Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Waarde Märklin e6302 / 3000

Gestart door auke200 vrijdag 26 november 2010, 22:58:38

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Waarde Märklin e6302 / 3000
Hallo allemaal, ik heb geen verstand van treinen behalve dat ik er als kind veel mee speelde , inmiddels is alles via mijn ouders weer naar andere kinderen over gegaan maar ik heb nog een paar wagonnetjes oa van shell en paar locomotiefjes ik kon er geen foto van maken camera problemen maar heb wat foto's van internet erbij gezet.
Het is zo ongeveer die loc alleen meer roestbruin en waar het rood is weggesleten komt er groen van de oorspronkelijke kunststof doorheen zowel op het dak als de zijkanten (er is mee gespeeld) verder staat er op de zijkant  Marklin en eronder  E6302 en op de andere zijkant 3000 en eronder E6302.
Mijn vraag wat is zo'n locomotief waard , ik snap dat zonder de daadwerkelijke foto's lastig is maar een indicatie misschien ?
Ik kan namelijk wel van alles vinden over E6302 maar niet in combinatie met 3000.
Alvast enorm bedankt.
Ik heb hier gezocht:
http://www.bahn.hfkern.de/Maerklin/Dt_Loks_E163.html
maar kan er dus echt geen wijs uit !!, jullie vast en zeker wel , hoop ik.
Auke
Re:Waarde Märklin e6302 / 3000
hallo,
het is de 3001-4  E-lok Baureihe E 63 der DB betriebsnummer E 6302
rot lackiert van 1961.
Geen beschadigingen en in doos is hij vlg. Koll catalogus 2010
E 80,00.
groetjes Karel
Re:Waarde Märklin e6302 / 3000
Het is alleen zo jammer dat wat er in Koll staat je er nooit voor krijg, als je geluk heb 30 tot 50 % :(
Re:Waarde Märklin e6302 / 3000
dat is zo met de prijzen. Een liefhebber en het is raak.
groetjes karel :D
Re:Waarde Märklin e6302 / 3000
Beste mensen

De CE 800 E-Lok Bouwreeks E63 ofwel 3001 e 3002 in de groene of roodbruine uitvoering en kent een fout druk
In de eerste uitvoeringen stond er op de zijkant het nummer CE 800 let wel meegegoten nummer.
Marklin veranderde de gietmal in 1958 en 1959 met het nummer 3000, dit nummer is een fout druk
Normaal is de 3000 een stoom lok.
Ook het 3000 nummer is meegegoten en zilver kleurig afgewerkt
Deze lok heeft echter een meer waarde van rond de 300% t.o.v. de CE 800
Momenteel in 2011 heeft de lok een waarde bepaling van 350 Euro
Een grote fout door velen wordt gemaakt, door aan te geven dat de koll waarde aangegeven wordt in OVP
Voor alle treinen, wagens en onderdelen van voor 1960 is dit onjuist.
In de kleine koll op bladzijde 5 staat dat alle prijzen gelden voor originele toestand, er wordt dus niet gesteld voor onbespeeld.
Tevens word aangegeven dat de prijzen van voor 1960 zonder OVP aangegeven worden.

Bij prijsbepalingen dient hier goed opgelet te worden.

Let wel de koll prijzen zijn richt prijzen op Ebay duitsland vindt je treinen welke een hooger of lager prijskaartje hebben.
Ook dient gesteld dat niet elk land het zelfde verzamel of hobby genot kent.

Hoop dat ik jullie iets heb kunnen vertellen over de prijs stelling

Dit wil ik nog wel eff kwijt
Een 3015 krokodil hiervan ligt de prijs op rond de 400 tot 500 Euro
Op een veilingsite zag ik dat er iemand was, die een bod gedaan heeft van 700 Euro voor een
3015 in een doos van CCS 800, ofwel een legedoos is bijna net zoveel waard als een mooie lok
of begrijp ik het nu niet meer  :D