Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

tams decoder doet ineens gek

Gestart door zoldertreinman zaterdag 20 november 2010, 13:21:57

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
tams decoder doet ineens gek
ik heb een tams ld-w-32 in een oude marklin lok inbegouwd en dat trok niet goed op, heb ik even de lok getest op een stukje analoog en dat ging goed dus als analoge lok OK, maar op de digitale baan rijdt ie nu alleen nog maar met constante snelheid, wat heb ik verprutst????
Re:tams decoder doet ineens gek
De decoder is blijven hangen in analoog. Je kunt analoog herkenning uitzetten in CV29.

http://www.tams-online.de/htmls/produkte/ldg33/LD-30_DE.PDF

Gr, Ben.
Re:tams decoder doet ineens gek
Hallo Ben
ik ben nog maar 2 weken met digitaal bezig, en snap het nog niet helemaal,  en heb 2 digitale loks die rijden goed en dan deze met die tams en ook 4 analoge die nu in de kast staan
heb net op marktplaats een mobile station nr 1 gekocht en in de tams handleiding staat inderdaad iets over cv waarden.. kan ik die vinden met een ms??
de decoder bij conrad was net onder 14 euro dus tis allemaal geen ramp maar je als met een paar handelingen goed komt..
hoor graag of ik cv waarden kan oproepen en dan analoog kan uitschakelen met alleen maar een ms
alvast dank
Leen
Re:tams decoder doet ineens gek
Lid sinds: 2006

Ooit.....

offline
Re:tams decoder doet ineens gek
Leen,

Lees eerst de handleiding van MS1 eens door....
Hier KLIK  te verkrijgen. Gratis!

En dan de zoekfunctie in dit forum.... Gratis wijsheid.

Succes
Re:tams decoder doet ineens gek
Hallo Willem
dank voor je reactie, en de ms handleiding, maar kan niets vinden mbt cv waarden, en dat schijn je te moeten hebben om bij die lok met tams decoder het analoog uit te schakelen.
groet en fijne zondag
Leen
Re:tams decoder doet ineens gek
Hallo Ben
zoals je al las hierboven.. de vraag is hoe kom ik bij -cv29???- als dat kan met een ms
tis allemaal erg nieuw en ingewikkeld nog steeds voor me, maar ik denk na verloop van tijd zal ik blij zijn met digitaal doorgezet te hebben, want ik dacht gisteren even zo van laat maar... ik ga maar weer analoog!!!!
Re:tams decoder doet ineens gek
Leen,

Met een MS heb je die mogelijkheid niet. Iemand in de buurt die een centrale heeft waarmee je CV's kunt programmeren? Of even een winkel binnen stappen die dat voor je wilt doen.

Gr, Ben.
Re:tams decoder doet ineens gek
Leen,

volgens mij hebben wij een week of twee geleden bij 'De Spoorbrug'staan praten. Mocht je hulp nodig hebben, ik ben vandaag thuis.

Walter
Re:tams decoder doet ineens gek
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:tams decoder doet ineens gek
CV's worden ook wel registers genoemd en de MS heeft wel een "PROG reg" (Menu/Esc > Wijzig lok > Prog reg).
Misschien kan je hier iets mee?
Re:tams decoder doet ineens gek
hallo Ad
na -wijzig lok- komt er bij mij op ms geen -prog- en misschien is dat 2de hands ms niet helemaal goed, ik ga met de loc naar een winkel waar ze een een central station ofzo hebben en leg het daar allemaal uit, ga ik me intussen op zolder uitleven met huisjes en gips, tis allemaal meer dan alleen maar digitaal, in elk geval dank
Leen
   
Re:tams decoder doet ineens gek
Lid sinds: 2006

Ooit.....

offline
Re:tams decoder doet ineens gek
Citaat van: Kappa op zondag 21 november 2010, 15:06:04
CV's worden ook wel registers genoemd en de MS heeft wel een "PROG reg" (Menu/Esc > Wijzig lok > Prog reg).
Misschien kan je hier iets mee?


