Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Sneeuw...

Gestart door Acido maandag 29 november 2010, 17:40:24

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:De eerste sneeuw...
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re:De eerste sneeuw...
Bekend gezicht zo die platen. Ik heb met enkele andere een paar uur op Uitgeest staan spotten (lees filmen) onder genot van diverse bakjes gratis NS thee en heb het over zien gaan op pendeldienstregeling. Wat een chaos werd het zo nu en dan. Ach ja, wat wil je, met bijna 30 centimeter sneeuw in een middag :shock: Het kan ook een keer teveel zijn... :x
Re:De eerste sneeuw...
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Trots lid van CJAG!

offline
Re:De eerste sneeuw...
Ik snap niet waar die mensen in het Westen zo moeilijk over doen. Beetje sneeuw wat gevallen is....... :mrgreen:

Groeten van iemand van de Oostgrens, die de sneeuwlaag wel errug dun vindt! :lol:
Re:De eerste sneeuw...
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re:De eerste sneeuw...
Ben het met je eens, Ronald.
Vandaag gewerkt en was zelfs nog 4 minuten te vroeg binnen. Hoezo sneeuw?  :lol:

Gr.  Charlie
Re:De eerste sneeuw...
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re:De eerste sneeuw...
Citaat van: Ronald op vrijdag 17 december 2010, 20:41:39
Ik snap niet waar die mensen in het Westen zo moeilijk over doen. Beetje sneeuw wat gevallen is....... :mrgreen:

Groeten van iemand van de Oostgrens, die de sneeuwlaag wel errug dun vindt! :lol:
"Beetje sneeuw" noemt men dat...


En dan kreeg ik de rolmaat er niet eens helemaal in, bleef hangen op het laatste stukje, zal wel wat geplet onder zitten ofzo... Locatie: Mijn achtertuin...
Bussen uit de stallingen in Alkmaar, Haarlem en Zaandam rijden niet, was er geschoven en gestrooid op de weg, half uur later lag er weer 3 tot 4 centimeter... Treinen reden met pendeldienstregeling. Wat een gekkenhuis.
Re:De eerste sneeuw...
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Trots lid van CJAG!

offline
Re:De eerste sneeuw...
Ja, zo kan ik het ook: alle sneeuw bij elkaar scheppen op een berg! :lol:

Kortom: rustig an, dan kump t vanzelf wel goed  8)
Re:De eerste sneeuw...
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:De eerste sneeuw...
Hier in Friesland ligt maar een cm :lol: Hopelijk word het ook niet meer, want als het weer zo koud word, en weinig sneeuw op het ijs? Dan kan..................
Re:De eerste sneeuw...
Lid sinds: 2007

offline
Re:De eerste sneeuw...
Citaat van: Charlie op vrijdag 17 december 2010, 20:56:29
Ben het met je eens, Ronald.
Vandaag gewerkt en was zelfs nog 4 minuten te vroeg binnen. Hoezo sneeuw?  :lol:

Had dan met mij meegegaan vandaag Charlie.
Heb om 14 uur lijn 104 gereden vanuit Purmerend Noord naar Amsterdam, was om 14.45 op de PH-kade om vervolgens om 17 uur weer te vertrekken met lijn 106 vanaf het CS.
Was om 19.15 uur in Purmerend Overwhere...
Maar ja, er werd vanaf 16 uur niet meer gereden, behalve dan de bussen die nog op de weg zaten.

Op station Overwhere vertrok nog een ouderwets triootje Plan V's richting Amsterdam CS.
Die oude beestjes schrikken niet van een beetje sneeuw, rijden altijd. :)

Groeten van Jarno
Re:De eerste sneeuw...
Citaat van: Charlie op vrijdag 17 december 2010, 20:56:29
Vandaag gewerkt en was zelfs nog 4 minuten te vroeg binnen. Hoezo sneeuw?  :lol:
Zeker op 3 wielen door de binnenbochten gereden :shock: en haltes overgeslagen :?.
Re:De eerste sneeuw...
Ik kreeg zojuist weer een mailtje van NS over de situatie zoals die de komende dagen op het spoor zal zijn: minder stoptreinen en IC's en mogelijk langere reistijden.

