Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

AMoras - bouw van een modelspoorbaan

Gestart door AndreS zaterdag 20 november 2010, 18:40:03

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
AMoras - bouw van een modelspoorbaan
Lid sinds: 2009

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

offline
AMoras - bouw van een modelspoorbaan
Het heeft even geduurd, echter vandaag de start van dit draadje waarin ik het ontwerp en bouw van mijn modelbaan genaamd AMoras beschrijf. Ik verwacht dat de bouw niet zo snel verloopt als bij enkele andere forumleden, waarvan ik haast elke dag wel weer een voortgangsberichtje kan lezen.

Op mijn website www.andresaris-hobby.nl beschrijf ik de bouw van mijn baan uitvoerig. Ook daar kun je zien met welk materieel ik rijdt, welk materieel ik voor de bouw gebruik en ook schema's van remmodules en wisselmodules.

Nadat ik een aantal banen ontworpen heb met de Bietschtalburg als leidende brug en waarbij ik steeds 2 hoge bergen links en rechts op de baan kreeg met daartussen in eigelijk niets, bleef ik met de gedachte lopen dat dit nou net niet het banenplan/ontwerp is wat ik voor ogen heb. Vandaar dat ik een geheel nieuw ontwerp gemaakt heb, zonder deze keer de Bietschtalbrug te gebruiken.

Ik ben erg tevreden met dit ontwerp (al zeg ik dit zelf,  :lol: :lol: :lol: :lol:)

De kamer waarin ik de modelbaan ga opbouwen:


Het framewerk:


Schaduwstation:


Keerlus 1:


Keerlus 2:


Kleine ring:


Grote ring:


Station en rangeersporen:


Het totale railplan:


3d Weergaven:



Volgende week hoop ik een paar foto's van het framewerk en mogelijk ook van de start met het schaduwstation te kunnen plaatsen.

Groet, Andre
Re:Bouw modelbaan AMoras
Lid sinds: 2009

offline
Re:Bouw modelbaan AMoras
Hoi André,

Dat ziet er veelbelovend uit, blijf met spanning je draadje volgen.

gr. Henk
Re:Bouw modelbaan AMoras
Marklinzolder
gast

Re:Bouw modelbaan AMoras
Hallo André,

Heel veel succes met de bouw van dit plaatje van een modelbaan :!:

                                                                             Mvg. Bernard
Re:Bouw modelbaan AMoras
Hoi André,

Het plan ziet er indrukwekkend uit. 8)

Gr.
René
Re:Bouw modelbaan AMoras
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Bouw modelbaan AMoras
Hallo Andre,

Dit zal wel weer een indrukwekkend draadje worden, mooi spoorplan.
Ben zeer benieuwd hoe dit gaat worden.

Gr Einte
Re:Bouw modelbaan AMoras
Das nou een mooi baantje veel succes met de bouw

mvg
Reinder
Re:Bouw modelbaan AMoras
Lid sinds: 2009

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

offline
Re:Bouw modelbaan AMoras
Bedankt allemaal voor deze geweldige reacties. Jullie reacties geven mij het goede gevoel dat ik eindelijk een mooi en realiseerbaar baanontwerp heb.
Zoals gezegd verwacht ik volgende week foto's van het framewerk en zelfs misschien al van een deel van het schaduwstation te kunnen laten zien.

Fijne zondag!

Groet, Andre
Re:Bouw modelbaan AMoras
Lid sinds: 2008

offline
Re:Bouw modelbaan AMoras
Hoi Andre,

Een mooi gevarieerd ontwerp.
Ik vraag me wel af of je rechts achterin overal goed bij kunt komen straks.
Of kun er erom heen lopen?

Succes met de eerste stappen... het bouwen van het framse.

Groeten,
Ton.
Re:Bouw modelbaan AMoras
Lid sinds: 2009

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

offline
Re:Bouw modelbaan AMoras
Ton,

Dank je voor de mooie woorden en het meedenken.

