Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Sneeuw...

Gestart door Acido maandag 29 november 2010, 17:40:24

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Sneeuw...
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Trots lid van CJAG!

offline
Re:Sneeuw...
Dat spreek ik tegen: ben vandaag op de Posbank geweest (Rheden), en daar kon je tot je knieeen in de sneeuw staan.
Re:Sneeuw...
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re:Sneeuw...
Citaat van: Ronald op zaterdag 25 december 2010, 21:19:21
Dat spreek ik tegen: ben vandaag op de Posbank geweest (Rheden), en daar kon je tot je knieeen in de sneeuw staan.

Dat moet ik ook bekennen hier in Lunteren zijn er stukken waar flinke pak sneeuw ligt en het met de auto onbegaanbaar is.
Momenteel sneeuwt het hier weer en ligt er al een dun nieuw laagje.

Groetjes,

Antal
Re:Sneeuw...
Lid sinds: 2008

offline
Re:Sneeuw...
Jaja, een beetje met een knipoog het sneeuwdebacle bij NS bekritiseren valt me toch niet mee. In bericht 174 riep ik al dat ik, als statement waarvan NS directie vast een slapeloze nacht krijgt, mijn (Marklin, Roco en Fleischmann) NS materiaal tijdelijk zou vervangen door bewezen wintervast (Marklin) OBB en SBB materiaal. Waarbij ik er gemakshalve van uit ga dat getrokken rijtuigen niet snel defect zullen raken (ICR/ICK etc). Om dan te eindigen met een foto waar mijn NS lokjes op een soort van Watergraafsmeer / Zaanstraat staan (daar staan tientallen wintervaste? 1700 met dubbeldeksmateriaal en plan V treinstellen). Die foto had ik echter niet geplaatst.  :(
De verwijzing naar Duits materiaal sloeg inderdaad op de SLT en naturlijk op het feit dat onze Marklin lokjes ook uit Duitsland komen (kwamen).  En dus wel een beetje aan sneeuw gewend moeten zijn!
Eindig ik met de eerder niet geplaatste foto en de hoop dat we volgend jaar een topic kunnen openen over de (onvoldoende) capaiteit van de airco's in de SLT treinstellen, omdat we dan van een subtropische kerst genieten!
8)

Re:Sneeuw...
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Trots lid van CJAG!

offline
Re:Sneeuw...
Ik hoop dat de forumleden nu snappen waarom ik de M* sneeuwschuiverset heb aangeschaft..... :lol:

En bovendien, ik voornamelijk met stoom rijdt..... :lol:

Kerstgroet,

Ronald
Re:Sneeuw...
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:Sneeuw...
Citaat van: Blausee-Mitholz op zaterdag 25 december 2010, 17:46:03
Ondanks alle fouten en blunders die er wel degelijk gemaakt zijn/worden mag je voor het personeel toch het petje afnemen dat ze er alles aan doen op op gang te blijven.

Helemaal mee eens en hetgeen ik altijd voor het rijdend-personeel heb gedaan en blijf doen. Alle lof!
Re:Sneeuw...
Gerard
gast

Re:Sneeuw...
Citaat van: Ronald op zaterdag 25 december 2010, 21:58:54
En bovendien, ik voornamelijk met stoom rijdt..... :lol:
Dat is om de bovenleiding te ontdooien 8).
Re:Sneeuw...
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Trots lid van CJAG!

offline
Re:Sneeuw...
Citaat van: Gerard op zaterdag 25 december 2010, 22:00:39
Citaat van: Ronald op zaterdag 25 december 2010, 21:58:54
En bovendien, ik voornamelijk met stoom rijdt..... :lol:
Dat is om de bovenleiding te ontdooien 8).

