Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

trix wagon op marklin?

Gestart door ns-lok zondag 07 november 2010, 22:21:25

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
trix wagon op marklin?
hallo,

kan ik trix wagonnen zonder problemen op marklin c rails laten rijden?

groeten renzo
Re:trix wagon op marklin?
Lid sinds: 2006

NS & DB ,. mijn "OK"

offline
Re:trix wagon op marklin?
 :D

Op C-rails is dit geen probleem.

groet,
Jan
Re:trix wagon op marklin?
oke bedankt voor de info

groeten renzo
Re:trix wagon op marklin?
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:trix wagon op marklin?
Citaat van: ns-lok op zondag 07 november 2010, 22:21:25kan ik trix wagonnen zonder problemen op marklin c rails laten rijden?

Citaat van: Jan 1212 op zondag 07 november 2010, 22:38:52Op C-rails is dit geen probleem.

En op K-rails dan? Volgens mij kan dat ook maar moeten WEL de assen (in beide gevallen) worden gewisseld.

Of zeg nu iets stoms?
Re:trix wagon op marklin?
Voor gelijkstroom gebruik zijn geïsoleerde assen nodig, die zitten niet altijd op marklin wagens. Maar andersom dat weet ik niet of er nog iets veranderd moet worden.

Gr Eddie
Re:trix wagon op marklin?
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:trix wagon op marklin?
Citaat van: BMW-Fan op zondag 07 november 2010, 23:44:44
Voor gelijkstroom gebruik zijn geïsoleerde assen nodig, die zitten niet altijd op marklin wagens. Maar andersom dat weet ik niet of er nog iets veranderd moet worden.

Hoi Eddie

weet je het nog?

Märklin wagens zijn uitgerust met ~assen; Trix wagens zijn uitgerust met =assen. En die =assen zitten naar mijn beste weten NOOIT op Märklin wagens. Het waarom zal ik je besparen. Maar als je met een Trix wagen op Märklin wil rijden moet je de assen verwisselen en omgekeerd. Zoals de laatste jaren ook in de catalogie en verpakkingen staat aangegeven met onderdeelnummers erbij...
Re:trix wagon op marklin?
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re:trix wagon op marklin?
De oude trix wielen hebben hogere flenzen. Als je die op Marklin rails plaatst rijd de wagon met de flenzen over de bielzen heen. Je zal andere wielen moeten plaatsen.
Re:trix wagon op marklin?
Even voorbeeld:
47522

Voorbeeld: Tankwagen voor minerale olie- en chemische producten, ondergebracht bij de Nederlandse Spoorwegen (NS). Particuliere wagen. Europees standaardtype.
Model: Gedetailleerd chassis met doorbroken frame. Vele gemonteerde onderdelen. Lengte over buffers 18,1 cm.

Geïsoleerd wielstel 70 0580 Exportmodel Nederland

Een geïsoleerd wielstel geleid niet en als je bij 2 rail een geleidend wielstel hebt dan kan een wagen onder stroom komen te staan. Maaruhh volgensmij weet Ben hier meer over :P

Gr Eddie
Re:trix wagon op marklin?
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:trix wagon op marklin?
Citaat van: BMW-Fan op maandag 08 november 2010, 00:14:33Maaruhh volgensmij weet Ben hier meer over :P

Daar moet ik je gelijk in geven; Ben heeft heel veel kennis in zich.... :lol:
Re:trix wagon op marklin?
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re:trix wagon op marklin?
Er is verschil tussen de oude Trix (Trix Express)  en de nieuwe Trix. De oude Trix heeft hogere flenzen. De nieuwe Trix heeft gelijkstroomwielen. Deze gelijkstroomwielen passen zonder meer op Marklin. Heb je een beveiligingssyteem waarbij de wielen beztspoormelding detecteren dan zul je ze om moeten ruilen voor wisselstroomwielen. Ik heb zelf een paar wagens van de Tegernseebahn van Trix rondrijden op K-rails, gaat prima.