Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Nieuwe 1200 Acts = MTE 1253 Versie

Gestart door Wijbe vrijdag 26 november 2010, 18:18:35

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:1200 Acts gekozen, nu nog wagonnen
Ik zie wel als de  1200 ACTS 37122 binnen is ,hoeveel geluid hij maakt.
Ik heb ook een v100 hoogvermogen van marklin deze kan er echt wat van.
Maar dan weet je ook dat die eraan komt.  In het echt voel je hem via de grond aankomen.
Dus het zal wel mevallen  :lol: :lol: :lol: met de 1200 ACTS 37122 .

Ger
Re:1200 Acts gekozen, nu nog wagonnen
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:1200 Acts gekozen, nu nog wagonnen
Helaas is hij nier nog niet, niet leuk van selectvracht. Ik hoop te juichen als ik terugkom van de training :lol:
Re:1200 Acts gekozen, nu nog wagonnen
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:1200 Acts gekozen, nu nog wagonnen
Omdat de ACTS nog niet binnen is en je nog wat langer moet wachten op de 1215, hierbij even twee foto's uit mijn eigen topic van de 1215:






Ik moet ook echt gaan sparen voor zo'n ACTS-1200, maar er komen telkens dingen tussendoor. Nu waarschijnlijk eerst weer een KPEV T3 (klik op naam voor afbeelding).


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:1200 Acts gekozen, nu nog wagonnen
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:1200 Acts gekozen, nu nog wagonnen
Ah bedankt Maikel,
Dat knapt de dag weer wat op, helaas nog niks geleverd. Baal als een stekker :(.
Re:1200 Acts gekozen, nu nog wagonnen
Selektvracht weet de Westereen (Zwaagwesteinde) niet te vinden 8). Ik zou maar een bordje neerzetten langs de weg :P.
Re:1200 Acts gekozen, nu nog wagonnen
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:1200 Acts gekozen, nu nog wagonnen
En dan zetten ze ook nog op hun site 24 uurs levering.... :(
Re:1200 Acts gekozen, nu nog wagonnen
Ik heb al eens gehoord dat Selectvracht daar alleen in de oneven maanden bezorgt. :)
Re:1200 Acts gekozen, nu nog wagonnen
Ik vrees het ergste: als ze de Westereen (Zwaagwesteinde) overdag al niet kunnen vinden, wat verwacht je dan in het donker van ze :o?
Re:1200 Acts gekozen, nu nog wagonnen
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:1200 Acts gekozen, nu nog wagonnen
Kom op, ik heb wel een beetje troost nodig. Dus gerard jij hebt een 1200, ga es plaatjes schieten en hier posten. En Ben als jij ook een 1200 hebt, ga ook plaatjes schieten en hier posten.
Re:1200 Acts gekozen, nu nog wagonnen
Nou, omdat jij het bent. Klikkie doen.
Re:1200 Acts gekozen, nu nog wagonnen
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:1200 Acts gekozen, nu nog wagonnen
Ah, daar knap ik van op.
Re:1200 Acts gekozen, nu nog wagonnen
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:1200 Acts gekozen, nu nog wagonnen
En hij is er! Bij monteren remslangen ging er 1 kadoek, had al een voorgevoel dat dat ging gebeuren. VOlgende x bij keutermann maar een setje meebestelen..... Foto's volgen nog!
Re:1200 Acts gekozen, nu nog wagonnen
Gefeliciteerd, eindelijk heb je hem dan binnen :).
Re:1200 Acts gekozen, nu nog wagonnen
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:1200 Acts gekozen, nu nog wagonnen
Was ie ook nog bij de buren bezorgt, en mijn kleine buurjongen van 3/4 vind treinen al zo leuk........ Gelukkig had ie hem niet uitgepakt :lol:
Re:1200 Acts gekozen, nu nog wagonnen
Gelukkig, anders had je nog niks gehad :?.
Re:1200 Acts gekozen, nu nog wagonnen
Lid sinds: 2009

Koploper en DDAR te Steenberg

offline
Re:1200 Acts gekozen, nu nog wagonnen
Citaat van: wijbe op dinsdag 14 december 2010, 17:24:10
En hij is er! Bij monteren remslangen ging er 1 kadoek, had al een voorgevoel dat dat ging gebeuren. VOlgende x bij keutermann maar een setje meebestelen..... Foto's volgen nog!

