Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

V100

Gestart door wimdekker zaterdag 20 november 2010, 19:20:47

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
V100
Lid sinds: 2010

offline
V100
Ik heb ergens gelezen dat de V100 opnieuw uitgebracht gaat worden. Kan het alleen niet direct meer terug vinden. Zijn er misschien anderen die hier meer over weten?
Ik kijk er erg naar uit. Het blijft toch een van de mooiere diesellocs.

Wim
Re: V100
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: V100
Hallo Wim,

Dat is meer een gerucht dan waarheid,en ik heb het ook gelezen.
Tja nu de december maand in aantocht is,kriebelt het teveel voor de nieuwtjes van 2011.

Nu wordt dit forum ook gevolgd door verschillende mensen,die wel zo'n gerucht waar kunnen maken.
Maar vergis je niet,als er teveel uitlekt,gaat de productie soms niet door.

Dat een fabrikant gebaat is bij een eerdere lancering,hebben ze ook wel door,maar dan praat ik wel over januari 2011,dus vlak voor de beurs :)

Neemt niet weg,dat een metalen V100 zeker een mooi model zou kunnen worden,en hij mag van mij technische overeenkomsten hebben met de BR 290 van Märklin 8)
Alleen iets minder hoog op de draaistellen a.u.b.

Mvg Hans V200.0
Re: V100
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: V100
Misschien! Als in ieder geval de motorbak maar hetzelfde is. Tussenrijtuigen kan men makkelijker ontwikkelen in economisch nog steeds zware tijden. Märklin moet uiteraard nog steeds goed opletten waar ze geld aan uitgeven (ondanks de zwarte cijfers). Voor volgend jaar verwacht ik dan ook nog geen grote hoeveelheden "echte" nieuwigheden. Ik denk alleen wel dat de geruchten over een nieuwe V100 waar zouden kunnen zijn en misschien al wel een draadloos MS-II. Een TGV-variant zal nog wel even een jaartje op zich laten wachten.

M.v.g.

Maikel (RMW)

Hallo  Wim,

Bij deze,ik heb het weer gevonden.
Staat als antwoord,in het topic over,jawel de TGV POS :?

Mvg Hans V200.0
Re: V100
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: V100
Citaat van: Hans V200.0 op zaterdag 20 november 2010, 22:33:35
Hallo Wim,

Bij deze,ik heb het weer gevonden.
Staat als antwoord,in het topic over,jawel de TGV POS :?

Mvg Hans V200.0

Soms verwateren topics een beetje :lol: !!!

De geruchten lijken mij niet zo vreemd. De mal van het huidige model is al erg oud en bovendien wordt hij niet meer geproduceerd.

M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: V100
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: V100
Citaat van: RMW op zondag 21 november 2010, 13:36:30

De geruchten lijken mij niet zo vreemd. De mal van het huidige model is al erg oud en bovendien wordt hij niet meer geproduceerd.

M.v.g.

Maikel (RMW)

Hallo Maikel,

Je hebt gelijk als de topics soms verwateren,en die berekening had ik ook stiekum gemaakt.

Geruchten zijn er om verspreid te worden,alleen niet altijd waar,en soms gevaarlijk voor de voortzetting ervan :shock:

Als jij in de goede richting gokt,hoe zit het dan met de concurrentie?

Daarom lanceren ze net voor de beurs,zodat ze de concurrentie geen kans geven om hun nieuwtjes daar op aan te passen.

We zullen met z'n allen moeten wachten tot medio januari 2011 :(

De hoop is wel,dat er een mooie realistische metalen V100 tussen deze nieuwtjes zal zitten,en dat de fantasie modellen,niet worden toegepast,maar voor de oude mallen wel beschikbaar zijn.

En met een doorkijk door de cabine heen natuurlijk :lol:
Ik besef dat het veeleisend is,maar Märklin heeft de lat zelf hoger gelegd,door bijvoorbeeld de BR218 of BR290 te produceren.

Allemaal stuk voor stuk mooie diesels,waar een V100 gewoon tussen hoort 8)
Als je ook niet over dergelijke wensmodellen praat,zullen ze ook nooit verschijnen.

