Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

mfx booster

Gestart door woodymax zondag 21 januari 2007, 17:31:25

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: mfx booster
Mussie
gast

Re: mfx booster
wat klinkt het vriendelijk hier
Re: mfx booster
Blausee-Mitholz
gast

Re: mfx booster
Citaat van: Davy op zaterdag 01 maart 2008, 19:59:52
Bovendien kunnen ze er geld mee verdienen.

Märklin wilde een volledig afgeschermd systeem op de markt brengen waar niet mee te rommelen viel en moeilijk na te maken zou zijn. Software zou ook niet vrij komen en de klanten zou het systeem en software bij Märklin kopen en ze zouden er geld mee verdienen als water.

Het liep allemaal anders en ze raakten verstrikt in hun eigen systeem. ESU heeft nu de booster uitgebracht en Märklin laat het zitten. M.i.z. zien ze er geen brood meer in en al die verhalen het werkt niet zijn m.i.z. rookgordijnen.

Maar we houden er een mooi systeem aan over nl Ecos, de nieuwe standaard  :P  Wat is er mooier dan een Ecos met booster en mfx  8)

Dus wie verdient er geld mee.......... juist ESU

Mvg, Johan.
Re: mfx booster
Davy
gast

Re: mfx booster
Je lult uit je nek. Sorry hoor. maar Marklin heeft vanaf het begin gezegd dat het interface protocol beschikbaar zou zijn voor elke software producent en deze belofte hebben ze gehouden.
Bovendien het mfx systeem is van Esu en Marklin heeft het gekocht met alle daarbij behorende rechten.

Bovendien de Esu mfx booster is een ramp en werkt niet. Wel als motorola booster maar niet als mfx.

Ik citeer:
"leute lasst doch mal das wort godot sein... märklin hat ESU beauftragt hier einen booster herzustellen... und die schaffen es nicht, weder bei sich noch bei märklin... bis jetzt... also ist es doch nur richtig das märklin hier wartet... und ihren booster erst ausliefert wenn er richtig funktioniert... was hat das mit godot zu tun wenn man mal nicht uns als betatester missbraucht".


Nou dan heb je ook geen Esu booster nodig.

Maar ik heb Keuterman een mail gestuurd over de mfx booster. Mocht ik antwoord krijgen dan zal ik deze hier neerzetten. Tot die tijd kan dit draadje wat mij betreft op slot.







Re: mfx booster
Davy
gast

Re: mfx booster
Esu en Marklin brengen samen mfx op de markt. Niet alleen Marklin. Beiden hebben ook samen de mfx taart verdeeld jij krijgt dit en wij dit.
Ik denk dat Esu hier een heleboel geld verdient want elke decoder fabrikant wil decoders maken voor de grootste treinenfabrikant ter wereld.


Esu is mede door dit contract met Marklin nu bijna een monopolist op het gebied van locs die kant en klaar met een decoder worden gemaakt.

Maar op het gebied van de mfx booster maken beiden er ook een zooitje van die beide niet veel goed doet. En aangezien Marklin zich meer gaat richten op het maken van treinen dat wil zeggen de core bussiness vind ik dat helemaal niet verkeerd. Mij maakt het niet uit wie de mfx booster gaat maken, maar als 1 van de grootste decoder fabrikanten ter wereld er zo'n puinzooi van maakt dan mag wat mij betreft dat ook gezegd worden.
Re: mfx booster
^Rook
gast

Re: mfx booster
Citaat van: Blausee-Mitholz op zaterdag 01 maart 2008, 20:22:47
Wat is er mooier dan een Ecos met booster en mfx  8)

Sounds bloody perfect to me 8) Bring it on zou ik zeggen :lol:

Citaat van: Mussie op zaterdag 01 maart 2008, 20:18:54
wat klinkt het vriendelijk hier

Ach ja, zo gaat dat soms heh...'t is net het echte leven ;)

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: mfx booster
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: mfx booster
Citaat van: Davy op vrijdag 29 februari 2008, 23:23:10Mijn handelaar weet van niets trouwens.
Nee, Dat is iets nieuws zeg :?.

De handelaar weet het nog niet, dus dan is het niet waar :?. Ach de geruchten / feiten van diverse dingen ( zoals de Neuheiten enz. ) staan al weken op diverse fora en niemand van de handelaren weten er vanaf.. Ach die mensen mensen wel meer niet ;).

