Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

baanbouw

Gestart door th dinsdag 09 november 2010, 11:07:41

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
baanbouw
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
baanbouw
Hallo beste forumleden :D
Hier alvast een ontwerp van mijn märklinbaan waar ik binnenkort mee ga beginnen en analoge uitvoering met eigen gebouwde electronika. Er zullen alleen stoomlocs op rijden die ik altijd al bewonderd heb.
De afmetingen zijn 3250x2400x1470x1200mm.
Ik hou jullie op de hoogte met de ontwikkeling van de baan en plaats nog meerdere foto's hiervan.
Groetjes Theo :D
Re:baanbouw
SpongeBob
gast

Re:baanbouw
Hoi,

Welkom op dit forum. Leuk baanplan, maar ik moet wel heeeeeel goed kijken.
Kun je hem ook nog iets groter maken? Want ik kan nu niet de afmetingen goed bekijken.
En aangezien jij ook een L-vorm hebt, is dat voor mij wel interessant om te weten. Mijn baan is ook een L-vorm, en ik ben nog op zoek naar inspiratie.
Re:baanbouw
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re:baanbouw
Citaat van: SpongeBob op dinsdag 09 november 2010, 11:09:31
Hoi,

Welkom op dit forum. Leuk baanplan, maar ik moet wel heeeeeel goed kijken.
Kun je hem ook nog iets groter maken? Want ik kan nu niet de afmetingen goed bekijken.
En aangezien jij ook een L-vorm hebt, is dat voor mij wel interessant om te weten. Mijn baan is ook een L-vorm, en ik ben nog op zoek naar inspiratie.
hallo bob ik heb zojuist de maten erbij gezet en zal proberen de afbeelding wat te vergroten groetjes Theo.
Re:baanbouw
aussie
gast

Re:baanbouw
             Hallo Theo,

Mooi baanplan hoop dat je er wat moois van weet te maken.
Wat voor rails ga je gebruiken.
Hopelijk gauw een update.

            groeten Ad
Re:baanbouw
SpongeBob
gast

Re:baanbouw
Mooi baanplan hoor. Mijn afmetingen zijn net iets kleiner, maar er zitten zeker leuke ideeen in.
Ik blijft dit zeker volgen.
Re:baanbouw
jakeman
gast

Re:baanbouw
Mooi dit klassieke baanplan, doet me denken aan de baan van de vader van een vriendje vroeger uit de buurt, dit was de magische m*baan die het altijd deed, en waar we soms mochten spelen met al die locomotieven, het waren er meer dan 15 dat was me wat voor die tijd! Ik kon er alleen maar van dromen. Nu ik dit baanplan zie komt het weer helemaal naar boven :-)

Succes

groeten jake
Re:baanbouw
PH
gast

Re:baanbouw
Ik zeg; "DOEN"

Spannend plan om in de rails uit te voeren waar dit plan ook ooit voor gemaakt is.

Gr Peter
Re:baanbouw
Lid sinds: 2009

offline
Re:baanbouw
Dit ontwerp heeft ook mogelijkheden om een schaduwstation er onder te maken.
Kun je rechtsboven naar beneden laten gaan en ook weer aansluiten.
Re:baanbouw
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:baanbouw
Dag Theo.

Erg leuk baanplan, met heel veel rijmogelijkheden!
Ik rijd zelf ook analoog op M-rail, dus reden genoeg
om je te blijven volgen. Tevens interessant dat in
dit plan een Hosenträger zit, daar ik bijna klaar ben
met een zelfbouw-versie voor tussen paralelsporen.
(Zie onder voor een link naar het topic erover . . .)

Het idee van Piet is zo gek nog niet, maar je zou ook
kunnen overwegen om het brugdeel niet 'over' het
station, maar juist er onderdoor laten gaan.
Dat geeft meer rust aan het zichtbare deel van het
baanplan, waardoor er meer scenery mogelijkheden
zijn en het geeft tevens de mogelijkheid om er een
schaduw-station op aan te sluiten.
Het is maar een ideetje . . . . :wink:

Groeten,

Erik.
Re:baanbouw
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re:baanbouw
Citaat van: lokje 23 op dinsdag 09 november 2010, 18:56:13
mooi baanplan.

komt dit uit een oud sporenplan boek van märklin.
komt me bekent voor.
maar zeker mooi plan.