Geachte heer Kosterman,

Vandaag was het volop winters weer. De sneeuw en ijzel heeft iedereen die onderweg was parten gespeeld.
Ook het treinverkeer heeft last gehad van het winterweer. Onze mensen doen er alles aan om iedereen op de gewenste bestemming te brengen.

De weersvooruitzichten zijn dat de winterse buien de komende dagen aanhouden. Daarom geldt vanaf zaterdag een aangepaste dienstregeling. Er rijden minder stoptreinen en Intercity's. Doordat er minder treinen rijden kunnen de treinen voller zijn dan normaal. Het is verstandig om rekening te houden met langere reistijden.

Kijk voor vertrek voor meer reisinformatie op ns.nl, teletekst pagina 751, mobiel.ns.nl of Reisplanner Xtra.

Met vriendelijke groet,


Erik Beenen
Directeur Consumentenmarkt
Re:De eerste sneeuw...
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re:De eerste sneeuw...
Citaat van: Ronald op vrijdag 17 december 2010, 21:24:22
Ja, zo kan ik het ook: alle sneeuw bij elkaar scheppen op een berg! :lol:
Jaa, die berg ligt voor en is 1,60 m hoog en ca. 2 bij 4 aan de grond... :D

Voor de mensen die benieuwd zijn naar hoe het bij ons in Noord Holland was: Kijk en geniet 8)
Re:De eerste sneeuw...
Alpen Bassie
gast

Re:De eerste sneeuw...
goedenmorgen

nou het was niet niet alleen een chaos op he spoor maar meer op de weg met die amateurs
alles stond vast bij de westport de  a 9 a 4 en zo en zo
ik had nog geluk met de pond want het werd steeds drukker
en zelf de auto,s die van de pond af kwamen konden niet meer weg omdat de rotonde vast stond en ook de gehele weg
was na een rit van ruim 3 uur pas bij syl na half 10 reed ik probleemloos naar huis en zometeen naar houten
tipje van bas pas je auto banden aan de sneeuw door deze wat te laten aflopen dan heb je meer grip dus betere controle over je auto en rem wat meer op je motor af.
maar goed het was echt een chaos bussen reden niet ik kan het in dit land echt niet meer begrijpen
vind het gewoon een peppie en kokkie land.

zo en nu naar houten naar de mac zal je bedoelen :lol: :lol:
Re:De eerste sneeuw...
Lid sinds: 2009

offline
Re:De eerste sneeuw...
In Roermond ligt op dit moment +/-  2 cm sneeuw op de localen wegen is het wel glad woonerf bij mij is een schaatsbaan.
Op dit moment wordt de laag wel dikker want het is gaan sneeuwen.
We hebben gisteren nog geluk gehad dat het bij ons voorbij trok.
Maar denk dat we dit geluk niet houden ,het heeft wel tot -8 gevroren maar het is niet echt koud.

Ger 
Re:De eerste sneeuw...
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:De eerste sneeuw...
Citaat van: Gerard op vrijdag 17 december 2010, 23:42:43de situatie zoals die de komende dagen op het spoor zal zijn: minder stoptreinen en IC's en mogelijk langere reistijden.

In het mailtje, dat ook ik mocht ontvangen, staat o.a. het volgende te lezen: "Ook het treinverkeer heeft last gehad van het winterweer."

Worden we nou ook nog is een keer in de maling genomen of lijkt het maar zo.

Ik dacht van NSR en ProRail een flink poosje geleden begrepen te hebben dat zij "winterklaar" zijn.............
Re:De eerste sneeuw...
Spoorman
gast

Re:De eerste sneeuw...
Citaat van: Alpen Bassie op zaterdag 18 december 2010, 08:26:22

vind het gewoon een peppie en kokkie land.


:mrgreen:
Re:De eerste sneeuw...
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:De eerste sneeuw...
Citaat van: Hans Biere op zaterdag 18 december 2010, 09:15:45
Ik dacht van NSR en ProRail een flink poosje geleden begrepen te hebben dat zij "winterklaar" zijn.............

