Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

AMoras - bouw van een modelspoorbaan

Gestart door AndreS zaterdag 20 november 2010, 18:40:03

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:AMoras - bouw van een modelspoorbaan
Welcome back!
Veel succes nog met je baan!

Met vriendelijke groet,
Lukas Goes
Re:AMoras - bouw van een modelspoorbaan
Hoi André,

Schakelpaneel ziet er goed uit en de berg bedrading ook  :thumbup:

Wel even een opmerking over het gebruik van die kabelschoentjes op de aansluitingen van je rails.

Ze zijn te groot voor je draden en gaan vrees ik storingen opleveren.
Ik zou persoonlijk kiezen voor direct solderen aan de rails, als je toch met kabelschoenen wilt werken neem dan de ongeisoleerde, deze zijn leverbaar voor kleinere draad diameters en hieraan kan je de draden ook eventueel solderen en daarna isoleren mer een stukje krimpkous.

Succes  ;)

Ron

Re:AMoras - bouw van een modelspoorbaan
Lid sinds: 2009

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

offline
Re:AMoras - bouw van een modelspoorbaan
Ron,

Dank je voor je reactie. Ik zal de draden aan de kabelschoentjes solderen. Want ik heb er nog al een aantal van in voorraad.
Ik zorg er in elk geval voor dat de schoentjes goed klemmen op de railsaansluitingen.

Groet, Andre
AMoras - bouw van een modelspoorbaan - Schaduwstation
Lid sinds: 2009

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

offline
AMoras - bouw van een modelspoorbaan - Schaduwstation
Vandaag heb ik de 4 sporen van het schaduwstation voorzien van alle benodige aansluitdraden en rail-isolatoren. De 4 sporen zijn mbv schroefjes gefixeerd.

Omdat ik ook last had van knippenrende sluitlichten (zelfbouw) heb ik met wat ondersteuning van Alex bruggelijkrichters ingebouwd.
Ik heb gisteren de brug gelijkrichters binnen gekregen en vandaag in een van de verlichte treinstellen met knipperende sluitlichten de gelijkrichter ingebouwd.
Niet bij de sluitled, echter voor de eerste led strip. De ledstrips zijn van Viesmann en kunnen gebruikt worden op wisselspanning, vandaar dat ik op het idee kwam om de gelijkrichter voor de eerste ledstrip te plaatsen.
Het resultaat is juist wat ik voor ogen had, mooi strak brandende sluitlichten en ook de ledstrips branden zoals voorheen.

Binnenkort meer en ook weer een paar foto's

Groet, Andre
Re:AMoras - bouw van een modelspoorbaan
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:AMoras - bouw van een modelspoorbaan
Hoi André.
Wat een prachtig schakelpaneel is het geworden! B)
Je zult hier zeker veel plezier aan hebben.

Veel succes met de verdere bouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:AMoras - bouw van een modelspoorbaan
Lid sinds: 2009

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

offline
Re:AMoras - bouw van een modelspoorbaan
AlbertJan,

Dank je voor je leuke reactie. Ik ga er inderdaad vanuit hier veel schakelplezier aan te beleven. Want dat is wat ik voor ogen heb,
een modelbaan met digitaal gestuurde treinen en zelf moeten opletten en schakelen.

Groet, Andre