Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Testbaan dennis1984 digitaal / Update: 10 juli filmpje van wat treintjes

Gestart door Dennis1984 zaterdag 20 november 2010, 17:20:30

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Testbaan dennis1984 voor digitaal rijden / Update: 30 januari met foto en film!
Hoi Ernst,

Met 3 meter kun je inderdaad met ongeveer tot 8 rijtuigen rijden. 30 cm per rijtuig is de maatstaf. En de loc niet vergeten :P.

Modules is inderdaad nog niet gelukt, maar ik kan ook niet klussen nu omdat de treinbaan niet bij mij thuis staat. Ik zal de opmerking van Spoetnik eens bekijken. De draden komen aan via vijf kroonsteentjes dus misschien inderdaad wel een fout gemaakt. Laat ik het hopen!

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re:Testbaan dennis1984 voor digitaal rijden / Update: 30 januari met foto en film!
Hallo ernstcramer,

Een tien delige Thalys is ongeveer 2.80 mtr..
Ik maak mijn sectie zolang dat er in princiepe twee Thalys zouden kunnen staan.
En dan hou ik precies 1.50 mtr. over er tussen in.
Mijn sectie met terugmelding is 3 mtr.

vr.gr. Günther.  :) :P :D
Re:Testbaan dennis1984 voor digitaal rijden / Update: 30 januari met foto en film!
Günther,

Ik snap je bericht niet helemaal.

Je blokken zijn 5 meter 60 lang? En wat bedoel je met sectie? De inrijsectie?

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re:Testbaan dennis1984 voor digitaal rijden / Update: 30 januari met foto en film!
Hallo Dennis,

Mijn inrij/stopsectie is 3 mtr. met daar tussen in 1.50 mtr. vrije ruimte.
Dus, 2x3mtr. inrij sectie met daar tussen een ruimte van 1.50 mtr.
Hoe kom je aan 5.60 mtr.
Ik heb alleen geschreven dat een Thalys 2.80 mtr.

vr.gr. Günther.
Re:Testbaan dennis1984 voor digitaal rijden / Update: 30 januari met foto en film!
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Testbaan dennis1984 voor digitaal rijden / Update: 30 januari met foto en film!
Citaat van: Günther op woensdag 02 februari 2011, 19:01:32
Hallo Dennis,

Mijn inrij/stopsectie is 3 mtr. met daar tussen in 1.50 mtr. vrije ruimte.
Dus, 2x3mtr. inrij sectie met daar tussen een ruimte van 1.50 mtr.
Hoe kom je aan 5.60 mtr.
Ik heb alleen geschreven dat een Thalys 2.80 mtr.

vr.gr. Günther.


Als dat bij jou een blok is ben ik erg benieuwd naar de afmetingen van je baan die moeten zeer groot zijn of je hebt maar 2 blokken of zo  :help: :help:.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Testbaan dennis1984 voor digitaal rijden / Update: 30 januari met foto en film!
Hallo Peter,

Als je naar Mijn nieuwe Marklinbaan gaat, kan je zien hoe groot hij wordt.
Ik heb het nu over mijn schaduwstation.
Die wordt 12 sporen breed en allemaal zo lang.
Als het goed is krijg ik morgen Van Keuterman mijn WinTrack 10.0 3D opgestuurd.
Dan ga ik proberen de baan uit mijn hoofd hier op uit te zetten.

vr.gr. Günther. :D :D
Re:Testbaan dennis1984 voor digitaal rijden / Update: 30 januari met foto en film!
Ik denk dat we het allemaal niet zo goed snappen, want zoals je het nu schrijft zijn je blokken 7,5 meter lang. Of bedoel je blokken van 3 meter en dan tussen blokken 1,5 meter loze ruimte? En definieer je dat dan niet in je software? Ben nog een beetje verbaasd :).

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re:Testbaan dennis1984 voor digitaal rijden / Update: 30 januari met foto en film!
Hallo Dennis,
Je heb hem helemaal door.
Zo ga ik het doen.

Daarom op ik morgen op de post van Keuterman, dan kan ik het misschien uittekenen. :help: :help: :help:

vr.gr. Günther.

Je zou het eigenlijk moeten zien. :D :D
Re:Testbaan dennis1984 voor digitaal rijden / Update: 30 januari met foto en film!
Ik heb wel je topic gezien, dat dan weer wel! :).

Ik heb vandaag overigens van Peter/Impulsief Hufing-tronic LED-verlichting ontvangen. Van alle 4 de smaken 2 repen. Die ga ik het weekend van 12/13 of 19/20 februari maar eens inbouwen!

