Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Mijn Märklin NS 1211 in reparatie bij G. Keuterman (Märklin reparatiedienst)

Gestart door RutgerSHM zaterdag 13 november 2010, 23:06:01

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Mijn Märklin NS 1211 in reparatie bij G. Keuterman (Märklin reparatiedienst)
Beste iedereen,

Afgelopen Juli hield mijn NS 1211 er mee op, vlammetje op de decoder en heeft gerookt dus.

Ik had die naar wapstad gebracht en die zouden het weer opsturen en Wapstad hoopte het 4 weken later weer terug te hebben. Dat kwam mooi uit want ik ging in die periode toch op vakantie.

Eenmaal thuis ging ik bellen en ik moest op de site van Keuterman kijken naar de status van de reparatie.

Echter, nu midden in November, staat er nog steeds het volgende:

Huidige status: Wacht op onderdelen of omruil.
Helaas kunnen wij geen termijn aangeven waarop deze reparatie gereed zal zijn.

Datum huidige status: 22/07/2010

Ik wil graag weten wat andere mensen hebben gedaan om hun spullen (werkend) terug te krijgen, ik weet namelijk wel dat er standaard wel problemen zijn.

Groeten,
Rutger


Re:Mijn Märklin NS 1211 in reparatie bij G. Keuterman (Märklin reparatiedienst)
Hallo Rutger,

Van mijn treinen,is er èèntje zeker een half jaar onder de pannen geweest bij Keuterman,en dat is geen uitzondering.

Dat het niet altijd aan de service ligt van Keuterman,is ook niets nieuws,want ook een reparatieservice wacht op onderdelen.

Of het nu hartje zomer,of hartje winter is,of iets daar tussen in,dat heeft geen invloed op de versnelling van reparaties.

Na een paar telefoontjes eraan te hebben gewaagd,bleek mijn trein alweer in Göppingen te liggen,dit betrof ook een nieuw model,met garantie.
Je doet er helemaal niets aan eigenlijk,en je moet gewoon engelengeduld hebben,als je op de reparatie wacht.

Nu weet ik wel,dat ze bij Märklin een nieuw magazijn in gebruik hebben genomen,en dit heeft zo zijn weerslag gehad op de levering naar hun reparateurs toe.
Daar hebben ze zelf over bericht,en naar het schijnt zal de service daardoor verbeteren,maar de tijd zal het leren.

Mvg Hans V200.0
Re:Mijn Märklin NS 1211 in reparatie bij G. Keuterman (Märklin reparatiedienst)
Hans V200.0 dank voor je antwoord. Ik zal wel een keertje contact opnemen met Keuterman. Het wachten is niet zo erg maar ik wil graag weten of er iets gebeurd met dat ding.

Als mensen nog toevoegingen hebben hoor ik het graag!

Groeten,
Rutger
Re:Mijn Märklin NS 1211 in reparatie bij G. Keuterman (Märklin reparatiedienst)
Dan moet je bellen, ze informeren standaard niet over wat er is gedaan. Langdurige  reparaties is veelvoorkomend, het zou maar je enige loc zijn :cry:

Succes met het wachten/bellen, Eddie
Re:Mijn Märklin NS 1211 in reparatie bij G. Keuterman (Märklin reparatiedienst)
Citaat van: BMW-Fan op zondag 14 november 2010, 00:53:43
Dan moet je bellen, ze informeren standaard niet over wat er is gedaan.

Hij (Gerrit) kon (of wilde?) mij gisteren zelfs niet vertellen of een CD die ik ter omruiling naar hun toe moest sturen, wel of niet aangekomen was...

