Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

baanontwerp

Gestart door pvastenhout zaterdag 20 november 2010, 10:28:03

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
baanontwerp
pvastenhout
gast

baanontwerp
Hallo Allemaal

ik ben nieuw hier op de site en heb al veel zitten lezen. Ik heb een marklin digital baan die ik weer eens wil gaan uitleggen, deze lag in het oude huis als een rond om de kerk. Ik heb beperkte ruimte zoals jullie zien (270 breed en dan een L vorm). Ik heb nog niet nagedacht over besturing. Dat komt later wel, ik wil eerst met de zoon weer kunnen rijden.

Ik heb de volgende baan met hulp van andere baanvoorbeelden in elkaar gedraaid , wat vinden jullie van deze baan , zijn er problemen te verwachten ? Het oranje gedeelte is een lager niveau, let wel de tunnel ingang zit aan de rechterzijde niet aan het begin van het oranje stuk. Moet een soort lage tunnel traverse worden
Re:baanontwerp
de Hoeve
gast

Re:baanontwerp
het is een aardig ontwerp. toch zijn er verbeteringen mogelijk.

het is belangrijk om de stationsporen zo lang mogelijk te maken. dat kan bijv. door het station van links boven naar rechts onder te leggen. de oranje sporen moeten dan natuurlijk ook andersom.

in grove lijnen gesproken is de 8-vorm wel heel sterk.

als je de grote lijnen hebt, kun je verder kijken naar de wisselstraten en spoortjes.

gr. Hessel.

PS. dubbelspoor is wel een beetje zwaar aangezet voor zo'n relatief kleine baan... denk daar ook eens over na, maar als je persee wilt, kan het natuurlijk wel.
Re:baanontwerp
Lid sinds: 2009

offline
Re:baanontwerp
Wat ik zelf jammer zou vinden, is dat de trein altijd dezelfde kant op rijdt. Er zijn zonder meer manieren om op deze ruimte 2 keerlussen kwijt te kunnen in combinatie met een schaduwstation.

Dubbelsporig kan prima: in mijn ogen moet je op deze ruimte vooral willen rijden en spelen, zonder al te realistisch te willen zijn.