Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

V100

Gestart door wimdekker zaterdag 20 november 2010, 19:20:47

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: V100
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: V100
Citaat van: Nobody op maandag 29 november 2010, 11:42:37
Citaat van: RMW op maandag 29 november 2010, 10:56:17
Dit is namelijk echt zo'n loc die Märklin altijd al in het programma heeft gehad
Beste Maikel,
Ik kan me de tijd nog heugen dat Märklin de V100 niet in z'n programma had.
De eerste V100 werd in 1958 gebouwd en Märklin kwam in 1966 met het eerste model. Artikelnummer 3072. Zie ===> Klik
Maar ja: Ik ben dan ook een halve eeuw ouder dan jij.... :lol:


Al altijd vanaf 1966 dan... :lol: . Natuurlijk ook wel logisch dat het model er niet was vóór de echte loc, maar Märklin heeft wel een aantal modellen die bijna continu in het assortiment hebben gezeten en de V100 is er daar één van.

M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: V100
Nobody
gast

Re: V100
Citaat van: RMW op maandag 29 november 2010, 11:47:14
Al altijd vanaf 1966 dan... :lol: . Natuurlijk ook wel logisch dat het model er niet was vóór de echte loc,
Even lezen. Ik schreef: "De eerste V100 werd in 1958 gebouwd"... 8)
Hoezo logisch..?
Re: V100
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: V100
Citaat van: Nobody op maandag 29 november 2010, 11:51:58
Even lezen. Ik schreef: "De eerste V100 werd in 1958 gebouwd"... 8)
Hoezo logisch..?

Ja, maar de eerste Märklin V100 kwam toch uit 1966?

En logisch omdat Märklin niet zomaar een loc maakt, die in het echt (nog) niet bestaat. Vaak wachten ze wel een paar jaar 8) . Er zullen overigens gerust wel modellen zijn geweest die Märklin erg "vroeg" op de markt bracht (lees: voor de officiële introductie), maar veel zullen dat er niet zijn (ook dus bv. niet deze V100). Een mal is namelijk erg duur.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: V100
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re: V100
Zelf zit ik ook te wachten op een nieuwe en moderne uitvoering van de V100/Br211/212/213. Op dit moment kun je echter nog steeds een versie van dit model krijgen bij Maerklin! Modelnr. 37723 is een periode V uitvoering van de Br 212.
Re: V100
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: V100
Citaat van: 10103 op maandag 29 november 2010, 12:12:58
Zelf zit ik ook te wachten op een nieuwe en moderne uitvoering van de V100/Br211/212/213. Op dit moment kun je echter nog steeds een versie van dit model krijgen bij Maerklin! Modelnr. 37723 is een periode V uitvoering van de Br 212.

Die had ik niet gezien. Ik had vooral gelet op de oer-V100: M. 37724. Deze is namelijk niet meer leverbaar. Desalniettemin zijn de geruchten er nog altijd. Zoals gezegd: we wachten af.

Overigens vind ik die tijdperk-V-kleur (verkeersrood) niet mooi op een V100.

M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: V100
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re: V100
Citaat van: RMW op maandag 29 november 2010, 12:19:42

Overigens vind ik die tijdperk-V-kleur (verkeersrood) niet mooi op een V100.

Helemaal mee eens!
Zelf zou ik het liefst een oudrode V100/Br212 zien verschijnen met telex en geluid. Uiteraard helemaal van metaal, zonder schroefje in het dak en met een SDS-motor.
Re: V100
Spoorman
gast

Re: V100
Ik durf het bijna niet te zeggen maar kijk eens bij Roco. Hele mooie modellen en varieteiten, ook in 3-rail. Het gaat toch om de lok en niet zo zeer om het merk? :wink:

Gr, Ben.
Re: V100
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: V100
Citaat van: Spoorman op maandag 29 november 2010, 12:43:28
Het gaat toch om de lok en niet zo zeer om het merk? :wink:

Gr, Ben.

Oh jawel :shock: :D !!! Alleen modellen waarvan ik zeker weet dat Märklin die nooit gaat produceren koop ik van andere merken (en dan ook alleen van Roco of Fleischmann). De V100 gaat zeker nog wel een keer komen van Märklin in een nieuwe uitvoering, dus dan zeg ik "NEE" tegen Roco op dit Märklin-forum :lol: .

