Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

"water"maken

Gestart door mic74 zaterdag 27 november 2010, 14:56:56

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
"water"maken
mic74
gast

"water"maken
Beste Mensen

Ik ben net begonnen met de scenery van mijn c-rails van 3 bij 2 meter en nou wil ik graag een vijver of een waterplas ergens neerplanten.

Weten mensen hoe je dat mooi kan maken?

Groet Micha
Re:"water"maken
Lid sinds: 2009

offline
Re:"water"maken
Bij Railz miniworld gebruiken ze rauhfaser behang als basis (vervolgens met natuurlijk schilderen), zag er erg goed uit.

Ad
Re:"water"maken
Lid sinds: 2021

offline
Re:"water"maken
Hallo Micha, ik heb het twee componenten water van noch gebruikt.

Dit is een vloeibare kunsthars die je voor gebruik moet mengen met een verharder.

Bij mij is dat erg mooi geworden.

Groeten,
Gijs
Re:"water"maken
Lid sinds: 2009

offline
Re:"water"maken
Hoi,

Plexiglas met daarop verven met glasverf, in het midden wat dikker schilderen, aan de randen dunner, krijg je mooie dieptewerking.

gr. Henk
Re:"water"maken
mic74
gast

Re:"water"maken
Bedankt mensen voor de tips.

En Gijs: waar kan je dat dan kopen? op internet of misschien Marklin winkel, want die is bij mij in de buurt.

Groet Micha
Re:"water"maken
catzeiler
gast

Re:"water"maken
Kathedraalglas.
Re:"water"maken
catzeiler
gast

Re:"water"maken
Ca. 2000 jaar geleden schijnt iemand van water wijn gemaakt te hebben, wellicht kan jij het omgekeerde proberen.
Re:"water"maken
Lid sinds: 2021

offline
Re:"water"maken
Hallo Micha, op internet kun je het zeker kopen. Ik heb het in de marklin winkel in badhoevedorp gekocht, die hebben heel veel scenery materiaal.

Kijk anders even bij noch op de site wie de dealers zijn in nederland.

Het is een veel verkocht en heel bekend product dus het moet niet moeilijk zijn om dat te vinden.

Groetjes,
Gijs
Re:"water"maken
mic74
gast

Re:"water"maken
Bedankt Gijs.

Ik ga er achteraan.

Groet Micha :P
Re:"water"maken
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re:"water"maken
Ondergrond schilderen. Aan de kant wat lichter (ondiep water). In het midden donkerder.
Dan schilderen met bootlak. Je kunt dat meerdere keren herhalen zodat je meer lagen bootlak krijgt. In de nog natte lak leg je wat drijfhout, rommel, takjes etc.

Heel mooi effect.
Re:"water"maken
ERIK SALDEN
gast

Re:"water"maken
Dag,

ieder zijn eigen manier natuurlijk. Ikzelf schilder de ondergrond egaal. Als je een vijver, meer o.i.d. in de natuur bekijkt zie je dat deze egaal( donker) van kleur is. Ik meng siennabruin met lichtgroen en een beetje blauw door elkaar en laat dit 2 dagen drogen. Hier giet ik een halve centimeter giethars over heen. Kleur wordt een stuk donkerker door de giethars en ziet er levensecht uit.
Mvrgr:
Erik
Re:"water"maken
Lid sinds: 2009

offline
Re:"water"maken
Ik heb zilverfolie gebruikt hier een vorm van de plas mee gemaakt randen iets  opgerolt hierna met waterverf  blauw geschildert
Hierna blanke vernis in gegoten 2/3mm dik. En de  randen met fijn (licht van kleur) zand bedekt is dan net alsof het hier, ondieper word wat normaal is voor een plas of meer, de vernis laat het aan de zijkanten dan zeer echt lijken ,strooi  je het verder in het meer vanaf de rand dan kun een klein strand maken. Hierna met nog wat vernis met een klein beetje groen erdoor vermengt nog eens begieten over het inmiddels opgedroogde eerste vernis laagen je hebt een mooi meer .Wat mooi blauw en hier en daar wat groen helderwater van kleur heeft.
Als je dit op een plaat van te voren maakt kun je deze gewoon als het goed uitziet plaatsen randen kun je met riet weg werken.
Groetjes ger.
Re:"water"maken
johan
gast

Re:"water"maken
Hallo,

Ook ik dacht aan twee componenten water van noch, bij mij is het niet voor een vijver maar voor een beek. Ik heb alwel de ondergrond geverfd en hier en daar wat steentjes vastgeplakt.

