Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Ombouwen HAG E-lok 14-12-2010

Gestart door M.user vrijdag 22 januari 2010, 20:42:56

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Ombouwen HAG E-lok 02-10-2010
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:Ombouwen HAG E-lok 02-10-2010
Citaat van: M.user op zaterdag 02 oktober 2010, 19:08:18
Helaas kan degene die de inbouw heeft gedaan dit de komende maanden niet herstellen, omdat die een zware operatie heeft ondergaan.
Ronald, misschien heb ik het mis en ken je de persoon die je lok heeft "omgebouwd" goed, maar ben je niet bang dat dit bericht van zijn operatie het laatste is wat je van deze persoon zal vernemen?
Re:Ombouwen HAG E-lok 02-10-2010
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Ombouwen HAG E-lok 02-10-2010
Citaat van: Kappa op zaterdag 02 oktober 2010, 19:36:28
Citaat van: M.user op zaterdag 02 oktober 2010, 19:08:18
Helaas kan degene die de inbouw heeft gedaan dit de komende maanden niet herstellen, omdat die een zware operatie heeft ondergaan.
Ronald, misschien heb ik het mis en ken je de persoon die je lok heeft "omgebouwd" goed, maar ben je niet bang dat dit bericht van zijn operatie het laatste is wat je van deze persoon zal vernemen?

Hoi Ad,

Ik ken deze persoon persoonlijk niet. Hij werkt bij deze dealer. Ik kom er sinds afgelopen winter.
Re:Ombouwen HAG E-lok 02-10-2010
Ronald

ik weet niet welke soldeerkleuter dit heeft gedaan, maar dit is echt te gek om los te lopen. Ik heb zelf ook wat ervaringen met mdealers die de hoofdprijs rekenen en van het hele digitaal gebeuren geen snars weten. Daar je lok laten ombouwen is hetzelfde of slechter als het gewoon zelf proberen. De moeilijkheid in de ombouw zit hem namelijk niet in het ombouwen zelf maar in het bestellen van de juiste onderdelen omdat die per lok nogal verschillend zijn. Bij mij moest de dealer ( ik noem ook geen namen) bij iedere vraag met iemand bellen, duurde het weken voordat het spul binnen was en dan kwam nog het verkeerde. Ook een sleperomschakeling kreeg hij qua onderdelen niet voor elkaar.

Bij jou is het ook nog eens onkundig geinstalleerd en laten we eerlijk Zijn: het verkopen van een mfx decoder en er dan gewoon iets anders goedkopers inzetten heeft natuurlijk niets met onkunde te maken maar is pure oplichting. Ik vind het bijzonder zorgwekkend dat officiele m dealers dit kunnen en willen doen. Ik zou dan ook geen operaties afwachten of zeker niet om herstel vragen ( de man kan NIET solderen en dat wordt na de operatie niet ineens beter) maar gewoon je geld terugeisen, de decoder eruitknippen en terugbrengen en de boel dior iemand laten installeren die het wel kan ( er zijn er genoeg op dit forum) of het zelf doen. Er zitten hele duidelijke boekjes bij de esu en het inbouwen van mfx is erg makkelijk juist omdat je erna niets hieft in te stellen. Verder zou ik deze ervaring zeker aan keuterman melden. Ze moesten zich schamen !

Heel veel sterkte ermee!

Roland
Re:Ombouwen HAG E-lok 02-10-2010
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Ombouwen HAG E-lok 02-10-2010
Citaat van: bluey op zaterdag 02 oktober 2010, 20:23:22
Ronald

ik weet niet welke soldeerkleuter dit heeft gedaan, maar dit is echt te gek om los te lopen. Ik heb zelf ook wat ervaringen met mdealers die de hoofdprijs rekenen en van het hele digitaal gebeuren geen snars weten. Daar je lok laten ombouwen is hetzelfde of slechter als het gewoon zelf proberen. De moeilijkheid in de ombouw zit hem namelijk niet in het ombouwen zelf maar in het bestellen van de juiste onderdelen omdat die per lok nogal verschillend zijn. Bij mij moest de dealer ( ik noem ook geen namen) bij iedere vraag met iemand bellen, duurde het weken voordat het spul binnen was en dan kwam nog het verkeerde. Ook een sleperomschakeling kreeg hij qua onderdelen niet voor elkaar.