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re:Testbaan dennis1984 voor digitaal rijden / Update: 30 januari met foto en film!
Hallo Dennis,

Ik heb vandaag Wintrack ontvangen.
Ben wat aan het prutsen, maar tot mijn stomme verbazing heb ik wat op de foto's staat er op kunnen zetten.
Nu alleen nog de ondergrond met de maten er proberen bij te zetten en ik zou mijn schaduw station afkunnen maken via wintrack.

Als het mij lukt zal ik het op mijn topic zetten.

vr.gr. Günther.
Re:Testbaan dennis1984 voor digitaal rijden / Update: 30 januari met foto en film!
Citaat van: Dennis1984 op donderdag 03 februari 2011, 17:50:17
Ik heb wel je topic gezien, dat dan weer wel! :).

Ik heb vandaag overigens van Peter/Impulsief Hufing-tronic LED-verlichting ontvangen. Van alle 4 de smaken 2 repen. Die ga ik het weekend van 12/13 of 19/20 februari maar eens inbouwen!

Met vriendelijke groet,
Dennis

Ey die Dennis,

Ben benieuwd :-)
Hoop dat ik ze bij mij voor de kerstdagen ook aan de praat heb.
Kiiken wie er eerst is... :thumbup:

Gr. Joachim
Re:Testbaan dennis1984 voor digitaal rijden / Update: 30 januari met foto en film!
Ey Dennis,

Wat voor diodes heb jij gebruikt in je rails? Heb je wellicht een bestelnr?

Gr. Joachim
Re:Testbaan dennis1984 voor digitaal rijden / Update: 30 januari met foto en film!
Joachim:

Deze: http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=162434

Aankomend weekend misschien weer wat doen en volgend weekend van 19/20 februari zeker!

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re:Testbaan dennis1984 voor digitaal rijden / Update: 30 januari met foto en film!
http://www.voti.nl/winkel/catalog.html

daar heb je ze voor 12 ct / stuk

gr koen
Re:Testbaan dennis1984 voor digitaal rijden / Update: 30 januari met foto en film!
Citaat van: 3railkoen op vrijdag 11 februari 2011, 23:36:35
http://www.voti.nl/winkel/catalog.html

daar heb je ze voor 12 ct / stuk

gr koen
Dat scheelt wel iets maar er komen wel behandelingskosten bij, bij deze webshop. Bovendien bestel ik bij Conrad vaak een heel pakket aan producten waarvan niet alles hier verkrijgbaar is schat ik zo in. Maar desalniettemin een goede tip, misschien voor anderen handig :).

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re:Testbaan dennis1984 voor digitaal rijden / Update: 30 januari met foto en film!
hoi dennis, ik heb nog nooit iets gezien dat goedkoop is bij conrad...
b.v. draad.. de porto kosten uit duitsland heb je er met 1 bos 2,5 mm2 draad van 100 al ruim uit als je bij conrad koop (ca 50 euri) of bij duitse shops waar je dus pefecte lapp kabel koppt voor 28 / bos.

Maar je moet idd altijd ff goed blijven afwegen.

gr koen

Re:Testbaan dennis1984 voor digitaal rijden / Update: 30 januari met foto en film!
Ok,

Nou dik draad moet ik ooit nog eens kopen en vond het inderdaad al zo duur!

Heb trouwens net even de wisseldecoders getest, maar ze zijn goed aangesloten. De wissels schakelen wel als ik even de draadjes aansluit. Hier ben ik niet blij mee.

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re:Testbaan dennis1984 voor digitaal rijden / Update: 30 januari met foto en film!
Nog even over die lengte van je blokken. Het is toch opzich geen probleem als je blokken 1m50 lang zijn en er wat treinen rondrijden die langer zijn dan dat? Het is toch geen wet dat een trein geen 2 blokken mag bezetten, of raakt de software daarvan in de war? Het voordeel van kleinere blokken is dat je kortere treinen korter op elkaar kunt laten rijden en lange treinen nemen dan maar 2 blokken in beslag.