Ik dacht dat een wat minder flink poosje geleden al duidelijk is geworden dat ze dat niet zijn. Desondanks is het een grof schandaal dat ze last hebben van het winterweer, terwijl er op de weg niks aan de hand is, alle bussen gewoon rijden en oh ja, Schiphol draait als een zonnetje. Toch?
Re:De eerste sneeuw...
Lid sinds: 2007

offline
Re:De eerste sneeuw...
Citaat van: Acido op zaterdag 18 december 2010, 11:01:46
Citaat van: Hans Biere op zaterdag 18 december 2010, 09:15:45
Ik dacht van NSR en ProRail een flink poosje geleden begrepen te hebben dat zij "winterklaar" zijn.............

Ik dacht dat een wat minder flink poosje geleden al duidelijk is geworden dat ze dat niet zijn. Desondanks is het een grof schandaal dat ze last hebben van het winterweer, terwijl er op de weg niks aan de hand is, alle bussen gewoon rijden en oh ja, Schiphol draait als een zonnetje. Toch?

Volgens mij houdt hans alleen maar de ( negatieve ) berichtgeving over het " spoor"  in de gaten en bericht hier over als een soort leedvermaak. dat het op de wegen enz hommeles is ,  is hem klaarblijkelijk ontgaan ...... :lol: :lol: :lol:

Ach, je moet toch wat te zeuren hebben in ons kikkerlandje... ....... : :| :| :|
Re:De eerste sneeuw...
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:De eerste sneeuw...
Citaat van: Acido op zaterdag 18 december 2010, 11:01:46terwijl er op de weg niks aan de hand is, alle bussen gewoon rijden en oh ja, Schiphol draait als een zonnetje. Toch?

Het grote verschil is volgens mij dat deze betreffende instanties die je hier noemt nooit hoog van de toren hebben geblazen dat ze "winterklaar" zijn. Bovendien is het al vanaf den beginne bekend dat starten en landen van vliegtuigen bij mist en / of gladde start- en landingsbanen problematisch is. Dat is geen specifiek Nederlands probleem maar wereldwijd.

Het lijkt er nu op dat NSR zich door middel van die belachelijke "weer-mailtjes" alvast bijvoorbaat indekt. Wat een open deur zeg. Normaal gesproken kijk ik altijd voor ik met de Familie Spoor op reis ga op de reisplanner of "de kust veilig" is.

En voor de rest.... :D

Ik zit lekker bij de kachel deze dagen. Met de treinen bezig, leuke treinenlectuur lezen en me vooral niet ergeren aan hetgeen ik bijna ieder halfuur over de Familie Spoor op de radio te horen krijg.  :lol: :lol:
Re:De eerste sneeuw...
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Trots lid van CJAG!

offline
Re:De eerste sneeuw...
hier op de IJssellijn (Roosendaal-Arnhem-Zwolle) rijdt er 1 setje van 3 plan V's als intercity! :lol: Even voor de liefhebbers van old-skool  8)
Re:De eerste sneeuw...
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:De eerste sneeuw...
Citaat van: Gerard op vrijdag 17 december 2010, 19:45:25
Overigens zou de naam van dit topic inmiddels wel veranderd mogen worden in "De tweede sneeuw..." :lol:

Dit zal ook wel niet de laatste sneeuw zijn, topic titel aangepast ;-)

CiteerDat is geen specifiek Nederlands probleem maar wereldwijd.
Oh ja, sorry, Hans :lol: ;-)

Was even vergeten dat de problemen op de weg en het spoor specifiek Nederlands zijn :-P
Re:Sneeuw...
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:Sneeuw...
Plaatjes...





























:-)
Re:Sneeuw...
Lid sinds: 2007

offline
Re:Sneeuw...
Hele fraaie sfeerplaatjes, ik krijg het er gewoon koud van.
Maar die treinen rijden toch maar weer mooi. Nou ja, op een paar (onbelangrijke) na, kniesoor die daar op let...daar krijg ik het weer warm van :)

groet, Martin
Re:Sneeuw...
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:Sneeuw...
Citaat van: Acido op zondag 19 december 2010, 13:41:01
Plaatjes...