M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: V100
Nobody
gast

Re: V100
Citaat van: RMW op maandag 29 november 2010, 12:54:08
koop ik van andere merken (en dan ook alleen van Roco of Fleischmann).
:shock:
Brawa en Liliput maken óók zéér fraaie 3-rail modellen. Met ESU decoder, al dan niet met geluid. Ik heb er een paar en ben méér dan tevreden over deze modellen.
Brawa is ontegenzeggelijk duur, maar is (naar mijn mening) het geld meer dan waard!
Re: V100
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: V100
Citaat van: Nobody op maandag 29 november 2010, 11:42:37
Citaat van: RMW op maandag 29 november 2010, 10:56:17
Dit is namelijk echt zo'n loc die Märklin altijd al in het programma heeft gehad
Beste Maikel,
Ik kan me de tijd nog heugen dat Märklin de V100 niet in z'n programma had.
De eerste V100 werd in 1958 gebouwd en Märklin kwam in 1966 met het eerste model. Artikelnummer 3072. Zie ===> Klik
Maar ja: Ik ben dan ook een halve eeuw ouder dan jij.... :lol:



maar vanaf 1966 is hij volgens mij altijd in het programma geweest. De laatste tientallen jaren kon je hem altijd wel krijgen in een startset (bezit zelf de gleisbauw)
Re: V100
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re: V100
Citaat van: Spoorman op maandag 29 november 2010, 12:43:28
Ik durf het bijna niet te zeggen maar kijk eens bij Roco. Hele mooie modellen en varieteiten, ook in 3-rail. Het gaat toch om de lok en niet zo zeer om het merk? :wink:

Citaat van: RMW op maandag 29 november 2010, 12:54:08
Oh jawel :shock: :D !!!

Maikel (RMW)

Ook hier ben ik het met Maikel eens. :D
Ik geloof absoluut dat de modellen van Roco, Fleischmann, Brawa en Lilliput helemaal in orde zijn en in meerdere opzichten misschien ook wel beter dan die van Maerklin. Maar vanaf het moment dat ik een jaar of acht was, ben ik met Maerklin verder opgegroeid en het is sindsdien mijn merk gebleven. Het is dan ook niet zo dat ik perse een V100 nodig heb. Het zou alleen erg leuk zijn als Maerklin er een nieuwe en moderne versie van uit zou brengen.
Bovendien is het wachten, hopen en speculeren op de verschijning van een Maerklin-model voor mij ook een deel van het plezier rondom de modeltreinen.   
Re: V100
Nobody
gast

Re: V100
@ 10103,
Ik houd ook van Märklin, maar ga wel eens vreemd... 8) :D
Re: V100
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: V100
Citaat van: 10103 op maandag 29 november 2010, 13:40:48
Ik geloof absoluut dat de modellen van Roco, Fleischmann, Brawa en Lilliput helemaal in orde zijn en in meerdere opzichten misschien ook wel beter dan die van Maerklin. Maar vanaf het moment dat ik een jaar of acht was, ben ik met Maerklin verder opgegroeid en het is sindsdien mijn merk gebleven. Het is dan ook niet zo dat ik perse een V100 nodig heb. Het zou alleen erg leuk zijn als Maerklin er een nieuwe en moderne versie van uit zou brengen.
Bovendien is het wachten, hopen en speculeren op de verschijning van een Maerklin-model voor mij ook een deel van het plezier rondom de modeltreinen.   

Precies :D :D :D !!! Märklin is ook echt mijn merk. In die 18 jaar dat ik al fan ben (dus vanaf mijn geboorte), heb ik heel veel van Märklin gekocht en slechts twee modellen van andere merken: NS Sprinter (Fleischmann) en NS 2400 (Roco). Ik ben ook echt niet van plan om grote hoeveelheden van andere merken te kopen. Hooguit nog een keer een Plan V/T van Roco of wat NS-wagons, omdat Märklin die niet in het programma heeft en ook niet gaat maken.

Ik heb ook geen V100 nodig, maar het is altijd leuk als er een nieuwe variant van Märklin zou komen, helemaal als er ook sound in zit.


Citaat van: Nobody op maandag 29 november 2010, 13:44:36
Ik houd ook van Märklin, maar ga wel eens vreemd... 8) :D

Tja, zo kun je het ook noemen :lol: :lol: :lol: ...


