Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Even een gaatje vullen...

Gestart door Gerard woensdag 10 november 2010, 20:11:07

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Even een gaatje vullen...
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:Even een gaatje vullen...
luilak.....
Re:Even een gaatje vullen...
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re:Even een gaatje vullen...
sigaren kokers kun je voor de kolom gebruiken, beetje realistisch dik vind ik.

(niet dat je 'm hoeft te roken hoor ;))
Re:Even een gaatje vullen...
Zo'n kolom is in werkelijkheid hooguit 300-400mm in diameter. In 1:87 is dat dus maximaal 5 mm. Een sigarenkoker lijkt mij iets te dik.
mvg, Corné
Re:Even een gaatje vullen...
Terwijl ik volop aan het bouwen was kwam de schoenmaker eens kijken. Hij vroeg of er een paar wijzigingen in het bouwplan konden worden aangebracht en aangezien ik niet de allerberoerdste ben, vroeg ik wat hij graag veranderd zag.
Om te beginnen zou hij het wel aardig vinden als er wat meer afwisseling in de witte muren zou kunnen komen. Hij dacht aan wat grijze strips onder en boven de raampartijen.


<boven en onder de grijze strips op de voorgevel en de zijgevel>

Verder zou hij het zeer op prijs stellen als hij de beschikking zou kunnen krijgen over een zolder, waar hij een modeltreinbaan zou kunnen bouwen in de schaal 1:87:87. Ook dat behoorde wel tot de mogelijkheden, alleen zat ik dan wel met het probleem dat ik geen dakplaten had in de juiste grootte. En de 2 dakplaten die ik wel had zouden eerst op maat gezaagd moeten worden.


<de zolder in aanbouw>

<de 2 op maat gezaagde dakplaten: meer had ik er niet :(>

Ik stelde dus voor om dat te combineren met een dakterras. De schoenmaker was meteen enthousiast over dat idee: dat zou zijn vrouw ook heel fijn vinden, mede i.v.m. de mogelijkheid om de was te laten drogen.


<de was hangt meteen te drogen>

Alles leuk en aardig, maar nu had ik er wel een probleem bij: een balustrade rond het terras. Maar zoals bijna altijd bracht ook deze keer de rommeldoos de oplossing: ik had daar nog wat van die hekjes liggen die hordelopers gebruiken. Na een kleine ingreep werden ze als balustrade ingezet en vastgelijmd.


<de steunmuren van de dakmodule>

Nadat ik de wijzigingen met de toekomstige bewoner had doorgenomen en beloofd had deze aan te zullen brengen ging de schoenmaker dolgelukkig naar zijn oude huis terug, in de wetenschap dat hij zeer binnenkort zijn nieuwe pand zou kunnen betrekken en dat zijn vrouw ook erg gelukkig zou zijn met het dakterras.

Nu moet ik alleen nog even iets regelen met de Afd. Bouw- en Woningtoezicht van de Gemeente Driehoven over de veranderingen aan het gebouwtje, maar gezien mijn goede relaties met die instantie zal dat wel snel geregeld kunnen worden 8).

@Alex, mocht je dit toevallig lezen: ook dit probleem wordt opgelost door middel van de ?C-C-C-formule? :lol:.
Re:Even een gaatje vullen...
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:Even een gaatje vullen...
Dag Gerard.

Eenzelfder dak is destijds bij de dames ook prima gelukt :wink:
Ik heb wel m'n bedenkingen bij dat hekwerk: het oogt niet
echt overtuigend . . .
Kun je niet met dezelfde betonrand van de raampartij, de
tweede verdieping ophogen om op deze wijze een mooie
betonrand te krijgen rondom het dakterras te verkrijgen?
Misschien met een extra metalen railing om het geheel
nog iets te 'liften' tot de gewenste hoogte?

Groeten,

Erik.
Re:Even een gaatje vullen...
Citaat van: Nieuwenhuis op zondag 14 november 2010, 18:26:44
Ik heb wel m'n bedenkingen bij dat hekwerk: het oogt niet
echt overtuigend . . .
Kun je niet met dezelfde betonrand van de raampartij, de
tweede verdieping ophogen om op deze wijze een mooie
betonrand te krijgen rondom het dakterras te verkrijgen?
Dat is ook de bedoeling: de balustrade is nog lang niet af. De foto's hiervan geven alleen een "tussenstand" aan.