Produceren ze hem niet,dan laten ze met hun programma,historisch gezien een gat open

Mvg Hans V200.0

Re: V100
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: V100
Citaat van: Hans V200.0 op zondag 21 november 2010, 15:30:14
Produceren ze hem niet,dan laten ze met hun programma,historisch gezien een gat open

Klopt allemaal. De V100 is net zo'n model als de BR01, de Uerdinger Railbus en de V200, die hoort gewoon in het Märklin-programma thuis. Net zoals eigenlijk (daar gaan we weer met "verwateren" :lol: ) de DE1000/RAm in het programma zou moeten zitten, net zoals vroeger.

Zou er eigenlijk "sound" passen, in zo'n V100?

M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: V100
Lid sinds: 2009

2 van mijn treinen op een plastic glas brug

offline
Re: V100
De V100 opnieuw?
Dat zou mooi zijn,
Toen ik 6 jaar geleden aan mijn hobby begon, zat hij in de brandweer starterspakket van Marklin,
wie weet koop ik de opvolger...

Mvg
Falco
Re: V100
Nobody
gast

Re: V100
'k Heb twee V100's. Eén met 6080 decoder en één met 6090 decoder.
Als er een versie met sound uitkomt, koop ik 'm zeker! Want ik zie geen kans om een sounddecoder plus luidspreker kwijt te kunnen in de bestaande versies.
Re: V100
hendrik
gast

Re: V100
Heb een 37724 met geluid  8).
Re: V100
bartje
gast

Re: V100
Heb een 3072 uit de vorige eeuw.     8)
Mijn dealer bezweert me dat er geen geluid kan worden ingebouwd. :cry:
Hoe zit dat dan?    :?:

Cees
Re: V100
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: V100
@ Cees,

Kijkt jouw dealer zeker niet op Youtube,of wil hij het gewoon niet voor je doen?
Dan pas zou het eerlijk overkomen :wink:

Mvg Hans V200.0
Re: V100
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: V100
Re: V100
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: V100
Citaat van: hendrik op zondag 21 november 2010, 20:42:50
Heb een 37724 met geluid  8).

Komt er goed geluid uit???


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: V100
hendrik
gast

Re: V100
Zeker, luister zelf maar.





Dit is nog wel een oud filmpje, zal binnenkort wel een nieuwe maken met meer diesels. 8)

Edit Walter: Link aangepast
Re: V100
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: V100
Dat zijn twee dezelfde filmpjes.
Wel een mooi geluid, lijkt wel het geluid van de Schienenbus.
Diesels geven het mooiste geluid tijdens optrekken, kun je daar een filmpje van maken?
Re: V100
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: V100
Citaat van: Kappa op maandag 22 november 2010, 20:16:19
Wel een mooi geluid, lijkt wel het geluid van de Schienenbus.

Het is zeker een mooi geluid. Bedankt voor het filmpje!!!

@Kappa: Lijkt op een Schienenbus? Ik vind van niet (op de toeter na).


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: V100
Lid sinds: 2009

2 van mijn treinen op een plastic glas brug

offline
Re: V100
Hoi,

Dat is een mooi filmpje inderdaad.

Mvg
Falco
Re: V100
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: V100
@ Hendrik,

Deze filmpjes zijn mooi,en zijn allang op YouTube gezet.
Die had ik dus al ruim anderhalf jaar geleden ook al gezien,vandaar de reaktie richting Bartje (Cees).

Zijn dealer beweerd dat er geen geluid in kon worden gebouwd,en dat vind ik gewoon onzin,want er zijn mogelijkheden te over.
Het is dus er gewoon 1 die niet aan de ombouw wil beginnen,maar ook geen nee wil verkopen,dus dan maar onzinnig reageren :(

Wat ik dus echt belachelijk vind,hij had gewoon moeten zeggen :"Deze ombouw zie ik niet zitten,vanwege de smalle voor-en achterbouw van deze lok".
Pas dan had ik er begrip voor,maar ik had hem wel op deze filmpjes gewezen  :mrgreen:

Natuurlijk hoop ik op een nieuw model hiervan,met of zonder geluid,dat maakt mij niet eens zoveel uit.
Als het model maar van metaal is,want kunststof excemplaren hebben we nu wel genoeg gezien :)

Mvg Hans V200.0

Re: V100
hendrik
gast

Re: V100
Dankje wel allen :D

Maak een nieuw filmpje zodra mn baan is opgruimd (licht nu allemaal 'troep' op  :oops:).