Het enige argument tegen het bezetten van 2 blokken voor lange treinen is misschien het kostenplaatje. Je hebt bij een halvering van de bloklengte 2x zoveel blokken en dus 2x zoveel kosten. Maarja, blokken van 3m vereisen mijns inziens ook wel een forse baan :)
Re:Testbaan dennis1984 voor digitaal rijden / Update: 30 januari met foto en film!
Citaat van: Grrrrrene op zaterdag 12 februari 2011, 16:22:57
Nog even over die lengte van je blokken. Het is toch opzich geen probleem als je blokken 1m50 lang zijn en er wat treinen rondrijden die langer zijn dan dat? Het is toch geen wet dat een trein geen 2 blokken mag bezetten, of raakt de software daarvan in de war? Het voordeel van kleinere blokken is dat je kortere treinen korter op elkaar kunt laten rijden en lange treinen nemen dan maar 2 blokken in beslag.

Het enige argument tegen het bezetten van 2 blokken voor lange treinen is misschien het kostenplaatje. Je hebt bij een halvering van de bloklengte 2x zoveel blokken en dus 2x zoveel kosten. Maarja, blokken van 3m vereisen mijns inziens ook wel een forse baan :)

Grrrrrene,

Gedeeltelijk klopt jouw verhaal, maar het ligt wel iets gecompliceerder. Koploper kan bijvoorbeeld zo worden afgesteld dat een blok wordt vrijgegeven zodra het volgende blok bezet raakt. Ik weet niet of je het zo kunt instellen dat hij weet dat het een langere trein is, maar het is in ieder geval iets om rekening mee te houden.

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re:Testbaan dennis1984 voor digitaal rijden / Update: 30 januari met foto en film!
Hallo,

Ik geloof dat dit wel kan.
Ik wil straks op mijn station op spoor 1 een Thalys laten stoppen en daarna bijv. een plan V dus dit zou moeten kunnen.
Alleen moet plan V wel eerder stoppen want die is niet zo lang als een Thalys.
Heb begrepen dat forumlid Arjan expert is met koploper.
Dus je kan het aan hem vragen.
Als ik er aan toe ben zal ik het ook aan hem vragen, vragen staat vrij, antwoorden ook.

vr.gr. Günther.
Re:Testbaan dennis1984 voor digitaal rijden / Update: 30 januari met foto en film!
Citaat van: Dennis1984 op zaterdag 12 februari 2011, 21:37:32
Citaat van: Grrrrrene op zaterdag 12 februari 2011, 16:22:57
Nog even over die lengte van je blokken. Het is toch opzich geen probleem als je blokken 1m50 lang zijn en er wat treinen rondrijden die langer zijn dan dat? Het is toch geen wet dat een trein geen 2 blokken mag bezetten, of raakt de software daarvan in de war? Het voordeel van kleinere blokken is dat je kortere treinen korter op elkaar kunt laten rijden en lange treinen nemen dan maar 2 blokken in beslag.

Het enige argument tegen het bezetten van 2 blokken voor lange treinen is misschien het kostenplaatje. Je hebt bij een halvering van de bloklengte 2x zoveel blokken en dus 2x zoveel kosten. Maarja, blokken van 3m vereisen mijns inziens ook wel een forse baan :)

Grrrrrene,

Gedeeltelijk klopt jouw verhaal, maar het ligt wel iets gecompliceerder. Koploper kan bijvoorbeeld zo worden afgesteld dat een blok wordt vrijgegeven zodra het volgende blok bezet raakt. Ik weet niet of je het zo kunt instellen dat hij weet dat het een langere trein is, maar het is in ieder geval iets om rekening mee te houden.

Met vriendelijke groet,
Dennis
Even om te verifiëren of ik je goed begrijp:

Stel dat je 3 blokken hebt, 1, 2 en 3 in die volgorde achter elkaar. In blok 1 en blok 2 staat een trein. Zodra de trein vanuit blok 2 blok 3 binnenrijdt, wordt blok 2 vrijgegeven?

Volgens mij kun je in koploper toch de lengte van treinen en blokken ingeven, dat is toch ook wat gebruikt wordt om geavanceerd je schaduwstation zo optimaal mogelijk te vullen door 2 treinen achter elkaar in 1 blok te plaatsen?
Re:Testbaan dennis1984 voor digitaal rijden / Update: 30 januari met foto en film!
Hallo Grrrrrene,

Wat jij stelt klopt, dat zijn de gewone secties, inrij, afrem en stopsectie.
Nu wil ik op mijn station straks twee treinen op spoor 1 laten stoppen van twee verschillende lengte.
Dat is een ander probleem denk ik.

vr.gr. Günther.
Re:Testbaan dennis1984 voor digitaal rijden / Update: 30 januari met foto en film!
Hallo,

Vanavond voor het eerst koploper een keertreintje laten rijden. Dat lukte in 1 keer :). Morgen op de beurs nieuwe spullen halen zodat we met meer treinen kunnen rijden. Het enige wat nog niet werkt zijn de wissels en daar baal ik behoorlijk van. Ga maar eens mailen met de spoorkraam.