CiteerMisschien met een extra metalen railing om het geheel
nog iets te 'liften' tot de gewenste hoogte?
De hoogte is goed: bij mijn MaatMannetje komt de balustrade nu tot aan zijn middel.
Re:Even een gaatje vullen...
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re:Even een gaatje vullen...
Heey Gerard,

Dat heb je erg tof gedaan en erg leuk verzonnen het dakterras. :)
Je zou eventueel nog iets van plantenbakken aan de reling kunnen plakken voor de fleur. (vrouwlief zou het waarschijnlijk wel waarderen van de schoenmaker)
Anyway dat ziet er top uit! :)

Groetjes,

Antal
Re:Even een gaatje vullen...
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Re:Even een gaatje vullen...
Het zijn mooie wijzigingen Gerard. Maar eigenlijk is de schoenmaker natuurlijk gewoon een zeikerd die wat extra's wil hebben zonder er een cent extra voor te hoeven neerleggen. Bah, wat een krent.

Daarom zeggen ze ook altijd dat die gasten zich bij hun leest moeten houden.  :lol:
Re:Even een gaatje vullen...
Citaat van: kippenlijntje op zondag 14 november 2010, 20:07:17
Dat heb je erg tof gedaan en erg leuk verzonnen het dakterras. :)
Je zou eventueel nog iets van plantenbakken aan de reling kunnen plakken voor de fleur. (vrouwlief zou het waarschijnlijk wel waarderen van de schoenmaker)
Goed idee, ik zal eens op zoek gaan in de rommeldozen :). Wie weet wat daar nog uit komt.
CiteerAnyway dat ziet er top uit! :)
Dank je wel.

Citaat van: Kermit65 op zondag 14 november 2010, 20:28:00
Het zijn mooie wijzigingen Gerard. Maar eigenlijk is de schoenmaker natuurlijk gewoon een zeikerd die wat extra's wil hebben zonder er een cent extra voor te hoeven neerleggen. Bah, wat een krent.
Ach, misschien kan ik nu voor de rest van mijn leven gratis gaatjes in mijn schoenzolen laten vullen :wink:. Voor wat hoort wat hè 8).
CiteerDaarom zeggen ze ook altijd dat die gasten zich bij hun leest moeten houden.  :lol:
Niet iedere schoenmaker schijnt dat te (willen) weten :lol:. Ach, je moet maar zo denken: het hield mij weer een dagje langer van de straat en je leert er altijd weer van :P.

De laatste update alweer :(, want alweer nadert een bouwproject het einde. De schoenmaker heeft een ?nieuw? onderkomen waar hij erg tevreden mee is, ook al vanwege de zolder voor zijn modeltreinen het dakterras voor zijn eega. Bovendien kunnen ze op warme zomerdagen en -avonden nu lekker lang genieten van het weer.
De balustrade is trouwens aangepast met een verhoogde betonnen rand en er staat nu ook wat "meubilair" op het terras.

<boven-front aanzicht>


<de rechter zijgevel gezien vanaf de straatkant>


<de gevel die tegen de leegstaande kringloopwinkel komt te staan>


<dat wisten we al: hier komt een "klaar terwijl u wacht"-schoenmaker>


<het dakterras in close-up met strandstoelen, de drogende was, het hondje en een parasol met links de betonnen voet van die parasol>


<het gaatje is gevuld, hier vanuit heliview...>


<...en nu gezien vanuit preiserview>

Uiteraard zijn er nog meer foto?s gemaakt: die kun je terugvinden in het album.

Ondanks een valse start :( ben ik toch blij dat ik veel leuke reacties heb mogen krijgen. Vooral de opbouwende kritiek deed me goed, maar ook de "social talk" rondom dit bouwproject bezorgde mij (en ik hoop ook jullie) weer veel plezier :lol:.
Re:Even een gaatje vullen...
het is weer prachtig geworden! :D
Re:Even een gaatje vullen...
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Even een gaatje vullen...
tsja, ik zou de volgende keer toch de kieren netjes afplamuren, en daarna schilderen/spuiten. Ook de betonnen rand zou ik wat gladder maken. Vind het erg grof zo. En rond de schoorsteen kun je nog daklood namaken, om het kiertje daar te dichten.