Waarom er in mn vorig vericht 2 filmpjes staan weet ik ook niet???
V100
Lid sinds: 2010

offline
V100
Allen,

Bedankt voor de reacties. Ik wacht het gewoon rustig af. Over een paar maanden weten we meer :D
Re: V100
bartje
gast

Re: V100
Oké Hans V200.0, we weten nu hoe het niet moet.    :?
Maar hoe dan wel   :?: 
Want ik zit met zo'n mooie V100 uit de jaren zeventig en ben verknocht aan het ding, ik bedoel: hij loopt nog als een tierelier. Dat wil zeggen, als ik 'm bestuur met mijn CS gaat hij er als een raket van door. Er mot dus een nieuwe "motor" in en ik wil geluid horen.   8)
Wat heb ik nodig om 'm zo ver te krijgen en wat gaat het me kosten?

Cees
Re: V100
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: V100
Hoi Cees,
De 3072 heeft een zgn LFCM (motor met grote schijcollector) en deze kun je ombouwen naar een 5 polige DC motor met de volgende onderdelen:

Magneet  210882
Anker 210888
Motorschild 210881
Ontstoorspoeltjes (2x) 516520
Schroeven (2x) 784810 (M3)

Voor de decoder heb je de volgende keuzes bij ESU:

LokSound V3.5 Diesel "V 100 / BR212"  52432  (DCC en Motorola)
of
LokSound M4 Diesel "V100 / BR212"  62432 (mfx en Motorola)

Luidspreker 20mm, rund, 100 Ohm.     50441
Re: V100
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: V100
@ Bartje,

Wat Kappa opnoemt is een mogelijkheid,en Märklin heeft ook eigen decoders.,al dan niet MFX.

Je moet wel goed kijken welk type voor welke lok,en bij Märklin zul je duurder uit zijn dan bij Esu.

Maar ook Uhlenbrock heeft decoders,met SUSI aansluiting,waarop je een aparte geluidsdecoder op kan zetten.

En het speakertje moet passen in de lok,zowel in de breedte,als de hoogte.

De oplossing zoals op het fotowerk te zien is,is dacht ik van Keuhn,of Tams,en deze heeft een 21 polige decoder,met een printplaatje die voorzien is van de 21 polige connector,alwaar je de decoder mee aansluit.

Ook ESU heeft zo'n dergelijke connector in het programma,en vereenvoudigd de aansluiten van deze 21 polige decoders,en maakt uitwisseling makkelijker :)

Je ziet er zijn dus verschillende mogelijkheden,en je kan er 1 uitzoeken die bij jou past 8)

Mvg Hans V200.0         
Re: V100
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: V100
Citaat van: Hans V200.0 op dinsdag 23 november 2010, 23:54:46Ook ESU heeft zo'n dergelijke connector in het programma,en vereenvoudigd de aansluiten van deze 21 polige decoders,en maakt uitwisseling makkelijker :)

Heb ik ook aangeschaft; één dezer dagen ermee aan de slag. Er komt steeds weer wat tussen.... :x
Re: V100
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: V100
@ Hans,

Als ik het niet dacht :D

@ Bartje

De platine die op de foto's te zien is ,is trouwens van X-train.

De werking zal hetzelfde zijn,en misschien wijkt alleen in sommige gevallen de draadkleur af.

Dus wel goed naar de schema's kijken :wink:

Hoop wel dat als er een nieuw model komt van deze lok,dat dergelijke ombouwtjes niet meer nodig zijn,omdat al het mogelijke dan voorhanden is 8)

Hierbij doel ik ook op sluitseinen(werkend),maar ook eventueel een telexkoppeling.