Het gehele framewerk staat op wielen en ik kan door het verrijden van het framewerk overal goed bij.
Dit had ik dus duidelijk fout gedaan bij mijn eerste baan die ik dus heb moeten afbreken omdat ik er aan de achterzijde niet bij kon :-(

Groet, Andre
Re:Bouw modelbaan AMoras
Hoi Andre,

Mooi plan.
Het ziet er allemaal goed doordacht uit. Ben benieuwd.
Succes met de aanleg!

Groet,
PJ
Re:Bouw modelbaan AMoras
Lid sinds: 2009

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

offline
Re:Bouw modelbaan AMoras
Hoi PJ,

Dank je voor de mooie woorden en aanmoediging. Ik zelf ben ook erg benieuwd. Ik hoop dat ik een baan kan maken die waardig is om hier te laten zien.
Dat moet gaan lukken met alle ondersteuning en voorbeelden door de forumleden geplaatst.
Ik hoop jullie niet teleur te stellen.

Groet, Andre
Re:Bouw modelbaan AMoras
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re:Bouw modelbaan AMoras
Dat gaat mooi worden!
Re:Bouw modelbaan AMoras
Daar kan je je lekker op uitleven, succes.

Gr. Peter
Re:Bouw modelbaan AMoras
hermanus
gast

Re:Bouw modelbaan AMoras
hoi laat ik dan maar de eerste zijn met kritiek.
Denk namelijk dat je een probleem krijgt links bovenin tussen het groene en het licht blauwe spoor.
Re:Bouw modelbaan AMoras
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:Bouw modelbaan AMoras
mooi plan maar denk dat je bij automatisatie problemen gaat krijgen met lange treinen.Ze bezetten (volgens je 3D plaatje) de wisselstraten.Dat kunnen de meeste programma's niet aan of je vertraagd het rijden enorm.
Re:Bouw modelbaan AMoras
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:Bouw modelbaan AMoras
Hallo Andre,

Dat ziet er allemaal erg indrukwekkend uit. Ik blijf dit zeker volgen. Veel bouwplezier :D !!!

M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:Bouw modelbaan AMoras
Lid sinds: 2009

offline
Re:Bouw modelbaan AMoras
Hoi André,

De ruimte tussen je wissels in het stations gedeelte is denk ik te klein.
Zeker voor het rollend materieel zoals op je site staat.

Groeten

Ron
Re:Bouw modelbaan AMoras
Lid sinds: 2009

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

offline
Re:Bouw modelbaan AMoras
Dank je voor alle reacties.

Ron,

Ik ga met redelijk korte treinen rijden, stoomloc met maximaal 3 of 4 personen wagens. Langste personen trein is +/- 120 cm en dat is voldoende om deze ook in het station te laten stoppen.
De treinen die stoppen zullen aan de buitenzijde van de 4 stations sporen stoppen. De binnenste 2 sporen zijn voor doorgaande treinen, die niet stoppen voor reizigers in te laten stappen.

Manus,

Je hebt helemaal gelijk. Dat gaat inderdaad niet goed komen. Aanpassing wordt nu gedaan.
Dank je.
Re:Bouw modelbaan AMoras
Lid sinds: 2009

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

offline
Re:Bouw modelbaan AMoras
Dankzij Manus heb ik een fout uit mijn ontwerp kunnen halen voordat ik met de bouw begonnen ben. Zo zie je dat door je ontwerp hier te laten zien er vaak hele nuttige tips en op/aanmerkingen op je ontwerp komen.
Ik heb het ontwerp inmiddels aangepast en de afbeeldingen die boven aan dit draadje staan zijn de aangepaste afbeeldingen.
De afmeting van mijn framewerk moet hiervoor iets aangepast worden, want linkerzijde wordt nu 140 cm en de rechterzijde wordt nu 175 cm diep. Ik kan dit gelukkig snel aanpassen door aan de voorzijde van het framewerk enkele latten de bevestigen.

Dat was het weer voor vanavond.

