Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Loks aanmelden met je ms

Gestart door Ad48 maandag 15 november 2010, 10:48:39

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Loks aanmelden met je ms
Lid sinds: 2010

St. Catharinagilde 1298 - heden

offline
Loks aanmelden met je ms
Hallo spoorders,

Waarom word er altijd aangeraden om als je een nieuwe lok wil aanmelden met je ms, dat je dan de andere loks van de rails moet halen? Is dit voor beschadigingen of sluiting? Ik heb dit namelijk nooit gedaan en heb ook nooit problemen ondervonden, maar ik heb op het forum gelezen dat het wel hoort. Wie weet dit?

Met vriendelijke spoorgroeten,

Ad
Re:Loks aanmelden met je ms
Als je programeer opdrachten naar de loc zendt, zou hij die eventueel ook in de decoders van andere locs kunnen zetten, afhankelijk van het type decoder en het ingestelde adres

roland
Re:Loks aanmelden met je ms
Lid sinds: 2010

offline
Re:Loks aanmelden met je ms
Als ik dit zo lees heeft meneer de luxe van alleen lok's met MFX decoder. :)
Re:Loks aanmelden met je ms
Lid sinds: 2010

St. Catharinagilde 1298 - heden

offline
Re:Loks aanmelden met je ms
Ik weet niet wie je bedoelt met meneer de luxe maar er zitten ook omgebouwde loks bij met een esu 3.0 decorder.

Gr, Ad
Re:Loks aanmelden met je ms
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Loks aanmelden met je ms
Mijn gevoel zegt me dat zodra je het MS decoder instellingen laat verzenden naar één bepaalde lok, het wijs is om dat te doen zonder dat andere loks ook "aangestuurd" kunnen worden, dus alle loks van de baan of het MS even aansluiten op een apart railtje, bij andere centrales en het CS, heet dat een programmeerspoor.

Groet, Anne W
Re:Loks aanmelden met je ms
Ik denk dat hij bedoelt dat je hier bij mfx decoders geen last van hebt, en dat schijnt te kloppen. Feot blijft dat als je een programmeer opdracht naar een decoder stuurt ( bv max snelheid) dit door andere decoders ook opgepakt kan worden. Anne w: is idd min of meer hetzelfde als het programeer spoor bij het cs

roland
Re:Loks aanmelden met je ms
Met een MS kan je ook niet-MFX decoders programmeren. En dan moet je inderdaad wel alle andere locs van de baan halen...

Koen