Roy
Re:Even een gaatje vullen...
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Re:Even een gaatje vullen...
Citaat van: Gerard op maandag 15 november 2010, 15:26:17
<dat wisten we al: hier komt een "klaar terwijl u wacht"-schoenmaker>

"Loopt u maar even door naar het dakterras, daar staan een paar fijne strandstoelen. U kunt er tevens uw sokken aan de waslijn hangen om te luchten."  :mrgreen:
Re:Even een gaatje vullen...
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:Even een gaatje vullen...
Hey Gerard!

Heeft deze schoenmaker geen naam?
Iets van de Driehovense Hakkenbar of zo . . .
Leuk huisje geworden en een nieuwe
aanwinst voor Driehoven!  8)

Groeten,

Erik.
Re:Even een gaatje vullen...
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Even een gaatje vullen...
Het is weer erg leuk geworden Gerard! Het lijkt door dat dak een klassiek huisje dat op een gegeven moment een modernisering heeft ondergaan (en waarbij die schuine verdieping is gekomen), maar je kan er natuurlijk nog wel 100 verhalen bij bedenken. Ik had zelf alleen de kolom wat dikker gemaakt denk ik. 8)

Citaat van: Gerard op maandag 15 november 2010, 15:26:17
ook de "social talk" rondom dit bouwproject bezorgde mij (en ik hoop ook jullie) weer veel plezier :lol:.

Zeker weten 8) :D
Re:Even een gaatje vullen...
Citaat van: Remie op maandag 15 november 2010, 16:47:32
het is weer prachtig geworden! :D
Dank je.

Citaat van: Kermit65 op maandag 15 november 2010, 17:07:26
Citaat van: Gerard op maandag 15 november 2010, 15:26:17
<dat wisten we al: hier komt een "klaar terwijl u wacht"-schoenmaker>

"Loopt u maar even door naar het dakterras, daar staan een paar fijne strandstoelen. U kunt er tevens uw sokken aan de waslijn hangen om te luchten."  :mrgreen:
Een extra service van de zaak? :mrgreen:

Citaat van: Nieuwenhuis op maandag 15 november 2010, 17:21:46
Heeft deze schoenmaker geen naam?
Iets van de Driehovense Hakkenbar of zo . . .
Daar zou ik inderdaad nog even over na moeten denken.
CiteerLeuk huisje geworden en een nieuwe
aanwinst voor Driehoven!  8)
Dank je, ik ben er wel trots op.

Citaat van: Rutger op maandag 15 november 2010, 18:27:40
Het is weer erg leuk geworden Gerard! Het lijkt door dat dak een klassiek huisje dat op een gegeven moment een modernisering heeft ondergaan (en waarbij die schuine verdieping is gekomen), maar je kan er natuurlijk nog wel 100 verhalen bij bedenken.
Ja precies. Misschien bedenk ik nog wel een keer iets en zet ik dat in de geschiedenis van Driehoven bij "Bijzondere Gebouwen".
CiteerIk had zelf alleen de kolom wat dikker gemaakt denk ik. 8)
De satéprikkers die ik ook nog had leken me te dik, om over de rietjes maar niet te spreken...

Citaat van: Gerard op maandag 15 november 2010, 15:26:17
ook de "social talk" rondom dit bouwproject bezorgde mij (en ik hoop ook jullie) weer veel plezier :lol:.
Citaat van: Rutger op maandag 15 november 2010, 18:27:40Zeker weten 8) :D
Mooi zo, dat doet mij ook plezier. Het leven is al serieus genoeg, een beetje OH-en tijdens het "werk" moet kunnen, lijkt me :P.
Re:Even een gaatje vullen...
Citaat van: Nieuwenhuis op maandag 15 november 2010, 17:21:46
Iets van de Driehovense Hakkenbar of zo . . .
Hakkenbar, hoor ik daar hakkenbar?

http://www.youtube.com/watch?v=l18j-vrVMCA.

:mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen:
Kan er niks aan doen... moet hier gelijk weer aan denken. :P

@Gerard
Ziet er leuk uit, leuke vorm, weer eens wat anders dan recht toe recht aan.

Mvg,

Romar
Re:Even een gaatje vullen...
Hoi Gerard,

Dat ziet er weer knap uit.
Wat mij opvalt bij de helikoptervieuw is dat de bestrating onder de driehoek anders is als de andere stoepen. Heb je dat bewust gedaan?
Re:Even een gaatje vullen...
Citaat van: Romar op maandag 15 november 2010, 18:52:38
Citaat van: Nieuwenhuis op maandag 15 november 2010, 17:21:46
Iets van de Driehovense Hakkenbar of zo . . .
Hakkenbar, hoor ik daar hakkenbar?

<filmpje>

:mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen:
Kan er niks aan doen... moet hier gelijk weer aan denken. :P
[zucht] :mrgreen:
Citeer@Gerard
Ziet er leuk uit, leuke vorm, weer eens wat anders dan recht toe recht aan.
Dank je, juist deze plaats nodigde gewoon uit om iets anders te bouwen dan recht-toe-recht-aan.

Citaat van: Veer op maandag 15 november 2010, 18:55:59
Dat ziet er weer knap uit.
Dank je.
CiteerWat mij opvalt bij de helikoptervieuw is dat de bestrating onder de driehoek anders is als de andere stoepen. Heb je dat bewust gedaan?
Ja, ik wilde daar sierbestrating aanleggen. Een afwijkend gebouw vroeg om een afwijkende bestrating.
Re:Even een gaatje vullen...
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Re:Even een gaatje vullen...
Hmm, een naam is een leuk onderwerp voor een wedstrijdje hier op het forum. De winnaar krijgt eeuwige roem in Driehoven!

Hier heb je nog een slagzin:

"Nieuwe schoenen kunnen we u niet beloven, maar ze worden zeker als nieuw in Driehoven"
Re:Even een gaatje vullen...
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Even een gaatje vullen...
Offtopicer als offtopic kunnen we niet gaan heren.........
Re:Even een gaatje vullen...
Citaat van: Kermit65 op maandag 15 november 2010, 20:06:59
Hmm, een naam is een leuk onderwerp voor een wedstrijdje hier op het forum. De winnaar krijgt eeuwige roem in Driehoven!
En gaatjes in de zolen worden gratis gevuld, alleen de verzendkosten zullen betaald moeten worden :mrgreen:.

CiteerHier heb je nog een slagzin:

"Nieuwe schoenen kunnen we u niet beloven, maar ze worden zeker als nieuw in Driehoven"
Die houden we er in :lol:.
Re:Even een gaatje vullen...
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Even een gaatje vullen...
En, loopt de nieuwe zaak al een beetje? :mrgreen:

Ik ben ook benieuwd naar wat er naast gaat komen (3huizenblok). Maar daar komt vast wel weer een leuk draadje over. 8)
Re:Even een gaatje vullen...
Citaat van: Rutger op dinsdag 16 november 2010, 00:23:22
En, loopt de nieuwe zaak al een beetje? :mrgreen:
Ik heb nog geen klachten gehoord van onze zolenhersteller :mrgreen:.

CiteerIk ben ook benieuwd naar wat er naast gaat komen (3huizenblok). Maar daar komt vast wel weer een leuk draadje over. 8)
Ik denk het niet. Daar komt gewoon een blok van 3 huizen te staan die ik al op mijn vorige baan had staan:


Niks bijzonders dus om eerlijk te zijn.
Re:Even een gaatje vullen...
This erg leuk geworden Gerard vind alleen die horde loper hekjes niet zo geslaagd. Is nu ook wel overbodig met die betonnen muur hé

nog een vraagje met welk materiaal heb je het gemaakt??