Citaat van: Davy op zaterdag 01 maart 2008, 20:31:31
Je lult uit je nek. Sorry hoor.
Trouwens,

Dit betuigt van weinig respect voor iemands mening Davy. Doe is even rustig en normaal :!:.
Re: mfx booster
Davy
gast

Re: mfx booster
De broodje aap verhalen doen het heel goed hoor op de internet forums.

Maar ik kijk wel verder dan mijn eigen neus lang is en mijn eigen handelaar zegt meestal wel de waarheid hoor.



Re: mfx booster
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: mfx booster
Citaat van: Davy op zaterdag 01 maart 2008, 21:17:34Maar ik kijk wel verder dan mijn eigen neus lang is en mijn eigen handelaar zegt meestal wel de waarheid hoor.

Gelukkig de mijne ook  8)
Re: mfx booster
Davy
gast

Re: mfx booster
Maar even voor de goede orde ik heb Keuterman een email gestuurd met de vraag hoe het nu zit met de mfx booster.

Ik zal zijn antwoord indien ik dit krijg hier neerzetten.

Re: mfx booster
roerijzer
gast

Re: mfx booster
kijk meer opheldering in de zaak
Re: mfx booster
Lid sinds: 2007

offline
Re: mfx booster
Wie is Keuterman dan? Dat is toch gewoon een treinen-reparateur geloof ik?

groetjes, Martin
Re: mfx booster
Mussie
gast

Re: mfx booster
Citaat van: martin op zaterdag 01 maart 2008, 21:50:42
Wie is Keuterman dan? Dat is toch gewoon een treinen-reparateur geloof ik? Of zit die ook in het marklin-management?

groetejes, Martin

een neefje van me
Re: mfx booster
^Rook
gast

Re: mfx booster
Uuhhmm...hij is DE reparateur, volgens mij...noemt zichzelf "Het service-centrum voor HAG, Marklin & Trix" :) Hij zal vast niet alwetend zijn maar zit wel vrij dicht bij het vuur heb ik begrepen 8)
Re: mfx booster
Blausee-Mitholz
gast

Re: mfx booster
Citaat van: ^Rook op zaterdag 01 maart 2008, 21:54:34
Uuhhmm...hij is DE reparateur,

Hij was vroeger storingmonteur (seinwezen al ik het goed heb) bij NS, nu zoek hij al jaren storing voor M*  :lol:

Mvg, Johan.
Re: mfx booster
^Rook
gast

Re: mfx booster
Grappig :)
Re: mfx booster
Lid sinds: 2007

offline
Re: mfx booster
oh ja, ik zie het, heb hem even gegoogled. Maar hij is blijkbaar niet de importeur van Marklin.
Nou hij zal het wel druk krijgen als die mfx-booster echt uitkomt :D

groetjes,Martin
Re: mfx booster
woodymax
gast

Re: mfx booster
Citaat van: ^Rook op zaterdag 01 maart 2008, 21:54:34
Uuhhmm...hij is DE reparateur, volgens mij...noemt zichzelf "Het service-centrum voor HAG, Marklin & Trix" :) Hij zal vast niet alwetend zijn maar zit wel vrij dicht bij het vuur heb ik begrepen 8)

Klopt, alle reperaties van marklin nederland gaan erheen.

Dit is het enige marklin reperatie centrum in nederland.

mvg,
mark
Re: mfx booster
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: mfx booster
Jongens het is allemaal niet zo professioneel wat ik lees, overigens wel veroorzaakt door niet professioneel en niet klant vriendelijk handelen van de fabrikant (en)

Zijn er geen deelnemers aan dit forum die "dicht bij het vuur zitten", werknemers van M-Nederland, eigenaren/werknemers van de M-Shops of van Keuterman?

Wellicht dat Paul "Koploper" hierin wat kan betekenen, hij heeft contacten bij M en hij zou ook geïnteresseerd kunnen zijn, immers als er geen booster is/komt voor het CS, zit hij een hoop werk te doen voor weinig mensen, Koploper is weliswaar gratis, maar Paul doet het werk niet voor hem alleen denk ik.

De ESU booster:

is er een importeur in ons land?

zo ja, is er iemand op dit forum die een mooie grote baan heeft met MFX?

zo ja, dan is het in het belang van ESU om die persoon de booster te laten testen en zo makkelijk een monopolie positie te krijgen op de markt voor MFX.

