Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Midwolda C.S.

Gestart door robert39 zondag 07 november 2010, 00:00:29

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Midwolda C.S. PART 2 Het bouwen begint
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S. PART 2 Het bouwen begint
Hallo Mensen,
Om mijn gedachten wat te verzetten, ben ik vandaag aan mijn nieuwe baan begonnen, als je je treurig voelt is er niks beter dan met je favoriete hobby aan de gang te gaan. ik heb vandaag het 1e frame 300 X 90 cm en het 2e frame 180 X 110 voor het schaduwstation en spiraal gebouwd. er word nog een 3e frame van 300 X 90 gebouwd, daarvoor moet ik nog eerst hout halen. ik wou eerst het spiraal volgens het 8kant principe bouwen , maar mijn schoonvader (timmerman) vond dat maar bewerkelijk en onzin (eigenwijs :D) dus hij heeft de mooie cirkels (R2 en R3) voor mij uit gezaagd. Ik heb van Maikel (forumnaam vanb) een partijtje R3 overgenomen en zal v/d week wel in huis zijn. Deze week ga ik weer verder, eerst wat mdf en hout halen daarna kan ik met het spiraal aan de gang.
Groet Robert
Re: Midwolda C.S. PART 2 Het bouwen begint
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S. PART 2 Het bouwen begint
Hallo Mensen,
Vandaag weer met m'n nieuwe baantje bezig geweest. Het spiraal krijgt al vorm :thumbup: :D , de eerste tafel heeft al beplating gekregen. Morgen weer verder met het spiraal, vandaag weer een partijtje rails binnen gekregen voor het spiraal had ik overgenomen van forumlid vanB.
Groet Robert
Re: Midwolda C.S. PART 2 Het bouwen begint
goed bezig Robert!

Mvg Danny
Re: Midwolda C.S. PART 2 Het bouwen begint
Zo hallo , in de tijd dat ik lekker op de bank kan relaxen is mijnheer aardig te keer gegaan.
Ziet er prima uit Robert.
:thumbup: :thumbup: :thumbup:

Mvg: Alex
Re: Midwolda C.S. PART 2 Het bouwen begint
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Midwolda C.S. PART 2 Het bouwen begint
Gaat de goeie kant op Robert! Gebruik je geen ringen bij de spiraal om hem af te stellen?
Re: Midwolda C.S. PART 2 Het bouwen begint
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S. PART 2 Het bouwen begint
Hallo iedereen,
Mochten jullie denken waar is die Robert toch mee bezig, nou we zijn weer een beetje aan het bouwen, alleen niet met m'n baantje. De komende tijd staat de modelbouw op een laag pitje , maar dat veranderd in het najaar wel weer !!
Groet Robert
Re: Midwolda C.S. PART 2 Het bouwen begint
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede GroupĀ®

offline
Re: Midwolda C.S. PART 2 Het bouwen begint
Hoi Robert,

Dat wordt een aardige uitbouw  :)
Bij de meeste is de zomer al begonnen en staat de hobby op een laag pitje.
Eerst maar eens lekker genieten van het mooie weer en lekker buiten werken.


Mvg,

peter Degeluidsman.
Re: Midwolda C.S. PART 2 Het bouwen begint
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S. PART 2 Het bouwen begint
Hey Peter,
jah komt een leuk stukkie bij, word een mooie ruime keuken :thumbup: 17 Mei ben ik ook van de partij zoals het nu lijkt !!
lekker over de hobby praten en kijken !!!
Groet Robert
Re: Midwolda C.S. PART 2 Het bouwen begint
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S. PART 2 Het bouwen begint
Hallo Mensen,
Pfffff !!!!! pfff !!!!  pfffff!! zo ff het stof van m'n draadje blazen !! Het is alweer meer dan een half jaar geleden dat ik op zolder wat gedaan heb, dit had dan ook z'n redenen !! Klussen, klussen en nog meer klussen, dit heeft dan ook z'n vruchten afgeworpen resultaat een mooie aanbouw (zie foto). Vandaag ben ik voor het eerst met m'n nieuwe baantje bezig gegaan, allereerst heb ik een luik gemaakt zo dat ik ook samen met m'n kereltje op zolder kan en zelf niet in het trapgat val  :P. Daarna ben ik verder gegaan met de 2e tafel van 3m X 1m07 de 1e tafel was niet breed genoeg, ik had dan ook geen rekening met het schuine dak gehouden (helemaal in de hoek kun je geen treintjes laten rijden :oops:) deze heb ik dan ook verbreed tot 1m07. Heb het schaduwstation uitgelegd en kwam er achter dat ik meer lengte nodig was, dan vooraf bedacht. Het 2e schaduwstation zal ik dan ook in lengte moeten inkorten, hier kunnen lange goederentreinen dan niet blijven staan en moeten doorrijden. Dat zal dan binnen koploper geregeld moeten worden. Van de week ga ik verder met blokken maken, draden solderen voor terugmelding en ring leiding. Komend weekend Gastendag en modelspoorbeurs Veendam, hier ff kijken of ik zo'n waterpaswagon kan vinden voor het afstellen van het klimspiraal. Heb weer veel plezier gehad met m'n hobby !! ook al is dit nog maar het  begin.
Groet Robert
Re: Midwolda C.S. PART 2 Het bouwen begint
He Robert,

Ga jezelf iets doen in Veendam of alleen kijken?
Zelf ga ik zaterdag er naartoe.
Re: Midwolda C.S. PART 2 Het bouwen begint
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S. PART 2 Het bouwen begint
Ik ga zondag kijken , zaterdag is de gastendag en daar moet je bij geweest zijn natuurlijk !!!
Groet Robert
Re: Midwolda C.S. PART 2 Het bouwen begint
Veel plezier op deze  beide dagen.
Moet bet weekend werken dus kies dan voor Veendam.
Is maar 500 meter van mijn huis 😊
Re: Midwolda C.S. PART 2 Het bouwen begint
Ziet er top uit Robert!

Als je wat gevorderd bent kom ik een keertje langs :)

Met vriendelijke groet

Danny
Re: Midwolda C.S. PART 2 Het bouwen begint
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede GroupĀ®

offline
Re: Midwolda C.S. PART 2 Het bouwen begint
Hoi Robert,

Leuk dat we weer iets van jou horen, de uitbouw ziet er geslaagd uit van de zomer zul je hier veel plezier aan beleven.
Vraagje over het schaduwstation, die kun je toch veel langer maken, ik zie nu een groot stuk hout waar geen rails ligt.
Zaterdag ben ik ook op de gastendag, ik heb er zin in.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Midwolda C.S. PART 2 Het bouwen begint
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Midwolda C.S. PART 2 Het bouwen begint
Mooi om te zien dat je weer verder kan! Ook een geslaagde uitbouw!

Zie je zondag wel in Veendam ;) Sta met de club er, ben alleen zelf op vrijdag (opbouw) en zondag aanwezig.
Re: Midwolda C.S. PART 2 Het bouwen begint
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S. PART 2 Het bouwen begint
@ Tim dat is lekker dichtbij  :P dan woont Renzo (NS-Loc) vlak bij jouw.
@ Danny gaan we zeker doen kerel !!
@ Peter er komt nog een tafel bij met een spiraal voor het 2e schaduwstation, maar dit zal in een later stadium zijn.
@ Wijbe kom wel ff bij je langs op de modelspoorbeurs ff bijpraten.

De aanbouw is zeker geslaagd, ben wel blij dat het meeste werk nu achter de rug is !! nu lekker treintjestijd, voor de kerst is het streven om weer wat aan het rijden te hebben, heb het nog druk dus !!
Groet Robert
Re: Midwolda C.S. PART 2 Het bouwen begint
Hoi Robert,

leuk om weer eens een update van je te zien.
Je bent wel druk geweest, maar gelukkig kan je nu weer lekker met de treinen bezig zijn.
En het is helemaal leuk om het samen met je zoontje te kunnen doen.

Voor je spiraal wil ik je toch adviseren om er een a twee rechte rail tussen te voegen.
Had het eerst ook zo, maar het bleek toch te steil voor sommige treinen.
Dus heb ik er twee rechte rails tussen gedaan om het minder steil te maken. Dit is een goede beslissing geweest, want nu komen alle treinen met gemak boven.



Wordt de baan ook met koploper aangestuurd?

Succes met de verdere bouw.

Groeten Sander
Re: Midwolda C.S. PART 2 Het bouwen begint
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S. PART 2 Het bouwen begint
Hey Sander,
Natuurlijk wordt mijn baantje straks aangestuurd door koploper, ik heb natuurlijk niet voor niets jullie cursus gevolgd. wanneer komt er een cursus voor gevorderden (beetje maar hoor !!). Ik wil het eerst zo proberen met deze spiraal, heb nog 2 cirkels om toe te voegen aan het spiraal dan moet ik binnen de 3% stijging blijven als het goed is. Daarom wil ik nog zo'n waterpas wagonnetje scoren. Niet naar de gastendag Zaterdag ??
Groet Robert
Re: Midwolda C.S. PART 2 Het bouwen begint
Hoi Robert,

zaterdag ben ik er niet bij.
Zondag geven we weer een workshop, dus je moet keuzes maken >:-D.

Op Ebay staan verschillende van die waterpaswagons.
http://www.ebay.de/itm/Marklin-46582-5-Jahre-Insider-Neigungsmeswagen-Sehr-Gut-OVP-/251709871378?pt=DE_Modellbau_Modelleisenbahnen&hash=item3a9b13d512

of deze

http://www.ebay.de/itm/Marklin-46582-Neigungsmesswagen-OVP-/351219683984?pt=DE_Modellbau_Modelleisenbahnen&hash=item51c6531290

Succes met bieden :D.

Groeten Sander
Re: Midwolda C.S. PART 2 Het bouwen begint
Of Insiderlid worden, dan krijg je hem na 5 jaar gratis :D

Groeten,
Ton.
Re: Midwolda C.S. PART 2 Het bouwen begint
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S. PART 2 Het bouwen begint
Hallo Mensen,
De afgelopen weken druk bezig geweest met m'n baantje, ik was niet tevreden over mijn spiraal. Deze heb ik uit elkaar gehaald en alle hout (was bedoeld voor 2 spiralen) voor deze spiraal gebruikt, nu is het een stuk stabieler. Na wat stel werk heb ik hem redelijk rond de 3 graden stijg percentage. Dat valt niet mee om dat voor elkaar te krijgen, het waterpas wagonnetje werkt niet zo als ik verwacht had. Het waterpas belletje werkt heel traag waar door je een vertekend beeld krijgt, heb ik het spiraal op 3% staan de volgende ronde over het spiraal weer 4%. Ook om 10 cm ruimte tussenruimte houden viel niet mee, maar het is gelukt. Het schaduwstation is klaar, de bezetmelders zitten er in en heb hem in koploper gezet. Nu ben ik verder met de bovenbouw gegaan, volgende week verder met bezetmelders, booster en draadjes aansluiten en weer programmeren in koploper natuurlijk. Als het een beetje meezit rijden de treinen met kerst weer rond !!
Groet Robert 
Re: Midwolda C.S. PART 2 Het bouwen begint
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S. PART 2 Het bouwen begint
en nog een paar foto's :D
Re: Midwolda C.S. PART 2 Het bouwen begint
Begint wat te worden. :) :thumbup:

Gr, Ben.
Re: Midwolda C.S. PART 2 Het bouwen begint
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede GroupĀ®

offline
Re: Midwolda C.S. PART 2 Het bouwen begint
Hoi Robert,

Jammer dat de waterpas wagon niet lekker werkt, maar uiteindelijk heb je het opgelost.
Je hebt een mooie ruimte in jullie nieuwe huis  :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Midwolda C.S. PART 2 Het bouwen begint
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Midwolda C.S. PART 2 Het bouwen begint
Hi Robert

In mijn (oude) GSM zit ook een waterpas, best wel handig.
Er zal vast ook wel een app voor zijn.
Een prachtige treinen zolder hebben jullie.

groet
Harald
Re: Midwolda C.S. PART 2 Het bouwen begint
Citaat van: Yeoman op maandag 10 november 2014, 22:49:59
Of Insiderlid worden, dan krijg je hem na 5 jaar gratis :D
:? Helaas, na 5 jaar krijg je een bon, dan mag je de waterpaswagon kopen.

@Robert;
Dat ziet er keurig uit, volgens mij is dat een hele mooie spiraal.  :thumbup:
Ik denk dat het altijd lastig blijft om een goede spiraal te bouwen, maar jij bent goed geslaagd.

Dirk-Jan
Re: Midwolda C.S. PART 2 Het bouwen begint
Ziet er mooi en strak uit Robert. :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Ik verheug me nu meer op een bezoekje over een tijdje om het in het eggie bij jou te komen aanschouwen.
De strakheid waren we reeds wel van jou gewend van je vorige baan al.
Maar ziet er weer keurig uit , en je kan gelukkig nu overal prima bij als er iets niet goed zou zijn.

Mvg: Alex
Re: Midwolda C.S. PART 2 Het bouwen begint
Dat ziet er al erg mooi uit Robert!

Als je baan in een verder stadium is kom ik zeker een keertje langs met wat materiaal :)

Met vriendelijke groet

Danny
Re: Midwolda C.S. PART 2 Het bouwen begint
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S. PART 2 Het bouwen begint
Hallo iedereen,
Allemaal bedankt voor de leuke reacties, vandaag ben ik naar Zutphen geweest om wat spullen te kopen voor m'n baantje.
Dat is gelukt, ik heb een doos vol c rails gekocht met verf en ballastresten. Na een avondje huisvlijt ziet het er weer schaduwstation waardig uit  :D Max heeft mij ook goed geholpen. Ik heb de wissels en railzen  gewoon in lauw water schoon gemaakt, daarna met de compressor droog geblazen. Ik durf dit alleen niet met de 4 ontkoppelrailzen te doen, dus hier zit nog wat ballast aan.

Belangrijk voor hem heb ik een AKI gekocht die gaat binnenkort op de baan verschijnen. Robin (hero) gaat nog een printje voor me maken om de AKI te kunnen schakelen, alvast bedankt Robin  :thumbup:  Heb nog wat andere spullen gekocht om van de week weer verder te gaan met m'n baan, ik hoop nog deze vakantie weer automatisch te kunnen rijden.

Ik wil een kopstation gaan bouwen aan het eind v/d baan, voorlopig althans, want ik wil nog een stukje er bij bouwen en nog een spiraal plus schaduwstation. Ik ben nog een beetje aan het stoeien met wintrack hoe ik dit het beste kan aan pakken.
als iemand een leuk idee voor een kopstation heeft, graag !!
Groet Robert
Re: Midwolda C.S. PART 2 Het bouwen begint
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Midwolda C.S. PART 2 Het bouwen begint
Zolang je het maar zo snel mogelijk weer droog krijgt is er geen probleem ze een badje te geven.

Kijk aan de onderkant ook even de jaartallen na. Zo te zien heb je rails van voor 2002. Daar breken allemaal stukjes af vanwege slechte weekmakers in het plastic. Uiteindelijk zullen al die rails uit elkaar knappen :(.
Re: Midwolda C.S. PART 2 Het bouwen begint
Als je ze lief en zacht behandeld , en maar aardig tegen ze praat.... :D en niet al te veel kracht zet kan het meevallen.
Maar voorzichtigheid is zeker geboden.
Je hebt aardig wat spullen gekocht Robert , en wat zal de kleine straks blij zijn..... :thumbup:
Je hebt geloof ik al vakantie momenteel , dus kun je lekker tekeer gaan op de zolder......buiten waai je toch uit je verschoning.

Mvg: alex
Re: Midwolda C.S. PART 2 Het bouwen begint
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S. PART 2 Het bouwen begint
He Wijbe,
Het vervuilde rails is van 2002, als er wat afgebroken is. Komt dat door het geweld wat gebruikt is, om het rails van de baan af te slopen. Het rails op de verf na, tip top ! De 24612 is wel een van 96, maar die komt toch in het schaduwstation ik heb een gebrek aan rechtse wissels en deze was goedkoop. Zou ik zo'n ontkoppelrails ook in een sopje kunnen douwen ?

Alex, dat gaat zeker goed komen , deze vakantie !!
Re: Midwolda C.S. PART 2 Het bouwen begint
Ja hoor , met een beetje beleid schoonmaken , en daarna gelijk goed droog blazen.

Mvg: Alex
Re: Midwolda C.S. PART 2 Het bouwen begint
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S. PART 2 Het bouwen begint
Hallo Iedereen,
Heb een beetje rails uitgelegd en eindelijk een beetje rijden. Het is nog niet zo als ik het hebben wil, maar we kijken na oud en nieuw wel weer verder. Nu gewoon een paar fototjes.
Fijne Kerst en een gelukkig Nieuw jaar !!!
Groet Robert
Re: Midwolda C.S. PART 2 Het bouwen begint
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S. PART 2 Het bouwen begint
nog een paar
Re: Midwolda C.S. PART 2 Het bouwen begint
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re: Midwolda C.S. PART 2 Het bouwen begint
Heerlijk gevoel is dat, rails neer leggen en dan ........eindelijk de treintjes erop en rijden.
Veel plezier en succes met bouwen in het nieuwe jaar

Mvg
Koos
Re: Midwolda C.S. PART 2 Het bouwen begint
Ziet er  :thumbup: uit Robert....en je bent lekker van de straat , al zou het kunnen dat bij jullie al sneeuw is gevallen , dan is het voor de kleine natuurlijk wel weer even genieten.

Mvg: Alex
Re: Midwolda C.S. PART 2 Het bouwen begint
Ziet er top uit Robert!
Zo kan je even lekker rijden :)

Succes met de verdere bouw van je baan!!

Met vriendelijke groet

Danny
Re: Midwolda C.S. PART 2 Gelukkig 2015 !!!
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S. PART 2 Gelukkig 2015 !!!
Alvast een gelukkig modelspoorjaar 2015 toegewenst !!
Groet Robert
Re: Midwolda C.S. PART 2 Gelukkig 2015 !!!
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede GroupĀ®

offline
Re: Midwolda C.S. PART 2 Gelukkig 2015 !!!
Hoi Robert,

Jij en je gezin ook het beste voor 2015  :)


Mvg,

Peter degeluidsman
Re: Midwolda C.S. PART 2 Gelukkig 2015 !!!
Hoi Robert, Prachtige foto's van schitterend materiaal.
Jij/jullie ook de beste wensen!
Groet Arend
Re: Midwolda C.S. PART 2 Gelukkig 2015 !!!
Robert....

Allen de beste wensen voor 2015.

Mvg: Alex - Mieke - Ramona
Re: Midwolda C.S. PART 2 Gelukkig 2015 !!!
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Midwolda C.S. PART 2 Gelukkig 2015 !!!
Hoi Robert,
voor je gezin en voor jouw de beste wensen voor 2015
en
tot de volgende wheathercursus >:-D

Ps
sucsez met je baan O:-D
Re: Midwolda C.S. PART 2 Gelukkig 2015 !!!
Goed nieuws,

De postduif heeft me gevonden.
Hopelijk lukt het me hem morgen weer vrij te laten.  ;)

Robin
Re: Midwolda C.S. PART 2 Gelukkig 2015 !!!
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S. PART 2 Gelukkig 2015 !!!
Top Robin  :) :D :D :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Midwolda C.S. PART 2 Gelukkig 2015 !!!
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re: Midwolda C.S. PART 2 Gelukkig 2015 !!!
Robin

Wat is dit?

Mvg
Koos
Re: Midwolda C.S. PART 2 Het bouwen begint
Koos,

Ting Ting Automatisering. :D

Citaat van: robert39 op zondag 21 december 2014, 23:19:51

Belangrijk voor hem heb ik een AKI gekocht die gaat binnenkort op de baan verschijnen. Robin (hero) gaat nog een printje voor me maken om de AKI te kunnen schakelen.
Re: Midwolda C.S. PART 2 Gelukkig 2015 !!!
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re: Midwolda C.S. PART 2 Gelukkig 2015 !!!
Helder
Automatisering, nullen en enen, aan en uit enz.
Serie productie?

Mvg
Koos
Re: Midwolda C.S. PART 2 Gelukkig 2015 !!!
 Ondertussen bjna wel.
Ik denk dat er een AKI of 20 via een printje worden bediend door forumgenoten.
Re: Midwolda C.S. PART 2 Koploper Schiphol
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S. PART 2 Koploper Schiphol
Hallo Iedereen,
Vandaag heb ik mijn nieuwe aanwinst bij Myron opgehaald, de koploper Schiphol uitvoering. Er waren een paar mankementen aan het stel zoals gebroken koppelingen (bekend euvel), een ledje van de frontverlichting stuk en decoder problemen. De koppelingen zijn inmiddels vervangen, het stel rijd wel maar zodra je wisselt van rijrichting doet ie niks meer !! Heb het relais overbrugd zodat deze geen spelbreker zou zijn maar helaas dit is niet het probleem wat ik hoopte !! Ik kan de decoder ook niet uitlezen met mijn ecos dus ik ga er van uit dat de decoder overleden is helaas, iemand nog tips wat te doen met deze onwillige MFX decoder ??
Toch ben ik blij met de koploper, eerst zorgen dat het goed rijdt, dan volk er in en misschien dat ik de binnenverlichting ook nog schakelbaar ga maken. Ik heb setje koppelingen E241014 gebruikt, deze koppelingen zijn voor de nieuwe koploper en eigenlijk niet voor deze koploper te gebruiken, echter als je ze als setje bij elkaar houd wil het wel. je moet geen oude en nieuwe koppeling koppelen dan heb je sluiting !!! Dit was het eerst wel ;) morgen verder.
Groet Robert