Nu maar hopen op een goed begin van het nieuwe jaar :D

Mvg Hans V200.0

Re: V100
stefant4
gast

Re: V100
ik hoop ook wel dat er een nieuwe v100 komt,eentje met een stillere motor,telex en eventueel full sound.
maar dan wel eentje die lager boven de rails hangt,want die oude vind ik zelf wat aan de hoge kant...
en dan mogen ze ook standaard rode sluitseinen inbouwen,en de mogelijkheid om rangeerstanden aan te geven.

ik merk wel wat märklin er van maakt,ik denk dat het een hele verbetering zal zijn vergeleken met die oude...
Re: V100
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: V100
Citaat van: stefant4 op woensdag 24 november 2010, 09:44:22
ik merk wel wat märklin er van maakt,ik denk dat het een hele verbetering zal zijn vergeleken met die oude...

Dat zal inderdaad wel het geval zijn, ook al had de oude V100 natuurlijk ook wel wat (stukje Märklin nostalgie in het moderne tijdperk :lol: ). Als de mogelijkheid er is, dan zal Märklin denk ik wel proberen om geluid in te bouwen. Dit doen ze namelijk in steeds meer modellen, waaronder zeer kortgeleden nog in de Ludmilla en bijvoorbeeld de BR 294.

M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: V100
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: V100
Het wordt natuurlijk mooi,met geluid als toevoeging,voor een als nieuw te ontwerpen V100 8)

Maar of deze lok bij de komende nieuwtjes zit,weten we over pak en beet een maand of 2 :)

Hoop doet leven :lol:

Mvg Hans V200.0
Re: V100
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: V100
Als Marklin dan ook direct een rrf uitvoering doet is dat helemaal super !!
Re: V100
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: V100
Citaat van: robert39 op vrijdag 26 november 2010, 12:27:03
rrf uitvoering

Wat is een rrf uitvoering :?:

M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: V100
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: V100
dat is deze
Re: V100
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: V100
Citaat van: robert39 op vrijdag 26 november 2010, 16:31:18
dat is deze

Alleen is dat geen V100 :wink: !!! Dit is er één:




M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: V100
Lid sinds: 2009

offline
Re: V100
Volgens mij zit het verschil zit hem in de maatschappij. De db & dr. West en oost Duitsland.

Groetjes Frits

Re: V100
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: V100
Die afbeelding van de rrf,kan weldegelijk een V100 zijn ,maar dan van de DR.

Het betreft ook een oost Duitse lok,en die waren niet synoniem aan hun DB uitvoeringen.

Het nieuwe wensmodel,betreft wel een DB variant,alhoewel Märklin de DR variant ook nog wel op het lijstje van nog te produceren lok's mag plaatsen :)

Nu maar reikhalzend uitkijken naar de nieuwtjes van 2011 :D

Mvg Hans V200.0

Re: V100
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: V100
Citaat van: Hans V200.0 op vrijdag 26 november 2010, 19:38:58
Die afbeelding van de rrf,kan weldegelijk een V100 zijn ,maar dan van de DR.

Ohh... Dat wist ik nog niet. Ik ken alleen de DB V100 (die Märklin vermoedelijk gaat uitbrengen).

M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: V100
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: V100
Citaat van: RMW op zaterdag 27 november 2010, 16:30:05
Citaat van: Hans V200.0 op vrijdag 26 november 2010, 19:38:58
Die afbeelding van de rrf,kan weldegelijk een V100 zijn ,maar dan van de DR.

Ohh... Dat wist ik nog niet. Ik ken alleen de DB V100 (die Märklin vermoedelijk gaat uitbrengen).

M.v.g.

Maikel (RMW)

Geeft niets,ik weet ook niet alles :D

Daarom is er ook dit forum 8)

Mvg Hans V200.0
Re: V100
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: V100
Citaat van: RMW op zaterdag 27 november 2010, 16:30:05Ik ken alleen de DB V100 (die Märklin vermoedelijk gaat uitbrengen).