Bij jou is het ook nog eens onkundig geinstalleerd en laten we eerlijk Zijn: het verkopen van een mfx decoder en er dan gewoon iets anders goedkopers inzetten heeft natuurlijk niets met onkunde te maken maar is pure oplichting. Ik vind het bijzonder zorgwekkend dat officiele m dealers dit kunnen en willen doen. Ik zou dan ook geen operaties afwachten of zeker niet om herstel vragen ( de man kan NIET solderen en dat wordt na de operatie niet ineens beter) maar gewoon je geld terugeisen, de decoder eruitknippen en terugbrengen en de boel dior iemand laten installeren die het wel kan ( er zijn er genoeg op dit forum) of het zelf doen. Er zitten hele duidelijke boekjes bij de esu en het inbouwen van mfx is erg makkelijk juist omdat je erna niets hieft in te stellen. Verder zou ik deze ervaring zeker aan keuterman melden. Ze moesten zich schamen !

Heel veel sterkte ermee!

Roland

Ik had het niet mooier kunnen zeggen.

Kom maar op met die loc Ronald.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Ombouwen HAG E-lok 02-10-2010
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:Ombouwen HAG E-lok 02-10-2010
Hallo Ronald,

Wat een verschrikkelijke ombouw zeg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dit is gedaan,door iemand zonder soldeer ervaring,en dat hebben al vele forummers ook gemeld.
De winkelier had jou erop moeten wijzen,dat deze lok,voor die decoder een magneet nodig heeft.

Hij heeft er zomaar een 6080 ingefrommeld,en jou niet op de hoogte gesteld van deze wijziging.
Dat feit,en dit resultaat zouden mij ook erg dwars zitten,en zou ik het zeker gebruiken,als je de winkelier hierop aanspreekt.
Veel sterkte daarbij,en............laat aub deze lok ombouwen door iemand anders.

Mvg Hans V200.0
Re:Ombouwen HAG E-lok 06-10-2010
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Ombouwen HAG E-lok 06-10-2010
Citaat van: Hans V200.0 op zaterdag 02 oktober 2010, 21:39:18
Hallo Ronald,

Wat een verschrikkelijke ombouw zeg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dit is gedaan,door iemand zonder soldeer ervaring,en dat hebben al vele forummers ook gemeld.
De winkelier had jou erop moeten wijzen,dat deze lok,voor die decoder een magneet nodig heeft.

Hij heeft er zomaar een 6080 ingefrommeld,en jou niet op de hoogte gesteld van deze wijziging.
Dat feit,en dit resultaat zouden mij ook erg dwars zitten,en zou ik het zeker gebruiken,als je de winkelier hierop aanspreekt.
Veel sterkte daarbij,en............laat aub deze lok ombouwen door iemand anders.

Mvg Hans V200.0

Hoi Hans,

Deze winkelier had mij al eerder gemeld dat er een permanent magneet in moest. Dus de verwachting was dat die er ook in zou zitten. De verrassing was dus groot toen ik de lok opende, omdat hij het niet deed.

Ik heb gisteren de winkelier telefonisch benaderd en hem mijn ongenoegen geuit. Normaal zou ik mijn geld terug moeten vragen, omdat de winkelier de komende maanden niet in staat is om het te herstellen vanwege ernstige ziekte van zijn medewerker (wat natuurlijk zeer vervelend is).
Dit is de reden dat ik hem heb voorgesteld om de 6080 te verwijderen en terug te brengen en daarvoor in de plaats de juiste Esu MFX decoder en permanent magneet mee te krijgen.

Ik kreeg daarop het antwoord dat hij dit met zijn collega moest bespreken en ik dit maar op de mail moest zetten. Dit heb ik direct gedaan maar zowel gisteren als vandaag geen reactie van zijn kant.



Wordt vervolgd.
[/center]
Re:Ombouwen HAG E-lok 06-10-2010
Opmerkelijke reactie van de winkelier. :(

Mocht je er niet uitkomen: we kunnen een Meet&Greet organiseren in de winkel met een stuk of 40 forummers. Zeker weten dat dat helpt....... :P

Gr, Ben.
Re:Ombouwen HAG E-lok 06-10-2010
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Ombouwen HAG E-lok 06-10-2010
Citaat van: Spoorman op woensdag 06 oktober 2010, 19:19:21
Opmerkelijke reactie van de winkelier. :(

Mocht je er niet uitkomen: we kunnen een Meet&Greet organiseren in de winkel met een stuk of 40 forummers. Zeker weten dat dat helpt....... :P

Gr, Ben.