lokje 23  ( lucien )
Hallo Lucien
Bedankt voor je berichtje, het komt inderdaad uit een oud sporenplan ik meen denk ik uit 1970-73.
Maar heb er lang naar lopen zoeken in die tijd en vond deze toch wel de meest uitverkorenen, de opbouw met natuur op de baan maak ik naar ejgen idee die nog uitgewerkt moet worden. Ook dat zal even zoeken zijn
alvorens ik er echt tevreden mee ben want ben nogal pietje precies :lol:, bedoel er mee te zeggen denk goed na vooraf voor het eigenlijke eindresultaat en plan alles goed in voor je er spijt van krijgt.
Zoek iets in de richting van stoomtijdperk, dus als je foto's hebt eventueel
stuur die maar je kan er maar ideeën mee opdoen.
Wat voor baan heb jij Lucien en welke locs als ik vragen mag?

Met v.gr. Theo :D
Re:baanbouw
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re:baanbouw
Citaat van: aussie op dinsdag 09 november 2010, 18:53:42
             Hallo Theo,

Mooi baanplan hoop dat je er wat moois van weet te maken.
Wat voor rails ga je gebruiken.
Hopelijk gauw een update.

            groeten Ad
Hoi Ad, bedankt voor je berichtje, dat het iets moois gaat worden is wel zeker voor mij alleen ben aan uitzoeken wat ik ga toepassen om de baan te gaan aankleden in welke stijl. In ieder geval iets in stoomtijdperk.
Heb alles in M-rails en heb alles compleet om deze baan te maken.
M-rails zijn voor mij echt betrouwbaar en heb nooit problemen gehad met stotterende locs of ontsporingen, het is een kwestie van alles goed onderhouden zodat je geen problemen krijgt :D.
Ik plaats foto's zodat je kunt zien hoe het allemaal gaat worden, zo ook voor de anderen forumleden je kunt er maar ideeën mee opdoen onderling en is bijzonder leuk.
Even een vraagje Ad, wat voor baan heb jij en welke locs gebruik je?, zelf heb ik stoomlocs.

Met v.gr Theo. :D
Re:baanbouw
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re:baanbouw
Citaat van: SpongeBob op dinsdag 09 november 2010, 19:17:45
Mooi baanplan hoor. Mijn afmetingen zijn net iets kleiner, maar er zitten zeker leuke ideeen in.
Ik blijft dit zeker volgen.

Hallo SpongeBob, bedankt voor je bericht.
Er zitten veel leuke ideeën in inderdaad, heb er lang naar lopen zoeken maar deze wordt het. Alleeen de natuur e.d ben ik nog aan het uitzoeken, iets in stoomtijdperk zeg maar. Als je misschien iets hebt van foto's kan ik er misschien iets uithalen om toe te passen op de baan.
Even een vraagje, welke baan en locs heb jij en wat voor rails gebruik je?
Ik hou iedereen op de hoogte met foto's die ik plaats zodat je kan zien hoe het allemaal gaat worden.
Bijzonder vindt ik het als je ziet hoe mensen op een aardige manier belangstelling tonen onder elkaar dat wardeer ik van iedereen en daar wordt je gewoon blij van :lol: toch.

Met v.gr Theo. :D
Re:baanbouw
aussie
gast

Re:baanbouw
    Hallo Theo,

Dat het iets moois wordt is wel duidelijk. :D
Ik heb zelf c rail en ben nog aan het experimenteren
voor een baan.
Heb al wel wat liggen maar weet het nog niet zeker.
Voor mijn baan kijk bij aussie
Ik wil ook in het stoomtijdperk rijden met mischien een of twee
diesels.
        groeten Ad/aussie :mrgreen:
Re:baanbouw
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:baanbouw
zodra ik tijd vind kijk ik eens in mijn oude marklin katalogen.Daar staat die baan met foto's in beschreven.Dacht er indertijd ook aan deze te bouwen.Vind ze nu te druk geworden.Als ik ze vind laat ik iets weten en plaast mss de scans van de foto's .
Re:baanbouw
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re:baanbouw
Citaat van: jakeman op dinsdag 09 november 2010, 19:39:39
Mooi dit klassieke baanplan, doet me denken aan de baan van de vader van een vriendje vroeger uit de buurt, dit was de magische m*baan die het altijd deed, en waar we soms mochten spelen met al die locomotieven, het waren er meer dan 15 dat was me wat voor die tijd! Ik kon er alleen maar van dromen. Nu ik dit baanplan zie komt het weer helemaal naar boven :-)

