Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Lint 37730-verlichting

Gestart door Ad48 maandag 15 november 2010, 09:51:29

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Lint 37730-verlichting
Lid sinds: 2010

St. Catharinagilde 1298 - heden

offline
Lint 37730-verlichting
Hallo spoorders,

Ik ben in het bezit van een Lint dieselpersonentrein, nr 37730 van Marklin. Deze trein heeft binnenverlichting maar ik vind die maar zacht branden, hij zou wat feller mogen zijn. Nu mijn vraag, is deze in te stellen met een of andere potmeter en welke dan? Weet iemand dit? Indien mogelijk graag evt. toelichting met foto.

Met vriendelijke spoorweggroeten,

Ad
Re:Lint 37730-verlichting
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re:Lint 37730-verlichting
Hallo Ad,

De felheid van de verlichting is vast ingesteld.
Persoonlijkben ik er wel tevreden mee.
De verlichting zou wel wat beter kunnen worden afgeschermd.
Ook het rijden met de dummy valt mij tegen. Je mist het 2e geluid, en de vrontlichten zijn niet uitschakelbaar een de koppelzijde. Een beetje onlogisch.

M.vr.gr. Marcel
Re:Lint 37730-verlichting
impulsief
gast

Re:Lint 37730-verlichting
Hoi Ad
het gaat om led verlichting, het zou dus mogelijk moeten zijn de voorschakelweerstand aan te passen, afhankelijk van de decoder zou het kunnen dat ook de spanning van de functie uitgang te verhogen is

groet,

Peter
Re:Lint 37730-verlichting
Lid sinds: 2010

St. Catharinagilde 1298 - heden

offline
Re:Lint 37730-verlichting
Heren,

Hartelijk dank voor de informatie.

Prettige kerstdagen.

Gr, Ad
Re:Lint 37730-verlichting
Gamesbond
gast

Re:Lint 37730-verlichting
Citaat van: impulsief op vrijdag 24 december 2010, 23:03:05
Hoi Ad
het gaat om led verlichting, het zou dus mogelijk moeten zijn de voorschakelweerstand aan te passen, afhankelijk van de decoder zou het kunnen dat ook de spanning van de functie uitgang te verhogen is

groet,

Peter
spanning is volgens mij dezelfde als de voedingsspanning van de decoder, 5v dus.
Die voorschakelweerstand aanpassen moet inderdaad kunnen, maar zal waarschijnlijk wel SMD zijn