Ik heb voor die test niet zo veel hoop, onze "leveranciers" en "media" branden zich niet graag aan koud water, ik heb de importeur van de Viessmann Commander gevraagd of ik die kon testen net als ik de Raptor heb gedaan, en ik heb Railhobby ook voorgesteld om de test met de Raptor bij mij te herhalen en te publiceren, echter zonder een definitief en goed gemotiveerd antwoord van beiden.

Ik hoop dat deze woorden een zinvolle bijdrage zijn voor dit onderwerp en de oplossing voor de gebruikers van een probleem met het MFX system (en zoals jullie weten ben ik geen gebruiker)

Groet, Anne W

Re: mfx booster
Davy
gast

Re: mfx booster
In Belgie zit voor de Benelux de Esu importeur.
Ik heb deze meneer eens gesproken op een beurs in Mechelen geloof ik.

Re: mfx booster
Mussie
gast

Re: mfx booster
Ik heb dit allemaal even zitten volgen en de een weet het nog beter dan de ander, we praten hier over een stukje speelgoed met een chipje wat maakt het nu uit of henkie of pietje het gefabriceerd heeft als het maar werkt, en wie er beter van wordt? niemand verplicht iemand dat stukje speelgoed te kopen. Waar mensen zich over opwinden zeg, schaam jullie :D :D
Re: mfx booster
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: mfx booster
Beste Mussie,

Het gaat erom dat M geen booster meer uitbrengt en dat die van ESU niet goed werkt, verder maakt het mij, en de anderen, ook niet uit wie hem maakt.

Groet, Anne W
Re: mfx booster
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: mfx booster
hallo Davy,

wat zijn de problemen

Potentiaal verschil, op te vangen met standaard Marklin trafo, de bijgeleverde voeding van Esu verkoop je weer. Een Marklin 60 Watt trafo heb ik zelf nog liggen.

Materiaal gebruik van de behuizing, tja het zit onder de baan je ziet het niet. Wat mij betreft 1x ergeren, en daarna nooit meer zien.

Aanmelden Mfx decoder je zet de locs eenmalig in de primaire stroomkring van het Central Station, daarna werken ze ook zonder wegvallen van de terugmelding bij de Esu Booster,

Geen naam van Marklin op de behuizing, duidelijk een geval van jammer dan, deze naam kom ik op de meeste terugmeld en wissel decoders die in mijn bezit zijn ook niet tegen, ik zal er geen nacht minder om slapen in ieder geval.

met vriendelijke groet,

Walter
Re: mfx booster
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: mfx booster
Even wat feitjes op een rij.

Keuterman functioneert als reparatiedienst voor Märklin Nederland, en is daardoor nauw verbonden met de Nederlandse Marklin importeur.

TSD is zijn Belgische compagnon en doet het zelfde voor België, hij is tevens importeur voor Esu, dus ook voor de Ecos booster. Ook hij heeft goede kontakten met Marklin België.

Esu heeft voor Marklin het Central Station ontwikkeld, na een breuk met Marklin is het met de ontwikkeling van Systems de handrem door Marklin zwaar aangetrokken. Blijkbaar zijn er na 2 jaar wat noodmaatregelen getroffen om naar de consument gemaakte beloftes na te komen. Spontaan niet echt.

Voor de rest geloof ik niet in een broodje aap verhaal, omdat dit wel degelijk van iemand afkomt die dichter in de buurt komt van Marklin dan iemand zijn plaatselijke blijkbaar bevriende dealer uit Zeeland,

Ook hebben makers van Software geen invloed op dit verhaal,

Kortom back to topic, we hebben het hier over een Mfx booster

met vriendelijke groet,

Walter
Re: mfx booster
Lid sinds: 2007

offline
Re: mfx booster
Citaat van: Brigitte op vrijdag 29 februari 2008, 22:07:03
Lees op BeneluxSpoor dat de Märklin MFX Booster defintief door Märklin afgeblazen is  :shock: De schrijver is eigenaar van Train Service Danckaert. Importeur van o.a. Hobbytrade en Kombimodelle dus een betrouwbare bron.

Klik hier naar betreffende BNSP draadje



En vertegenwoordiger van ESU in de Benelux. Maakt hem dat nou tot een betrouwbare bron of juist niet?   :P

Zijn er trouwens mensen met voldoende technische kennis van zaken om te snappen waarom het nou zo moeilijk zou zijn? Het CS heeft een ingebouwde booster die de informatie uit de locs doorgeeft, waarom levert dat bij een extra booster dan zulke problemen op? Zimo had dat 10 jaar geleden al voor elkaar en technisch werkt DCC Railcomm wat dat betreft ook (alleen is er geen fabrikant die zin heeft er aan te beginnen en zijn er nauwelijks hobbyïsten die er op zitten te wachten).
Re: mfx booster
^Rook
gast

Re: mfx booster
Hallo Henk,

Citaat van: henkv op zondag 02 maart 2008, 09:51:33
Het CS heeft een ingebouwde booster die de informatie uit de locs doorgeeft, waarom levert dat bij een extra booster dan zulke problemen op?