Groet, Andre
Re:Bouw modelbaan AMoras
hermanus
gast

Re:Bouw modelbaan AMoras
Citaat van: AndreS op maandag 22 november 2010, 21:09:39
Ik ga met redelijk korte treinen rijden, stoomloc met maximaal 3 of 4 personen wagens. Langste personen trein is +/- 120 cm en dat is voldoende om deze ook in het station te laten stoppen.
Waar ga je die laten stoppen in je schaduwstation?
Re:Bouw modelbaan AMoras
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:Bouw modelbaan AMoras
Dag André.
Bijzonder leuk en fraai opgezet ontwerp! 8)
Vooral de "8" met daarin de hoge brug is een prachtig stukje baan tegen de achterkant.

Nu het eerste foutje eruit is (dankzij Herman) moet je ook nog eens kritisch kijken naar de (max) lengte van je diverse opstelsporen.
Het werd al opgemerkt maar het langste spoor in je schaduwstation (wel 2 x) is max. 1.25 en dat vergt toch bijzonder veel stuurmanskunst om hier 1.20 op te krijgen! :?

Maar verder is dit een prachtig ontwerp waar je veel plezier aan kunt beleven.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Bouw modelbaan AMoras
Lid sinds: 2009

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

offline
Re:Bouw modelbaan AMoras
Hoi Albert Jan, Manus,

Ik zal het schaduwstation nog een keer bekijken, echter op mijn vorige baan had ik ook deze lengte en dat ging goed met de treinen.
Treinen stoppen automatisch daar door inbouw van jouw remmodules. En ik maak gebruik van kontaktrails zodat ik kan zien dat er een trein staat.
Zou moeten lukken.

Groet, Andre
Re:Bouw modelbaan AMoras
hermanus
gast

Re:Bouw modelbaan AMoras
het kan ook op deze manier
Re:Bouw modelbaan AMoras
Lid sinds: 2009

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

offline
Re:Bouw modelbaan AMoras
Manus,

Dank je voor deze oplossing. Ik bekijk deze oplossing zeker, echter ik heb op dit moment slechts de beschikking nog over de rechte wissels. In dit geval zou ik nog 4 gebogen wissels moeten aanschaffen.

Groet, Andre
Re:Bouw modelbaan AMoras
hermanus
gast

Re:Bouw modelbaan AMoras
ik ben zeer onder de indruk van jouw plan en heb hem uitgeprobeerd op mijn tafel (3.20 bij 1.30) en hier op uit gekomen.
in totaal maat 4 bochtwissels.
Re:Bouw modelbaan AMoras
Lid sinds: 2009

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

offline
Re:Bouw modelbaan AMoras
Manus,

Een hele acceptabele oplossing, echter nu kan van beide onderste sporen de trein niet naar de grote op jouw tekening blauwe lus. Hetzelfde geldt voor de door jouw groen ingetekende lus. De twee bovenste sporen kunnen nu niet meer gebruik maken van de grote groene lus en de kleine grijze lus.
Ik vind echter het een goed gevonden oplossing. Echter ik denk dat ik toch het schaduwstation aanpas naar jouw versie met die gebogen wissels. Liever nu nog een 'kleine' investering doen, dan later zeggen: verdulleme had ik dit maar anders opgelost.

Groet, Andre
Re:Bouw modelbaan AMoras
Lid sinds: 2009

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

offline
Re:Bouw modelbaan AMoras
Plan is aangepast. Ik update morgen de afbeeldingen op mijn website en ook de afbeeldingen hier.
Zal nog 2x 24671, 1x 24672 en 1x 24206 moeten aanschaffen. Echter ik ben het met Manus en Albert Jan eens, door deze aanpassing kunnen de treinen goed in het schaduwstation geparkeerd worden.

Fijne avond nog, Andre
Re:Bouw modelbaan AMoras
Lid sinds: 2009

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

offline
Re:Bouw modelbaan AMoras
Manus, Albert Jan en anderen,

Ik heb zojuist de afbeelding van het gewijzigde schaduwstation en van het totaal plaatje geplaatst.
En ja, wat ziet dit er nu goed uit. Een prima verbetering, waarvoor ik Manus zeer erkentelijk ben.