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re:Testbaan dennis1984 voor digitaal rijden / Update: 14 februari met nieuwe film!
4 treinen op de baan. Meer kan wel, maar de wissels werken nog niet :(.



Met vriendelijke groet,
Dennis
Re:Testbaan dennis1984 voor digitaal rijden / Update: 14 februari met nieuwe film!
ziet er mooi uit.. wat is het probleem met je wissel decoder.. heb je er 1 aangesloten of al meer dan 1 .. wat is je aansluitschema

koen
Re:Testbaan dennis1984 voor digitaal rijden / Update: 14 februari met nieuwe film!
Hoi Koen,

Heb 4 Littfinski decoders S-DEC-4-DC. 1 heb ik nog niet aangesloten, van de overige 3 werken er 2 niet. Het programmeerknopje doet het al niet, terwijl ze gewoon spanning en digitaal signaal hebben.

Snap er niets van! :|

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re:Testbaan dennis1984 voor digitaal rijden / Update: 14 februari met nieuwe film!
dus 1 werkt wel.. heb je wel adres ingesteld..
lees ook ff bij draadje john. die had initieel ook probleem met de dcc decoders van ldt
Re:Testbaan dennis1984 voor digitaal rijden / Update: 14 februari met nieuwe film!
Hoi Koen,

Volgens mij werkte het bij hem in één keer. Zie hier. Het waren de MM decoders die niet werkten, maar die heb ik daarom ook niet aangeschaft :).

Had John al wel gemaild trouwens.

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re:Testbaan dennis1984 voor digitaal rijden / Update: 30 januari met foto en film!
Citaat van: Günther op woensdag 02 februari 2011, 09:51:19
Een tien delige Thalys is ongeveer 2.80 mtr..

Volgens mij is'tie maar 2.30 meter. Scheelt toch weer een halve meter en het is heel simpel om in koploper een korte trein eerder te laten stoppen in een stationsblok. Het kost je alleen een extra bezetmeldpunt. Daarna kun je in het betreffende blok aangeven tot aan welke treinlengte de treinen een alternatief stoppunt hebben.

Met vriendelijke groet,

Aldert
Re:Testbaan dennis1984 voor digitaal rijden / Update: 14 februari met nieuwe film!
maar heb je de docoders al onderling uitgewisseld... de eerste die het doet vervangen door een ander die het niet doet.. dan pas 2e erbij etc
Re:Testbaan dennis1984 voor digitaal rijden / Update: 14 februari met nieuwe film!
Citaat van: 3railkoen op maandag 21 februari 2011, 21:13:19
maar heb je de docoders al onderling uitgewisseld... de eerste die het doet vervangen door een ander die het niet doet.. dan pas 2e erbij etc
Het antwoord is nee, dat moet ik nog even doen. Helaas staat de treinbaan niet bij mij thuis, dus dat wordt weer even wachten tot het weekend of misschien wel het weekend erna.

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re:Testbaan dennis1984 voor digitaal rijden / Update: 14 februari met nieuwe film!
oki sterkte
Re:Testbaan dennis1984 voor digitaal rijden / Update: 14 februari met nieuwe film!
Hallo allemaal,

Ik heb vandaag alle wisseldecoders getest. 2 blijken geheel niet te werken, 2 andere doen het wel. Dat nog even afgezien van 2 aandrijvingen die wat moeite hebben. Ik heb de eindafschakelingen nergens verwijderd, daar zal het vast mee te maken hebben.

Goed, er kunnen dus wat wissels geschakeld worden, maar nu heb ik daarmee een softwarematig probleem. Koploper schakelt de wissels prima, alles werkt. Maar als ik automatisch ga rijden en het programma een wisselstraat reserveert, staat in het rijwindow "wissels nog niet gezet". Dit terwijl dat wel zo is (ik hoor en zie ze schakelen).

Ik heb alles dubbel nagelopen. Er staat ook een doorgaande gele lijn in mijn baanoverzicht. Wie weet raad?