Dat zal hij ons niet in dank afnemen Ben, maar ja je weet maar nooit. Ik hoop zelf op een nette afhandeling. Alleen ben ik zelf wel anders gewend hoe je een klacht van een klant af moet handelen.
Je maakt namelijk sneller je reputatie kapot als dat je hem kan opbouwen.

Groet  Ronald
Re:Ombouwen HAG E-lok 06-10-2010
CiteerJe maakt namelijk sneller je reputatie kapot als dat je hem kan opbouwen.


of OMbouwen ;-)


ff serieus ronald, dit is bijna niet te geloven! ik wacht met spanning het vervolg af.

Roland
Re:Ombouwen HAG E-lok 06-10-2010
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:Ombouwen HAG E-lok 06-10-2010
Citaat van: M.user op woensdag 06 oktober 2010, 19:14:29Ik vind dit absoluut zeer klant onvriendelijk en ben wel van plan als dit niet naar behoren wordt opgelost de naam van deze winkelier op het forum kenbaar te maken, tevens de foto's van de ombouw op te sturen naar zowel Märklin Duitsland als naar Keuterman (de laatste is ook de Hag importeur voor Nederland) zodat zij kunnen zien hoe de naam van beide merken (waarbij er aangedrongen wordt om de ombouw door de officiële dealer te laten doen) te grabbel wordt gegooid.

Hoi,

ik kan me jouw teleurstelling in deze zeer goed begrijpen. Maar of het nu zo verstandig is om de naam van je handelaar hier bekend te maken waag ik te betwijfelen. Ik vrees dat Beheer daar niet blij mee zal zijn maar goed, daar bemoei ik me verder niet mee. Het is maar een gratis advies.

Na al je foto's en de discussie tot nu toe vraag ik mij zo langzamerhand echt af of jij zoals je zegt inderdaad wel te doen hebt met een "officiële (Märklin) dealer ". Iemand die dit predikaat mag voeren zou namelijk door M* tot het doen van dit soort modificaties moeten zijn opgeleid. Jouw foto's wijzen nou niet bepaald in die richting dat dit hier is gebeurd.

In ieder geval is het het natuurlijk schandelijk wat hier is gebeurd en wens je veel succes en hoop voor jou dat het allemaal in orde komt.

Re:Ombouwen HAG E-lok 06-10-2010
CiteerNa al je foto's en de discsussie tot nu toe vraag ik mij zo langzamerhand echt af of jij zoals je zegt inderdaad wel te doen hebt met een "officiële (Märklin) dealer ". Iemand die dit predikaat mag voeren zou namelijk door M* tot het doen van dit soort modificaties moeten zijn opgeleid. Jouw foto's wijzen nou niet bepaald in die richting dat dit hier is gebeurd.

Hans, ik zou je er zo nog één kunnen noemen die het niet veel beter zou doen !


Roland
Re:Ombouwen HAG E-lok 06-10-2010
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:Ombouwen HAG E-lok 06-10-2010
Citaat van: bluey op donderdag 07 oktober 2010, 11:33:23
CiteerNa al je foto's en de discsussie tot nu toe vraag ik mij zo langzamerhand echt af of jij zoals je zegt inderdaad wel te doen hebt met een "officiële (Märklin) dealer ". Iemand die dit predikaat mag voeren zou namelijk door M* tot het doen van dit soort modificaties moeten zijn opgeleid. Jouw foto's wijzen nou niet bepaald in die richting dat dit hier is gebeurd.
Hans, ik zou je er zo nog één kunnen noemen die het niet veel beter zou doen !

Roland,

en die mag zich ook "officiële Märklin dealer " noemen? Schandalig!!!!! Dan wordt het de hoogste tijd dat Tante M* door gedupeerden zoals jij hiervan in kennis gesteld wordt want ik kan me totaal niet voorstellen dat dit soort praktijken in "Göppingen" worden getolereerd.
Re:Ombouwen HAG E-lok 06-10-2010
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:Ombouwen HAG E-lok 06-10-2010
Hans, Marklin is geen justitiële instelling en als de betreffende dealer geen Marklin-store/shop is, zal Marklin hierin weinig kunnen betekenen, denk ik.
Re:Ombouwen HAG E-lok 06-10-2010
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:Ombouwen HAG E-lok 06-10-2010
Citaat van: Kappa op donderdag 07 oktober 2010, 13:33:11
Hans, Marklin is geen justitiële instelling en als de betreffende dealer geen Marklin-store/shop is, zal Marklin hierin weinig kunnen betekenen, denk ik.