Johan
Re:"water"maken
mic74
gast

Re:"water"maken
Beste mensen.

Bedankt voor alle info. Ik heb nu genoeg ideeen al gekregen om een vijver te maken.
Ik denk toch dat ik het met 2 komponenten water ga doen en idd de bodem verfen met verschillende kleuren verf zodat er diepte onstaat.

Groet Micha :P
Re:"water"maken
Lid sinds: 2021

offline
Re:"water"maken
Goede keuze Micha, succes en laat wat zien als je klaar bent.

Ik ben erg benieuwd hoe het gaat worden.

Groeten,
Gijs
Re:"water"maken
Lid sinds: 2009

offline
Re:"water"maken
Guys,
Ik zit me ook in te lezen hoe het water te doen.... de bootlak, parketlak (glitsa) ben alleen bang dat dit weken duurt voordat die 2 a 3mm droog is en nog erger dat het vreselijk stinkt in huis.... iemand ervaring? Misschien het veiligste dat spul van woodland scenics   das een 1 komponent ... weet iemand of dat erg veel overlast aan de overige huisgenoten geeft... (stank...?)
alvast bedankt voor de hulp
Rob
Re:"water"maken
Romar
gast

Re:"water"maken
Citaat van: RobGood op maandag 29 november 2010, 23:08:42
Guys,
Ik zit me ook in te lezen hoe het water te doen.... de bootlak, parketlak (glitsa) ben alleen bang dat dit weken duurt voordat die 2 a 3mm droog is en nog erger dat het vreselijk stinkt in huis....

Je moet er ook niet in een keer een laag van 2 a 3 mm op smeren. :P
Gewoon meerdere dunnen laagjes tot de gewenste dikte is bereikt.

Mvg,

Romar
Re:"water"maken
niko
gast

Re:"water"maken
je kan, als het niet en te grote vijver is maar ook voor waterloopen en beken gebruiken en ruikt niet maar hoe dikker je laag hoe langer het uit moet drogen.
als je het gebruikt ziet het wit en na volledige uitdroging doorschijnend.
het is makkelijk want het komt uit een knijp flesje 

http://www.busch-model.com/online/index.php?rubrik=3&sprach_id=de&art_id=6046&sprach_id=de

http://www.busch-model.com/online/index.php?rubrik=3&sprach_id=de&art_id=7589&sprach_id=de

mvg niko
Re:"water"maken
Lid sinds: 2006

offline
Re:"water"maken
Hallo,

Ik heb voor mijn vorige rivier (is inmiddels op de vuilstort aangekomen) Woodland scenics
water balletjes gebruikt. Dit moet je verwarmen in een blikje of zoiets.
Daarin wordt het vloeibaar en kun je het in je lege rivier gieten.
Het stolt vrij snel. Dan pak je de verfstrippen / fohn en ga je het weer verwarmen en begeleiden naar de plekken waar je het hebben wilt.
Dan laat je het hard worden.



Groeten Martin
Re:"water"maken
Cor
gast

Re:"water"maken
Hoi,

Ik heb een slootje gemaakt en daarbij Acryl gel gebruikt (bij de hobby schilderwinkel te koop). Het spul is wit als je het verwerkt, maar droogt in ongeveer 2 weken helemaal transparant op. Als het eenmaal droog is blijft het enigszins elastisch wat scheuren voorkomt.