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re:Testbaan dennis1984 voor digitaal rijden / Update: 14 februari met nieuwe film!
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Testbaan dennis1984 voor digitaal rijden / Update: 14 februari met nieuwe film!
Citaat van: Dennis1984 op zaterdag 26 februari 2011, 16:15:59
Hallo allemaal,

Ik heb vandaag alle wisseldecoders getest. 2 blijken geheel niet te werken, 2 andere doen het wel. Dat nog even afgezien van 2 aandrijvingen die wat moeite hebben. Ik heb de eindafschakelingen nergens verwijderd, daar zal het vast mee te maken hebben.

Goed, er kunnen dus wat wissels geschakeld worden, maar nu heb ik daarmee een softwarematig probleem. Koploper schakelt de wissels prima, alles werkt. Maar als ik automatisch ga rijden en het programma een wisselstraat reserveert, staat in het rijwindow "wissels nog niet gezet". Dit terwijl dat wel zo is (ik hoor en zie ze schakelen).

Ik heb alles dubbel nagelopen. Er staat ook een doorgaande gele lijn in mijn baanoverzicht. Wie weet raad?

Met vriendelijke groet,
Dennis

Hallo Dennis,

De gele lijn geeft een route aan, het zou kunnen zijn dat je een loc verwijderd hebt in het rijwindow zit een knopje wisselstraten wissen ( of zoiets ) dan stonden de wissels ingesteld voor de verwijderde loc.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Testbaan dennis1984 voor digitaal rijden / Update: 14 februari met nieuwe film!
Peter,

Dat is niet het geval :(. Zelfs met 1 rijdende trein gaat het mis. Koploper zet de wissels om, maar blijft zeggen dat de wissels nog niet gezet zijn. En de trein gaat dan dus niet rijden.

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re:Testbaan dennis1984 voor digitaal rijden / Update: 14 februari met nieuwe film!
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Testbaan dennis1984 voor digitaal rijden / Update: 14 februari met nieuwe film!
Citaat van: Dennis1984 op zaterdag 26 februari 2011, 17:03:05
Peter,

Dat is niet het geval :(. Zelfs met 1 rijdende trein gaat het mis. Koploper zet de wissels om, maar blijft zeggen dat de wissels nog niet gezet zijn. En de trein gaat dan dus niet rijden.

Met vriendelijke groet,
Dennis

Ik denk dat je de vraag eens op het koploperforum moet zetten / opzoeken.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Testbaan dennis1984 voor digitaal rijden / Update: 14 februari met nieuwe film!
Citaat van: degeluidsman op zaterdag 26 februari 2011, 22:30:50
Citaat van: Dennis1984 op zaterdag 26 februari 2011, 17:03:05
Peter,

Dat is niet het geval :(. Zelfs met 1 rijdende trein gaat het mis. Koploper zet de wissels om, maar blijft zeggen dat de wissels nog niet gezet zijn. En de trein gaat dan dus niet rijden.

Met vriendelijke groet,
Dennis

Ik denk dat je de vraag eens op het koploperforum moet zetten / opzoeken.


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Peter,

Ik heb me maar eens geregistreerd op koploperforum.nl, kan inderdaad handig zijn :). Bedankt!

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re:Testbaan dennis1984 voor digitaal rijden / Update: 14 februari met nieuwe film!
Hoi Dennis,

Al wat verder met het probleem :?:
Ik kreeg gisteren ook deze melding en snap ook niet waarom.

Gr.
René
Re:Testbaan dennis1984 voor digitaal rijden / Update: 14 februari met nieuwe film!
Citaat van: Lokkie op zondag 27 februari 2011, 16:12:43
Hoi Dennis,

Al wat verder met het probleem :?:
Ik kreeg gisteren ook deze melding en snap ook niet waarom.

Gr.
René

Hoi René,

Nee, nog niet, maar ik moet het probleem ook nog op het Koploperforum plaatsen. Ik zal de oplossing hier neerzetten, zodra ik hem weet.

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re:Testbaan dennis1984 voor digitaal rijden / Update: 14 februari met nieuwe film!
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re:Testbaan dennis1984 voor digitaal rijden / Update: 14 februari met nieuwe film!
Hallo Dennis,

ik heb wel een vermoeden, maar daarvoor wil ik toch echt de backup van jouw database zien,

met vriendelijke groet,

Walter
Re:Testbaan dennis1984 voor digitaal rijden / Update: 14 februari met nieuwe film!
Wordt lastig, PC staat niet hier :(.

Hoe doe ik dat overigens, dan kan ik het denk ik morgen sturen.

En kun je hier alvast een tipje van de sluier oplichten? Ik ken mijn database uit mijn hoofd B).