Je leest mijn gedachten :) Precies DAT vind ik nou ook zo vreemd :?

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: mfx booster
roerijzer
gast

Re: mfx booster
maar als je een nieuwe booster koopt moet je toch een baanvak afsluiten en kan hij die digitale informatie niet meer dorgeven en
de ingebouwde booster zit aan het regelapparaat vast dus die krijgt die informatie toch wel
Re: mfx booster
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: mfx booster
Beste Walter,

Het heeft mijn nog nooit uitgemaakt wat voor merk er op de apparatuur staat.

De vraag die de deelnemers aan ons forum bezig houd is simpel: is er voor het CS van Märklin nu een betrouwbare booster die ook de specifieke MFX eigenschappen over de hele baan tot zijn recht laat komen.

En op die vraag richt ik mijn bijdragen aan dit topic, het zou in het belang zijn van alle CS bezitters als er wat mensen in die richting mee begonnen te denken zodat er een éénduidig antwoord op die vraag komt.

Groet, Anne W
Re: mfx booster
Blausee-Mitholz
gast

Re: mfx booster
Citaat van: Anne W op zaterdag 01 maart 2008, 23:15:11
Het gaat erom dat M geen booster meer uitbrengt en dat die van ESU niet goed werkt, verder maakt het mij, en de anderen, ook niet uit wie hem maakt.
Citaat van: Anne W op zondag 02 maart 2008, 10:36:41
De vraag die de deelnemers aan ons forum bezig houd is simpel: is er voor het CS van Märklin nu een betrouwbare booster die ook de specifieke MFX eigenschappen over de hele baan tot zijn recht laat komen.

In het testbericht van het Stummi forum staat gewoon te lezen:\

citaat:

Hallo zusammen,

hier meine Spannungsdifferenz!

CS mit 60052 = 20,1V
ECoS Boost = 17,3V

Das Anmelden von mfx Loks klappt ohne Probleme.

Gruß


Dus het werkt gewoon.

Mvg, Johan.
Re: mfx booster
^Rook
gast

Re: mfx booster
Citaat van: Blausee-Mitholz op zondag 02 maart 2008, 10:44:49
Dus het werkt gewoon.

Hallo Johan,

Begrijp ik het goed dat de MFX terugmelding dus inderdaad gewoon werkt maar dat het gebruik van een ESU Booster de spanning (goeie woord, Peter?) op de baan verlaagd :?: Zo ja, wat zijn de nadelen van zo'n lagere spanning...:?:

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: mfx booster
Blausee-Mitholz
gast

Re: mfx booster
Citaat van: ^Rook op zondag 02 maart 2008, 10:48:47Zo ja, wat zijn de nadelen van zo'n lagere spanning...:?:

Vriendelijke groeten,

Rolf

Een lastgeregelde decoder merkt daar niets van die compenseert zelf de snelheid bij de boosterovergangen. Een niet lastgeregelde oudere decoders zullen langzamer gaan rijden.

Alleen de compact sinus decoder/motor van Märklin (niet de softdrive maar de voorganger) zal waarschijnlijk ook langzamer gaan rijden omdat deze motor gevoelig is voor spannigsval. Dat is dus de kinderziekte van de compact sinus.

De Ecosbooster wordt intern ook door een stukje software geregeld. Mogelijk dat de uitgangspanning software matig geknepen is. Ik verwacht dat door een up-date daar wel iets aan gedaan zal gaan worden.

Mvg, Johan.
Re: mfx booster
^Rook
gast

Re: mfx booster
Oké, helder :idea: Dankjewel voor de uitleg 8)
Re: mfx booster
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: mfx booster
Okay, nu komt er weer wat meer duidelijkheid, vragen:

zijn er mensen op dit Forum die kunnen bevestigen dat de ESU booster alles doet wat een MFX booster moet doen, zoals Johan laat zien in een uitspraak van het Duitse forum?

indien dat zo is dan blijft alleen het spannigsverschil, wellicht even zichtbaar bij loks die lager rijden als hun maximum snelheid en zeker bij loks met een lage maximumsnelheid (doppellok) en de compact sinus.

op zich is dit op te lossen door het CS niet meer op de baan te "zetten", maar alleen voor de schakelapparatuur te gebruiken, de baan krijgt dan alleen stroom van de ESU boosters (minimaal twee nodig)

dit lost dan ook het eventueel noodzakelijke gebruik van sleperwippers op.

dus nu zijn er nog twee vragen over:

klopt het verhaal over de Märklin MFX booster?

doet de ESU booster inderdaad alles wat een MFX booster zou moeten doen?