"Dat merk ik aan het eind van de maand wel, als de nieuwe versies worden verzonden". Zo kreeg is als antwoord....
Re:Mijn Märklin NS 1211 in reparatie bij G. Keuterman (Märklin reparatiedienst)
ik zou niet graag hebben dat een lok van mij naar Marklin gestuurd wordt. Als het bedrijf wel om valt zal je de grootste moeite hebben je eigendom terug te krijgen, want je bent de laatste in de rij.

ik vind wel dat jullie veel geduld hebben zeg. Als dat in een andere branche zou gebeuren zou je dan ook zo lang wachten? Bij een nieuwe TV of je auto? Je hebt recht om binnen een bepaald termijn geholpen te zijn.

De verkoper is hier verantwoordelijk voor. En eerlijk gezegd had die jouw direct kunnen helpen door er even een nieuwe decoder in te prikken!
maar ja... je wilt de relatie tussen jou en de dealer niet "beschadigen" en verkopers wimpelen maar al te graag alles af op fabrieksgarantie en schuiven jouw probleem door.
Re:Mijn Märklin NS 1211 in reparatie bij G. Keuterman (Märklin reparatiedienst)
ik heb al vaker treinen laten repareren maar de service van marklin is altijd goed.ik heb nog nooit problemen gehad.en de wapstad kan er ook niks aan doen het is een goede winkel trouwens.en volgens marklin zelf ook
Re:Mijn Märklin NS 1211 in reparatie bij G. Keuterman (Märklin reparatiedienst)
Een winkel gaat niet zelf er een nieuwe decoder in prikken als ze dit geld gaat kosten.

Zelf zullen ze de juiste onderdelen moeten hebben, die hebben ze niet altijd. Tevens als ze het zelf doen valt het niet onder garantie voor de winkelier, dus die betaald. Vergeet niet dat alles om geld gaat en dat de winkelier het dus door stuurt naar keutermann, omdat ze dit bijna geen geld kost.

Zelf binnenkort maar eens mijn koploper opsturen, geluid stuk. Conrad maar eens mailen.....  :lol:
Re:Mijn Märklin NS 1211 in reparatie bij G. Keuterman (Märklin reparatiedienst)
Ik weet niet wie het erachter heeft gezet maar volgens mij is G. Keuterman GEEN Märklin importeur; WEL een erkend Märklin Servicecentrum.
Re:Mijn Märklin NS 1211 in reparatie bij G. Keuterman (Märklin reparatiedienst)
Ik wilde het net plaatsen :)

Er is ook geen Marklin Nederland meer.
Tijdens een meeting in December voor shops and stores eigenaren zal Marklin Dld de nieuwe Nederlandse vertegenwoordiger presenteren.



Re:Mijn Märklin NS 1211 in reparatie bij G. Keuterman (Märklin reparatiedienst)
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re:Mijn Märklin NS 1211 in reparatie bij G. Keuterman (Märklin reparatiedienst)
Citaat van: Hans Biere op zondag 14 november 2010, 14:07:22
Ik weet niet wie het erachter heeft gezet maar volgens mij is G. Keuterman GEEN Märklin importeur; WEL een erkend Märklin Servicecentrum.

Hallo,

klopt inderdaad, topic bij de 1e post aangepast, dhr. Keuterman heeft niks te maken met het importeren van Marklin treinen naar Nederland, maar doet wel de service.

met vriendelijke groet,

Walter
Re:Mijn Märklin NS 1211 in reparatie bij G. Keuterman (Märklin reparatiedienst)
Oke dank voor de reacties, mij werd wel verteld dat het er iets mee te maken had, maar goed.

De loc was sowieso al over de garantie heen (iets van 5 jaar geleden gekocht) en ik kocht hem bij Molekamp op een beurs.

Groeten,
Rutger

P.S. Ik heb gelukkig meer rijdend materieel maar helaas niet van het 1200 type ;)
Re:Mijn Märklin NS 1211 in reparatie bij G. Keuterman (Märklin reparatiedienst)
Ik heb sinds 6 januari van dit jaar een BR85 bij Keuterman in reparatie staan. Ook hier is het "Wacht op onderdelen of omruil".