Groeten
Cor
Re:"water"maken
niko
gast

Re:"water"maken
noch heeft ook van die water bolletjes (noch water drops)
Maar het nadeel hiervan is dat het een lange tijd nodig heeft om te smelten en een korte verwerkingstijd.
Ook hier kan je het wel terug warm maken en verder verwerken maar dat kost dan ook weer tijd .

mvg niko
Re:"water"maken
Romar
gast

Re:"water"maken
Citeermaar dat kost dan ook weer tijd
Joh, t'is hobby, dat mag tijd kosten! :P
Re:"water"maken
Lid sinds: 2021

offline
Re:"water"maken
Hallo allemaal, dit is wat ik met noch water heb gemaakt.





Oh Martin, ik heb die vent met zn hoedje gezegd dat hij zn meissie voor het donker weer thuis brengt.

Groetjes,
Gijs
Re:"water"maken
niko
gast

Re:"water"maken
Citaat van: Romar op dinsdag 30 november 2010, 18:22:42
Citeermaar dat kost dan ook weer tijd
Joh, t'is hobby, dat mag tijd kosten! :P

dat is waar   :lol: bij mij gaat het zelfs nog een tijd duren voor ik nog maar kan beginnen te bouwen

mvg niko
Re:"water"maken
Romar
gast

Re:"water"maken
Ja, hier net zo, voor dat ik aan water kan beginnen moet ik eerst nog een baantje in elkaar zetten. :mrgreen:
Re:"water"maken
Lid sinds: 2006

offline
Re:"water"maken
Citaat van: Gijs op dinsdag 30 november 2010, 19:04:09
Oh Martin, ik heb die vent met zn hoedje gezegd dat hij zn meissie voor het donker weer thuis brengt.

Groetjes,
Gijs

Gijs

die vent maakt wat kilometers in zijn bootje
ik zie hem bij jou ook al druk aan het roeien :D

Groeten Martin
Re:"water"maken
Lid sinds: 2021

offline
Re:"water"maken
Citaat van: Marklinbaan.nl op woensdag 01 december 2010, 08:01:17
Citaat van: Gijs op dinsdag 30 november 2010, 19:04:09
Oh Martin, ik heb die vent met zn hoedje gezegd dat hij zn meissie voor het donker weer thuis brengt.

Groetjes,
Gijs

Gijs

die vent maakt wat kilometers in zijn bootje
ik zie hem bij jou ook al druk aan het roeien :D

Groeten Martin

:mrgreen:
Re:"water"maken
mic74
gast

Re:"water"maken
Gijs,

Is dat mooie meertje met 2 componenten water gemaakt?

Ziet er erg mooi uit; ik wil namelijk ook een windstil glanzend meertje.

Groet Micha :P
Re:"water"maken
Lid sinds: 2021

offline
Re:"water"maken
Hallo Micha, het was een windstille dag toen ik de foto nam.

Het is idd twee componenten hars van noch.

Er zitten wel golfjes in maar op de foto zie je ze niet echt vanwege het stof dat op het water ligt.

Grappig dat je al dat stof pas ziet als je een foto maakt.

Ben ook gelijk aan het stofzuigen gegaan, was een ware slachting.

Er zaten wel 20 mini mensjes in mn stofopvangbak.

Groeten,

Gijs
Re:"water"maken
mic74
gast

Re:"water"maken
Gijs, zo erg is het allemaal niet met de stof.
Je ziet alles zelf beter dan anderen, dat is wel zo. Dat heb ik ook altijd met verbouwen in huis.
Daar blijf je altijd de oneffenheden zien die anderen nooit zien.

Maar je hebt een mooie setting neergezet, complimenten.

Groet Micha :P
Re:"water"maken
Lid sinds: 2021

offline
Re:"water"maken
Dank je Micha voor het compliment.

Ik merk wel dat ik steeds kritischer word op dingen die ik zelf maak.

Soms zie ik iets dat ik jaren geleden heb gemaakt en denk dan : dat kan eigenlijk veel mooier.

Zo blijf je bezig.

Groeten,

Gijs
Re:"water"maken
Lid sinds: 2010

offline
Re:"water"maken
Dat ziet er goed uit.
Re:"water"maken
Rob_D
gast

Re:"water"maken
Dat ziet er erg goed uit  :D

groeten van Rob
Re:"water"maken
max
gast

Re:"water"maken
Erg mooi water ...ziet er goed uit!  :D

Gr .max