Groet, Andre
Re:Bouw modelbaan AMoras (korte update 13 december 2010)
Lid sinds: 2009

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

offline
Re:Bouw modelbaan AMoras (korte update 13 december 2010)
Ik heb afgelopen week het framewerk kunnen verstevigen en iets kunnen verlengen. Dit om het aangepaste plan te kunnen dragen/herbergen.
Ook heb ik het hele plan in rails uitgelegd op het frame om te zien dat alles netjes past en er nergens geen verrassingen op duiken. 
Gelukkig alles kan liggen zoals gepland en nergens verrassingen gevonden, tenminste tot nu toe niet  :lol:
Ik heb meteen een paar foto's van het 'kale framewerk gemaakt, die ik deze week nog zal laten zien.

Vandaag heb ik voor het schaduwstation en de een gedeelte van lagere spoor de multiplex draagplaten uitgezaagd en op het framewerk gelegd. Deze week ga ik verder met het vastleggen van de platen voor het schaduwstation en de hoogteverschillen voor het lagere spoor aan te brengen.
Zaagwerk zal weer moeten wachten tot volgend weekend, want 's avonds buiten te staan zagen gaat het niet worden - te donker en brrrrrr te koud.
Uiteraard maak ik van deze vorderingen ook foto's die deze week dan ook nog geplaatst worden.

Tot later, Andre
Re:Bouw modelbaan AMoras
Lid sinds: 2009

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

offline
Re:Bouw modelbaan AMoras
Hallo mede-forummers,

Helaas heb ik de afgelopen week en dit weekend niets aan mijn nieuwe baan kunnen doen. Een griepje heeft mij afgelopen week aardig bezig en dus in bed gehouden.
Ik ben vandaag voor het eerst weer uit bed en verwacht komende week nog wel iets aan de baan te kunnen doen. Foto's komen dan er dan ook snel aan.

Groet, Andre
Re:Bouw modelbaan AMoras
daanknoben
gast

Re:Bouw modelbaan AMoras
Hoi André,

Hoewel er naar mijn mening veel rails op een kleine oppervlakte ligt, kun je hier wel iets heel moois van maken. En je hebt veel rijmogelijkheden.
Succes met de verdere opbouw, ik blijf dit volgen

Goreten,
Daan
Re:Bouw modelbaan AMoras
Ronald69
gast

Re:Bouw modelbaan AMoras
Vraagje, hoe hoog staat de brug t.o.v. niveau 0? Voorzie nl. problemen met de hellingspercentage en de gebruikte boogstraal. Hetzelfde geldt voor het schaduwstation, ook hier is het percentage, naar mijn mening, te groot.
Is het mogelijk om de brug op de achtergrond te maken i.p.v. dwars/schuin over het ontwerp? Is in mijn ogen iets meer realistischer.

Grt, Ronald.
Re:Bouw modelbaan AMoras
Lid sinds: 2009

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

offline
Re:Bouw modelbaan AMoras
Citaat van: daanknoben op zondag 19 december 2010, 13:10:57
Hoi André,

Hoewel er naar mijn mening veel rails op een kleine oppervlakte ligt, kun je hier wel iets heel moois van maken. En je hebt veel rijmogelijkheden.
Succes met de verdere opbouw, ik blijf dit volgen

Groeten,
Daan

Daan,

Dank je voor je leuke reactie.
Het klopt dat er veel rails ligt, echter zoals jij ook al aangeeft: Hier is iets moois van te maken. En daar ben ik zelf van overtuigd.
Juist door de verschillende trajecten kan een mooi en levendig treinenbeeld gemaakt worden. En voor landschapbouw is er voldoende ruimte.

Groet, Andre
Re:Bouw modelbaan AMoras
Lid sinds: 2009

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

offline
Re:Bouw modelbaan AMoras
Citaat van: Ronald69 op zondag 19 december 2010, 13:28:04
Vraagje, hoe hoog staat de brug t.o.v. niveau 0? Voorzie nl. problemen met de hellingspercentage en de gebruikte boogstraal. Hetzelfde geldt voor het schaduwstation, ook hier is het percentage, naar mijn mening, te groot.
Is het mogelijk om de brug op de achtergrond te maken i.p.v. dwars/schuin over het ontwerp? Is in mijn ogen iets meer realistischer.