Hoi Maikel,

ik volg dit al een tijdje maar heb kennelijk wat gemist.

Is deze "nouveaute" voor volgend jaar al aangekondigd? Jullie hebben alsmaar over een (nieuwe ontwikkeling?) van de DB V100.

Vandaar dat ik nu vraag waar dat "vermoeden" op is gebaseerd.
Re: V100
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: V100
@ Naamgenoot,

Hans,je hebt niets gemist,want het zijn tot nu toe alleen maar geruchten.

Neemt niet weg ,dat er altijd wel iemand op een nieuw model hoopt,en daarover een topic start :)

Dus de ontwikkeling is er èèn van de toekomst,maar als je nooit met èèn woord over praat,dan zul je het nooit weten :(

Het vermoeden is gestart in het topic over de nieuwe TGV,en heeft daardoor een vlucht genomen,maar ook daar wordt melding gemaakt van geruchten :?

Het is aan Märklin om er gehoor aan te geven,of niet.

Ben dus zoals ieder jaar,erg nieuwsgierig naar wat er nu weer uitgaat komen,en eind januari begin februari zullen we meer weten.

Dan is immers de beurs in Nürnberg weer aan de beurt :lol:

Mvg Hans V200.0
Re: V100
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: V100
Citaat van: hendrik op dinsdag 23 november 2010, 01:36:28
Dankje wel allen :D

Maak een nieuw filmpje zodra mn baan is opgruimd (licht nu allemaal 'troep' op  :oops:).

Waarom er in mn vorig vericht 2 filmpjes staan weet ik ook niet???


Aangepast,

Groet,

Walter
Re: V100
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: V100
Citaat van: Hans V200.0 op zaterdag 27 november 2010, 22:43:17Ben dus zoals ieder jaar,erg nieuwsgierig naar wat er nu weer uitgaat komen,en eind januari begin februari zullen we meer weten.

Hoi naamgenoot,

dat ben ik ook altijd. Altijd leuk. Hoewel ik er ook voor komend jaar niet al te veel van verwacht sta ik ook altijd weer te popelen om kennis van de nieuwtjes te nemen. Ik denk dat ze daar, hoewel de tekenen goed zijn, toch nog wel enige voorzichtigheid zullen betrachten. Dus mij zal het niet verbazen dat al het nieuwe toch weer veel varianten zullen zijn. Maar we zullen het zien of niet zien.

Nog ff twee maandjes geduld en dan weten we het weer. Moois zal er zeer zeker bij zijn.  :D :lol:
Re: V100
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: V100
Citaat van: Hans Biere op zaterdag 27 november 2010, 17:42:55
Citaat van: RMW op zaterdag 27 november 2010, 16:30:05Ik ken alleen de DB V100 (die Märklin vermoedelijk gaat uitbrengen).

Hoi Maikel,

ik volg dit al een tijdje maar heb kennelijk wat gemist.

Is deze "nouveaute" voor volgend jaar al aangekondigd? Jullie hebben alsmaar over een (nieuwe ontwikkeling?) van de DB V100.

Vandaar dat ik nu vraag waar dat "vermoeden" op is gebaseerd.

Hallo Hans,

Hij is inderdaad, zoals V200.0 ook al zegt, nog niet aangekondigd, maar vreemd zou het zeker niet zijn. Kijk maar naar deze argumenten: klik.


Citaat van: Hans Biere op zaterdag 27 november 2010, 23:01:29
Citaat van: Hans V200.0 op zaterdag 27 november 2010, 22:43:17Ben dus zoals ieder jaar,erg nieuwsgierig naar wat er nu weer uitgaat komen,en eind januari begin februari zullen we meer weten.
Nog ff twee maandjes geduld en dan weten we het weer. Moois zal er zeer zeker bij zijn.  :D :lol:

Ik denk ook wel dat er weer zat leuke dingen bij zullen zitten :D !!!


