Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

baanbouw

Gestart door th dinsdag 09 november 2010, 11:07:41

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:baanbouw
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re:baanbouw
 :)
Re:baanbouw
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re:baanbouw
Vandaag voor het eerst digitaal gereden met de tenderlok BR96 op een proefbaantje, gewoon geweldig de digitale wereld is ook  mijn eerste ervaring
ermee( Voorheen altijd analoog gereden).
Je kan de lok als het ware gewoon laten kruipen over de rails zonder problemen, zo ook al die geluiden is bijzonder. :)

Groet Theo. ;)
Re:baanbouw
chopper
gast

Re:baanbouw
Wauw, wat een mooie stoomlocomotief!
Jammer dat er zo'n prijskaartje aan hangt !  :(
Veel plezier ermee Theo.

Gr Elden
Re:baanbouw
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re:baanbouw
Nog maar een nieuwe aanwinst erbij :P, een grijze uitvoering 0655 S2/6
Re:baanbouw
Lokkie
gast

Re:baanbouw
Hoi Theo,

Wat een mooie stoomloc.  B)
Heel veel plezier ermee.

Gr.
René
Re:baanbouw
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re:baanbouw
Hoi René,

Thanks, echt een beauty onder de stoomloks met goed afgewerkte details.
Heb er van Micro-Mitaki ook gezien maar wel hoog in de prijzen, maar wie weet komt er ooit een :-)
Hier enkele zeldzame exemplaren
Re:baanbouw
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re:baanbouw
 :P
Re:baanbouw
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re:baanbouw
 8)
Re:baanbouw
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re:baanbouw
 8o
Re:baanbouw
doef
gast

Re:baanbouw
verrekt mooi spul
Die mallet is fantastisch. Wat een bakbeest hè!. De beierse (tijdperk I) staat nog eens op mijn lijstje.

verder mooi materieel, mooi gefotografeerd ook.
Re:baanbouw
Lid sinds: 2007

offline
Re:baanbouw
Hoi Theo,

wat is dat toch mooi spul en ook nog eens prachtig gefotografeerd :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Groetjes, John
Re:baanbouw
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re:baanbouw
De hier boven afgebeelde loks van Micro- Mitaki zijn voor zover het weet met de hand gebouwd, maar is ook wel aan de prijzen te merken varieërend van plus minus 1650,00 tot 2000,00 euro 8o.
De Brawa heeft ook goede details, maar deze springen er toch echt meer bovenuit en ga er voor sparen en hoop deze ooit in bezit te krijgen. :lol:
Wordt wel verzekeren die handel dan  :-)
Met vr gr
Theo.

Re:baanbouw
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re:baanbouw
Hallo allemaal :), weer een paar nieuwe foto's o.a van de kolenmijn en seinhuis Ottbergen die klaar zijn.


Re:baanbouw
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re:baanbouw
 :P
Re:baanbouw
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re:baanbouw
Nog even een verbeterde foto van de omgeving lokloods  :lol:
Re:baanbouw
br 86 132
gast

Re:baanbouw
Hoi

Ik vind dat je een mooie baan hebt. Heb zelf het baanplan 1 keer getekend voor c rail met schaduw station, maar dat was nog knap lastig.

Ga zo door, blijf je volgen

mvg

Leon
Re:baanbouw
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re:baanbouw
Thanks Leon,

had je dat met wintrack gedaan of zo op papier uitgetekend?
Gewoon blijven oefenen komt vanzelf goed, het gaat niet over een nachtje ijs om een baanplan te maken er komt enorm veel bij kijken.
Zelf ben ook nog maar aan begin en er is nog genoeg werk aan :), varieeër nog al eens in het project de ene keer ben je met de rails bezig de andere keer met loks ombouwen naar digitaal enz :P

Met vriendelijke groet

Theo.
Re:baanbouw
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re:baanbouw
De GT 2x 4x4 op de baan en de 3048 8)
Re:baanbouw
br 86 132
gast

Re:baanbouw
Citaat van: th op zondag 14 augustus 2011, 13:15:57
Thanks Leon,

had je dat met wintrack gedaan of zo op papier uitgetekend?
Gewoon blijven oefenen komt vanzelf goed, het gaat niet over een nachtje ijs om een baanplan te maken er komt enorm veel bij kijken.
Zelf ben ook nog maar aan begin en er is nog genoeg werk aan :), varieeër nog al eens in het project de ene keer ben je met de rails bezig de andere keer met loks ombouwen naar digitaal enz :P

Met vriendelijke groet

Theo.