Ad,

ik ben ook geen "justitiële instelling"  :lol:, maar ik denk van wel. Als de hier bedoelde "handelaar" zich "officiële (Märklin) dealer" (of wordt "ge-authoriseerde Märklin vakhandelaar" bedoeld?) noemt mag dat volgens mij niet zomaar. Daar moet men wel wat voor doen, zo is mij door een goede kennis die in dit wereldje zijn boterham verdient altijd voorgehouden.....
Re:Ombouwen HAG E-lok 06-10-2010
Wat een ontzettende prutser, dit moet zijn eerste HAG ombouw zijn. Ik vind het erg sneu voor jou een ook voor zo'n prachtige loc, deze verdient een goede decoder met permanent magneet!
Mocht je enige angst hebben voor de ombouw, ik ga volgende week een HAG ~AC analoog ombouwen naar digitaal DCC, ik zal hier een wat uitgebreider verslag van maken.

Citaat van: Hans Biere op donderdag 07 oktober 2010, 10:35:25
Maar of het nu zo verstandig is om de naam van je handelaar hier bekend te maken waag ik te betwijfelen. Ik vrees dat Beheer daar niet blij mee zal zijn maar goed, daar bemoei ik me verder niet mee. Het is maar een gratis advies.
Hans ik vind dat wij ook negatieve ervaringen met elkaar moeten kunnen delen (met naam en toenaam), vervolgens kan een ieder voor zichzelf besluiten of hij/zij hier wat mee doet.
Mvgr,
Ernst
Re:Ombouwen HAG E-lok 06-10-2010
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:Ombouwen HAG E-lok 06-10-2010
Citaat van: Perk op donderdag 07 oktober 2010, 17:50:32Hans ik vind dat wij ook negatieve ervaringen met elkaar moeten kunnen delen (met naam en toenaam), vervolgens kan een ieder voor zichzelf besluiten of hij/zij hier wat mee doet.

Nou ja Ernst,

in principe ben ik het met je eens. Ik blijf er voorlopig bij, tenzij dat dit door Beheer wordt tegengesproken, hetzelfde Beheer niet blij zal zijn als hier naam en toenaam genoemd gaat worden. Maar nogmaals, het was maar een advies en we weten allemaal wat je met een advies kunt doen...
Re:Ombouwen HAG E-lok 06-10-2010
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Ombouwen HAG E-lok 06-10-2010
Er is in dit topic al een naam genoemd, dus denk ik dat het noemen v.d. naam duidelijkheid geeft, mensen kunnen nu denken dat het die naam is geweest.......

Groet, Anne W
Re:Ombouwen HAG E-lok 06-10-2010
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:Ombouwen HAG E-lok 06-10-2010
Citaat van: Anne W op donderdag 07 oktober 2010, 21:54:38
Er is in dit topic al een naam genoemd,

Ja, Anne W,

heb ik ook gezien. Maar dat zegt mij nog niet dat deze ook het slechte werk heeft geleverd...

Ik kan morgen toch ook bij "Pietje" advies gaan vragen over iets en het vervolgens door "Jantje" laten uitvoeren?

Laten we de discussie niet op de spits drijven. Het is voor Roland al beroerd genoeg en te hopen valt dat er voor hem een bevredigende oplossing komt.

Laat dat voorop staan.
Re:Ombouwen HAG E-lok 06-10-2010
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Ombouwen HAG E-lok 06-10-2010
Citaat van: Hans Biere op donderdag 07 oktober 2010, 22:07:55
Citaat van: Anne W op donderdag 07 oktober 2010, 21:54:38
Er is in dit topic al een naam genoemd,

Ja, Anne W,

heb ik ook gezien. Maar dat zegt mij nog niet dat deze ook het slechte werk heeft geleverd...

Ik kan morgen toch ook bij "Pietje" advies gaan vragen over iets en het vervolgens door "Jantje" laten uitvoeren?

Laten we de discussie niet op de spits drijven. Het is voor Roland al beroerd genoeg en te hopen valt dat er voor hem een bevredigende oplossing komt.