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: V100
stefant4
gast

Re: V100
als er trouwens iemand is die een uitgelekte foto of iets dergelijks heeft,mag diegene hem natuurlijk wel posten of niet?

ik ben erg benieuwd,ik heb zelf 2 v100 locs en die vind ik wel okee.
genoeg trekkracht voor een rangeer loc en ziet er voor de leeftijd van de mal niet beroerd uit.
Re: V100
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: V100
Citaat van: stefant4 op zondag 28 november 2010, 16:34:43
als er trouwens iemand is die een uitgelekte foto of iets dergelijks heeft,mag diegene hem natuurlijk wel posten of niet?

Zoals gezegd is het nog niet zeker dat dit model ook daadwerkelijk komt. Als er al foto's kunnen worden gemaakt, dan zul je die waarschijnlijk pas in januari of februari zien.

M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: V100
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: V100
@ Maikel,

Misschien nog wel langer dan dat,maar als je er geen topic over hebt,weet je nooit of er vraag naar is :wink:

Al is het alleen maar voor degene die meekijken,en het model zou kunnen produceren :)

Zelf hoop ik dat we hem eerder kunnen verwachten,maar bij Märklin weet je het maar nooit,en moet je engelengeduld hebben.

In ieder geval ben ik blij ,dat Märklin nog bestaat dezer dagen,en nog nieuwtjes kan lanceren in 2011 8)

Mvg Hans V200.0
Re: V100
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: V100
Citaat van: Hans V200.0 op zondag 28 november 2010, 18:09:21
In ieder geval ben ik blij ,dat Märklin nog bestaat dezer dagen,en nog nieuwtjes kan lanceren in 2011 8)

En weer winst maakt :D !!! Ik merk het al: we zijn allebei echte Märklin-fans :lol: .

M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: V100
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: V100
@ Maikel,

Niet te vroeg juichen,er is nog een schuld die weg gewerkt moet worden :(

Met een winstgevend bedrijf zal dat probleem ook wel opgelost worden,er zal alleen enige tijd overheen gaan.

Hoop wel dat de afdeling planning de DB V100 in overweging heeft meegenomen,dan zal het slechts een kwestie van tijd zijn.

Dat we fans zijn is zeker,en gelukkig zijn we niet alleen :lol:

M.v.g.

Hans V200.0
Re: V100
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: V100
Citaat van: Hans V200.0 op zondag 28 november 2010, 20:33:06
Niet te vroeg juichen,er is nog een schuld die weg gewerkt moet worden :(

Met een winstgevend bedrijf zal dat probleem ook wel opgelost worden,er zal alleen enige tijd overheen gaan.

Hoop wel dat de afdeling planning de DB V100 in overweging heeft meegenomen,dan zal het slechts een kwestie van tijd zijn.

Ik weet dat er nog steeds een enorme schuld is, maar het belangrijkste vind ik momenteel dat er toch weer zwarte cijfers op papier staan (i.p.v. rode). We zullen het zien of er in 2011 al een nieuwe V100 komt. Dat er iets gaat gebeuren lijkt mij wel duidelijk, want anders zet Märklin de productie van het oude model niet stop. Dit is namelijk echt zo'n loc die Märklin altijd al in het programma heeft gehad en ook altijd in het programma zal houden.

M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: V100
Nobody
gast

Re: V100
@ RMW,
Bent u paranormaal begaafd? Of bezit u een HO kristallen bol?  8)
Re: V100
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: V100
Citaat van: Nobody op maandag 29 november 2010, 11:00:20
@ RMW,
Bent u paranormaal begaafd? Of bezit u een HO kristallen bol?  8)


:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gewoon een kwestie van logisch nadenken.

M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: V100
Nobody
gast

Re: V100
Citaat van: RMW op maandag 29 november 2010, 10:56:17
Dit is namelijk echt zo'n loc die Märklin altijd al in het programma heeft gehad
Beste Maikel,
Ik kan me de tijd nog heugen dat Märklin de V100 niet in z'n programma had.
De eerste V100 werd in 1958 gebouwd en Märklin kwam in 1966 met het eerste model. Artikelnummer 3072. Zie ===> Klik
Maar ja: Ik ben dan ook een halve eeuw ouder dan jij.... :lol: