Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

c rails en m rails op een baan te gebruiken?

Gestart door atkort zondag 14 november 2010, 11:12:15

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
c rails en m rails op een baan te gebruiken?
Ben bezig met een treinbaan en gebruik hiervoor c-rails. Omdat de baan nogal groot wordt en ik bij toeval aan een flinke partij m-rails kon komen is mijn vraag, kan ik bv in het schaduwstation c rails gebruiken en later op bv de 1e verdieping met m-rails verder gaan?

Bestaan hiervoor verloop stukjes en wat voor problemen kan ik verwachten als die 2 soorten op 1 baan gebruikt worden?

Graag uitgebreid antwoord want erg technisch ben ik nu ook weer niet.

Alvast bedankt

(opa) Ton    :)
Re:c rails en m rails op een baan te gebruiken?
Lid sinds: 2010

A picture says thousand words.

offline
Re:c rails en m rails op een baan te gebruiken?
Hiervoor bestaat overgangsrail 24951 lengte 188,30 mm, liefst niet te gerbuiken bij het ingaan van een bocht.

Mvg.
Re:c rails en m rails op een baan te gebruiken?
Bij de oudere m-rails kunnen weleens contactproblemen ontstaan. Maar ik rij ook op m-rails en ik heb nauwelijks problemen. Er is weleens een rail die even problemen geeft maar na schoonmaken rijdt het weer prima. Verder geeft m-rails wel veel geluid, dus een isolatie is wel aan te raden.

Groeten,

Tim
Re:c rails en m rails op een baan te gebruiken?
 :D Hier bij mij ook M-rail en C-rail in gebruik. Gaat prima. Als u eventueel tunnels gaat aanleggen, is het mooiste om daar in ieder geval C-rails in te gebruiken. Het is toch wat betrouwbaarder dan de M-rail.

Dirk-Jan