt het mij leuk om een Noorse loc te kopen. (Een Di3 van de Jernbanverket (M* 37662))

Sneeuwploegen zijn leuk, maar het lijkt mij leuker er een sleepje wagons achter te hangen (rijdt met wat ik mooi vind  :mrgreen:). Nu is mijn vraag of het mogelijk is de sneeuwploegen te verwijderen en in plaats hiervang een koppeling te plaatsen.
Ik heb al gegoogled en op Stummi gekeken maar ik word er niet veel wijzer van. :?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
Marnix
PS: Sta ik hier in het goede forum?
Re:37662 Di3 Jernbanverket
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re:37662 Di3 Jernbanverket
Hallo,

De schuiver zit er min of meer vast op, en de lok is meer bedoeld voor het sneeuw ruimen. (zo houdt hij ook z'n waarde)
Je kan de lok beter origineel laten en een bruine Di3 kopen. (er wordt er eentje met volledig geluid aangeboden in 't verkoophoekje. Helaas is de prijs ? 180)

Gr. Marcel
Re:37662 Di3 Jernbanverket

Hallo Marcel,

Bedankt voor je antwoord. Ik ga weer eens verder kijken ;)!

Groet,
Marnix
Re:37662 Di3 Jernbanverket
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:37662 Di3 Jernbanverket
De schuiver zit inderdaad aan de kap vast en wel op de plek waar normaal de buffers zitten zie foto.

Klik hier voor meer info bij DerModellbahnchecker.
Re:37662 Di3 Jernbanverket
Citaat van: Kappa op dinsdag 30 november 2010, 11:38:12
De schuiver zit inderdaad aan de kap vast en wel op de plek waar normaal de buffers zitten zie foto.
[Foto]
Klik hier voor meer info bij DerModellbahnchecker.
Bedankt voor de moeite!

Volgens de bouwtekening van andere NOHABs is het mogelijk de buffers te vervangen. Heb een mail gestuurd naar DerModellbahnchecker en naar M* met de vraag of de schuiver eraf te halen is, ik heb na enkele dag echter nog geen antwoord ontvangen :?.

Citaat van: loc1200 op maandag 29 november 2010, 23:39:55
Je kan de lok beter origineel laten en een bruine Di3 kopen.
Ik vindt de gele kleurstelling juist leuk :). Heb al gekeken naar nadere mogelijkheden maar vind alleen de gele mooi.

Bedankt voor jullie antwoorden en moeite!
Marnix
Re:37662 Di3 Jernbanverket
Kan je die bruine niet (laten)overspuiten?
Re:37662 Di3 Jernbanverket
Hallo allemaal,

Citaat van: Johnnytrein op zaterdag 04 december 2010, 09:01:53
Kan je die bruine niet (laten)overspuiten?
Johnny, ik vind het een leuk idee. Ik zal er overna denken :D!

Ik heb besloten om de aankoop te verplaatsen naar Mei/Juni, dan ben ik waarschijnlijk net weer terug vanuit Noorwegen. In plaats van de Di3 gaat de kerstman een CS2 (die gepland stond voor eind 2011) in mijn sok stoppen :D!

Citaat van: Remco@trein op zaterdag 04 december 2010, 13:07:59
Ik heb deze loc ook, vind het ook jammer dat de schuivers er niet afkunnen. het origineel rijdt buiten het winterseizoen ook zonder schuivers rond, voor werktreinen.
Dat vind ik nu juist ook jammer, want anders heb je een 2-in-1 loc  8). Het zal wel een verkooptruc zijn van M*, kijk je volgende jaar in de neuheiten en zie je opeens ereen zonder schuivers staan  :x.

Nogmaals onzettend bedankt voor iedereen die heeft gereageerd!

Groet,
Marnix
Re:37662 Di3 Jernbanverket
Voor eventuele andere geïntresseerden na een week is het mailtje van M* aangekomen:

Sehr geehrter Herr van Witzenburg,
 
diesen Wunsch hören wir zum ersten Mal. Das Modell 37662 besitzt im Vorbild eben 2 Schneeräumer und ein umbau entfernt dieses Modell dann vom Vorbild.  Daher haben wir dies in der Praxis noch nie ausprobiert. Ein Umbau müsste aber eigentlich möglich sein. Zur Orientierung anbei die Explosionszeichnungen der betroffenen Modelle.
 
Mit freundlichen Grüßen

Ihr Märklin Kundenservice


Ik begrijp hieruit dat Märklin niet weet dat deze loc ook een zomeruitvoering heeft. :? Volgens hen moet het in theorie mogelijk zijn. Als bijlage kreeg ik twee bouwtekeningen, eentje van de normale NOHABs en eentje van de 37662.


Groet,
Marnix