Daar houd ik je aan :) :P
Re:1200 Acts gekozen, nu nog wagonnen
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:1200 Acts gekozen, nu nog wagonnen
Citaat van: wijbe op dinsdag 14 december 2010, 18:41:40
Was ie ook nog bij de buren bezorgt, en mijn kleine buurjongen van 3/4 vind treinen al zo leuk........ Gelukkig had ie hem niet uitgepakt :lol:

Gemiste kans.

Laat in het vervolg dan ook op de verpakking zetten dat er treinen in zitten.....:mrgreen:

Re:1200 Acts gekozen, nu nog wagonnen
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:1200 Acts gekozen, nu nog wagonnen
Nauw er stond op Modeltreinenexpress. En dat jongetje kan al aardig lezen (zijn moeder is juf) :lol:
Re:1200 Acts gekozen, nu nog wagonnen
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:1200 Acts gekozen, nu nog wagonnen
Eergister kreeg ik mijn verwachte acts 1200 binnen. Wat is ie mooi!



Meer foto's volgen nog in mijn baanplan, helaas heeft ie nog niet wagonnen achter zich hangen die hij waard is. In januari van plan, containertrein en miss wel de 1215 met de oude marklin plan W wagonnen
Re:1200 Acts gekozen, nu nog wagonnen
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:1200 Acts gekozen, nu nog wagonnen
Vanuit een witte winterse wereld zeg ik: Gefeliciteerd met deze prachtige aanwinst. Ik wens je heel veel plezier met deze loc :D !!!


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:1200 Acts gekozen, nu nog wagonnen
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:1200 Acts gekozen, nu nog wagonnen
Citaat van: wijbe op donderdag 16 december 2010, 13:33:04Wat is ie mooi!

Helemaal mee eens (ik heb 'm zelf ook  :lol: :lol:) en gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Veel plezier ervan.

Maar heb je nou echt helemaal niks anders om er aan te haken? Dit slaat helemaal nergens op. Ja, "als een vlag op een strontschuit." :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Re:1200 Acts gekozen, nu nog wagonnen
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:1200 Acts gekozen, nu nog wagonnen
Hey,

Danku, ik zal er inderdaad veel plezier aan beleven.

@ Hans, helaas heb ik alleen zulke wagonnetjes. Verder twee treinstellen (koploper en hondekop). Mijn wagenperk van normale mooie wagonnen moet nog worden uitgebreid. Dit soort wagonnetjes staat op de lijst om zo snel mogenlijk van de baan af te worden gehaald :lol:
Re:1200 Acts binnen, Welke lichtbeelden kan je krijgen?
Tevens ben ik wel nieuwschierig of je ook verschillende licht/sein beelden op de loc kan krijgen. Sowiezo ga ik een functie toevoegen aan het licht alleen voor branden, en alleen achter. Het dimt inmiddels wel. Maar ben wel nieuwschierig of je nog iets speciaals kan krijgen.
Re:1200 Acts gekozen, nu nog wagonnen
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:1200 Acts gekozen, nu nog wagonnen
Citaat van: wijbe op vrijdag 17 december 2010, 11:30:22Dit soort wagonnetjes staat op de lijst om zo snel mogenlijk van de baan af te worden gehaald :lol:

Geeft ook nix joh! Was een beetje als geintje bedoeld....... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Beter iets dan niets toch? Nogmaals heel veel plezier ermee!
Re:1200 Acts binnen, Welke lichtbeelden kan je krijgen?
Tsjah Hans, geintje of niet. Het is speelgoed wat er op mijn baan staat. Moet nodig eens wat meer profie worden. 2011 word dan ook het jaar van het materiaal en scenery :lol:

Helaas lukt het niet met de functie's van het licht. Blijkbaar kan je voor en achter niet apart schakelen :(
Re:1200 Acts binnen, Welke lichtbeelden kan je krijgen?
Citaat van: wijbe op vrijdag 17 december 2010, 12:38:10
Helaas lukt het niet met de functie's van het licht. Blijkbaar kan je voor en achter niet apart schakelen :(

Daar heb je een hele mooie uitdrukking voor:
RTFM (oftewel read the fu%$ing manual)
Re:1200 Acts binnen, Welke lichtbeelden kan je krijgen?
Citaat van: redskin op vrijdag 17 december 2010, 13:26:33
Citaat van: wijbe op vrijdag 17 december 2010, 12:38:10
Helaas lukt het niet met de functie's van het licht. Blijkbaar kan je voor en achter niet apart schakelen :(

Daar heb je een hele mooie uitdrukking voor:
RTFM (oftewel read the fu%$ing manual)

Staat alleen een tekentje in, waar je niets meer wijs van word. Vaak hebben locs nog verborgen functie's. Het licht dimmen kan dus wel. Tevens kan je de sluitlichten en Normale lichten wel tegelijk laten branden. Maar helaas niet voor en achter scheiden. Ben wel benieuwd of ie nog meer functie's heeft.
Re:1200 Acts binnen, Welke lichtbeelden kan je krijgen?
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re:1200 Acts binnen, Welke lichtbeelden kan je krijgen?
Wijbe,

Ik heb al mijn 1200-en voorzien van een extra functiedecoder voor de sluitlichten.

F1 en F2 gebruik ik ervoor, is misschien een dure oplossing maar de frontverlichting werkt dan nog steeds wisselend met de rijrichting.

Let op dat je geen weerstand vergeet mee te schakelen, anders kost je dat een geheel nieuw setje lichtleds.

Ik heb er in mijn haast ook eentje een keer opgeblazen en zo'n frontsein plaatje af marklin kost bij Keuterman toch gauw 9 euries.


Gr. Fred.
Re:1200 Acts binnen, Welke lichtbeelden kan je krijgen?
Ah, je moet hem dus aanpassen? Want dat ben ik niet van plan. Helaas dan dat er geen extra functie's in zitten :(
Re:1200 Acts binnen, Welke lichtbeelden kan je krijgen?
Er zit toch een toeter in.  :lol:
Re:1200 Acts binnen, Welke lichtbeelden kan je krijgen?
Een beetje off-topic
Citaat van: wijbe op vrijdag 17 december 2010, 13:35:13
Citaat van: redskin op vrijdag 17 december 2010, 13:26:33
Citaat van: wijbe op vrijdag 17 december 2010, 12:38:10
Helaas lukt het niet met de functie's van het licht. Blijkbaar kan je voor en achter niet apart schakelen :(

Daar heb je een hele mooie uitdrukking voor:
RTFM (oftewel read the fu%$ing manual)

Staat alleen een tekentje in, waar je niets meer wijs van word. Vaak hebben locs nog verborgen functie's. Het licht dimmen kan dus wel. Tevens kan je de sluitlichten en Normale lichten wel tegelijk laten branden. Maar helaas niet voor en achter scheiden. Ben wel benieuwd of ie nog meer functie's heeft.

