Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

ls Models 1307 rijd moelijk

Gestart door TimT zondag 14 november 2010, 12:46:41

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
ls Models 1307 rijd moelijk
Hallo iedereen :)
ben sinds vandaag trotse eigenaar van de ls Models 1307 ac
maar ik weet helaas het adress niet om hem in koploper te steken .
iemand een idee hoe ik het adress te weten kom ?
Re:ls Models 1307 adress ?
normaal meld de loc zich toch zelf aan
en als dat niet zo is moet je mischien in het boekje eens kijken normaal staat dat daar in  :)
Re:ls Models 1307 adress ?
 hoe bedoel je met de loc meld zichzelf aan kan dat ook in Koploper ?


in het boekje staat Numbering 1301-1360  zou dit het bereik van de loc
Re:ls Models 1307 adress ?
ik weet niet of dat bij koploper ook zo is maar de numerin van 1301-1360 staat voor het aantal loc's in de serie
ik heb boven ook een loc van ls models ik ga vlug een keer kijken waar het adres staat .
Re:ls Models 1307 adress ?
waar heb je deze loc gekocht? :?:
Re:ls Models 1307 adress ?
Normal gesproken staat het adres standaard op 3.

Gr, Ben.
Re:ls Models 1307 adress ?
ja dat klopt ik was dat vergeten

bij mijn serie 27 van de nmbs staat hij ook op 3 misschien moet je dat eens proberen
Re:ls Models 1307 adress ?
de lichten reageren op de functie lichten aan /uit op adress  3
maar rijden deed hij effe in testprogramma
en nu niet meer welke decoder moet ik selecteren misschien heb ik een verkeerde geselecteerd in koploper
ik heb gekocht op een beurs de loc is nieuw en komt uit een winkel stand
Re:ls Models 1307 adress ?
welke decoder heb je geselecteerd?
Re:ls Models 1307 adress ?
m2 mm new
Re:ls Models 1307 adress ?
daar begrijp ik dus niets van heb je ook nog een ander besturings apparaat dan koploper? :D
Re:ls Models 1307 adress ?
neen aleen nog een transfo voor analoog
Re:ls Models 1307 adress ?
Neem eens M3 MM nieuw 28, helpt dat?

Gr, Ben.
Re:ls Models 1307 adress ?
ja dat helpt :) hij rijdt mooi :p
nu het instructie blaadje volgen een 20 minuten in elke richting onbelast laten rijden :)
Re:ls Models 1307 adress ?
Heel goed. :D

Gr, Ben.
Re:ls Models 1307 adress ?
ok hij rijd nu :lol:
maar wat ik niet snap is
als ik in achteruit rij kan ik aan 5 km per uur rijden
maar als ik vooruit rij kan pas beginnen rijden als ik in koploper een snelheid van 39 km/per uur laat rijden
ook zijn de lampen feller waneer hij stil staat
Re:ls Models 1307 adress ?
Heb je de lok geijkt in Koploper?
Re:ls Models 1307 adress ?
neen ik heb nog geen terugmelders dus ik denk dat ik hem niet kan ijken zonder terugmelders
Re:ls Models 1307 adress ?
Dan moet je kiezen voor "rijden op decoderstappen" in het menu "onderhouden lokomotieven" in Koploper.

Gr, Ben.
Re:ls Models 1307 adress ?
heb het juist geprobeerd maar nog steeds hetzelfde probleem
en de verlichting schijnt ook minder fel dan wanneer hij stil staat

Re:ls Models 1307 rijd moelijk
ik ben blij dat je geholpen ben
sorry dat ik je niet kon helpen maar ik rij niet met koploper
Re:ls Models 1307 rijd moelijk
ok toch bedankt  :)
bedankt Flori en Spoorman :)
zal binnekort eens mailtje sturen naar lsmodels misschien weten zij hier meer van :)
Re:ls Models 1307 rijd moelijk
juist analoog geprobeerd en geen problemenopgemerkt :)
dus het zal aan de centrale liggen
Re:ls Models 1307 rijd moelijk
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:ls Models 1307 rijd moelijk
Heb je de lok al direct via je centrale geprobeerd aan te sturen?
Welke centrale gebruik je?
Je kunt eens proberen de decoder te resetten
Re:ls Models 1307 rijd moelijk
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:ls Models 1307 rijd moelijk
ik heb hetzelfde model maar van de 3000 (CFL) reeks.Gewoon CV8 op 8 zetten.Dan CV1 op DCC programmeren op adres dat je wil.De loc heeft dan 128 rijstappen ter beschikking en rijdt super.Ik doe dat via mijn Ecos.
Re:ls Models 1307 rijd moelijk
Citaat van: Kappa op woensdag 17 november 2010, 13:43:33
Heb je de lok al direct via je centrale geprobeerd aan te sturen?
Welke centrale gebruik je?
Je kunt eens proberen de decoder te resetten

Citaat van: bellejt op woensdag 17 november 2010, 14:38:45
ik heb hetzelfde model maar van de 3000 (CFL) reeks.Gewoon CV8 op 8 zetten.Dan CV1 op DCC programmeren op adres dat je wil.De loc heeft dan 128 rijstappen ter beschikking en rijdt super.Ik doe dat via mijn Ecos.


ik bestuur met DDW en koploper  kan ik dit ook hiermee instellen ?

een van de buurmannen heeft wel een mobile station 1 ,weet niet of hij het daarmee zou kunnen ?


Re:ls Models 1307 rijd moelijk
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:ls Models 1307 rijd moelijk
enkel met een centrale die DCC kan programmeren.Tussen haakjes : de Ecos 2 is de beste aanschaf sinds vele jaren.Dubbel en dik zijn geld waard.Geld trouwens voor alle dingen van ESU.
Re:ls Models 1307 rijd moelijk
Citaat van: bellejt op woensdag 17 november 2010, 18:45:56
enkel met een centrale die DCC kan programmeren.Tussen haakjes : de Ecos 2 is de beste aanschaf sinds vele jaren.Dubbel en dik zijn geld waard.Geld trouwens voor alle dingen van ESU.
Alle dingen van ESU ?
Ons medelid "Binkie" denkt daar anders over: Klik
Re:ls Models 1307 rijd moelijk
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:ls Models 1307 rijd moelijk
geld enkel voor de nieuwe decoders.Trouwens is ESU al  bezig dit probleem op te lossen.Deze heren schijnen zelfs een oplossing gevonden te hebben voor de reset bij het gratis programma koploper (ethernet).Heb nagenoeg alle mogelijk systemen getest die 3rail aankunnen en had steeds een probleem met 1 stukje.Sinds de ecos2 kan ik nagenoeg alles doen wat ik wil EN mijn oude toestellen gebruiken.
Re:ls Models 1307 rijd moelijk
iemand die misschien bereid is om toevallig de loc in te stellen voor mij (die in belgie woont zou dan eens langskomen ik woon in de regio oostende)
of zou ik dit bij een winkel kunnen laten doen zoals Vanbiervliet
Re:ls Models 1307 rijd moelijk
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:ls Models 1307 rijd moelijk
Als het niet zo ver was dan deed ik dat onmiddelijk voor je.Of jij komt langs.Ik woon in Wichelen.
Re:ls Models 1307 rijd moelijk
Citaat van: Nobody op woensdag 17 november 2010, 19:00:54
Citaat van: bellejt op woensdag 17 november 2010, 18:45:56
Tussen haakjes : de Ecos 2 is de beste aanschaf sinds vele jaren.Dubbel en dik zijn geld waard.Geld trouwens voor alle dingen van ESU.
Alle dingen van ESU ?
Ons medelid "Binkie" denkt daar anders over: Klik

We dwalen af denk ik. Dit gaat niet over de Ecos2 noch over de problemen van Binkie die eigenlijk helemaal geen probleem zijn. :D

@Tim: heb je meer treinen rijden en doen die het wel goed op je DDW centrale?