Dames en Heren, graag alles neerschrijven wat jullie weten over deze twee vragen, dit tot nut van het algemeen.

Groet, Anne W

Re: mfx booster
Blausee-Mitholz
gast

Re: mfx booster
Citaat van: Anne W op zondag 02 maart 2008, 22:16:37
indien dat zo is dan blijft alleen het spannigsverschil, wellicht even zichtbaar bij loks die lager rijden als hun maximum snelheid en zeker bij loks met een lage maximumsnelheid (doppellok) en de compact sinus.


Bij lastgeregelde decoders is het niet zichtbaar (mogelijk dus wel bij de compact sinus wat een kinderziekte is)
Wel bij oudere niet lastgeregelde decoders.

Op je overige vragen, de tijd zal het leren, de booster is net een maandje leverbaar dus zoveel zullen er nog niet onder de modelbanen zitten.
Ik heb trouwens al een prijs van 199 gezien.

Mvg, Johan.
Re: mfx booster
^Rook
gast

Re: mfx booster
Je bent weer lekker direct bezig, Anne :lol: Zelf zou ik de lagere spanning toch wel een probleem vinden :| Mijn rokertjes willen echt wel bijna 20V hebben...vind ik...zegmaar... Uitsluitsel over het verhaal zal van een official Märklin (press) release af moeten komen...dus dat is natuurlijk weer wachten...*zucht*... Het is in ieder geval wel een hardnekkig gerucht als je dit draadje zo leest 8)

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: mfx booster
Davy
gast

Re: mfx booster
Even voor de goede orde een mfx loc kan zich niet aanmelden in het gebied waar de Ecos booster is aangesloten.

Ik citeer:

"Hallo zusammen,

auch ich habe seit einer Woche einen Ecos Booster mit 8 Ampere, weil ich meine 3 6017 Booster austauschen wollte. Natürlich war ich enttäuscht, dass die Mfx-Anmeldung nicht funktioniert".

Als antwoord op de mail van keuterman heb ik als antwoord gekregen dat Marklin deze zomer met een defintief standpunt komt over de mfx booster. (Waarschijnlijk zijn ze daar ook niet tevreden over de Esu booster dit is mijn standpunt)


Tot die tijd kan je de 6017 gebruiken of de Esu booster gebruiken.




Re: mfx booster
^Rook
gast

Re: mfx booster
Citaat van: Davy op maandag 03 maart 2008, 17:22:05
Als antwoord op de mail van keuterman heb ik als antwoord gekregen dat Marklin deze zomer met een defintief standpunt komt over de mfx booster.

Geweldig, weer wachten...*zucht*...:|
Re: mfx booster
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: mfx booster
Citaat van: Davy op maandag 03 maart 2008, 17:22:05
Als antwoord op de mail van keuterman heb ik als antwoord gekregen dat Marklin deze zomer met een defintief standpunt komt over de mfx booster. (Waarschijnlijk zijn ze daar ook niet tevreden over de Esu booster dit is mijn standpunt)
Davy,
Het zou netjes zijn als je de reactie terug integraal op het forum neerzet ipv in eigen woorden neer te zetten. Zie ook je eigen tekst:

Citaat van: Davy op zaterdag 01 maart 2008, 21:24:14
Ik zal zijn antwoord indien ik dit krijg hier neerzetten.
:)

Groeten,
Herman
Re: mfx booster
Davy
gast

Re: mfx booster
Dat mag niet.

Re: mfx booster
Blausee-Mitholz
gast

Re: mfx booster
Citaat van: Davy op maandag 03 maart 2008, 18:43:44
Dat mag niet.



Van wie niet  :roll:

Mvg, Johan
Re: mfx booster
Davy
gast

Re: mfx booster
Dit lijkt mij duidelijk genoeg.
Deze e-mail heeft slechts een informatieve waarde. Deze e-mail en zijn bijlagen
zijn uitsluitend bedoeld voor de geadresseerde. Indien u niet de geadresseerde bent,
verzoeken wij u dit aan ons te melden en de e-mail en zijn bijlagen uit uw bestanden te
verwijderen.
Deze e-mail is vertrouwelijk en het kopiëren, doorzenden of verspreiden ervan is niet toegestaan!