Succes

groeten jake
Hallo Jake bedankt voor je leuke bericht, dit omdat ik geheel hierin kan opgaan met jou verhaal hierboven en heb het ook meegemaakt, maar dan met een oude vriend die ook een grote baan had met veel locs en div wagons waar ik toen ook alleen maar van kon dromen.
Die droom heb ik waargemaakt en tot deze baan gekomen waar lang heb lopen zoeken en er heel tevreden mee ben, alleen nog het uitzoeken van waar ik de baan mee ga aankleden wel iets in de stoomloc sfeer.
Zeg Jake waarom bouw je ook niet zo'n dergelijke baan of heb je als iets anders gebouwd, of ben je bezig met een baanplan?
Bij mij leeft alles weer op, dit omdat alles al lang in de doos zit en nu alles werkelijkheid gaat worden en eindelijk aan de slag kan. Had het altijd erg druk en heb nooit de kans gehad om het op te bouwen.
Tot zover even in het kort Jake en hou jou en iedereen van de forumleden
op de hoogte met foto's van de baan.En als je iets wil weten of zoekt wil ik je graag helpen samen met andere forumleden :D

M. vr.gr Theo. :D
Re:baanbouw
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re:baanbouw
Citaat van: PH op dinsdag 09 november 2010, 19:42:04
Ik zeg; "DOEN"

Spannend plan om in de rails uit te voeren waar dit plan ook ooit voor gemaakt is.

Gr Peter
Hallo Peter dank voor je bericht en ga deze baan zeker uitvoeren waar lang naar heb gezocht.Waar dit plan ooit voor gemaakt is weet ik ook niet en heb mij er nooit in verdiept, maar leuk dat je mij er mee aan het denken zet en bijzonder is om dat eens te achterhalen op internet.
Alweer stof om achteraan te gaan en misschien kan je mij daar bij helpen zoeken als je wil natuurlijk?
Peter welke baan en locs heb jij allemaal, je kan er ideeën mee opdoen toch?
Met vr. gr Theo. :D
Re:baanbouw
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:baanbouw
staat dus wel degelijk in katalogus 1971.Heb de baan er indertijd zelf uitgeknipt voor de plannen en heb de foto's dus niet meer.Mss kan iemand anders die de kataloog heeft ze voor jou inscannen.

PS : !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  een geschenkje : klik
Re:baanbouw
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re:baanbouw
Citaat van: bellejt op woensdag 10 november 2010, 17:10:44
staat dus wel degelijk in katalogus 1971.Heb de baan er indertijd zelf uitgeknipt voor de plannen en heb de foto's dus niet meer.Mss kan iemand anders die de kataloog heeft ze voor jou inscannen.

PS : !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  een geschenkje : klik
thanks dit is wel te lezen in het engels en is voldoende, overigens heb de foto's ook bewaard van deze baan.
Als je nog oude katalogussen hebt uit jaren 50 t/m eind 70 zijn nog veel waard dus gooi deze niet weg, vooral uit het jaar 1950-1960 brengt 69 euro op. :D
Heb op jou forum de baan gezien waar je mee bezig bent, het ziet er zeer goed uit allemaal en veel succes verder en blijf het volgen
Gr Theo.
Re:baanbouw
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:baanbouw
zou eens moeten kijken voor die katalogen.Zijn wel nostalgisch.Verder graag gedaan hoor.Mijn baan krijgt stilaan vorm.Ik rijd sinds enkele maanden proef omdat ik wil zeker zijn dat alles goed gaat.De baan is opgedragen aan mijn overleden moeder.Zij was ook een trein enthousiast.
Re:baanbouw
PH
gast

Re:baanbouw
Citaat van: th op woensdag 10 november 2010, 10:28:38
Citaat van: PH op dinsdag 09 november 2010, 19:42:04
Ik zeg; "DOEN"

Spannend plan om in de rails uit te voeren waar dit plan ook ooit voor gemaakt is.

Gr Peter
Hallo Peter dank voor je bericht en ga deze baan zeker uitvoeren waar lang naar heb gezocht.Waar dit plan ooit voor gemaakt is weet ik ook niet en heb mij er nooit in verdiept, maar leuk dat je mij er mee aan het denken zet en bijzonder is om dat eens te achterhalen op internet.
Alweer stof om achteraan te gaan en misschien kan je mij daar bij helpen zoeken als je wil natuurlijk?
Peter welke baan en locs heb jij allemaal, je kan er ideeën mee opdoen toch?
Met vr. gr Theo. :D


Hallo Theo,

Aan de nummers had je het al kunnen zien: M-rails. En laat je daar nu net alles van hebben. Ik heb zelf 4 3003-tjes, een 3000, en nog een diesellocje waar ik het nummer zo gauw niet van heb.
Als je onderin mijn berichtje klikt vindt je mijn baan.