De loc heb ik (nieuw) overgenomen van een forumlid en bij mij op de baan bleek er een issue te zijn met het aanmelden op de CS1. Ik heb vervolgens contact gezocht met het forumlid en de aankoopbon ontvangen. Hiermee gewapend heb ik de loc bij de locale Marklin shop ter reparatie aangeboden, waarna het ding naar Keuterman is gestuurd.
Na enige tijd wachten heb ik een paar keer contact gehad en het schijnt dat de decoder niet leverbaar is. Met als gevolg dat ik bijna een jaar een loc bezit, die slechts twee dagen op mijn baan heeft gereden en vervolgens bij Keuterman op de plank ligt te wachten.

Eigenlijk snap ik het niet, want ik kan me haast niet voorstellen dat M* na 10 maanden nog steeds geen decoders beschikbaar heeft en soms ben ik bang dat dit over een jaar nog steeds niet het geval is...  :?

Groet, Dick
Re:Mijn Märklin NS 1211 in reparatie bij G. Keuterman (Märklin reparatiedienst)
Mijn vader heeft een keer een loc tot 3 keer toe een loc moeten laten opsturen omdat keuterman zijn werk niet goed deed.
Re:Mijn Märklin NS 1211 in reparatie bij G. Keuterman (Märklin reparatiedienst)
Het lijkt me niet gepast om Keuterman hier af te vallen, zonder dat je een helder antwoord hebt van de oorzaak van de vertraging. Ik ben zelf niet te spreken over de dienstverlening van Marklin en vermoed dat daar de oorzaak ligt.

Na het in juni 2010 bestellen van een verpakking kreeg ik na drie weken een factuur te betalen. Zes weken na betaling bericht dat de gewenste en betaalde verpakking er niet was  :? Ik wacht nu na vijf maanden nog steeds op mijn geld retour.

Heeft dit misschien te maken hebben met de grootte van het bedrijf en de huidige bedrijfsvoering(alles outsourcen)? Er is weinig eigen en langdurig betrokken personeel meer met hart voor de zaak. Ik zou me als zzp-er de ogen uit mij kop schamen en mijzelf uit de markt prijzen als ik zo zou handelen.

Groeten en sterkte,
Frank
Re:Mijn Märklin NS 1211 in reparatie bij G. Keuterman (Märklin reparatiedienst)
Ja het is wat, jaren geleden had de firma zogenoemde servicelok,s , deze kreeg je in ruil mee, als de jouwe gerepareerd moest worden. Ik heb twee van deze loks, de ene is een Hamo, de andere gewoon analoog.
Deze service werd breed aangekondigd, doch stierf niet lang daarna een stille dood.  Wim
Re:Mijn Märklin NS 1211 in reparatie bij G. Keuterman (Märklin reparatiedienst)
Ik kan er voor onderdelen altijd prima terecht en wordt ook vriendelijk geholpen.
Ik haal m'n spul meestal persoonlijk op aangezien ik er 15min rijden vandaan woon.
Als ik jullie verhalen zo hoor ben ik blij dat ik maar 1 lok heb waar nog garantie op zit (en hier nog niet zelf aan hobby). :lol:
Re:Mijn Märklin NS 1211 in reparatie bij G. Keuterman (Märklin reparatiedienst)
Ik wil hierbij wel even duidelijk maken dat ik weet dat Keuterman de reparaties doet en afhankelijk is van de leveringen van Marklin. Ik weet echter niet of Keuterman ook een zgn. escalatiekanaal binnen M* heeft. Ik mag aannemen dat ze dat wel hebben en dat ze er ook gebruik van maken.
Dus 'no hard feelings' naar Keuterman. :)

Groet, Dick
Re:Mijn Märklin NS 1211 in reparatie bij G. Keuterman (Märklin reparatiedienst)
Citaat van: djoser op maandag 15 november 2010, 12:03:44
Dus 'no hard feelings' naar Keuterman. :)

Niet namens mij in ieder geval :D
Re:Mijn Märklin NS 1211 in reparatie bij G. Keuterman (Märklin reparatiedienst)
het verhaal garantie is een gevoelig thema!!

de winkelier kan alleen maar het product terug sturen (als er nog garantie op zit) doet hij zelf iets aan het product vervalt deze....
De winkelier heeft wel de keuze om het naat keuterman of marklin zelf te sturen. Soms gaat het sneller soms duurt het langer.

keuterman (geen importeur wel servicedienst) kan er niet altijd iets aan doen dat het sneller gaat, ligt aan het probleem en onderdeel wat ze nodg hebben.

Meestal gaat het sneller om het via marklin zelf te doen.....
GLS komt het pakket in opdracht van marklin ophalen en dan gaat het de bekende molen in (wachten dus)

Re:Mijn Märklin NS 1211 in reparatie bij G. Keuterman (Märklin reparatiedienst)
Als er wordt gewacht op onderdelen, dan kunnen ze je bij Keuterman vermoedeljk wel vertellen wat het probleem nou eigenlijk is. Als ik de eerste post zo lees is dat de decoder of hooguit de print. Als ze wachten op een speciale decoder voor de 1200, dan kun je er net zo goed zelf een ESU MFX decoder inzetten. Zo'n heksentoer is dat niet.

Het fatalisme dat ik in zo'n draadje lees, kan ik altijd slecht volgen. Maanden wachten op een reparatie is helaas niet ongewoon in de modelspoorwereld, maar het blijft krankjorum. Er zijn niet veel branches die daarmee wegkomen.
Re:Mijn Märklin NS 1211 in reparatie bij G. Keuterman (Märklin reparatiedienst)
Mijn Koploper was binnen enkele weken gepareerd  weer terug.
Re:Mijn Märklin NS 1211 in reparatie bij G. Keuterman (Märklin reparatiedienst)
Citaat van: mDDM op maandag 06 december 2010, 23:07:01
Mijn Koploper was binnen enkele weken gepareerd  weer terug.

Dan heb je zo te lezen echt mazzel gehad.
Het is net zoals ook hier te lezen is,allemaal te gek voor worden dat het allemaal maanden moet duren eer je je garantie spullen terug krijgt.
Bij mij komt er nu gewoon geen nieuwe lok meer binnen,haal ze wel van een ander merk.
Of een goede gebruikte lok. gaat ie dan is stuk repareer ik hem zelf wel,staat ie de volgende dag weer klaar.
Voor een bedrijf waar het allemaal nog niet lekker loopt een zeer slechte zaak....maarja ook hier is al genoeg over gezegd.

Mvg: Alex
Re:Mijn Märklin NS 1211 in reparatie bij G. Keuterman (Märklin reparatiedienst)
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:Mijn Märklin NS 1211 in reparatie bij G. Keuterman (Märklin reparatiedienst)
Citaat van: RutgerSHM op zaterdag 13 november 2010, 23:06:01
Afgelopen Juli hield mijn NS 1211 er mee op, vlammetje op de decoder en heeft gerookt dus.
Heb je nog garantie op je lok?
Zoniet, dan is het waarschijnlijk goedkoper om er een lokpilot in the prikken, die heb je al voor ?30,-.
Maar dat is een beetje mosterd na de maaltijd en hopelijk vallen de kosten mee.
Re:Mijn Märklin NS 1211 in reparatie bij G. Keuterman (Märklin reparatiedienst)
Ik heb mn loc al weer een hele tijd terug, en had er gelukkig nog garantie op!

Groeten,
Rutger
Re:Mijn Märklin NS 1211 in reparatie bij G. Keuterman (Märklin reparatiedienst)
Citaat van: RutgerSHM op dinsdag 01 november 2011, 19:58:48
Ik heb mn loc al weer een hele tijd terug, en had er gelukkig nog garantie op!

Groeten,
Rutger

En is de reparatie naar tevredenheid uitgevoerd, en rijdt hij weer als vanouds.

Gr Eip.  :)