Maar ik heb de essentie hiervan duidelijk doorgegeven en dat mag wel.


Re: mfx booster
Blausee-Mitholz
gast

Re: mfx booster
Citaat van: Davy op maandag 03 maart 2008, 18:57:31
Dit lijkt mij duidelijk genoeg.
Deze e-mail heeft slechts een informatieve waarde. Deze e-mail en zijn bijlagen
zijn uitsluitend bedoeld voor de geadresseerde. Indien u niet de geadresseerde bent,
verzoeken wij u dit aan ons te melden en de e-mail en zijn bijlagen uit uw bestanden te
verwijderen.
Deze e-mail is vertrouwelijk en het kopiëren, doorzenden of verspreiden ervan is niet toegestaan!

Maar ik heb de essentie hiervan duidelijk doorgegeven en dat mag wel.

Owe  :oops: en van wie is die e-mail dan wel als ik vragen mag  :roll:

Mvg, Johan.
Re: mfx booster
^Rook
gast

Re: mfx booster
Dit staat onder iedere E-mail van Keuterman, Johan :idea: :)
Re: mfx booster
Blausee-Mitholz
gast

Re: mfx booster
Citaat van: ^Rook op maandag 03 maart 2008, 19:20:17
Dit staat onder iedere E-mail van Keuterman, Johan :idea: :)

Hm en hoe kan ik dat controleren dat die van Keuterman is?

Mvg, Johan.
Re: mfx booster
^Rook
gast

Re: mfx booster
Hahaha...dat kun je natuurlijk niet, we zullen onze tactvolle Davy op z'n woord moeten geloven in deze ;) Maar onder al mijn mailtjes van Keuterman staat wel letterlijk dezelfde tekst :idea: 8)
Re: mfx booster
Blausee-Mitholz
gast

Re: mfx booster
Citaat van: ^Rook op maandag 03 maart 2008, 19:34:57
Maar onder al mijn mailtjes van Keuterman staat wel letterlijk dezelfde tekst :idea: 8)

Ooooo standaard verhaaltje dus (ik dacht even dat Keuterman Davy het zwijgen oplegde  :lol: )

Mvg, Johan.
Re: mfx booster
woodymax
gast

Re: mfx booster
Please back to topic :!:
Re: mfx booster
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: mfx booster
Ja baas :!:.
Re: mfx booster
^Rook
gast

Re: mfx booster
Citaat van: Blausee-Mitholz op maandag 03 maart 2008, 20:16:41
(ik dacht even dat Keuterman Davy het zwijgen oplegde  :lol: )

Hahahaha...Davy het zwijgen opleggen :?: Dat lukt niemand, hehe :mrgreen: No offense Davy ;) 8)
Re: mfx booster
Davy
gast

Re: mfx booster
Nee dat lukt niemand hoor.
Re: mfx booster
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: mfx booster
Zucht, zucht, heb ik net het weekend gewerkt, heb ik een flinke reuma ontsteking in mijn schouder gehad en nu moet ik proberen weer de goede lijn in deze discussie te krijgen en dat terwijl ik harstikke tevreden ben over mijn eigen systeem (netjes gezegd hè).

Goed:

we hebben nu twee berichten over de ESU booster: MFX loks melden zich netjes aan en MFX loks melden zich niet aan, dus wat is de waarheid?

half jaartje wachten op de plannen van Märklin, op zich niet erg als het maar een positief antwoord zal zijn, anders heeft Märklin echt een grote groep ontevreden klanten

Beste Rook, "elk vogeltje zingt zoals het gebekt" is, dat zal jij in ieder geval wel weten.

Beste Peter, heb jij nog wat technisch/inhoudelijks op te merken over een eventueel benodigde sleperwipper tussen het door het CS bediende gedeelte en de ESU booster.

Wordt de uitgangsspanning van de ESU booster bepaald door: a: de spanning van de trafo, b: de spanningsregelaars in de booster, c: de software in de booster of d: het uitgangssignaal van het CS.

Natuurlijk is dit onderwerp alleen belangrijk voor CS Eigenaars, maar dat is (nu nog) een groeiende groep, dus belangrijk genoeg om hier serieus over te praten en onderzoek te doen, denk ik.

Groet, Anne W