Gr. Peter
Re:baanbouw
hermanus
gast

Re:baanbouw
op deze manier kun je er een schaduwstation onder maken
Re:baanbouw
SpongeBob
gast

Re:baanbouw
Citaat van: th op woensdag 10 november 2010, 09:40:13
Citaat van: SpongeBob op dinsdag 09 november 2010, 19:17:45
Mooi baanplan hoor. Mijn afmetingen zijn net iets kleiner, maar er zitten zeker leuke ideeen in.
Ik blijft dit zeker volgen.

Hallo SpongeBob, bedankt voor je bericht.
Er zitten veel leuke ideeën in inderdaad, heb er lang naar lopen zoeken maar deze wordt het. Alleeen de natuur e.d ben ik nog aan het uitzoeken, iets in stoomtijdperk zeg maar. Als je misschien iets hebt van foto's kan ik er misschien iets uithalen om toe te passen op de baan.
Even een vraagje, welke baan en locs heb jij en wat voor rails gebruik je?
Ik hou iedereen op de hoogte met foto's die ik plaats zodat je kan zien hoe het allemaal gaat worden.
Bijzonder vindt ik het als je ziet hoe mensen op een aardige manier belangstelling tonen onder elkaar dat wardeer ik van iedereen en daar wordt je gewoon blij van :lol: toch.

Met v.gr Theo. :D

Mijn baan (opzet tot) kun je vinden in mijn topic Start bouw Waldesheim. Ik ben nog meer in een heel vroeg beginstadium hoor, dus of je ideeen van mij over kunt nemen, weet ik nog zo net niet. Ik ben namelijk nog steeds zoekende naar een baanplan.
Ik rijd gewoon analoog, met momenteel nog maar 1 lokje. En ik gebruik C-rail.
Re:baanbouw
Tummy
gast

Re:baanbouw

CiteerHallo Peter dank voor je bericht en ga deze baan zeker uitvoeren waar lang naar heb gezocht.Waar dit plan ooit voor gemaakt is weet ik ook niet en heb mij er nooit in verdiept, maar leuk dat je mij er mee aan het denken zet en bijzonder is om dat eens te achterhalen op internet.
Alweer stof om achteraan te gaan en misschien kan je mij daar bij helpen zoeken als je wil natuurlijk?

Betreffende baan is via onderstaande link in de Wiki terug te vinden denk ik. Staat ook een inhoudsopgave bij van de te gebruiken M-rail.
http://wiki.3rail.nl/doku.php?id=rails:lees_dit_eerst

Op die pagina vind je een externe link waar een stuk of 20 baanplannen staan beschreven. Na plan nummer 20 staat de gewenste baan.
http://www.vds-express.nl/paginas/baanplan/m-rail.htm

Succes

gr.
Jos
Re:baanbouw
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re:baanbouw
Citaat van: hermanus op woensdag 10 november 2010, 22:08:47
op deze manier kun je er een schaduwstation onder maken
Dank je voor de tip :idea:

Gr. Theo. :D
Re:baanbouw
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re:baanbouw
Citaat van: Tummy op donderdag 11 november 2010, 10:50:40

CiteerHallo Peter dank voor je bericht en ga deze baan zeker uitvoeren waar lang naar heb gezocht.Waar dit plan ooit voor gemaakt is weet ik ook niet en heb mij er nooit in verdiept, maar leuk dat je mij er mee aan het denken zet en bijzonder is om dat eens te achterhalen op internet.
Alweer stof om achteraan te gaan en misschien kan je mij daar bij helpen zoeken als je wil natuurlijk?

Betreffende baan is via onderstaande link in de Wiki terug te vinden denk ik. Staat ook een inhoudsopgave bij van de te gebruiken M-rail.
http://wiki.3rail.nl/doku.php?id=rails:lees_dit_eerst

Op die pagina vind je een externe link waar een stuk of 20 baanplannen staan beschreven. Na plan nummer 20 staat de gewenste baan.
http://www.vds-express.nl/paginas/baanplan/m-rail.htm

Succes

gr.
Jos
Dank je voor het meezoeken
Gr. Theo :D
Re:baanbouw
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re:baanbouw
Citaat van: Nieuwenhuis op dinsdag 09 november 2010, 22:35:21
Dag Theo.