Grt, Ronald.

Ronald,

Dank je voor je reactie en bedankt voor het meedenken.

Stijgingspercentage is volgens mij geen probleem want
Roze gedeelte: Stijgende deel 3.68 % en dalende deel 3.96 %, mooi binnen de 4% gebleven
Groene gedeelte: Stijgende 1e deel 3.12% en 2e deel 3.69% (achterzijde baan) / Dalende 1e deel 3.67% en 2e deel 4.38% (lus bij water)
Zoals je ziet is alleen bij laatste deel stijgingspercentage iets groter dan 4%, echter omdat het dalende deel is, levert dat geen enkel probleem op.

De brug wil ik graag toch zo laten lopen, omdat ik op de achtergrond 1 of 2 sporen in een soort tunnelportaal zichtbaar wil laten zijn. Door de brug daar ook nog naar toe te brengen, vind ik dat er te veel op de achtergrond gebundeld is.

Groet, Andre
Re:Bouw modelbaan AMoras
Lid sinds: 2009

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

offline
Re:Bouw modelbaan AMoras
Ik heb deze week toch nog een wijziging in het railplan moeten doorvoeren. Bij de zijaanzichten in Wintrack bleek dat de grote ring (donkerblauw) veel te dicht tegen de grote keerlus kwam. Dit is in de aangepaste versie nu opgelost. Zowel de grote ring als de kleine ring zijn enigszins aangepast waardoor alle sporen nu netjes de ruimte krijgen die ze nodig hebben.
Volgende week krijg ik weer tijd om aan het schaduwstation te werken, de spanten te maken en hopelijk deze ook al te kunnen plaatsen.

Voor nu:

Een heel gelukkig en voorspoedig 2011 in goede gezondheid en heel veel modelspoor plezier

Groet, Andre
Re:Bouw modelbaan AMoras
Alpen Bassie
gast

Re:Bouw modelbaan AMoras
hoi andre

ik lees nu pas je draadje
een mooi baanplan heb je
ik ben benieuwd hoe je dit gaat maken
ik blijf je volgen :wink:

zo bas aan het werk jij

Re:Bouw modelbaan AMoras
Lid sinds: 2009

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

offline
Re:Bouw modelbaan AMoras
Bas,

Dank je voor je bezoekje aan mijn draadje. Ik hoop in de voetsporen van de ervaren bouwers hier op het forum te kunnen treden.
Ik heb in elk geval heel veel van jullie kunnen zien en hopelijk kan ik daarvan het een en ander in de praktijk ten uitvoering brengen.

Groet, Andre
Re:Bouw modelbaan AMoras
Lid sinds: 2009

allegra

offline
Re:Bouw modelbaan AMoras
Andre,

Ik kom je draadje nu pas tegen, wens aan je je baan veel bouw plezier.
We zien je update,s wel tegemoet. Zeker kun je van elkaar wat opsteken
en een ieder  beleeft de hobby op zijn manier.

Grt Johan
Re:Bouw modelbaan AMoras
Lid sinds: 2009

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

offline
Re:Bouw modelbaan AMoras
Johan,

Dank je voor je berichtje. We houden elkaar wel in de gaten en op de hoogte :-)

Groet, Andre
Re:Bouw modelbaan AMoras
Ik volg je baan want het is een zeer leuk plan

groeten minitreintje/Dylan
Re:Bouw modelbaan AMoras
Lid sinds: 2009

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

offline
Re:Bouw modelbaan AMoras
Dylan,

Bedankt voor je leuke reactie.

Groet, Andre
Re:Bouw modelbaan AMoras
Lid sinds: 2009

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

offline
Re:Bouw modelbaan AMoras
Hallo, hier een kleine update.