Zeer sfeervol! Ergens komen (sommige) mij zeer bekend voor......... :lol: :wink:
Re:Sneeuw...
matthijs popken
gast

Re:Sneeuw...

mooie plaatjes  8)

gr,
Matthijs
Re:Sneeuw...
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:Sneeuw...
Citaat van: Hans Biere op zondag 19 december 2010, 14:19:59
Citaat van: Acido op zondag 19 december 2010, 13:41:01
Plaatjes...

Zeer sfeervol! Ergens komen (sommige) mij zeer bekend voor......... :lol: :wink:

Ik ben dan ook niet ver van huis gegaan ;-)
Re:Sneeuw...
Alpen Bassie
gast

Re:Sneeuw...
mooie plaatjes.
maare rijden er nog treinen las op de telegraaf dat ja alweer utrecht cs plat licht.
maar bij ons deden de spoorbomen het niet deze gingen steeds dicht
er stond een man deze open te houden voor het verkeer en ja dan heb je auto,s die het soms niet snapen dat ze moeten doorrijden en die arme man maar de boom omhoog houden :lol:
groetjes bas
Re:Sneeuw...
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:Sneeuw...
Citaat van: Acido op zondag 19 december 2010, 15:00:00Ik ben dan ook niet ver van huis gegaan ;-)

Nee........... ik snap 'm.  :lol: :wink:
Re:Sneeuw...
Lid sinds: 2007

offline
Re:Sneeuw...
mooi hoor.

heb mij daartraks prima vermaakt
samen met mn broer in de sneeuw; ik fietsen hij met de slee erachter.
dan 20km/u gaan en remmen 8) :mrgreen:

Dennis
Re:Sneeuw...
Lid sinds: 2007

offline
Re:Sneeuw...
Mooie sfeerplaatjes, maar het mag van mij nu wel ophouden...

Groeten van Jarno
Re:Sneeuw...
Blausee-Mitholz
gast

Re:Sneeuw...
Citaat van: Alpen Bassie op zondag 19 december 2010, 16:09:50
maar bij ons deden de spoorbomen het niet deze gingen steeds dicht

:roll: ze deden het dus juist wel  :mrgreen: Echter te goed ze bleven dicht  :lol:
Overwegstoring dus.

Idd Jarno ik ben het ook al lang zat!

Mvg, Johan
Re:Sneeuw...
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:Sneeuw...
Citaat van: vriend op zondag 19 december 2010, 19:40:39
Mooie sfeerplaatjes, maar het mag van mij nu wel ophouden...

Van ons ook.

De auto staat "start-klaar" om morgen in plaats te treden van eventueel niet gebruik te kunnen maken maar wel betaald abonnement op ons NSR-traject.

We gaan het allemaal meemaken. Onze "onderneming"  start om ongeveer 05:15 uur. Als dat niet vroeg genoeg is... :lol:
Re:Sneeuw...
fasca
gast

Re:Sneeuw...
AMSTERDAM -  De NS heeft een megaprobleem met kapotte treinen. De spiksplinternieuwe Sprinter is erg storingsgevoelig. De trein is ingezet, zonder dat hij ooit is getest in de sneeuw. De Sprinters hebben vrijwel allemaal last van kortsluiting.


Foto: Ronald Bakker Er zijn zoveel treinen defect dat de NS niet eens een normale dienstregeling kan rijden. De helft van de nieuwe sprinters ligt er uit en ook staan talloze dubbeldekkers kapot langs de kant.

De NS heeft aangekondigd vandaag en mogelijk ook morgen met een uitgedunde dienstregeling te rijden vanwege de winterse omstandigheden, maar ook als de zon hoog aan de hemel had gestaan, kan de NS niet voldoende treinen inzetten om een normaal rooster te rijden.

Wekenlang problemen

Volgens ingewijden binnen onderhoudsbedrijf Nedtrain zijn de problemen zo groot dat het mogelijk weken gaat duren voordat de treinen gerepareerd zijn.