Erg leuk baanplan, met heel veel rijmogelijkheden!
Ik rijd zelf ook analoog op M-rail, dus reden genoeg
om je te blijven volgen. Tevens interessant dat in
dit plan een Hosenträger zit, daar ik bijna klaar ben
met een zelfbouw-versie voor tussen paralelsporen.
(Zie onder voor een link naar het topic erover . . .)

Het idee van Piet is zo gek nog niet, maar je zou ook
kunnen overwegen om het brugdeel niet 'over' het
station, maar juist er onderdoor laten gaan.
Dat geeft meer rust aan het zichtbare deel van het
baanplan, waardoor er meer scenery mogelijkheden
zijn en het geeft tevens de mogelijkheid om er een
schaduw-station op aan te sluiten.
Het is maar een ideetje . . . . :wink:

Groeten,

Erik.

Zijn goede iedeeën en zijn altijd welkom, en kijk wel of ik iets ga aanpassen maar gezien deze baan vindt ik hem wel mooi zo en heb er ook lang naar gezocht.
Heb een baanplanboek van märklin waar ik er geen kon vinden die echt naar mijn zin was, maar deze wel :D
Gr. Theo
Re:baanbouw
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re:baanbouw
Misschien wel een handige tip, kijk maar eens op deze site.

modelspoor, modelbaan en modeltreintjes Het NProject
Hierop vindt je veel dingen
Gr theo :mrgreen:
Re:baanbouw
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re:baanbouw
Hallo beste forumleden
Gisteren eindelijk begonnen met de voorbereidingen van de ruimte voor de baan  :) Het was weer eens druk op de zaak en tja schuift alles weer op maar kan nu er even flink tegenaan gaan :)
Heb eerst alles moeten verplaatsen naar de andere hoek in de garage om een kamer te kunnen maken, pfff wel een dag naar de filestijnen :eek:
Vandaag een flinke muur omver gehakt die in de weg stond, maar het begin is gemaakt gelukkig :)
Morgen alle troep de container op om weer schoon schip te maken  :idea2: en daarna aan de kamer te beginnen.Ga alles goed isoleren om vocht buiten de deur te houden.
Ben daar wel even mee zoet te houden eer aan de modelbaan te beginnen, maar komt goed.
Heb veel gelezen in de wintermaanden over digitale besturing en heb besloten om over te gaan naar digitaal waar toch meer mogelijkheden in zijn.
Lagers in huis gehaald om de 3102, 3003, 3085 hiervan te voorzien wat een langere levensduur aan de loks biedt, geen olie meer nodig voor de motors lagers zijn onderhoudsvrij n.l.
Gelezen hier op het forum en is een gouden tip die dit tot stand heeft gebracht :thumbup: thanks.
Hier nog een keertje mijn baanontwerp en zal kijken of het lukt om nog wat andere foto's te plaatsen.
Zo dit was het voor even en houdt jullie op hoogte met de verdere ontwikkelling
Met vr gr Theo :-)

Re:baanbouw
Piwie
gast

Re:baanbouw
Hallo Theo,

Leuk baanplan, heb ook al foto's van de verbouwing?

Ben benieuwd hoe je ruimte er strakst uitziet.

Veel succes, blijf je zeker volgen.

Gr.
Piwie.
Re:baanbouw
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re:baanbouw
Een foto van de sloop
Re:baanbouw
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re:baanbouw
en nog een 8)
Re:baanbouw
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re:baanbouw
Hallo Piwie
Heb nog geen foto's maar zal morgen even een tekening maken hoe de kamer wordt heb je wat meer inzicht van de situatie.
groet Theo. :)
Re:baanbouw
daanknoben
gast

Re:baanbouw
Dat is het betere sloop werk. Het moet eerst vies worden voor het mooi kan worden he :D

Succes,

Groeten,

Daan
Re:baanbouw
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re:baanbouw
Hallo Daan
Thanks, yep inderdaad maar nu gaat het echte werk beginnen en hopelijk wordt het een mooie baan  :lol:
Heb jou baanbouw ook eens bekeken maar ziet er goed uit ga zo door en zal het blijven volgen.
Groet Theo.
Hieronder nog even een schets hoe de kamer wordt gemaakt 8) zoals beloofd
Piwie ;)
Re:baanbouw
Piwie
gast

Re:baanbouw
Hallo Theo,

Dat is een mooi ruimte die je door de verbouwing krijgt :thumbup:.

