Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Kerstbaan/ Nieuwe foto's en filmpje.

Gestart door PH zondag 07 november 2010, 20:49:37

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Kerstbaan
ns-lok
gast

Re:Kerstbaan
hallo,

heb net ff alles doorgelezen en dacht aan de lok met waggonnen.
als je nu een oud starterset lokje neemt met oude waggonnen en die ook van wat sneeuw probeerd te voorzien,zou dat naar mijn idee ook leuk lijken.
dan is alles in de sneeuw stijl.
hopelijk heb je hier wat aan. 8)

groeten, renzo
Re:Kerstbaan
PH
gast

Re:Kerstbaan
Citaat van: Veer op zondag 05 december 2010, 19:25:09
Citaat van: PH op donderdag 02 december 2010, 22:08:43
Ik zal deze zomer eens een tropenbaantje beginnen. Bridge over the river kwai (ofzo). :D Lekker warm.

Dat is een goed idee! Alleen Thais spoorwegmaterieel is misschien wat lastiger. Een POW in 1:87?

:D

Citaat van: ns-lok op zondag 05 december 2010, 19:56:04
hallo,

heb net ff alles doorgelezen en dacht aan de lok met waggonnen.
als je nu een oud starterset lokje neemt met oude waggonnen en die ook van wat sneeuw probeerd te voorzien,zou dat naar mijn idee ook leuk lijken.
dan is alles in de sneeuw stijl.
hopelijk heb je hier wat aan. 8)

groeten, renzo

Ga het meenemen in de ideeenbus. Bedankt.

Gr. Peter
Re:Kerstbaan
PH
gast

Re:Kerstbaan
Goedenavond (ont-)spoorders :D

Helaas weinig tijd voor mijn kerstproject ivm het plaatsen van een overhead deur in een oude schuur waar niks haaks of recht is dus een klus van een dag duurt nu al 2 weken. Toch vanavond iets kunnen doen aan module 2. De "berg" staat in de ruwe vorm in de lijm en een tunnelingangetje beplakt op de bekende wijze. Als alles droog en toonbaar is morgen een fotootje ter goed/afkeuring.

Gr. Peter
Re:Kerstbaan
Hansje
gast

Re:Kerstbaan
Kom maar op met die foto's...ik zit er al klaar voor  :lol:

Succes ;)

Groeten,

Hans.
Re:Kerstbaan
Lid sinds: 2010

offline
Re:Kerstbaan
Citaat van: Hansje op woensdag 08 december 2010, 15:30:25
Kom maar op met die foto's...ik zit er al klaar voor  :lol:
Ik ook.
Re:Kerstbaan
Lid sinds: 2009

offline
Re:Kerstbaan
De baan komt toch wel voor de kerst klaar hé?? (2010 wel te versteen ;) )
Re:Kerstbaan
PH
gast

Re:Kerstbaan
Alohaa,

Nou daar komen ze dan.

De tunnelingang moet nog voorzien worden van een stukje tunnelwand en de berg moet nog in de "brand" om de uiteindelijke vorm te krijgen.







De baan zal wel rijklaar zijn en in grote lijnen er liggen maar af?? Welke baan op dit forum is er af? :D
In het ergste geval is er volgend jaar weer een kerst,HaHa.

Gr. Peter
Re:Kerstbaan
Lid sinds: 2009

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

offline
Re:Kerstbaan
Peter,

Je vordert al aardig. We krijgen een goede indruk van hoe je kerstbaan er gaat uit zien.
Succes met je verdere bouw plannen.

Groet, Andre
Re:Kerstbaan
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

Heemskerk

offline
Re:Kerstbaan
Het begint inderdaad al een mooie vorm te krijgen.
Benieuwd of je het voor Kerst redt.

Groet, Lesley
Re:Kerstbaan
Lid sinds: 2010

offline
Re:Kerstbaan
Begint nu 78% op een kerstbaan te lijken.
Zet je je kerstbaan onder de kerstboom?(als die heb)
Re:Kerstbaan
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:Kerstbaan
Hoi Peter.
De Kerstbaan begint nu toch wel winterse "trekjes" te vertonen! :lol:

Veel succes (en plezier natuurlijk)  met het vele werk wat je nog staat te wachten.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Kerstbaan
mar(kl)i(j)n
gast

Re:Kerstbaan
leuk idee!!
Zou helemaal gaaf zijn met een besneeuwde railbus/krokodil of eigen weathering natuurlijk :)
Re:Kerstbaan
PH
gast

Re:Kerstbaan
Hallo daar,

Het begint wat te worden, de rails zijn aardig gelukt en de kinderen kwamen met een eigen bijdrage voor de baan. Jullie zullen er wel van gruwelen maar het is een baantje voor de kids dus wat zij erop willen is mij goed (binnen de grenzen hè, :D ).

Kijk en geniet (of niet). :mrgreen:







Gr. Peter
Re:Kerstbaan
Lid sinds: 2010

offline
Re:Kerstbaan
Erg leuk is het geworden.
Re:Kerstbaan
Lid sinds: 2010

Ludmilla.

offline
Re:Kerstbaan
leuk!  :D
Veel plezier ermee!
Re:Kerstbaan
Lid sinds: 2010

offline
Re:Kerstbaan
Leuk met wat zijn die rails gedaan?



groeten minitreintje/Dylan
Re:Kerstbaan
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:Kerstbaan
Hoezo gruwelen?

Als de kids er maar happy mee zijn ,dan heb je je doel al gehaald :)

Je hebt het overigens niet slecht gedaan,en een kerst met modeltreinen is haast onvergetelijk :D

M.v.g.

Hans V200.0
Re:Kerstbaan
PH
gast

Re:Kerstbaan
Bedankt voor de complimenten.

Citaat van: minitreintje op zondag 12 december 2010, 17:29:53
Leuk met wat zijn die rails gedaan?



groeten minitreintje/Dylan

Ik heb ze met houtlijm ingesmeerd en bestrooid met kunstsneeuw. Rails gelijk schoongeveegd en de puko's na droging met een schuurlinnen op een stukje hout schoongeschuurd.

Ik heb nu de hele berg ingestrooid met kunstsneeuw dus morgen het overtollige eraf en dan terug naar module 1 voor dezelfde behandeling. Daarna kan het hele spul naar binnen en gekoppeld worden.

Gr. Peter
Re:Kerstbaan
Lid sinds: 2009

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

offline
Re:Kerstbaan
Peter,

Ik vind het een mooi resultaat en als de kinderen mee willen werken is dat natuurlijk nog mooier.
Immers kerst is toch een familie (gezin) feest.

Groet, Andre
Re:Kerstbaan
Lid sinds: 2010

offline
Re:Kerstbaan
Citaat van: PH op zondag 12 december 2010, 19:11:48
Bedankt voor de complimenten.

Citaat van: minitreintje op zondag 12 december 2010, 17:29:53
Leuk met wat zijn die rails gedaan?



groeten minitreintje/Dylan


Ik heb ze met houtlijm ingesmeerd en bestrooid met kunstsneeuw. Rails gelijk schoongeveegd en de puko's na droging met een schuurlinnen op een stukje hout schoongeschuurd.

Ik heb nu de hele berg ingestrooid met kunstsneeuw dus morgen het overtollige eraf en dan terug naar module 1 voor dezelfde behandeling. Daarna kan het hele spul naar binnen en gekoppeld worden.

Gr. Peter




ah oké bedankt voor de info!




groeten minitreintje/Dylan
Re:Kerstbaan
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

Heemskerk

offline
Re:Kerstbaan
Het ziet er heel mooi uit en die rails hebben je kids mooi gedaan hoor!  :D

Groet, Lesley
Re:Kerstbaan
PH
gast

Re:Kerstbaan
Citaat van: lesley001 op maandag 13 december 2010, 08:29:00
Het ziet er heel mooi uit en die rails hebben je kids mooi gedaan hoor!  :D

Groet, Lesley

De kids hebben de huisjes aangeleverd. Jammer genoeg zijn ze nog niet zo goed dat ik ze de rails kan laten doen. :lol:

Gr. Peter
Re:Kerstbaan
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:Kerstbaan
Citaat van: PH op maandag 13 december 2010, 22:46:52
De kids hebben de huisjes aangeleverd. Jammer genoeg zijn ze nog niet zo goed dat ik ze de rails kan laten doen. :lol:

Gr. Peter

Maar misschien kunnen ze dat prima.
Alleen of de treinen dan nog rijden? :wink:

De huisjes is natuurlijk ook leuk en daarbij is het samen doen alleen al geweldig! 8)

Veel plezier en succes met de "laatste" hand aan dit winterse baantje.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Kerstbaan
PH
gast

Re:Kerstbaan
Citaat van: AlbertJan op dinsdag 14 december 2010, 09:51:38
Citaat van: PH op maandag 13 december 2010, 22:46:52
De kids hebben de huisjes aangeleverd. Jammer genoeg zijn ze nog niet zo goed dat ik ze de rails kan laten doen. :lol:

Gr. Peter

Maar misschien kunnen ze dat prima.
Alleen of de treinen dan nog rijden? :wink:

De huisjes is natuurlijk ook leuk en daarbij is het samen doen alleen al geweldig! 8)

Veel plezier en succes met de "laatste" hand aan dit winterse baantje.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.

Over dat de kinderen de rails niet kunnen doen?? Dat neem ik terug. Ik heb gisteren op de andere module de rails gedaan maar in tegenstelling tot de 1e heb ik de houtlijm iets verdund. Resultaat op "oudere" m-rails? Mooi roestbruin  :(.
Ik denk dat ik de rails er maar uitsloop en overnieuw begin want ik durf er niet eens een foto van te maken.

Gr. Peter
Re:Kerstbaan
Lid sinds: 2008

offline
Re:Kerstbaan
Ziet er goed uit PH, en dat bruin kan je mischien schilderen met witte verf?
En als je dan toch bezig bent: het rollend materiaal ook een wit dak / witte voorkant geven?
Re:Kerstbaan
PH
gast

Re:Kerstbaan
Hallo,

Gisteren voor veel te veel geld andere rails gehaald. :(  Ik had geen tijd om goedkopere te scoren dus helaas. De oude eruit gesloopt en de "nieuwe" erin gelegd. Even een proefrondje gereden en vanavond de tussenruimte weer opvullen met kit. Morgenavond de rails met ONverdunde houtlijm insmeren net zoals de andere module en dan mag het weer gaan sneeuwen. Met een beetje geluk halen we dan net de deadline van zaterdag om de boel in de woonkamer neer te zetten en te laten rijden.
Ik ben niet zo'n weatheraar dus wat de sneeuwloc's betreft is het nog even spannend.
U hoort nog van mij (tot vervelens toe :D )

Gr. Peter
Re:Kerstbaan
Lid sinds: 2009

offline
Re:Kerstbaan
Nee hoor, dit draadje verveeld absoluut niet! Mooi hoor...
Re:Kerstbaan
Lid sinds: 2010

offline
Re:Kerstbaan
Ik heb in de Gifi voor 5 euro 2 kerstboompjes met led verlichting gekocht. Ze zijn wel een beetje groot voor in model, maar als je het vergelijkt met die in een grote stad valt het best mee hoor...

Ik heb er de voeding vanaf geknipt en er een achterlicht van een fiets voor gebruikt. Daarin zaten drie standen: branden, knipperen en looplicht. Met een drukknop kies ik dan welke stand... Kan ook met een reedcontact, trein rijdt voorbij een andere stand ineens  :lol: Lijkt me wel leuk op een kerstbaantje.




groeten minitreintje/Dylan
Re:Kerstbaan
PH
gast

Re:Kerstbaan
Citaat van: minitreintje op donderdag 16 december 2010, 19:07:04
Ik heb in de Gifi voor 5 euro 2 kerstboompjes met led verlichting gekocht. Ze zijn wel een beetje groot voor in model, maar als je het vergelijkt met die in een grote stad valt het best mee hoor...

Ik heb er de voeding vanaf geknipt en er een achterlicht van een fiets voor gebruikt. Daarin zaten drie standen: branden, knipperen en looplicht. Met een drukknop kies ik dan welke stand... Kan ook met een reedcontact, trein rijdt voorbij een andere stand ineens  :lol: Lijkt me wel leuk op een kerstbaantje.




groeten minitreintje/Dylan

De Gifi ???? Nooit van gehoord. De huisjes die de kids geleverd hebben zijn uitgerust met gekleurde ledjes. Ook heeeeeeeeeel sfeervol. Bedankt voor het meedenken.

Vandaag de 2e module onder laten sneeuwen dus morgen de overtollige sneeuw eraf en de puko's schoonmaken. Daarna het hele spul in de kamer samenvoegen en hopen dat het er leuk uitziet. Behalve de huisjes en een paar boompjes gaat er niet veel meer aan gebeuren dit jaar. Eerst de meiden lekker laten spelen. Tot morgenavond.

Gr. Peter
Re:Kerstbaan
Lid sinds: 2010

offline
Re:Kerstbaan
Citaat van: PH op zaterdag 18 december 2010, 20:49:09
Citaat van: minitreintje op donderdag 16 december 2010, 19:07:04
Ik heb in de Gifi voor 5 euro 2 kerstboompjes met led verlichting gekocht. Ze zijn wel een beetje groot voor in model, maar als je het vergelijkt met die in een grote stad valt het best mee hoor...

Ik heb er de voeding vanaf geknipt en er een achterlicht van een fiets voor gebruikt. Daarin zaten drie standen: branden, knipperen en looplicht. Met een drukknop kies ik dan welke stand... Kan ook met een reedcontact, trein rijdt voorbij een andere stand ineens  :lol: Lijkt me wel leuk op een kerstbaantje.




groeten minitreintje/Dylan

De Gifi ???? Nooit van gehoord. De huisjes die de kids geleverd hebben zijn uitgerust met gekleurde ledjes. Ook heeeeeeeeeel sfeervol. Bedankt voor het meedenken.

Vandaag de 2e module onder laten sneeuwen dus morgen de overtollige sneeuw eraf en de puko's schoonmaken. Daarna het hele spul in de kamer samenvoegen en hopen dat het er leuk uitziet. Behalve de huisjes en een paar boompjes gaat er niet veel meer aan gebeuren dit jaar. Eerst de meiden lekker laten spelen. Tot morgenavond.

Gr. Peter

Oeps dat bestaat niet in Nederland in België wel even op hun website gepiept...
Ja die lampen in de huisjes zijn natuurlijk schitterend veel succes!

groeten minitreintje/Dylan
Re:Kerstbaan
PH
gast

Re:Kerstbaan
Nou daar gaattie dan.

Vanochtend de boel in elkaar gezet en de trafo's aangesloten. Zoals altijd bij mij past het eerst wel en later niet maar na een centimeter van een rails afgeslepen te hebben zit het toch in elkaar. De eerste rondjes zitten erop en de kinderen zijn blij.









Voor de cineasten nog een filmpje:

View My Video

Gr. Peter
Re:Kerstbaan
Lid sinds: 2010

offline
Re:Kerstbaan
Prachtig resultaat !


groeten minitreintje/Dylan
Re:Kerstbaan
Lid sinds: 2010

Ludmilla.

offline
Re:Kerstbaan
Mooi hoor  :D

en als de kinderen maar blij zijn toch? :P
Re:Kerstbaan
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

Heemskerk

offline
Re:Kerstbaan
Ziet er erg mooi uit!  :D

Je hebt veel bereikt in een korte tijd


Groet, Lesley
Re:Kerstbaan
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:Kerstbaan
Dag Peter.

Tjonge, mooi eindresultaat! En die "Big smile" aan
het eind van het filmpje is toch onbetaalbaar! :wink:

Groeten,

Erik.
Re:Kerstbaan
Tampie
gast

Re:Kerstbaan
Hey Peter,

Het eind resultaat is prachtig. Zeer mooi gedaan.
En ik ben waarschijnlijk niet de enige die er zo overdenk, als ik het filmpje en de foto's zie.

MvG
Peter
Re:Kerstbaan
Lid sinds: 2007

Groningen

offline
Re:Kerstbaan
Hoi Peter,

Leuk eindresultaat.
En zo te zien zijn de kinderen er heel blij mee.

Groetjes Jac.
Re:Kerstbaan/Klaar voor 2010
Goedemorgen allen,

Ik wil iedereen bedanken voor de positieve reakties op ons kerstbaantje. Hij ligt en werkt naar behoren voor 2010. Volgend jaar gaan we er verder aan werken en tot die tijd blijft hij zo.

Rest mij nog 1 ding; Prettige Kerst en een heel goed 2011.

Gr. Peter
Re:Kerstbaan
Lid sinds: 2010

offline
Re:Kerstbaan
Is heel leuk geworden.
Re:Kerstbaan
Lid sinds: 2009

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

offline
Re:Kerstbaan
Peter,

Je kerstbaan is erg leuk geworden. Ik kan zien dat je kinderen er lol mee beleven.
Fijne kerstdagen een een goed spoor in 2011

Groet, Andre
Re:Kerstbaan
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Re:Kerstbaan
Geweldig Peter, het resultaat krijgt van mij een dikke 10!
Re:Kerstbaan
Hansje
gast

Re:Kerstbaan
Prachtig gemaakt Peter  8)

Heel sfeervol, en het is weer eens iets totaal anders !!!!

Fijne kerst alvast  :)

Groeten,

Hans ;)
Re:Kerstbaan
mar(kl)i(j)n
gast

Re:Kerstbaan
prachtig resultaat!!
Mooi winterlandschap voor onder de kerstboom!!
Re:Kerstbaan
PH
gast

Re:Kerstbaan
Hallo Kerstmannen,

Er worden nu zoveel kerstbanen gemaakt dat ik de mijne ook weer uit het stof trek. Morgen eens kijken voor een plekje in de kamer en wat nieuwe dingetjes toevoegen. Meer is er nog niet te melden dus tot de volgende mededeling.

Gr. Peter
Re:Kerstbaan
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Kerstbaan
Ha Peter,

Het blijft toch een leuk baantje en het is inderdaad de hoogste tijd om 'm weer op te zetten. ;)
Alvast een fijne Kerst met veel rijplezier. :D

Groetjes,

Rutger
Re:Kerstbaan
peterke33
gast

Re:Kerstbaan
hallo peter,

heb even je nieuw draadje ondekt,en moet zeggen knap gedaan.ben beetje jaloers op je werkzaamheden,mss iets voor mijn zoontje binnen euhh 5 jaar.


groeten en succes verder;peter(ke33)
Re:Kerstbaan
PH
gast

Re:Kerstbaan
Bedankt Rutger en Peterke,

Vanavond de 2 delen op een tafel samengevoegd en de eerste rondjes gereden. Nu de boel weer aankleden en als dat gebeurt is maken we weer een foto. Nu is dat zinloos want die foto's staan er al op. :D

Gr. Peter
Re:Kerstbaan/ Nieuwe foto's en filmpje.
Hallo daar,

Belofte maakt schuld dus een paar foto's en een nachtfilmpje.









Veel plezier en vast prettige dagen.

Gr. Peter
Re:Kerstbaan/ Nieuwe foto's en filmpje.
Hmmm, het nachtfilmpje is echt een nachtfilmpje geworden. Niemand ziet er iets in geloof ik. :D  Vanmiddag met wat meer licht nog eens proberen.

Gr. Peter
Re:Kerstbaan/ Nieuwe foto's en filmpje.
Mooi hoor,echt schitterend.

Mvg: Alex