Gisteren stonden op minstens tien perrons op Utrecht Centraal treinen stil, omdat ze kapot waren of omdat de machinist elders vastzat. Het treinverkeer van en naar Utrecht CS lag lange tijd stil, omdat kapotte treinen moesten worden weggesleept. Volgens een woordvoerder van ProRail ging het gisteren met de infrastructuur redelijk goed.

"We hadden wat problemen met een wissel bij Utrecht, maar die konden we redelijk snel repareren." De schuld van de vertragingen lag deze keer vrijwel alleen bij de NS.

De NS trok ongeveer 50 miljoen euro uit voor het winterklaar maken van de treinen, maar deze actie is totaal mislukt. Noch de dubbeldekkers (VIRM) noch de nieuwe Sprinters kunnen tegen sneeuw en smeltwater. De dubbeldekkers hadden ook vorig jaar al veel last van het winterweer. De NS kondigde verbeteringen aan, maar ook die hebben kennelijk niet geholpen.

Bron De Telegraaf
Re:Sneeuw...
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Sneeuw...
Ik had het ook gelezen. Toch wel zorgelijk (en lullig) voor de NS. Komen ze eindelijk met nieuwe treinen, rijden ze bij de minste of geringste afwijking van de meest ideale omstandigheid niet. Er worden nu al bijna 200 jaar treinen gebouwd; hoe kan het dan dat die nieuwe SLeT's zo slecht zijn? En, belangrijker, waarom wordt een trein niet fatsoenlijk getest voordat 'ie ingezet wordt? Dat vind ik stiekem toch best schokkend!  :(

Hopelijk zijn de problemen met de SLeT's op te lossen...
Re:Sneeuw...
Wasmi
gast

Re:Sneeuw...
Dat fatsoenlijk testen kost heel erg veel geld, en dat wil/mag NS niet uitgeven. Bij zulke projecten worden afwegingen gemaakt ovcer wat wel en wat niet moet worden getest, vaak wordt ook op basis van 'commonality' of wel mate van gelijkheid met andere types, gekeken welke testen echt noodzakelijk zijn. Gezien de milieu hype over 'global warming', en de voorspellingen van de 'milieu experts' die hebben geroepen dat we nooit meer koude winters zouden krijgen, is het niet helemaal onlogisch dat NS van uitgebreide wintertesten heeft afgezien.

Walter
Re:Sneeuw...
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:Sneeuw...
Citaat van: Rutger op maandag 20 december 2010, 15:53:06
Toch wel zorgelijk (en lullig) voor de NS.

Ik vind dat je het nog heel erg netjes verwoord! Voor het overige, de "Telegrof-stijl" ook met een korreltje zout nemend,  :shock:
Re:Sneeuw...
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Sneeuw...
Citaat van: Wasmi op maandag 20 december 2010, 16:00:01
Gezien de milieu hype over 'global warming', en de voorspellingen van de 'milieu experts' die hebben geroepen dat we nooit meer koude winters zouden krijgen, is het niet helemaal onlogisch dat NS van uitgebreide wintertesten heeft afgezien.

Persoonlijk ben ik van mening dat die milieuhype de boom in kan (en nu druk ik me erg voorzichtig uit) en dat er gekeken moet worden naar wat er echt gebeurd. Winters in Nederland zijn soms streng en soms bijzonder slap. Dat is "altijd zoo geweescht". Het kan in januari +15 of -15 graden zijn. Het enige dat er over te zeggen is, is dat strenge(re) winters vaak in blokjes komen; dus een aantal achter elkaar. Hoe lang ons huidige blokje duurt is niet te zeggen. Maar het lijkt mij toch niet dat het uiterst summier onderbouwde gewauwel van een stel klimaatcrisis-predikers ervoor zorgt dat je niet goed test. Zo kortzichtig zullen ze toch niet zijn bij de NS.  :lol:

P.S. Naar smaak korrels zout toevoegen...
Re:Sneeuw...
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:Sneeuw...
Citaat van: Rutger op maandag 20 december 2010, 16:40:04P.S. Naar smaak korrels zout toevoegen...

