Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Marklin 41893 Trenitalia rijtuigen

Gestart door d.vanaalst zondag 26 december 2010, 12:43:34

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Marklin 41893 Trenitalia rijtuigen
Beste lezer,

Een aantal jaar geleden heeft märklin een aantal rijtuigen in Trenitalia-kleuren uitgebracht.
Sets:
41893
41895
41896

copyright Rjf trains

Nu heb ik daar een paar vragen over en misschien heeft iemand hier deze sets in bezit.

1. Komen er ook Italiaanse rijtuigen in Duitsland? (Elders dan München - Brenner)
2. Wat zijn de stations op de koersborden?
3. Er zit in de set 41896 ook een bagagerijtuig. Heeft Märklin dit rijtuig "verzonnen" of rijden/reden deze echt rond in Italië?

Ik ben een aantal keren in Italië geweest, maar weet niet al teveel van de Italiaanse spoorwegen.
Wel lijken deze rijtuigen mij een kleurrijke aanvulling op m'n DB collectie.

Hoop dat iemand mij kan helpen!

Fijne Kerst nog eventjes

Groeten Dennis
Re:Marklin 41893 Trenitalia rijtuigen
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:Marklin 41893 Trenitalia rijtuigen
Hallo Dennis,

Deze rijtuigen kwamen in München Hbf,om de forenzen,voornamelijk Italianen,voor het weekend terug naar huis te brengen.
Dit heb ik een aantal keren life gezien,en dan is het altijd een drukte van belang.
Je zou je dan haast in Italië wanen.

Ook de bagagewagons reden er tussen,maar soms ook vervangen voor een OBB excemplaar.
Natuurlijk is het een afwisseling met de DB rijtuigen,en je moet rond laten rijden,wat je mooi vind.
Maar kijk je naar de realiteit in het Duitse verkeer,dan kwam deze trein bij mijn wetenniet verder dan München.

Veel foto's van de koersborden heb ik niet,maar ik dacht zelfs een keer Milaan te hebben gezien.
Er zullen vast wel wat plaatjes te googlen zijn over deze trein.
En is vast ook een leuke variant in het OBB verkeer.

M.v.g.

Hans V200.0

Re:Marklin 41893 Trenitalia rijtuigen
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re:Marklin 41893 Trenitalia rijtuigen
Hallo Dennis,

Ik heb ze allemaal, maar ken de bestemming op de rijtuigen niet uit m'n hoofd.
De rijtuigen blinken wel uit in detailering. Erg mooi dus.
Helaas lopen de prijzen erg uiteen, de is het 2-delige setje net zo prijzig als de 3-delige setjes. (? 90-140)

M.vr.gr. Marcel
Re:Marklin 41893 Trenitalia rijtuigen
Heren,

dank voor jullie bijdragen, ik heb de rijtuigen al een aantal keer in Houten gezien en daar waren de prijsverschillen mij ook al opgevallen.
Waarom mijn interesse: Ik heb laatst een br 103 uitgave van  Eisenbahn Journal gekocht, met daarin een foto van een br103 in st. Jodok am brenner met een sleep van deze rijtuigen eraan. Was benieuwd of deze ook elders in Duitsland gereden hebben.

Groeten Dennis