Gr.
Piwie.
Re:baanbouw
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re:baanbouw
Zo opgeruimd staat netjes 8) en aan de slag gegaan met uitzetten van de modelkamer :P het begin is gemaakt en zal komende week snel vorderen.
Heb middels een houtbedrijf gevonden in de buurt die gebruikt materaal heeft
en scheelt veel in prijs met nieuw hout. Mijn baas heeft mijn profielen aangeboden om een stevige treintafel te kunnen maken van alm kokers van 50x70 mm, maar komt pas als het zover is met de modelkamer.
Hieronder een paar foto's met het begin van de kamer: 8o
De volgende keer meer foto's van de verdere ontwikkeling.
Groet Theo ;)
Re:baanbouw
Lid sinds: 2007

offline
Re:baanbouw
Hoi Theo,

je maakt er blijkbaar geen half werk van :) Eeen goed begin is het halve werk :)

Groetjes en veel succes met de verdere verbouwing.

John
Re:baanbouw
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re:baanbouw
Kamer wat gewijzigd i.v.m beter overzicht op de baan
Re:baanbouw
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re:baanbouw
De buitenkant van de modelkamer nagenoeg klaar, maar heb het voor even stil gelegd en ga misschien over naar de slaapkamer die nu is vrij gekomen.
De ruimte is bijna groot genoeg om de volledige baan te leggen maar ga eerst kijken hoe het kan aanpassen  8) :roll:. De slaapkamer is geheel opgeknapt en geschilderd en kan dan sneller aan de slag met de baan leggen als alles passend is te maken, maar gaat lukken zo het heb bekeken.
Tja jammer misschien van de modelkamer in de schuur maar is over nagedacht vooraf al, en het materiaal kan ik gebruiken om de plafond in de andere slaapkamer op te knappen met deze gipsplaten :P
Nog een paar foto's van de modelkamer in de schuur
Re:baanbouw
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re:baanbouw
centraaldoos
Re:baanbouw
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re:baanbouw
buitengedeelte modelkamer is de hoek waar de deur komt
Re:baanbouw
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re:baanbouw
foto's van de slaapkamer
Re:baanbouw
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re:baanbouw
De afmetingen zijn 3300x 2330x1430mm
Re:baanbouw
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re:baanbouw
Ben even bezig geweest met het uitpuzzelen van de baan in de hobbykamer hoe deze het beste te plaatsen  8) Maar ben eruit gekomen door de baan in spiegelbeeld te gaan leggen :idea2: en past hierbij bijna volledig in de kamer en heb op deze manier meer variatie om eventueel nog wat te veranderen, waar ook al mee bezig ben geweest.
Heb de baan nu nog even liggen bijna volgens tekening, alleen een klein gedeelte kleiner moeten maken i.v.m de deur. :eek:
Hier een paar foto's
Re:baanbouw
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re:baanbouw
foto 2
Re:baanbouw
peterke33
gast

Re:baanbouw
hallo theo,

even je draadje doorgelezen,en moet zeggen prachtig plan heb je hoor.ook leuke kamer heb je,ik zal zeggen veel succes met je bouw van je baan en frame.

groeten
peter(ke33)
Re:baanbouw
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re:baanbouw
In spiegelbeeld zo het gaat worden en wel wat veranderingen geeft in de wissels, maar zijn besteld ;) Van de week het framewerk maken van alm kokers op de zaak en kan de opbouw beginnen pfff eindelijk kan er niet meer mee wachten telkens allerlei andere zaken die weer de kop opduiken en de bouw weer stagneerd. Sorrie forumleden maar doe mij best en zal van de week worden vervolgt :P :)
Re:baanbouw
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re:baanbouw
Dank je peter, het wordt een mooi plan dat is zeker en denk ook eerst 2 keer na voor ergens definitief aan begin, maar het besluit is genomen en ga van de week aan de slag en wordt vervolgd.Groet theo ;)
Re:baanbouw
Lid sinds: 2010

offline
Re:baanbouw
Ik zal dit volgen!

groeten minitreintje/Dylan
Re:baanbouw
PH
gast

Re:baanbouw
Ha Theo,

Mooie ruimte maar denk je wel aan de bereikbaarheid want het oogt wel krap als daar nog een tafel onder moet. Misschien het geheel op wielen zetten, dan kan je alle kanten op (zolang je niet door de deur hoeft. ;))

Gr. Peter