Precies, en daarom dus laatst een 2e montagewagen gekocht: om bij schade in te kunnen grijpen  :)
Re:Sneeuw...
Lid sinds: 2007

offline
Re:Sneeuw...
Afgelopen donderdag voor mijn werk een reisje gemaakt naar Homburg/Saar. Tot Mannheim met de ICE en vandaar met de RE naar Homburg. Vertrek uit Utrecht rond 08:30, geplande aankomst in Homburg 14:00. Door het weer waren er voor Oberhausen al wisselstoringen, waardoor er geen goederentreinen ingehaald konden worden (was vorige week ook al, toen ik met dezelfde trein onderweg was naar München). Uiteindelijk loopt de trein door meerdere wisselstoringen in de omgeving van Keulen een vertraging op van een uur. Via de omroep verneem ik dat veel treinen vertragingen hebben van een uur of meer en verschillende ICE's zijn uitgevallen. Hierdoor wordt de ICE 105 (Amsterdam - Basel) waar ik mee reis extreem druk. Mensen staan zelfs in de wagenovergangen. Natuurlijk is mijn aansluitende RE in Mannheim al lang weg. Uiteindelijk kom ik om 15:30 pas aan in Homburg na nog een extra overstap in Kaiserslautern. Daarna moest ik met een auto terug naar Nederland. Het valt verder buiten het bestek van dit topic wat ik tijdens die rit allemaal heb meegemaakt, maar die duurde 24 uur (ook door het weer). Ook bij de DB zijn dus zat problemen door het winterweer.

Met vriendelijke groet,

Aldert
Re:Sneeuw...
Lid sinds: 2009

Koploper en DDAR te Steenberg

offline
Re:Sneeuw...
Citaat van: Blausee-Mitholz op zaterdag 25 december 2010, 17:46:03
Met 20 cm sneeuw in Limburg mag je ook niet meer verwachten dat alles op tijd rijdt.
Ondanks alle fouten en blunders die er wel degelijk gemaakt zijn/worden mag je voor het personeel toch het petje afnemen dat ze er alles aan doen op op gang te blijven. Er is nu geen land in Europa zonder problemen dus we mogen nog niet klagen denk ik.

Mvg, Johan

Helemaal mee eens!!
Re:Sneeuw...
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:Sneeuw...
Het is nu definitief duidelijk dat ProRail en NS zich behoorlijk verkeken hebben op hun wintervastheid. Er staat zoveel materieel defect dat we daar, net als vorig jaar, nog weken last van gaan hebben. Zelfs het beruchte Zoutkaartje is terug... :?

:arrow: Zie HIER.
Re:Sneeuw...
Lid sinds: 2007

offline
Re:Sneeuw...
Citeer?Ook heeft NS aan eigen medewerkers gevraagd niet in de spits te reizen;

Helaas moet ik nu zelf wat later beginnen en voor de avond spits weer naar huis :-)
Re:Sneeuw...
Gerard
gast

Re:Sneeuw...
Niet alleen bij ons levert de sneeuw problemen op met spoormaterieel. Hieronder het bericht dat ik tegenkwam op de site van de Volkskrant:

STOCKHOLM - De Zweedse verkeersoverheid (Trafikverket) heeft twee ruim vijftig jaar oude locomotieven uit het spoorwegmuseum in Gävle gehaald om als sneeuwschuiver dienst te doen. Dat meldde Trafikverket maandag tegen de Zweedse omroep SVT.
Het gaat om twee zogenoemde Da-loks, waarvan er tussen 1953 en 1960 door het Zweedse Asea 93 zijn gebouwd. Voor de zekerheid heeft Trafikverket ook een honderd jaar oude 'sneeuwploeger' stand-by staan bij een van de belangrijkste spoorknooppunten van het land.

Zweden beleeft volgens de meteorologische dienst de koudste decembermaand in 110 jaar, met temperaturen tot min 38 graden. Veel modern spoorwegmaterieel vriest 's nachts vast en vertoont overdag sneller defecten. Op sommige trajecten rijden helemaal geen treinen.
Re:Sneeuw...
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:Sneeuw...
En dan al die millieuridders klagen dat het warmer wordt???

Het wordt eerder kouder dan warm :)

Het klimaat is ook iets waar we allemaal mee te maken hebben,maar als moeder natuur buiten haar perkje treed,dan houd werkelijk niets haar tegen :?

Re:Sneeuw...
Lid sinds: 2010

Ludmilla.

offline
Re:Sneeuw...
Citaat van: Gerard op vrijdag 31 december 2010, 20:17:10
met temperaturen tot min 38 graden.

:shock: :shock: ben ik even blij dat we dat niet halen hier!
wel mooi dat ze de oude stoomloks weer pakken :D

Re:Sneeuw...
Lid sinds: 2008

offline
Re:Sneeuw...
Om niet voor azijnpisser uitgemaakt te worden: treinen op de Zaanlijn (stoptrein Uitgeest) reden vandaag behoorlijk keurig op tijd! Of kwam dat omdat er geen sneeuw meer ligt?  :D
Re:Sneeuw...
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:Sneeuw...
Citaat van: Ronald op zaterdag 25 december 2010, 21:58:54
Ik hoop dat de forumleden nu snappen waarom ik de M* sneeuwschuiverset heb aangeschaft..... :lol:

En bovendien, ik voornamelijk met stoom rijdt..... :lol:

Rijden deze loc's en sneeuwschuivers ook bij een stroomstoring :lol: ???


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:Sneeuw...
Lid sinds: 2009

offline
Re:Sneeuw...
Kijk maar eens bij "Grootspoor" link "Zweedse locomotieven en locloodsen"... 8)
Daar staat ook al het één-en-ander.
Kom net uit Zweden met temperaturen van -32! En ja, ze weten het daar aardig aan de praat te houden.

Vriendelijke groet,
Henk163
Re:Sneeuw...
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re:Sneeuw...
De Scandinaviers hebben altijd zo´n strenge winter met veel sneeuw en hebben flink geinvesteerd qua mankracht, infra en materieel omdat het lonend is om dat te doen.  Wij hebben nu twee keer achter elkaar een strenge winter maar volgens mij was het sinds de winter van 1983 niet meer zo erg geweest wat ik me herinner. Als men in Nederland ook had geinvesteerd hadden we de problemen niet gehad, waren de kaartjes nog duurder geweest. Maar ja, de overheid geeft pas geld uit nadat het leed is geschied, eerst dus een paar strrenge winters en dan pas er wat aan gaan doen. Lekker bezuinigen op algemene middelen zoals openbaar vervoer. Men neemt risico´s (men gaat er van uit dat we niet een paar jaar achter elkaar van die strenge winters krijgen) en als het dan fout gaat zo snel mogelijk iemand de schuld ervan geven is een sterk punt van de overheid. De Duitse en Italiaanse Spoorwegen hebben met dezelfde problemen als bij ons te maken.
De Noren doen het wel goed maar zijn niet te vergelijken met onze infra. De Noren hebben alleen maar spoor liggen tussen de grote steden. De prijzen liggen hoger en wil je naar een kleinere stad dan ben je aangewezen op de bus.
Re:Sneeuw...
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Sneeuw...
Dat de Duitse spoorwegen ook problemen hebben kan ik na 4 daagjes Berlijn wel bevestigen. En niet alleen bij ons valt er plaksneeuw heb ik gemerkt. Maar ja, je went er aan. 8)
Re:Sneeuw...
Spoorman
gast

Re:Sneeuw...
Re:Sneeuw...
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re:Sneeuw...
Laat de winter maar komen !!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Re:Sneeuw...
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re:Sneeuw...
Hè jammer, geen leuke spotjes meer op TV dit najaar? :mrgreen:
Re:Sneeuw...
chopper
gast

Re:Sneeuw...
Ben benieuwd wanneer de eerste sneeuw dit jaar valt. Eigenlijk hoop ik al in de herfstvakantie, maar dat zal wel niet :(
Re:Sneeuw...
Lid sinds: 2008

offline
Re:Sneeuw...
Op de Zaanlijn is NS alvast bezig de reizigerstevredenheid onder het nulpunt te brengen door in de avondspits een enkele SLT 4 in te zetten, ipv een gekoppelde SLT4 en SLT6.

Een ritje op de Zaanlijn is dan toch de beste reclame voor de autoindustrie, op onbedoelde zwangerschappen en aanklachten wegens ongewenste intimiteiten kan je wachten. Overigens motiveert dat de vele studenten en scholieren wel, als je niet je best op school doet kan je nooit een auto kopen.....
:-(
Re:Sneeuw...
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Sneeuw...
Citaat van: chopper op donderdag 06 oktober 2011, 23:21:29
Ben benieuwd wanneer de eerste sneeuw dit jaar valt. Eigenlijk hoop ik al in de herfstvakantie, maar dat zal wel niet :(

Het is nu al 15 graden kouder dan vorige week. Als we dat zo vol houden kunnen we volgende week schaatsen. :P
Re:Sneeuw...
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re:Sneeuw...
Citaat van: frank-103 op donderdag 06 oktober 2011, 23:28:23
Op de Zaanlijn is NS alvast bezig de reizigerstevredenheid onder het nulpunt te brengen door in de avondspits een enkele SLT 4 in te zetten, ipv een gekoppelde SLT4 en SLT6.

Ach, het goede nieuws is: op een gegeven moment kan het alleen maar beter worden. >:-D
Re:Sneeuw...
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Sneeuw...
Ze kunnen misschien nog een SLT-3 inzetten (da's een SLT-4 waar een tussenbak uit gehaald is om een toilet in te bouwen >:-D).
Re:Sneeuw...
Romar
gast

Re:Sneeuw...
Citaat van: 1200Blauw op zaterdag 08 oktober 2011, 20:43:07
Citaat van: frank-103 op donderdag 06 oktober 2011, 23:28:23
Op de Zaanlijn is NS alvast bezig de reizigerstevredenheid onder het nulpunt te brengen door in de avondspits een enkele SLT 4 in te zetten, ipv een gekoppelde SLT4 en SLT6.

Ach, het goede nieuws is: op een gegeven moment kan het alleen maar beter worden. >:-D

Je bedoeld dat als de sprinters zonder pot buiten dienst raken door stuifsneeuw/smeltwater, en dat daar voor in de plek reserve materieel met pot voor terug komt? :mrgreen:
Re:Sneeuw...
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re:Sneeuw...
Citaat van: Romar op zaterdag 08 oktober 2011, 21:34:51
Citaat van: 1200Blauw op zaterdag 08 oktober 2011, 20:43:07
Citaat van: frank-103 op donderdag 06 oktober 2011, 23:28:23
Op de Zaanlijn is NS alvast bezig de reizigerstevredenheid onder het nulpunt te brengen door in de avondspits een enkele SLT 4 in te zetten, ipv een gekoppelde SLT4 en SLT6.

Ach, het goede nieuws is: op een gegeven moment kan het alleen maar beter worden. >:-D

Je bedoeld dat als de sprinters zonder pot buiten dienst raken door stuifsneeuw/smeltwater, en dat daar voor in de plek reserve materieel met pot voor terug komt? :mrgreen:
Ik bedoelde eigenlijk meer dat als er helemaal geen trein meer komt je zelfs nog blij bent met een Sik en een veewagen    :-)

Maar inderdaad: 's winters lost het weer het pottenprobleem vanzelf op  :D
Re:Sneeuw...
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re:Sneeuw...
iemand nog mooie winterplaatjes ?? ns treinen in de sneeuw is altijd mooi  8) :D
Re:Sneeuw...
Armsein
gast

Re:Sneeuw...
Citaat van: robert39 op dinsdag 08 november 2011, 20:57:07
iemand nog mooie winterplaatjes ?? ns treinen in de sneeuw is altijd mooi  8) :D

Die hek wel ergens, moeten die hier geplaatst worden dan? :D

JW
Re:Sneeuw...
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Sneeuw...
Dit topic gaat geloof ik meer over het effect van sneeuw op het materieel en de infra.
Maar een nieuw topic met de mooiste sneeuwplaatjes klinkt als een bijzonder goed idee. ;) :thumbup:
Re:Sneeuw...
Armsein
gast

Re:Sneeuw...
Ik zal eerst eens even op zoek......staat wel ergens maar alleen met trefwoord spoor  :D :?
Re:Sneeuw...
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Sneeuw...
Hmmm, dat zullen er vast wel een paar zijn... ;)
Re:Sneeuw...
Armsein
gast

Re:Sneeuw...
Slechts 3734 stuks in mijn database die getagd zijn met het woordje Spoor, ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel er daarvan sneeuw hebben. Dat is buiten de foto's van Die Schweiz en de dia's van een aantal jaren terug. Die moeten nog gescand worden.
Re:Sneeuw...
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re:Sneeuw...
ben benieuwt ,ben benieuwt !! :P :D
kom maar op met de ijzig koude winterplaatjes (liefst van eigen bodem)
groet Robert