Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Modelbaan 3

Gestart door ivk dinsdag 09 november 2010, 17:08:36

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Modelbaan 3
ivk
gast

Modelbaan 3
Hallo allemaal,

Na een korte introductie van mijzelf volgt hier mijn baanontwerp.


Middelpunt van het ontwerp is een plateau waar de treinen elkaar kunnen passeren. Hier kan ook worden gekozen of de trein (afgezien van een klein hoogteverschil) op dit niveau blijft of over een torenbrug gaat, die de sporen op het plateau kruist. Op het plateau ligt ook een eindspoor die naar ophaalinstallatie Marienschacht gaat. Dit is tevens één van de eindpunten van het Roco smalspoor pendellijntje. De andere eindpunten van dit pendellijntje gaan respectievelijk naar de linkerkant van het plateau en naar een mijn die onder het rangeerterrein loopt. Dit rangeerterrein ligt iets lager dan het brugdek van de torenbrug. Blikvanger op het rangeerterrein is de draaischijf met lokloods. Op het centrale plateau is verder ruimte voor een (klein) station en een overslagperron tussen het Märklin M-rails hoofdspoor en het Roco H0e smalspoor.

Onderstaande afbeelding geeft een kleine 3D impressie.


De volgende afbeelding is een schermafdruk van het programma dat ik aan het schrijven ben voor het aansturen van de modelbaan.


Groeten,

Ilse
Re:Modelbaan 3
Lid sinds: 2008

I Train fan

offline
Re:Modelbaan 3
Hallo IIlse kom je niet een beetje in de knel met je steiging vanaf je draaischijf en opstelsporen van 0 naar 10cm op zo,n klein stukje lijkt mij iets teveel van het goede.
Vindt er ook veel tunnelingangen in zitten vanwege de kosten werdt dat zoveel mogelijk ontweken in het echt, het wordt een beetje een gatenkaas zo.
Het plan ziet er leuk uit maar zou wat verder sleutelen als ik jou was.

Succes verder Frans