Ik heb m'n portie voor vandaag alweer ruimschoots gehad. Eigenlijk helemaal niet goed voor mij... :lol:
Re:Sneeuw...
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Sneeuw...
Neem nou maar nu het nog kan; volgende week is er in het hele land geen korrel meer te krijgen... :lol: :mrgreen:
Re:Sneeuw...
Wasmi
gast

Re:Sneeuw...
Citaat van: Rutger op maandag 20 december 2010, 16:40:04
Maar het lijkt mij toch niet dat het uiterst summier onderbouwde gewauwel van een stel klimaatcrisis-predikers ervoor zorgt dat je niet goed test. Zo kortzichtig zullen ze toch niet zijn bij de NS.  :lol:
Ach, toen die serie werd besteld was er nog niet goed door de hype heengeprikt, de hersenspoelfilm van Al Gore was verplichte kost voor politici en op scholen, dus invloed heeft het vast wel gehad. Probeer maar eens aan technisch niet onderlegde beleidsmakers en budgetbepalers uit te leggen waar dat testen allemaal voor nodig is als het toch geen winter meer wordt en het toch x miljoen kost op een project wat al is vertraagd en meer heeft gekost dan geraamd...........

Re:Sneeuw...
Gerard
gast

Re:Sneeuw...
Citaat van: Wasmi op maandag 20 december 2010, 17:29:31
... en het toch x miljoen kost op een project wat al is vertraagd en meer heeft gekost dan geraamd...........
Dus wat krijgen we nu? Het kost nog meer miljoenen en nog meer vertraging voor de SLeT-serie echt operationeel en bijna storingsvrij ingezet kan worden...  :(
Re:Sneeuw...
Lid sinds: 2008

offline
Re:Sneeuw...
Wat misschien ook (niet) meehelpt is dat vrijwel alle onderhoudswerkplaatsen gesloten zijn, in een streven nog efficiënter (=goedkoper) te kunnen werken. Volgens mij is de rek eruit en moeten werkplaatsen als Zaanstraat gewoon weer open om storingen vlot te kunnen verhelpen.
Re:Sneeuw...
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:Sneeuw...
Citaat van: vriend op zondag 19 december 2010, 19:40:39
Mooie sfeerplaatjes, maar het mag van mij nu wel ophouden...

Sorry, hier zijn toch nog wat sfeerplaatjes... Of bedoelde je dat niet? ;-)

Deze heb ik vandaag genomen op de kazerne waar ik werk.


Sherman tank van het Cavaleriemuseum, goed geconserveerd ;-)


Het gebouw waar ik werk; een oase van kleur in een zwart-witte wereld




Hier kan beachvolleybal (!) worden gespeeld (de twee paaltjes rechts zijn voor het net)... Maar nu even niet.
Let ook op de dampende sneeuw boven het veld op de achtergrond.






Oppassen dat de hoorn niet aan je oor vastvriest!


Lampje heeft gewonnen van de sneeuw


Martijn ;-)
Re:Sneeuw...
Alpen Bassie
gast

Re:Sneeuw...
het lijkt wel het ardennen offensief :lol: :lol:
wederom mooie plaatjes van een witte wereld.

groetjes bas
Re:Sneeuw...
Ronald69
gast

Re:Sneeuw...
Citaat van: Hans Biere op zondag 19 december 2010, 19:50:17
De auto staat "start-klaar" om morgen in plaats te treden van eventueel niet gebruik te kunnen maken maar wel betaald abonnement op ons NSR-traject.

Hans, als ik jou was zou ik gelijk dat abonnement opzeggen en in het vervolg gewoon met de auto gaan. Heb je ook geen last van vertraagde treinen of dat er geen treinen rijden.

Grt, Ronald.
Re:Sneeuw...
Lid sinds: 2007

offline
Re:Sneeuw...
Citaat van: Hans Biere op zondag 19 december 2010, 19:50:17
Citaat van: vriend op zondag 19 december 2010, 19:40:39
Mooie sfeerplaatjes, maar het mag van mij nu wel ophouden...

Van ons ook.