Hallo Leen,
Ik heb mijn baan en MS momenteel buiten gebruik (lees: afgebroken) dus kan niet effe zoeken. Maar Kappa geeft aan waar je naartoe moet gaan: Menu/ESC (indrukken)>Wijzig lok(druk rode knop)>Prog Reg - draaien aan rode knop.
Dit is alleen bereikbaar als de loc is aangemeld via de Database.
Dus zoek daarin een loc met overeenkomstige basisfuncties en daarna aanpassen aan jouw wensen. Probeer eens 36240 (BR24).
Heb geen ervaring met TAMS. Bij mij werkte het zo met een Lokpilot3.

En niet opgeven!

mvg.
Willem
Re:tams decoder doet ineens gek
bedankt Willem, dat ga ik proberen op nr 36240
tams zijn en dat wist ik niet de beste decoders en ik heb er 2 bij conrad gekocht voor 13,95 ieder en dacht als ik het verpruts dan is er geen man overboord
en ik koop geen tams meer, en zijn betere decoders
zoals lok pilot en dat wordt de volgende inbouw decoder en zoals ik al aangaf dat -prog lok- komt bij mij niet op het scherm, en het kan best aan de tams decoder liggen
een faller huisje in elkaar zetten en -weatheren- en wat strooisel en een beetje met gips kliederen is heel wat simpler dan al dit!!!!
Re:tams decoder doet ineens gek
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:tams decoder doet ineens gek
Ja sorry Leen, ik was vergeten erbij te vermelden dat je eerst een lok met fx hobbydecoder uit de database moeten selecteren.
Pas dan geeft de MS deze optie vrij.
Re:tams decoder doet ineens gek
Lid sinds: 2006

Ooit.....

offline
Re:tams decoder doet ineens gek
Citaat van: zoldertreinman op dinsdag 23 november 2010, 12:37:45
bedankt Willem, dat ga ik proberen op nr 36240
tams zijn en dat wist ik niet de beste decoders en ik heb er 2 bij conrad gekocht voor 13,95 ieder en dacht als ik het verpruts dan is er geen man overboord
en ik koop geen tams meer, en zijn betere decoders
zoals lok pilot en dat wordt de volgende inbouw decoder en zoals ik al aangaf dat -prog lok- komt bij mij niet op het scherm, en het kan best aan de tams decoder liggen
een faller huisje in elkaar zetten en -weatheren- en wat strooisel en een beetje met gips kliederen is heel wat simpler dan al dit!!!!

Niet te gauw opgeven, Leen!
Als je het eenmaal een beetje doorhebt ga je er gewoon mee spelen. Het lijkt in eerste instantie moeilijker dan het is. Het grootste nadeel is dat je met MS1 de CV-waarden (REG-waarden) niet kan uitlezen. Je moet gewoon "weten" wat je wilt en dat kan je ingeven. Dus: instellingen per loc en decoder steeds opschrijven! :wink:

En wat betreft de TAMS: heb je handleiding erbij geraadpleegd? Vaak staat daar de oplossing..... :| Halverwege pagina 67.....

Succes en laat je ervaringen hier weten!

mvg.
Willem E.
Re:tams decoder doet ineens gek
Hallo Willem
nee hoor ik geef niet op, het digitaal  is sinds een paar weken een heel nieuwe wereld en ik kom er langzaam in en ik had inderdaad pag 69 gelezen en dat refereert naar een nr 62 en juist die nummers kan ik op het ms niet vinden, en als ik 29750 indraai met de rode knop dan geeft die -geen bekend produkt aan en dan denk ik, zou ik mischien dat ms moeten updaten???
ik ben overigens de 3 komende zaterdagen met mijn vragen zg -onder de pannen- alles in de buurt hier, 27/10 schiespoor waar een paar digi mannen zijn, 4/12 spijkspoor en 11/12 rijswijk...je kan maar verslaafd zijn!!!