Ik heb enige tijd niets aan de baan kunnen doen ivm andere activiteiten. Maandag en gisteren heb ik mijn eigenbouw remmodules gemonteerd en een start gemaakt van het monteren van de wisselmodules. Deze zal ik volgende week afmaken.
Daarna kan ik mijn schaduwstation bekabelen, testen en afwerken. De volgende stap zal dan de opgang naar het station worden.
Ik heb nog nagenoeg geen foto's beschikbaar. Uiteraard komen de foto's wel.

Groet, Andre
Re:AMoras - bouw van een modelspoorbaan - Update 2011-10-10
Lid sinds: 2009

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

offline
Re:AMoras - bouw van een modelspoorbaan - Update 2011-10-10
Hallo mede forummers,

Het heeft even geduurd, echter nu kan ik jullie eindelijk een kleine update geven met betrekking tot de bouw van mijn modelspoorbaan AMoras

Ik heb afgelopen vrijdag het schakelpaneel eindelijk kunnen voltooien. Ik vind zelf dat het eindresultaat erg mag zijn, bekijk de volgende foto's maar
De voorzijde

Een gecontroleerde wirwar van aansluitdraden



en het eindresultaat!


Ook is een echt begin gemaakt met de aanleg van de rails voor de nieuwe baan. Van het schaduwstation liggen nu de 4 sporen klaar. Er moeten wat draden gemonteerd worden die gebruikt gaan worden voor de aansturing van de eigen gebouwde remmodules en voor de bezetmelders. Ook hier al een paar foto's

Rechtzijde schaduwstation - de aansluitingen



Midden schaduwstation - de aansluitingen

Linkerzijde schaduwstation - de aansluitingen

Overzicht schaduwstation in aanbouw - linkerzijde

Overzicht schaduwstation in aanbouw - rechterzijde
[img]http://www.andresaris-hobby.nl/images/20111009/images/_ASA2859_Schaduwstation_rechterzijde_overzicht.jpg[/img
Re:AMoras - bouw van een modelspoorbaan
Wat een prachtig en net afgewerkt schakelpaneel zeg!! Complimenten
Re:AMoras - bouw van een modelspoorbaan
Indrukwekkend, wat een boel knoppen en lampjes! Alles netjes bedraad. Daar zijn vast héél veel uren in gaan zitten, maar het resultaat is er ook naar.

Groet,
Ronald
Re:AMoras - bouw van een modelspoorbaan
Lid sinds: 2009

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

offline
Re:AMoras - bouw van een modelspoorbaan
Sebas en Ronald,

Dank je voor de mooie lovende woorden. Het klopt, hier zijn de nodige uurtjes in gaan zitten. Echter dat was ook wel nodig om alles netjes aangesloten te krijgen.

Groet, Andre
Re:AMoras - bouw van een modelspoorbaan
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:AMoras - bouw van een modelspoorbaan
Hallo Andre,

Dit heb je zeer netjes gemaakt  :),
dit kan ik zo zeggen,
omdat ik dat ook regelmatig doe op mijn werk.

Gr Einte
Re:AMoras - bouw van een modelspoorbaan
Lid sinds: 2009

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

offline
Re:AMoras - bouw van een modelspoorbaan
Hallo Einte,

Dank je voor de lovende woorden. Ik zie dat je weer terug bent van je Honeymoon.

Groet, Andre
Re:AMoras - bouw van een modelspoorbaan
Lid sinds: 2009

Wie is hier spoorloos ??

offline
Re:AMoras - bouw van een modelspoorbaan
Je weet zeker dat alle draadjes goed zijn aangesloten?
Sjonge jonge dat is ook 'n werkje wat je gehad hebt.

Netjes hoor!!!!!

Grt Rieske
Re:AMoras - bouw van een modelspoorbaan
Lid sinds: 2009

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

offline
Re:AMoras - bouw van een modelspoorbaan
Hoi Rieske,

Ik heb mijn best gedaan om alles goed aangesloten te krijgen, aan de hand van een uitvoerig bedradingsschema.
Komende vrijdag ga ik weer verder met het schaduwstation en dan sluit ik de eerste wissels aan. Dus dan kan ik de wisselaansluitingen van het schakelpaneel testen.

Groet, Andre