De auto staat "start-klaar" om morgen in plaats te treden van eventueel niet gebruik te kunnen maken maar wel betaald abonnement op ons NSR-traject.

We gaan het allemaal meemaken. Onze "onderneming"  start om ongeveer 05:15 uur. Als dat niet vroeg genoeg is... :lol:



Vertel eens , hans, hoeveel vertraging liep je op onderweg ,  vandaag?
Ik ben er wel benieuwd naar! :lol:
Re:Sneeuw...
Kroko14253
gast

Re:Sneeuw...
Hoi

Prachtige plaatjes, Martijn.
Ik was vandaag naar Zwolle op en neer (van Arnhem) en onderweg ook mooie plaatjes gezien van het prachtige, witte landschap. Jammer, dat ik geen foto's heb. Misschien maak ik later in de week nog wat.
Had trouwens weinig tot geen vertraging. Alleen de ochtendtrein naar Zwolle had 10 minuten vertraging.

Groetjes

Harry
Re:Sneeuw...
Wasmi
gast

Re:Sneeuw...
Citaat van: Gerard op maandag 20 december 2010, 18:53:20
Citaat van: Wasmi op maandag 20 december 2010, 17:29:31
... en het toch x miljoen kost op een project wat al is vertraagd en meer heeft gekost dan geraamd...........
Dus wat krijgen we nu? Het kost nog meer miljoenen en nog meer vertraging voor de SLeT-serie echt operationeel en bijna storingsvrij ingezet kan worden...  :(

joh..... het lijkt de luchtmacht wel ;-) :?
Re:Sneeuw...
Ronald69
gast

Re:Sneeuw...
Het hele weekend niet of nauwelijks te maken gehad met vertragingen te Zwolle en alles reed gewoon op 1 treinserie na. Kunnen ze in Utrecht een puntje aan zuigen.

Grt, Ronald.
Re:Sneeuw...
Lid sinds: 2008

offline
Re:Sneeuw...
NS en sneeuw 20 december 2010, sneeuwplaatjes voor jullie....  8)

1 Misschien bedoelt Hans ook wel dat de informatieborden iets te wensen over laten
(ze geven geen informatie 's ochtends vroeg....)



2 De treinen rijden wel! (1700 + dubbeldekker ipv SLT



3 Lunchwandeling gemaakt naar het station (nog steeds voor de bezoekers van het 3rail forum...)



4 Alleen als ie ijs en ijs koud is?



5 ook in het midden?



6 Een dubbeldekker richting Enkhuizen



7 Trappetje op voor de Thalys



8



9 Dubbeldekkers doen het beter dan enkeldeksmateriaal?



10 de Fyra



11 Op weg naar huis rijden de treinen nog steeds redelijk op tijd!


12 Misschien bedoelt Hans ook wel dat de informatieborden iets te wensen over laten
(ze geven ook geen informatie 's avonds....)




Re:Sneeuw...
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:Sneeuw...
Citaat van: peter1234 op maandag 20 december 2010, 20:55:25Vertel eens , hans, hoeveel vertraging liep je op onderweg ,  vandaag?

Daar wil ik niet geheimzinnig over doen. Ik zal het je eerlijk zeggen. :lol:

Vooraf wil ik wel opmerken dat hier en wijde omgeving geen sneeuw van betekenis is gevallen en er normaal gesproken (nog) geen SLET op onze trajecten rijdt. Maar dat terzijde.

Je vraag beantwoordend:

Heden ochtend: geen vertraging. Op tijd vertrokken en op plaats van bestemming aangekomen.

Heden middag: (weer) onbekende problemen op het traject Schiphol - Weesp. Op Schiphol volgens drlg vertrokken maar verschillende keren opgehouden waardoor met 15 minuten vertraging op de bestemming werd aangekomen.

Ik wil geen kniesoor zijn die daar op let dus alle hulde voor vandaag. Dat kwartiertje loop ik wel weer is een keer in.  :lol:
Re:Sneeuw...
Gerard
gast

Re:Sneeuw...
[cynisme]

Wat niet rijdt

hoef je ook niet te vermelden hè?

[/cynisme]