Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

verbouwing 3021 - V200 loc

Gestart door Cor maandag 08 november 2010, 19:06:28

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
verbouwing 3021 - V200 loc
Hoi,

Ik ben bezig een 3021 loc te verbouwen zodat het gaat lijken op de 221 van de Bocholter Eisenbahn.

Wat ik tot op heden gedaan heb is:
- een 3021 gekocht voor 15 euro
- een oude Lima 221 kap uit mijn voorraad opgediept
- de 3021 kap gedemonteerd (ramen ed) en zo ver mogelijk kaal gemaakt
- alle meegegoten DB logo's, loc nummers ed weggehaald
- het stukje zijwand tussen de 2 ramen in de motorruimte weggezaagd
- vanuit de Lima kap roosters in het ontstand gat geplakt (zodat de zijwand een beetje een 221 look krijgt)
- de kap in de primer gezet en inmiddels alle kleuren (zwart, grijs, orange) 3 maal dun aangebracht. Orange heeft nog minstens 1 laag nodig
- decal papier aangeschaft om zelf transfers te printen, deze verzameld van de BEG site en van foto's afgehaald

Hieronder een paar foto's van de startsituatie, het schuur en slijpwerk en hoe de kap er nu bijstaat.

Ik zal proberen de voortgang in dit draadje verder te laten zien. Tot op heden ben ik blij met de vorderingen.
Re:verbouwing 3021 - V200 loc
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:verbouwing 3021 - V200 loc
Hallo Cor,

Het is wel een orgineel idee,om van deze lok's er èèn te maken,die je vandaag de dag nog zou kunnen tegenkomen.

Maar een gewone V221 van Märklin is al redelijk op weg voor een look a like,enkel de goede kleur ontbreekt.
En erg duur als tweedehands is deze ook niet,en je hebt geen lok nodig voor de roosters.

Misschien vond je deze weg te gemakkelijk,en wilde je wat uitproberen,en ik mag wel zeggen,dat het je redelijk gelukt is :)

Mvg Hans V200.0

Re:verbouwing 3021 - V200 loc
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:verbouwing 3021 - V200 loc
Hoi Cor,

Je hebt nu een 221 met de neuzen van een 220 gecreëerd.
Heb je de lok met een kwast geverfd?
Re:verbouwing 3021 - V200 loc
Hoi Kappa,

Ja dat klopt, maar als je snel kijkt dan lijkt het wel aardig  :D

Ik ben de loc met de kwast aan het schilderen, inmiddels is het oranje en grijs voldoende dekkend. Nu dus de details (de biezen afplakken en recht trekken e.d.), dan de decals printen,  nog een raampje maken voor de zijkant en het geheel met blanke lak uit een spuitbus fixeren.

Ook aan de techniek heb ik al gewerkt, motor schoongemaakt en een permanent magneet er in gezet. Nu nog de smoorspoeltjes, een decodertje en de verlichting vervangen door leds.

Dus ik ben nog wel even bezig.
Groeten
Cor
Re:verbouwing 3021 - V200 loc
Even een update, ik heb het verfwerk inmiddels gereed (met de kwast) en de decals geprint en gefixeerd met blanke lak. Ik heb de benodigde decals 2 keer geprint zodat ik een oefensetje heb.

Na het aanbrengen van de decals spuit ik de loc met blanke lak voor een beschermlaag, en dan de ramen/lichtgeleiders/handgrepen weer monteren.

Re:verbouwing 3021 - V200 loc
Hoi,

Voorlopig de laatste foto, optisch is de loc nu klaar, inbouwen van verlichting en decoder moet even wachten tot ik weer budget heb :)

Ik heb de loc voorzien van heldere ruiten (de oude waren kapot) en nieuwe handgrepen naast de deuren (gemaakt van binddraad voor in de tuin).

Groeten
Cor
Re:verbouwing 3021 - V200 loc
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:verbouwing 3021 - V200 loc
Ziet er erg leuk uit. Mijn complimenten :D !!!

M.v.g.

Maikel (RMW)