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re:Testbaan dennis1984 voor digitaal rijden / Update: 14 februari met nieuwe film!
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re:Testbaan dennis1984 voor digitaal rijden / Update: 14 februari met nieuwe film!
Hallo Dennis,

ik denk aan meerdere digitale onderdelen op 1 adres, denk aan wissels, seinen etc.

met vriendelijke groet,

Walter
Re:Testbaan dennis1984 voor digitaal rijden / Update: 14 februari met nieuwe film!
Walter,

Dat zou wel eens niet zo'n gekke gedachte van jou kunnen zijn... ik heb een week geleden allemaal seinen aangemaakt en die zijn denk ik inderdaad genummerd in dezelfde nummerreeks als de wissels. Het verklaart ook waarom ik er begin januari, toen koploper ook wat wissels mocht bedienen, geen last van had.

Ik zal morgen eens kijken of ik de boel kan hernummeren.

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re:Testbaan dennis1984 voor digitaal rijden / Update: 14 februari met nieuwe film!
Hallo Walter,

Vandaag ale seinen en hernummerd en later zelfs verwijderd, maar... Geen resultaat :(. Heb je nog meer ideeën of toch maar even op het koploperforum vragen?

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re:Testbaan dennis1984 voor digitaal rijden / Update: 14 februari met nieuwe film!
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re:Testbaan dennis1984 voor digitaal rijden / Update: 14 februari met nieuwe film!
Hallo Dennis,

dit soort vragen zijn het makkelijkste na te zien, door het probleem te reproduceren, helaas kan ik die hier vandaan niet zien, op het koploperforum heb je de mogelijkheid door een backup te uploaden,

met vriendelijke groet,

Walter
Re:Testbaan dennis1984 voor digitaal rijden / Update: 14 februari met nieuwe film!
Citaat van: wissels op maandag 28 februari 2011, 18:34:19
Hallo Dennis,

dit soort vragen zijn het makkelijkste na te zien, door het probleem te reproduceren, helaas kan ik die hier vandaan niet zien, op het koploperforum heb je de mogelijkheid door een backup te uploaden,

met vriendelijke groet,

Walter

Dat heb ik dan inmiddels maar gedaan ;).

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re:Testbaan dennis1984 voor digitaal rijden / Update: 14 februari met nieuwe film!
Als je in het baanoverzicht met je rechter muistoets op een wissel klikt zie je dat "defect" is aangevinkt.

Als je dat uitvinkt kunnen je treinen in testmode gewoon rijden.

Gr, Ben.
Re:Testbaan dennis1984 voor digitaal rijden / Update: 14 februari met nieuwe film!
Ben,

Die wissels zijn ook écht defect, althans, daar zit geen decoder. Het probleem doet zich voor bij wissels die niet defect zijn. Volgens mij is in deze file wissel 5, het kruiswissel, ook defect, maar toen ik dat nog niet had aangevinkt had ik dus het genoemde probleem.

Bedankt in ieder geval voor je hulp!

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re:Testbaan dennis1984 voor digitaal rijden / Update: 14 februari met nieuwe film!
Citaat van: Dennis1984 op maandag 28 februari 2011, 22:00:51

Die wissels zijn ook écht defect, althans, daar zit geen decoder.


Een wissel zonder decoder geef je geen adres, blijft dus op adres "0".

Gr, Ben.
Re:Testbaan dennis1984 voor digitaal rijden / Update: 14 februari met nieuwe film!
Nou, schiet mij maar lek!

Heb nog van alles geprobeerd met Koploper, maar ik kom er maar niet achter. Ik heb nu ook maar even screenshots gemaakt van wat er gebeurt, die moet ik dan vanavond maar eens even op het Koploperforum plaatsen (heb mijn wachtwoord hier niet bij de hand).

In ieder geval, zodra ik bij automatisch rijden een trein wil starten naar een ander blok en er moet een wissel worden gezet, dan zet hij hem dus wel, maar denkt-ie dat het nog niet is gebeurd. Vraag me ondertussen af of mijn database defect is. Ik heb eerst alle wissels als MM gedefinieerd en later allemaal gewijzigd naar DCC. Misschien dat het daar iets mee te maken heeft. In ieder geval is het nu niet zo leuk :(.

Ander puntje is dat ik ernstig overweeg om tóch maar een ESU lokprogrammer aan te schaffen. Want heb inmiddels drie locomotieven én een stuurstand op adres 3 en het komt de afwisseling niet ten goede :P.

Met vriendelijke groet,
Dennis