Gr, Ben.
Re:ls Models 1307 rijd moelijk
ja ik heb meerder treinen rijden :)

ik heb wel opgelet dat mijn cfl net zoals 1307 lichtjes shockend rijd
de 1307 iets meer in schokken dan de cfl
zelfde cfl dat bellejt heeft die rode (gezien via zijn filmpjes)
Re:ls Models 1307 rijd moelijk
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:ls Models 1307 rijd moelijk
de rode is wel een roco 4006 hoor.Wordt aangestuurd met MM 28 stappen.Bij mij staat ook steeds F4 aan.Al mijn locs rijden in rangeerstand omwille van koploper.
Re:ls Models 1307 rijd moelijk
ok ik zal hem eerst proberen te ijken in koploper kheb wat terugmelders besteld bij AJ voor mijn baan :)
Re:ls Models 1307 rijd moelijk
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:ls Models 1307 rijd moelijk
vandaag de roco op DCC geprogrammeerd.Staat nu op 128 stappen en CV4 op 1 gezet om de remweg uit te sluiten : CV4=1.PS: staat nergens duidelijk beschreven in de handleiding.De loc rijdt nu zoals mijn ESU v4.0 locs:superlatief.
Re:ls Models 1307 rijd moelijk
effe een update voor de geintriseerden
ben vorige week naar Vanbiervliet ermee geweest(heb hem daar niet gekocht ,maar ik moest er toch passeren)
Zij vertelden me dat de decoder waarschijnlijk kapot is .Met het feit dat ik hem op een beurs gekocht heb , welliswaar bij een winkelstand
vrees ik voor de garantie (wat Vanbiervliet ook zei ) . Dus ik zal in de loop van de komende weken een moeten passeren in de winkel rond Gent waar de winkelstand van de beurs vandaan komt .
Vanbiervliet zei dat een nieuwe decoder + inbouw +- 60 euro kost , de vraag is natuurlijk zou ik dit niet zelf kunnen doen indien er geen garantie op de loc zit ?
Re:ls Models 1307 rijd moelijk
ik zou het door vanbiervliet laten doen omdat het zlef mijn vaste winkel is
en ik er nog nooit problemen mee gehad heb
nadeel is wel dat het zoveel kost :(
Re:ls Models 1307 rijd moelijk
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:ls Models 1307 rijd moelijk
normaal heb je garantie.Ik denk zelf dat de decoder via een nem is aangesloten.Dan is het gewoon in en uitpluggen.Soms helpt een volledige reset zoals ik reeds heb beschreven.
Re:ls Models 1307 rijd moelijk
update voor de geintriseerden :)
De decoder hebben ze proberen te reseten in de winkel en dit loste het probleem niet op dus is hij terug naar LsModels
Groeten Tim
Re:ls Models 1307 rijd moelijk
Citaat van: TimT op dinsdag 04 januari 2011, 12:43:08
effe een update voor de geintriseerden
ben vorige week naar Vanbiervliet ermee geweest(heb hem daar niet gekocht ,maar ik moest er toch passeren)
Zij vertelden me dat de decoder waarschijnlijk kapot is .Met het feit dat ik hem op een beurs gekocht heb , welliswaar bij een winkelstand
vrees ik voor de garantie (wat Vanbiervliet ook zei ) . Dus ik zal in de loop van de komende weken een moeten passeren in de winkel rond Gent waar de winkelstand van de beurs vandaan komt .
Vanbiervliet zei dat een nieuwe decoder + inbouw +- 60 euro kost , de vraag is natuurlijk zou ik dit niet zelf kunnen doen indien er geen garantie op de loc zit ?


ik heb ook eens last gehad met mijn 1352 ac ook het probleem traag rijden ene kant ,geen licht wissel meer
en ongecontroleerd snel rijden andere kant . ik ben toen naar mijn handelaar geweest die hebben de lok decoder gereset en hij deed het weer normaal

mvg niko