Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Railbus

Gestart door mpe dinsdag 16 november 2010, 23:19:43

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Railbus
mpe
gast

Railbus
Tijdens onze vakantie dit jaar even een tussenstop gemaakt in Gerolstein.
Daar trof ik deze mooie railbus aan.

groet, Marcel

Re:Railbus
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re:Railbus
In April was Gerolstein het uiteindelijke hoogtepunt van Dampfspektakel
Re:Railbus
Lid sinds: 2008

offline
Re:Railbus
Blijft inderdaad leuk om te zien.
Je komt ze toch nog regelmatig tegen (in Duitsland) in verschillende conditie.

Groeten,
Ton.
Re:Railbus
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Railbus
Geweldige karretjes blijven het! Ze hebben een hele kudde in Gerolstein :D
Re:Railbus
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:Railbus
Rijden deze railbussen nog mee in de actieve dienst dan?
Ik dacht dat de railbussen halverwege de jaren 90 toch allemaal uit de actieve dienst zijn genomen en alleen nog maar dienst doen als attracties bij spoorwegmusea en dergelijke?
Re:Railbus
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Railbus
Actief toeristenvervoer, maar niet meer in reguliere dienst. Kijk hier maar.
Re:Railbus
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:Railbus
Citaat van: mpe op dinsdag 16 november 2010, 23:19:43
Tijdens onze vakantie dit jaar even een tussenstop gemaakt in Gerolstein.
Daar trof ik deze mooi railbus aan.

Zeer bedankt voor het plaatsen van deze prachtige sfeerbeelden Marcel!

Gelijk weer even m'n Märklin-model uit de kast gehaald.... :lol:
Re:Railbus
mpe
gast

Re:Railbus
Hoi hans,

Ja graag gedaan. In december ga ik weer een paar dagen naar Duitsland en ik hoop dan wat mooie plaatjes in de sneeuw te kunnen maken. Ben dan ik de buurt van Cochum. Kijk ook eens naar mijn site www.12ggw.com


Groet, Marcel
Re:Railbus
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:Railbus
Citaat van: mpe op vrijdag 19 november 2010, 11:27:04Kijk ook eens naar mijn site www.12ggw.com

Nou Marcel, dat is treffend! Daar ligt een klein linkje tussen ons.  :lol: Ik heb het grootste deel van m'n militairedienstplicht bij GTM GW in Hesepe doorgebracht. Dat zou jou toch ook iets moeten zeggen denk ik?

Overigens zie ik met belangstelling je winterlandschap-foto's-met-Railbus tegemoet. Mooie omgeving waar je naar toe gaat. Ik ben daar ook al verschillende keren op vakantie geweest. Alvast veel plezier!
Re:Railbus
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re:Railbus
Citaat van: mpe op vrijdag 19 november 2010, 11:27:04
Hoi hans,

Ja graag gedaan. In december ga ik weer een paar dagen naar Duitsland en ik hoop dan wat mooie plaatjes in de sneeuw te kunnen maken. Ben dan ik de buurt van Cochum. Kijk ook eens naar mijn site www.12ggw.com


Groet, Marcel

Hoi,

Ik zat bij 1 GGW heel kort in Bad Essen en daarna in Handorf. Ben in die tijd wel eens op bezoek geweest bij de maten in Borgholzhausen.
Afgelopen zomer ben ik nog in Handorf geweest maar was niet veel meer over, wat vervallen barakken.

Vlak voor Berlijn in Gatow is een luchtvaartmuseum (vrij entree) met 150 vliegtuigen en...................de complete Nike Hercules site.
Re:Railbus
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:Railbus
Citaat van: Maarten Marklin op vrijdag 19 november 2010, 13:59:33
Ik zat bij 1 GGW heel kort in Bad Essen en daarna in Handorf.

Handorf? Hadden ze daar niet een M55 simulator? Als dat zo is dan heb ik daar ook heel wat voetsporen liggen. Ik weet alleen niet zeker meer of dat in Handorf was. We gingen in ieder geval één keer per maand met "het busje" naar de M55 simulator. In mijn herinnering ongeveer een uurtje rijden vanaf de GTM GW......
Re:Railbus
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re:Railbus
Citaat van: mpe op vrijdag 19 november 2010, 11:27:04
Ja graag gedaan. In december ga ik weer een paar dagen naar Duitsland en ik hoop dan wat mooie plaatjes in de sneeuw te kunnen maken. Ben dan ik de buurt van Cochum. Kijk ook eens naar mijn site www.12ggw.com
Cochem, leuk! Ga je ook kijken bij Koblenz Lützl?
Re:Railbus
103 220-0
gast

Re:Railbus
Citaat van: Rutger op vrijdag 19 november 2010, 11:04:07
Actief toeristenvervoer, maar niet meer in reguliere dienst. Kijk hier maar.
Er is nog een spoorlijn waar de railbussen in de normale dienst rijden, zij het dat in december is afgelopen. Ze komen daarbij zelfs nog in Tsjechië. Zie voor foto's mijn website > actuele foto's > 2009 > juni > 23 juni.
Re:Railbus
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re:Railbus
Citaat van: Hans Biere op vrijdag 19 november 2010, 14:14:03
Citaat van: Maarten Marklin op vrijdag 19 november 2010, 13:59:33
Ik zat bij 1 GGW heel kort in Bad Essen en daarna in Handorf.

Handorf? Hadden ze daar niet een M55 simulator? Als dat zo is dan heb ik daar ook heel wat voetsporen liggen. Ik weet alleen niet zeker meer of dat in Handorf was. We gingen in ieder geval één keer per maand met "het busje" naar de M55 simulator. In mijn herinnering ongeveer een uurtje rijden vanaf de GTM GW......

Het heeft niet veel met Railbussen te maken behalve dat ik indertijd met de railbus van Gronau naar Munster moest reizen om naar mijn standplaats Handorf te gaan.
Ik zat in Handorf in de periode 1971-1972. Ik denk niet dat ze toen daar een M55 simulator hadden.
We zaten daar met een aantal Amerikanen met Vietnamverleden en een stuk of twaalf atoombommen (BHE en BXL) ingebouwd in Hercules Nike missiles. Er was een radar site (IFC) en verderop de Launching area met drie secties (Alpha, Bravo en Charlie) waar ik werkzaam was als crewmember. Op de basis was een helikopter landingsplaats die veel werd gebruikt door officieren uit Nederland die even belastingvrij  inkopen  kwamen doen in de special service shop. Een simulator heb ik niet gezien.

Later zijn 1 GGW en 2 GGW samengevoegd tot 12 GGW. In die tijd zal de simulator er wel geplaatst zijn.
De Nike Hercules is later vervangen door Patriots en alles werd ontmanteld en afgebroken.