mvg
Reinder
Re:Even een gaatje vullen...
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:Even een gaatje vullen...
Al met al is het een leuk pandje geworden, al zou de uitstraling van het pand mij niet snel uitnodigen om mijn schoenen er te laten herstellen :P. Alsof die schoenmaker tegen z'n pensioen aanloopt en geen zin en geld meer heeft om de boel op te knappen. :lol:

Citaat van: Gerard op dinsdag 16 november 2010, 00:33:45
CiteerIk ben ook benieuwd naar wat er naast gaat komen (3huizenblok). Maar daar komt vast wel weer een leuk draadje over. 8)
Ik denk het niet. Daar komt gewoon een blok van 3 huizen te staan die ik al op mijn vorige baan had staan:
Ik zie eerst nog een ander huis tussen de schoenmaker en het 3 huizenblok staan, of is dat tijdelijk?
Re:Even een gaatje vullen...
Citaat van: Reinder op dinsdag 16 november 2010, 02:11:36
This erg leuk geworden Gerard vind alleen die horde loper hekjes niet zo geslaagd. Is nu ook wel overbodig met die betonnen muur hé
Misschien knip ik die hekjes nog weg, of ik laat ze staan als steun voor de bloembakken: dan zie je ze ook niet meer. Ik zie nog wel hoe ik dat ga afwerken.
Citeernog een vraagje met welk materiaal heb je het gemaakt??
De grijze strips zijn gemaakt van roerhoutjes.

Citaat van: Kappa op dinsdag 16 november 2010, 02:40:21
Al met al is het een leuk pandje geworden, al zou de uitstraling van het pand mij niet snel uitnodigen om mijn schoenen er te laten herstellen :P. Alsof die schoenmaker tegen z'n pensioen aanloopt en geen zin en geld meer heeft om de boel op te knappen. :lol:
Het is daar ook een echte volksbuurt, dus zo erg netjes is het daar allemaal niet (meer).

Citaat van: Gerard op dinsdag 16 november 2010, 00:33:45
CiteerIk ben ook benieuwd naar wat er naast gaat komen (3huizenblok). Maar daar komt vast wel weer een leuk draadje over. 8)
Ik denk het niet. Daar komt gewoon een blok van 3 huizen te staan die ik al op mijn vorige baan had staan:
CiteerIk zie eerst nog een ander huis tussen de schoenmaker en het 3 huizenblok staan, of is dat tijdelijk?
Naast de schoenmaker staat 2 keer een blok van 3 gebouwen en voor zover het er nu uitziet wordt dit de definitieve bebouwing. Kijk ook maar eens hier; misschien wordt dan iets duidelijker wat de bedoeling is.
Re:Even een gaatje vullen...
ik bedoelde eigenlijk de muren. Maar ben der al reeds achter gekomen dat je daarvoor karton gebruikt

mvg
Reinder

Re:Even een gaatje vullen...
Citaat van: Reinder op dinsdag 16 november 2010, 16:01:07
ik bedoelde eigenlijk de muren. Maar ben der al reeds achter gekomen dat je daarvoor karton gebruikt
Dat klopt, karton van 1 tot 3 mm dik.

Citaat van: kippenlijntje op zondag 14 november 2010, 20:07:17
Dat heb je erg tof gedaan en erg leuk verzonnen het dakterras. :)
Je zou eventueel nog iets van plantenbakken aan de reling kunnen plakken voor de fleur. (vrouwlief zou het waarschijnlijk wel waarderen van de schoenmaker)
Antal, je wordt bedankt :o. De vrouw van de schoenmaker zat (heel toevallig?) mee te lezen en vroeg meteen of dat ook nog "even" gerealiseerd kon worden.


<zie hier het resultaat: een bloembak voor mevrouw>

Wat je al niet moet doen in deze tijden om je huizen te kunnen verkopen :shock:.
Re:Even een gaatje vullen...
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Re:Even een gaatje vullen...
Verkopen? Gaat het zo slecht met de schoenmaker?  :shock:
Re:Even een gaatje vullen...
Lid sinds: 2009

Koploper en DDAR te Steenberg

offline
Re:Even een gaatje vullen...
Ik hoop het niet, hij is nog maar net open :o

Groetjes Daniël
Re:Even een gaatje vullen...
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:Even een gaatje vullen...
toch mis ik de regenpijpen.... Als ze in de kollom zitten dan gaat dat roesten/verroten :(
Re:Even een gaatje vullen...
Citaat van: Kermit65 op dinsdag 16 november 2010, 17:34:28
Verkopen? Gaat het zo slecht met de schoenmaker?  :shock:
Nee, ik bedoelde dat ik dit pand moest zien te verkopen aan de schoenmaker. Uiteindelijk is het gelukt, maar het heeft heel wat voeten in aarde gehad 8). Zoldertje hier, dakterrasje daar... :?.