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: V100
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: V100
Ik heb zelf ook 2x een Br212, één in oud rood en één in turquoise en ik vind het erg leuke lokjes.
Of er een compleet nieuwe constructie van de V100 zal komen, betwijfel ik een beetje.
Neem nu de V60/Br260 en aanverwanten, deze lok heeft Marklin een aantal jaren geleden met een metalen kap uitgerust, maar verder is alles gelijk gebleven, oh ja het model heeft 20 á 25 jaar geleden een imitatie van de reminstallatie gekregen.
Nu kondigt Marklin een nieuwe constructie aan van de DHG500,  maar die is nagenoeg ongewijzigd gebleven.
Dus misschien komt de V100 wel met een metalen behuizing, maar meer verwacht ik niet.
Maar hopelijk zit ik er faliekant naast. 8)
Of je zet voor ?120,- een maxon motor erin.
Re: V100
Spoorman
gast

Re: V100
Citaat van: RMW op maandag 29 november 2010, 12:54:08

.....dus dan zeg ik "NEE" tegen Roco op dit Märklin-forum :lol: .


Tja, tegen zoveel merkentrouw is niets bestand. :wink:

Gr, Ben.
Re: V100
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: V100
Citaat van: Spoorman op maandag 29 november 2010, 18:11:13
Citaat van: RMW op maandag 29 november 2010, 12:54:08

.....dus dan zeg ik "NEE" tegen Roco op dit Märklin-forum :lol: .


Tja, tegen zoveel merkentrouw is niets bestand. :wink:

Gr, Ben.

:lol: :mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol:

M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: V100
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: V100
@ Ben,

Even een voorbeeld:

Roco had al jaren een gläserner züg in het programma,en ik had hem ook veel eerder kunnen kopen :?

Maar ergens hoop jedat is bij mij het geval op een Märklinvariant,die zeker gelijkwaardig zou zijn,zo niet beter.

Ook ik heb modellen van Roco,Hag ,Fleischmann,en Lilliput,maar keer toch altijd weer bij Märklin terug 8)

Het is goed dat er concurrentie is,zo houden ze elkaar scherp,en ieder merk heeft zo zijn goede,en slechte kanten.

Het is maar net met welke je kunt leven,en meestal kies je dan ook voor dat merk.

Nu ken ik ook de Roco V100,en het is geen slecht model,maar deze staat niet naast mijn oer-V100 van Märklin,die van Roco is veel gedetailleerder,en wat fijner vormgegeven.

Met de huidige stand van de metaal-techniek bij Märklin,verwacht je eigenlijk ook zo'n verfijning van de V100.

Misschien niet direct bij de komende nieuwtjes,ooit zal er toch een model in metaal van verschijnen.

@ Kappa,

Als je de kap,en het rijwerk bedoeld van de DHG 500,zeg ik JA,maar intern zeg ik NEE.

De aandrijving is TOTAAL anders,vanwege een andere motor :?

Heb deze lok zelfs open gehad,omdat dit nieuwe lokje al kuren vertoonde :(

M.v.g.

Hans V200.0

Re: V100
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: V100
Vandaag las ik in de Bahn extra,dat de V100 een veiligheidsaanpassing heeft ondergaan.

Dit betreft een hekwerk rond de omloop van deze lok.

Op de link staat er een foto van 8)

Klik

Nog een klikje

Als dit geen reden is om er een nieuwe lok van te maken................

M.v.g.

Hans V200.0
Re: V100
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: V100
Citaat van: Hans V200.0 op maandag 20 december 2010, 16:50:37Als dit geen reden is om er een nieuwe lok van te maken................

Van mij mag het, Hans. Ik heb diverse varianten van deze fraaie lok, daar kan er nog wel ééntje bij... :lol:
Re: V100
Lid sinds: 2008

offline
Re: V100
Ondanks dat het hekje een vrij recente toevoeging is, vind ik het niet misstaan op de loc.
Ben benieuwd of dit ook wordt nagebootst.

Groeten Dennis
Re: V100
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: V100
Buiten deze recentelijke toevoeging,viel mij nog iets op :shock:

Let op het bedrijfsnummer op de zwarte onderzijde van deze lok (zie daarvoor de tweede link) :P

Die gaat vanwege dat nummer dus nog wel even mee :lol:

M.v.g.