Laat dat voorop staan.

Klopt Hans ik ben niet de persoon om iets op de spits te drijven. Ik zoek altijd graag naar een goede oplossing. Momenteel ben ik nog steeds in gesprek met de M dealer en ik denk dat we er wel uit komen. Dit zal dan betekenen dat ik de oude decoder zelf verwijder en retourneer en daarvoor in de plaats een Esu + magneet zal krijgen  en zelf voor de inbouw zal zorgdragen. Dan zal uiteindelijk iedereen tevreden zijn.

Groeten Ronald
Re:Ombouwen HAG E-lok 14-12-2010
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Ombouwen HAG E-lok 14-12-2010
Peter (de Geluidsman) is samen met Sander (het Seinwezen) momenteel druk bezig om de loc om te bouwen.

Vanavond bijna een uur met Peter aan de telefoon gezeten (lekker kletsen over treinen en andere zaken).

Na gisterenavond (toen is de decoder en de permanentmagneet ingebouwd) is Sander nu bezig met het inbouwen van LED verlichting om het probleem met de gloeilampjes te ondervangen.

Zie draadje van Peter  http://forum.3rail.nl/index.php?topic=17254.5350;topicseen

Deze week zet Peter foto's van de ombouw en een filmpje op het forum. Gisteren heeft de loc al zijn eerste rondjes bij Sander gereden.

Ben benieuwd hoe straks het filmpje is.

Groet  Ronald
Re:Ombouwen HAG E-lok 14-12-2010
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Ombouwen HAG E-lok 14-12-2010
Citaat van: M.user op dinsdag 14 december 2010, 22:31:24
Peter (de Geluidsman) is samen met Sander (het Seinwezen) momenteel druk bezig om de loc om te bouwen.

Vanavond bijna een uur met Peter aan de telefoon gezeten (lekker kletsen over treinen en andere zaken).

Na gisterenavond (toen is de decoder en de permanentmagneet ingebouwd) is Sander nu bezig met het inbouwen van LED verlichting om het probleem met de gloeilampjes te ondervangen.

Zie draadje van Peter  http://forum.3rail.nl/index.php?topic=17254.5350;topicseen

Deze week zet Peter foto's van de ombouw en een filmpje op het forum. Gisteren heeft de loc al zijn eerste rondjes bij Sander gereden.

Ben benieuwd hoe straks het filmpje is.

Groet  Ronald

Hallo Ronald,

Onderstaande link komt gelijk bij dit onderwerp terrecht.

http://forum.3rail.nl/index.php?topic=17254.msg460629#msg460629


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Ombouwen HAG E-lok 14-12-2010
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Ombouwen HAG E-lok 14-12-2010
Vandaag in Houten mijn loc terug gekregen van Peter de Geluidsman.

En zojuist de HAG op mijn programmeerspoor gehad en hij rijdt prima. Nogmaals dank Peter en Sander (Seinwezen)

Op de baan kan die momenteel helaas niet rijden. Is een beetje een zootje door de bouw van mijn bergen. Eerst moet alles opgeruimd worden en de rails moet ook nodig weer eens schoongemaakt worden.

Ik sprak trouwens vanmiddag Einte met de M&G en wat blijkt hij had ook al een zeer negatieve ervaring gehad met het Oude Station in Papendrecht. (de dealer die mij die oude decoder probeerde in mijn maag te splitsen).

Toch wel een kwalijke zaak als je binnen dit wereldje zo'n slechte naam krijgt. Negatieve reclame gaat namelijk veel sneller dan positieve. Beetje dom om dit als winkelier niet in te zien.
Ik had 2 maanden op mijn permanent magneet moeten wachten en wat blijkt, omdat mij gezegd werd dat vanwege de crisis de leveringen bij de fabrikanten trager verliepen. Wat blijkt HAG heeft ze gewoon op voorraad en je kan onderdelen binnen 2 dagen in huis hebben. En op Ebay staan ze ook bij Zwitserse winkeliers uit voorraad leverbaar.

Maar ja ik heb nu eindelijk een goed rijdende lok dankzij de hulp van Peter en Sander en mij zien ze daar niet meer.

Foto's en filmpje staan bij Peter (de geluidsman) op zijn topic. Zie link in de boodschap hierboven.

Groet  Ronald