Citaat van: NS-Daniel op dinsdag 16 november 2010, 18:04:21
Ik hoop het niet, hij is nog maar net open :o
Precies, de schoenmaker heeft net al zijn gereedschap en voorraden overgebracht naar zijn nieuwe pand.

Citaat van: wijbe op dinsdag 16 november 2010, 18:18:04
toch mis ik de regenpijpen.... Als ze in de kollom zitten dan gaat dat roesten/verroten :(
Ik heb me laten vertellen dat het reuze mee gaat vallen :).
Re:Even een gaatje vullen...
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:Even een gaatje vullen...
Citaat van: Gerard op dinsdag 16 november 2010, 14:46:24
Citaat van: Kappa op dinsdag 16 november 2010, 02:40:21
Ik zie eerst nog een ander huis tussen de schoenmaker en het 3 huizenblok staan, of is dat tijdelijk?
Naast de schoenmaker staat 2 keer een blok van 3 gebouwen en voor zover het er nu uitziet wordt dit de definitieve bebouwing. Kijk ook maar eens hier; misschien wordt dan iets duidelijker wat de bedoeling is.
Ik snap em Gerard, ik dacht dat je met het 3 huizenblok die 3 gevelpandjes bedoelde, maar nu zie ik dat wat er naast staat ook een 3 huizenblok is, al zijn er twee in renovatie, of aanbouw.
Re:Even een gaatje vullen...
Citaat van: Kappa op woensdag 17 november 2010, 13:55:57
Ik snap em Gerard, ...
Mooi zo :D.
Citeer...ik dacht dat je met het 3 huizenblok die 3 gevelpandjes bedoelde, maar nu zie ik dat wat er naast staat ook een 3 huizenblok is, al zijn er twee in renovatie, of aanbouw.
Ik ben nu bezig het 3e huis van dat blok ook in de steigers te zetten: dit wordt een "renovatie-project".
Re:Even een gaatje vullen...
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Even een gaatje vullen...
Ik snap nu hoe het zit. Driehoven wordt een heel gezellig stadje zo :D

Citaat van: wijbe op dinsdag 16 november 2010, 18:18:04
toch mis ik de regenpijpen.... Als ze in de kollom zitten dan gaat dat roesten/verroten :(
Kunststof binnenpijpje; opgelost  :mrgreen:
Re:Even een gaatje vullen...
Citaat van: Rutger op donderdag 18 november 2010, 09:45:48
Ik snap nu hoe het zit. Driehoven wordt een heel gezellig stadje zo :D
Dank je, ik ga mijn best doen om dat waar te maken.

Citaat van: Rutger op donderdag 18 november 2010, 09:45:48
Citaat van: wijbe op dinsdag 16 november 2010, 18:18:04
toch mis ik de regenpijpen.... Als ze in de kollom zitten dan gaat dat roesten/verroten :(
Kunststof binnenpijpje; opgelost  :mrgreen:
Hèhè, eindelijk iemand die het snapt... 8)
Re:Even een gaatje vullen...
Waarom eigenlijk een schoenmaker?

Als ik de topic titel zo lees zou je eerder een tandarts verwachten. :mrgreen:
Re:Even een gaatje vullen...
Daar dacht ik in eerste instantie ook aan, totdat iemand er een andere uitleg aan probeerde te geven: klik :shock:.
Re:Even een gaatje vullen...
T ja... de jeugd van tegenwoordig. :mrgreen:
Re:Even een gaatje vullen...
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Re:Even een gaatje vullen...
Een schoenmaker is ook niet van steen, Gerard!  :lol: