Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Cabineverlichting NS 1144

Gestart door Ad48 zondag 21 november 2010, 15:15:44

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Cabineverlichting NS 1144
Lid sinds: 2010

St. Catharinagilde 1298 - heden

offline
Cabineverlichting NS 1144
Beste spoorders,

Ik heb in een lok NS 1144  aan de voorzijde cabineverlichting zitten. Ik wil eigenlijk dat de cabineverlichting aan de voorzijde ook blijft branden als de lok achteruit rijdt. Dit heb ik nu wel voor elkaar gekregen maar nu is de cabineverlichting niet uitschakelbaar. Er zit de orginele marklindecorder in. Ik krijg het niet voor elkaar dat de cabineverlichting in en uit te schakelen is en dat hij bij voor en achter uit rijden blijft branden. Ik heb hem nu op de orange draad en op de groene draad aangesloten. Op blauw en groen geprobeerd maar dat werkte ook niet. Is het mogelijk dat dit wel te realiseren is of gaat dit niet met deze decorder? Wie kan mij uitleg hierover geven? Ik stuur de lok aan met een ms 1.

Met vriendelijke spoorgroeten,

Ad
Re:Cabineverlichting NS 1144
Forum Moderator
Lid sinds: 2010

offline
Re:Cabineverlichting NS 1144
Citaat van: Ad48 op zondag 21 november 2010, 15:15:44
Beste spoorders,

Ik heb in een lok NS 1144  aan de voorzijde cabineverlichting zitten. Ik wil eigenlijk dat de cabineverlichting aan de voorzijde ook blijft branden als de lok achteruit rijdt. Dit heb ik nu wel voor elkaar gekregen maar nu is de cabineverlichting niet uitschakelbaar. Er zit de orginele marklindecorder in. Ik krijg het niet voor elkaar dat de cabineverlichting in en uit te schakelen is en dat hij bij voor en achter uit rijden blijft branden. Ik heb hem nu op de orange draad en op de groene draad aangesloten. Op blauw en groen geprobeerd maar dat werkte ook niet. Is het mogelijk dat dit wel te realiseren is of gaat dit niet met deze decorder? Wie kan mij uitleg hierover geven? Ik stuur de lok aan met een ms 1.

Met vriendelijke spoorgroeten,

Ad

Hallo Ad

zo te lezen heb je de esu kleuren verward met de marklin kleuren
als je op deze pagina helemaal onderaan kijkt dan zie je dat je de bruin-rode draad nodig hebt en dan kan je waarschijnlijk de verlichting schakelen met f1
Re:Cabineverlichting NS 1144
Hallo Ad,

Citaat van: Ad48 op zondag 21 november 2010, 15:15:44
Ik heb in een lok NS 1144  aan de voorzijde cabineverlichting zitten. Ik wil eigenlijk dat de cabineverlichting aan de voorzijde ook blijft branden als de lok achteruit rijdt. Dit heb ik nu wel voor elkaar gekregen maar nu is de cabineverlichting niet uitschakelbaar. Er zit de orginele marklindecorder in. Ik krijg het niet voor elkaar dat de cabineverlichting in en uit te schakelen is en dat hij bij voor en achter uit rijden blijft branden. Ik heb hem nu op de oranje draad en op de groene draad aangesloten.
Je frontverlichting is aangesloten tussen de oranje draad resp. de gele en grijze draad. Je cabineverlichting sluit je ook aan tussen de oranje en F(x). Je kunt nu de cabineverlichting in en uit schakelen. Andere mogelijkheid is om de cabine verlichting mee te schakelen met de frontverlichting door de cabineverlichting aan te sluiten tussen de oranje draad en resp. de gele en grijze draad met diodes in serie met de cabineverlichting.

Citaat van: looney tunes op zondag 21 november 2010, 15:30:47
zo te lezen heb je de dcc kleuren verward met de marklin kleuren
Je bedoeld het kleurenschema tussen Esu en Marklin i.p.v. DCC en Marklin.

Mvg,
Peter