Ja, het lastigste was de rail geometrie van M-rails is heel anders als die van c rails daarom kwam ik steeds niet uit, Mooie lok trouwens, deze komt op mijn lijstje de staan bij de rest.

mvg

Leon
Re:baanbouw
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re:baanbouw
Nog enige foto's van de baan :P
Re:baanbouw,nieuw projekt
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re:baanbouw,nieuw projekt
Van de week de Big Boy voor het eerst op de baan laten rijden en ja hoor wat al verwachte, de voorkant tegen de boogbrug aan  >:-D :cry:
Gekeken naar mogelijke oplossingen maar zijn er niet vanwege de ruimte en de peilers, er moet voor de brug een recht stuk komen te liggen en is alles opgelost dit geld voor alle 4 zijden  8o
Ben bezig om een geheel nieuw baanplan te maken waar geen problemen in voorkomen dit vooraf goed te bestuderen waar mogelijke opstakels zich voor kunnen doen en dan eerst aan te passen  8)
Als er voldoende ruimte was zou het wel weten maar moet het met 3250x2500x1400mm maar mee doen en gaat ook lukken hoor  :P
Zoals je misschien al is opgevallen waren er geen vorderingen meer, maar komt doordat te kampen heb met mijn rug en even uit de running lig.
Het gaat de goede kant weer op gelukkig en sta te popelen om het weer op te pakken.
Wordt vervolgd
Met vr gr
Theo. :thumbup:
Re:baanbouw
Lid sinds: 2009

offline
Re:baanbouw
He, die kolenmijn had mijn pa vroeger ook! Verkopen ze die nog altijd nieuw? Voor de rest een stel mooie aanwinsten en leuke foto's :-).
Re:baanbouw, nieuw projekt
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re:baanbouw, nieuw projekt
Hoi William,

Thanks, die kolenmijn is nog steeds nieuw te krijgen en is een faller bouwpakket artnr: 130470  :)
Met vr groet

Theo.
Re:baanbouw, nieuw projekt
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re:baanbouw, nieuw projekt
Zo leer je heel wat van deze forum als je naar diversen banen gaat kijken en tot mijn conclusie ben gekomen om een baanontwerp te maken waar het
opstelspoor diagonaal komt te liggen waardoor je een langere trein kan
crieëren.
Met deze nieuwe baanplan heb daar meer mogelijkheden mee en waar ook
een brug komt te liggen maar dan diagonaal :)
Het plan is nog niet geheel uitgewerkt maar zodra deze klaar heb zal het hier dan tonen.
De eerste is middels bijna weer afgebroken waar de bedrading gelukkig nog niet van had aangesloten scheelt weer een hoop werk en heb dat bewust gedaan om diversen reden zoals b.v met de Big Boy die problemen gaf bij de boogbrug.
In het verleden werkte toen ook op die manier en heb toen op zolder uiteindelijk een mooie baan ontworpen waar geen problemen waren met de loks en ander materieel en heb er veel plezier mee gehad incl scenery.
Er helaas geen foto's meer van die zijn allemaal weg. 8o
Heb al eens aangegeven dat nogal pietje precies ben, maar mag ook wel
alles moet bij mij goed zijn zodat alles goed loopt en gaat rijden zonder al te veel ontsporingen  al is er maar een lasnaad die verspringt haal er die meteen uit en plaats een nieuwe rail.
Kritiek is altijd welkom hoor maar trek toch mijn eigen plannen en maak een ontwerp die zelf het mooiste vindt, maar hulp sla het beslist niet af en heb er altijd oren naar en doe er altijd wat mee en kijk dan of er wat mee kan.
Beste forumleden/ gasten, dit is een van de reden dat hier lid ben geworden omdat mensen hier elkaar goed op weg helpen en je er steeds weer nieuwe ideeén opdoet het is een geweldige mooie forum en mag wel
in het zonnetje gezet worden toch?  :)
Ga nu weer even verder werken mijn baanplan en hoop zo snel mogelijk hier te plaatsen.
Met vr groet.

Theo. :-)



Re:baanbouw, nieuw projekt
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re:baanbouw, nieuw projekt
Vandaag de baan voor een groot deel uitgelegd, maar het is nu even wachten op de bestelde passtukken en 4 engelse kruiswissels waarna alles kan afbouwen. :P
Gezien de nieuwe baan kan er straks overal beter bij d.m.v luiken te maken wat wel weer een pluspunt is.
Maak morgen even wat foto's, eerst even de gemaakte rommel van de baan halen om verder te kunnen gaan 8o
Wordt vervolgd.
Groet,
Theo. :-)
Ps begin met een nieuwe topic genaamd kolenmijnindustrie ;)