Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

T4T decoder met tccs

Gestart door Hans V200.0 zaterdag 27 november 2010, 15:33:35

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
T4T decoder met tccs
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
T4T decoder met tccs
Vandaag een mailtje via de server van het forum ontvangen,over deze decoder.

Het is een mooie oplossing voor individueel aan/afkoppelen van de lok,of het rijtuig.

De koppelingen waarmee dit gebeurt zijn elektrisch geleidend,dus ook voor de functies beschikbaar, zoals binnenverlichting,en de sluitseinen :)

Lijkt me een erg mooie oplossing,en ben benieuwd naar de prijzen,en natuurlijk meer info over t4t,en de uitlevering van dit product 8)

Ook of deze al bij de Nederlandse dealers is/ komt.

Mvg Hans V200.0
Re:T4T decoder met tccs
Spoorman
gast

Re:T4T decoder met tccs
Re:T4T decoder met tccs
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:T4T decoder met tccs
Ben bedankt,had het draadje inmiddels ook gevonden.

Deze decoder-set heet daar even anders,,en het gaat wel over hetzelfde  :D

Mvg Hans V200.0
Re:T4T decoder met tccs

Alleen DCC. Dus geen motorola.
Dus wisselstroom kan wel, maar dan wel met een DCC protocol.
Koppelingen alleen icm de decoder.

bron : de importeur.
Re:T4T decoder met tccs
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:T4T decoder met tccs
Met de Intellibox in huis is dat geen probleem :D
Re:T4T decoder met tccs
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:T4T decoder met tccs
Citaat van: Hans V200.0 op zaterdag 27 november 2010, 16:02:54
Met de Intellibox in huis is dat geen probleem :D

Dus: geen optie voor Märklinrijders die gebuikmaken van 6021, MS en/of CS?
Re:T4T decoder met tccs
Citaat van: Hans Biere op zaterdag 27 november 2010, 16:08:45
Citaat van: Hans V200.0 op zaterdag 27 november 2010, 16:02:54
Met de Intellibox in huis is dat geen probleem :D

Dus: geen optie voor Märklinrijders die gebuikmaken van 6021, MS en/of CS?
Alléén DCC.
Re:T4T decoder met tccs
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:T4T decoder met tccs
Citaat van: Nobody op zaterdag 27 november 2010, 16:10:20Alléén DCC.

Dan begrijp ik het niet meer maar dat geeft niet. Ik zoek het wel op....
Re:T4T decoder met tccs
CSII kan ook DCC protocol Hans.

CS of door jou genoemde apparaten  niet, protocol DCC is wat de decoder spreekt zeg maar. (simpele uitleg)
Dus gelijkstroom rijders rijden meestal met DCC, en wisselstroomrijders met Motorola. (is ook geen geschreven regel)

Een IB of CSII kan beide 'praten' zeg maar. Dus kan je als motorola rijder, toch decoders gebruiken die alleen DCC babbelen.
Re:T4T decoder met tccs
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:T4T decoder met tccs
@ Naamgenoot,

Hans,ik heb een Intellibox,en die kan idd beide praten,en nog een derde,maar die is hier niet aan de orde :)

Maar als deze in bedrijf is maakt het niet uit of er een DCC decoder in je lok ligt,of een Motorola,want de beide formaten,worden uitgestuurd door èèn en dezelfde centrale 8)

Dat heb je dus ook bij een CS II,maar ook de MS II kan het DCC protocol verzenden.

Wat ik nog niet heb kunnen vinden,is of deze ook multiprotocol wordt,m.a.w. dus Motorola en DCC.
Een decoder uitgerust met systeem herkenning zal dan geen last ondervinden van de verschillende protocollen.

Hoop wel dat de tijd van de afgelopen twee jaar goed is benut,voor het tot stand komen van deze decoder,met meerdere digitale functies (o.a koppelen).

Mvg Hans V200.0
Re:T4T decoder met tccs
Spoorman
gast

Re:T4T decoder met tccs
Het idee erachter: elke lok en elke wagon of rijtuig heeft een eigen DCC decoder. De boel wordt met elkaar verbonden door stroom en data voerende en automatische koppelingen (met verschillende maten en kleuren bedrading). Stroomafname voor de gehele trein is dus vanuit de lok.

Er zijn verschillende soorten rijtuig en wagon decoders: met alléén ontkoppelfunctie of aangevuld met functie(s) voor sluitlichten en/of rijtuig ledverlichting tot 2x 8 leds. Sluitverlichting is eveneens los verkrijgbaar.

De koppelingen hebben een IR diode als zender. Hiermee kan een ontvanger op een bepaalde plaats in de spoorbedding getriggerd worden b.v. voor Lissy van Uh*. Hiermee zijn leuke dingen te bedenken: spoorbezetmelding, positie bepaling / navigatie.

Meer: zie gebruiksaanwijzing.

Gr, Ben.
Re:T4T decoder met tccs
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:T4T decoder met tccs
@ Chris
@ Hans (Naamgenoot)
@ Ben

Dank voor jullie antwoorden. Het is voor mijn begrip wat dit onderwerp betreft een stuk duidelijker.

Van een schreeuwerig antwoord als dit:
CiteerAlléén DCC.
word ik niet veel wijzer. Maar ja, dat schijnt zo te moeten tegenwoordig.

Gelukkig zijn er nog mede-forummers als jullie!  :D

En terwijl ik dit schrijf zie ik tot mijn groot plezier dat Ben ook weer een zeer duidelijke bijdrage in het geheel levert (bedankt Ben!!) dus ik ben wat dit onderwerp behoorlijk goed geïnformeerd.

Bedankt allemaal! Wel mooi spul hè? Zeeeeer indrukwekkend hoor. Ik had er tot vandaag nog nooit van gehoord maar het filmpje gezien en de pdf die Rieske met ons deelde gelezen... Tsjonge jonge, waar houdt dit (digitaal) op?
Re:T4T decoder met tccs
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:T4T decoder met tccs
@ Naamgenoot,

Hans ergens hoop ik dat wij dat niet meer meemaken :D

Deze fabrikant heeft aangetoond dat het nog verder kan,en ik ben erg blij met deze ontwikkeling :)

Sommige forummers moeten beseffen dat het een hobby is,en dat je niet van alles op de hoogte kunt zijn.

Het DCC verhaal verbleekte een beetje bij de beelden(You-Tube),en dat overviel mij ook een beetje :oops:

Van mij mogen deze draadjes wel worden samen gevoegd,ze gaan immers over hetzelfde,alleen staat de andere bij  http://forum.3rail.nl/index.php?topic=26474.0  8)

Mvg Hans V200.0
Re:T4T decoder met tccs
Spoorman
gast

Re:T4T decoder met tccs
Citaat van: Hans Biere op zaterdag 27 november 2010, 17:31:10

Ik had er tot vandaag nog nooit van gehoord


Ik ook niet, zag het in een nieuwsbrief van een winkelier staan net als de topicstarter Hans.

Gr, Ben.