Hans V200.0
Re: V100
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: V100
Citaat van: Hans V200.0 op dinsdag 21 december 2010, 01:25:30
Let op het bedrijfsnummer op de zwarte onderzijde van deze lok (zie daarvoor de tweede link) :P

Die gaat vanwege dat nummer dus nog wel even mee :lol:
Hoe bedoel je dat Hans?
Re: V100
Lid sinds: 2006

offline
Re: V100
het nummer op de tank is de nieuwe Europese norm ; In een oogopslag kun je soort tractie , snelheid en eigenaar zien ( als je weet hoe je het moet lezen natuurlijk )
Re: V100
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: V100
Hoi Ad,

Wat Mak-man al aanhaalde,is idd.het nieuwe Europese nummer.

Een dergelijk nummer te zien op een oude lok,zal betekenen dat deze nog zeker een jaar of 5 te gaan heeft.

Want waarom zouden ze deze nummering voor deze lok dan toepassen,als hij toch terug wordt gesteld?

Natuurlijk kan een ongeluk het bestaan van deze lok verkorten,maar dat hoop ik natuurlijk niet.

En ik hoop zelfs dat zo'n dergelijke lok,haar loopbaan nog mag voortzetten bij de privéspoorwegen 8)

Wat een ander heeft,met het puffen en sissen van een stoomlok,heb ik met het roffelen van een of twee diesels  :lol:

M.v.g.

Hans V200.0
Re: V100
Lid sinds: 2010

offline
Re: V100
Nou, volgens mij is het bekend.

De V90 is er wel (met geluid!!)
Alleen jammer genoeg de V100 niet. Maar goed wat niet is kan nog komen :D
Re: V100
Lid sinds: 2006

NS & DB ,. mijn "OK"

offline
Re: V100
 :D

V100 met sound....


het kan wel dus... 8)
( waar staat eronder )

Of bij ons zusterforum:
http://stummi.foren-city.de/topic,12320,-maerklin-v100-mit-loksound-mfx-jetzt-fertig.html

groet, jan
Re: V100
FV
gast

Re: V100
Mooi hoor  :D

Maar wat hoor ik, heeft ie een bel  :shock: :?

Groetjes Fulco
Re: V100
Lid sinds: 2006

NS & DB ,. mijn "OK"

offline
Re: V100
 :D

Deze lok heeft volgens mij een sound functie extra....

Of het is de kerstuitvoering :mrgreen:
Re: V100
lokpaint
gast

Re: V100
Citaat van: FV op woensdag 19 januari 2011, 14:23:10
Mooi hoor  :D

Maar wat hoor ik, heeft ie een bel  :shock: :?

Groetjes Fulco

Hallo

De bel werd gebruikt bij onbewaakte spoorwegovergangen op zijlijnen.

216 en 141 hadden bijvoorbeeld ook een bel.

bart
Re: V100
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: V100
Dan hing de machinist zeker met een arm en bel uit het raam en belde dat het een lieve lust was..... :lol:
Re: V100
Lid sinds: 2006

offline
Re: V100
Neen hoor Ad die bel stond op het dak en bellen gebeurt door het trekken aan een touwtje.  :shock: he das raar dat heb ik nog ergens anders gezien.  :D
Re: V100
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: V100
Aha, dan heeft Märklin nog weer een versie van de V100 uit te brengen, die met een bel op het dak. :D
Re: V100
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: V100
Citaat van: Kappa op woensdag 19 januari 2011, 20:32:14
Aha, dan heeft Märklin nog weer een versie van de V100 uit te brengen, die met een bel op het dak. :D

Ja Ad. Bij M* zijn ze erg vindingrijk. Weet je nog van de Polizei-lok met aanhang? Zwaailicht met sirene? De wonderen zijn de wereld nog niet uit. 
Re: V100
lokpaint
gast

Re: V100
Hoi

Hier de bel bij een 141.



Bij een 216 zit hij net boven de bufferbalk, kijk maar eens naar je 3075.
En bij een 50 is het ding goed zichtbaar naast de schoorsteen.

Tegenwoordig zijn de bellen er afgehaald, gewoon toeteren is het devies.

Voor een overweg stond dan het bord "läuten". Een L op een wit bord.

bart
Re: V100
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: V100
Zit er erg veel verschil tussen de V90 en de V100?

Groet, Anne W
Re: V100
Lid sinds: 2007

V65

offline
Re: V100
Best wel veel. even uit mijn hoofd.
V90 is meer voor de rangeerdienst, V100 voor de dienst op de zijlijnen.
De V90 is doorontwikkeld/afgeleid van de V100.