Die verborgen functies: Mijn santa fee rijdt, schakel ik optrek/afremvertraging uit dan begint er een ventilatiegeluid te komen als hij een bepaalde snelheid heeft. Dus er zitten zeker in sommgie locs geheime functies die je moet uitvissen. Er zou nog een bel en cabineverlichting in mijn Bogboy zitten moet alleen nog uitvissen hoe ik dat kan laten werken.


groeten minitreintje/Dylan
Re:1200 Acts binnen, Welke lichtbeelden kan je krijgen?
Citaat van: minitreintje op vrijdag 17 december 2010, 20:27:57
Een beetje off-topic
Citaat van: wijbe op vrijdag 17 december 2010, 13:35:13
Citaat van: redskin op vrijdag 17 december 2010, 13:26:33
Citaat van: wijbe op vrijdag 17 december 2010, 12:38:10
Helaas lukt het niet met de functie's van het licht. Blijkbaar kan je voor en achter niet apart schakelen :(

Daar heb je een hele mooie uitdrukking voor:
RTFM (oftewel read the fu%$ing manual)

Staat alleen een tekentje in, waar je niets meer wijs van word. Vaak hebben locs nog verborgen functie's. Het licht dimmen kan dus wel. Tevens kan je de sluitlichten en Normale lichten wel tegelijk laten branden. Maar helaas niet voor en achter scheiden. Ben wel benieuwd of ie nog meer functie's heeft.

Die verborgen functies: Mijn santa fee rijdt, schakel ik optrek/afremvertraging uit dan begint er een ventilatiegeluid te komen als hij een bepaalde snelheid heeft. Dus er zitten zeker in sommgie locs geheime functies die je moet uitvissen. Er zou nog een bel en cabineverlichting in mijn Bogboy zitten moet alleen nog uitvissen hoe ik dat kan laten werken.


groeten minitreintje/Dylan

Klopt, maar die extra functie's kun je volgens mij niet met een ms of een 6021 eruit vissen. Heb je cs of ecos voor nodig geloof ik. Dan is ook alles schakelbaar!
Re:1200 Acts binnen, Welke lichtbeelden kan je krijgen?
Dat kan maar die knop voor het uitschakelen van de optrek en afremvertraging heeft dus een 2de functie
Re:1200 Acts binnen, Welke lichtbeelden kan je krijgen?
Citaat van: minitreintje op zaterdag 18 december 2010, 11:09:36
Dat kan maar die knop voor het uitschakelen van de optrek en afremvertraging heeft dus een 2de functie

Ok , vaag :lol:
Re:1200 Acts binnen, Welke lichtbeelden kan je krijgen?
Citaat van: minitreintje op vrijdag 17 december 2010, 20:27:57
Er zou nog een bel en cabineverlichting in mijn Bogboy zitten moet alleen nog uitvissen hoe ik dat kan laten werken.
groeten minitreintje/Dylan
zijn gewoon via een CS te schakelen
Re:1200 Acts binnen, Welke lichtbeelden kan je krijgen?
Citaat van: minitreintje op zaterdag 18 december 2010, 11:09:36
Dat kan maar die knop voor het uitschakelen van de optrek en afremvertraging heeft dus een 2de functie
Heb ik ook bij mijn br 01.10. Als ik ga rijden gaan de lichten meteen aan en hoor je ook de geluiden. Dat kan je met je ecos instellen.

Qua functies heeft de 1200 weinig. Tyfoon, lichten aan/uit en remvertraging aan/uit. Misschien rangeerstand met ecos.
Re:1200 Acts binnen, Welke lichtbeelden kan je krijgen?
Helaas heeft de 1200 niet meer, misschien rangeerstand zoals Remie zegt, nog niet uitgevonden.

Maar voor de rest wel een zeer vette loc!
Re:1200 Acts binnen, Welke lichtbeelden kan je krijgen?
Citaat van: wijbe op zaterdag 18 december 2010, 13:30:06
Maar voor de rest wel een zeer vette loc!
Het vet kun je verwijderen met een weinig wasbenzine. :D
Re:1200 Acts binnen, Welke lichtbeelden kan je krijgen?
:lol:

droogkloot
:lol:
Re:1200 Acts binnen, Welke lichtbeelden kan je krijgen?
Citaat van: wijbe op zaterdag 18 december 2010, 14:00:31
droogkloot
:lol:
Daar helpt een beetje vet nu juist wél goed tegen :!: 8)
Re:1200 Acts binnen, Welke lichtbeelden kan je krijgen?
ik geef het op :lol:
Re:1200 Acts binnen, Welke lichtbeelden kan je krijgen?
Ik heb de mijnen ook met de post gekregen hier een foto.
Het  is een mooie loc wat goed rijd .
Ik heb hem wat vet gegeven en in laten rijden, geluid is nu stukken beter als in het begin. 
In de verpakking was een zakje kerstkransjes meegeleverd, met een kaartje aan een lint van marklin.
Met de teks Fijne feestdagen en een voorspoedig nieuwjaar.
Zie foto, ik heb het kaartje maar omgedraait om geen reclamen te maken.
Ik vind dit wel een mooien attentie.

Groetjes Ger
Re:1200 Acts binnen, Welke lichtbeelden kan je krijgen?
Mooie loc, heb hem inmiddels ook al 2 weken. Vond de attentie van het bedrijf waar ik hem kocht, MTE, een zeer leuke verassing.
Re:1200 Acts binnen, Welke lichtbeelden kan je krijgen?
Laat me eens gokken ?
Een chocoladeletter ?
Re:1200 Acts binnen, Welke lichtbeelden kan je krijgen?
Dan hebben we hem bij het zelfde bedrijf gekocht.
Ik rij met de 6021 ik heb hem vanmorgen eens getest of hij zich aanmeldt met
het ms dit ging perfect.
Merk wel dat hij via het ms harder rijd dan met de 6021 als ik omschakel onder het rijden versneld hij iets.

Groetjes ger
Re:1200 Acts binnen, Welke lichtbeelden kan je krijgen?
Citaat van: huub op donderdag 23 december 2010, 13:53:29
Laat me eens gokken ?
Een chocoladeletter ?


kerstkransjes :lol:
Re:1200 Acts binnen, Welke lichtbeelden kan je krijgen?
Nu komt MTE met de 37122.4 ook A.C.T.S. maar met andere lay-out.

Slechts E. 339,--

Veel geld voor huisvlijt, het trapje op de neus zit er nog op (dat hoort niet zo)

Commentaar van MTE:
"Klopt, maar dat doen we niet. Dus het trapje blijft zitten (net als de andere ACTS van Trix-Marklin en de zwarte variant.) Anders gaat (door manuren) het kostenplaatje nog verder omhoog. En we willen het wel leuk houden."

Natuurlijk willen ze het leuk houden...... :?


foto MTE Vlaardingen
Re:1200 Acts binnen, Welke lichtbeelden kan je krijgen?
Ook goedenmorgen,en hartelijk welkom op ons o zo gezellig forum.
Leuk dat je je op deze manier zo voorsteld.

Heb hier wel is zitten lezen hoe een kosten plaatje gemaakt word,en hoeveel tijd er in gaat zitten in het voorbewerken en al het werk wat er in/aan/op zit.
En dat kom je snel hoger uit dan wij denken dat het zou moeten kosten.
Wij als nugeteren Ollanders zijn nu eenmaal op de penning,en mag zoiets nooit veel kosten. Maar helaas uurloon is duur , en moet betaald worden,zeker als je iets speciaals zoekt/wilt hebben. je bent natuurlijk nooit verplicht om zoiets aan te schaffen , en kun je ook tevreden zijn met het orginale *M* model.

Mvg: Alex
Re:1200 Acts binnen, Welke lichtbeelden kan je krijgen?
Ook goedemorgen......... :D

MTE kan zo bijna oneindig doorgaan met het (laten) overspuiten van 1200´s.
Alle nummers in blauw, in blauw met vishaak, geel-grijs en natuurlijk de bruine en turqoise....

Ik heb nr. 37122.19.3 al besteld (geintje).

Re:1200 Acts binnen, Welke lichtbeelden kan je krijgen?
Hahahahaha.
Jij zegt geintje,maar nu geloof ik je niet meer,is niet erg toch.
Ik vermoed dat je toch stilletjes dit model toch besteld hebt,je hebt er namelijk zo je mond van vol...... :lol:

Mvg. Alex