Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Midwolda C.S.

Gestart door robert39 zondag 07 november 2010, 00:00:29

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Midwolda C.S. filmpje koploper NS baantje 21-2-2013
Robert , jij hebt hem helemaal door zie ik wel , dat gaat straks zekers helemaal goed komen.

Echt een schitterend gezicht.

You have mail.

Mvg: Alex
Re: Midwolda C.S. filmpje koploper NS baantje 21-2-2013
Kijk aan Robert, je hebt de smaak te pakken. Leuke filmpjes en grote vorderingen. Ook handig om hier in het Noorden een Koploper-expert te hebben, mocht ik ooit de stap nog eens zetten. groet Arend.
Re: Midwolda C.S. filmpje koploper NS baantje 21-2-2013
Ziet er erg goed uit Robert

Mvg Danny
Re: Midwolda C.S. filmpje koploper NS baantje 21-2-2013
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S. filmpje koploper NS baantje 21-2-2013
Bedankt voor de complimenten, maar koploper expert is een beetje te veel van het goede !! ;) ik sta nog in de kinderschoenen wat koploper betreft !! maar het rijdt  :D :D
Groet Robert
Re: Midwolda C.S. Sprinter herbouwd
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S. Sprinter herbouwd
Hallo Iedereen,
Vandaag ben ik met m'n Sprinter aan de gang gegaan, hier zat kortsluiting in. Hoe en waarom weet ik niet, In ieder geval ben ik maar opnieuw begonnen, heb alle draden los gesoldeerd. Heb het motorschild opnieuw bekeken en beter geisoleerd, ik heb de print platen bewerkt volgens deze site http://www.hanulveen.nl/ombouwen/sprinter-ombouwen/sprinter-ombouwen.html Als je de sprinter nu koppelt heb je massa rechts en + links over beide bakken,word het aansluiten nu een stuk makkelijker van. Na een nieuwe decoder (uihlenbrock) er in gesoldeerd te hebben en de sleper wat bij gesteld, volgens de Alex methode. Rijd de Sprinter weer als een trein !! De decoder word t.z.t. nog wel vervangen door een lopi 4. En omdat ik toch al bezig was ook maar direct binnenverlichting er in geknutseld  :D Morgen post ik nog een paar foto's en een filmpje natuurlijk.
Groet Robert
Re: Midwolda C.S. filmpje koploper NS baantje 21-2-2013
Je hebt het weer mooi voor elkaar maatje.

Je kan trots zijn op jezelf. Wie had dit gedacht.... :D

Het is allemaal niet zo heel moeilijk , je hebt toch immers genoeg leesvoer om te proberen.....

Joh , en al val je is een keertje op je kanus , kruip over eind , en begin lekker op nieuw.

Ik denk dat we het allemaal zo geleerd hebben denk ik .

En hier gaat ook wel is wat verkeerd hoor , jammer dan.....op naar de volgende poging.....

Ben benieuwd naar de plaatjes , en ga dat stukje zeker lezen Robert over de ombouw.

In de bijwagen zit bij mij ook een decoder. (+ en - ) via de stekker verbinding.

Mvg: Alex
Re: Midwolda C.S. Sprinter herbouwd
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S. Sprinter herbouwd
Ja Alex, dat dacht ik ook dus ben maar begonnen  ;) in de motorloze bak had ik al een functie decoder inzitten, daar zit nu de binnenverlichting ook bij op. ff een extra draad getrokken naar de motor bak. vandaar dat ik nog een andere decoder wil, kan de extra draad weer weg  :D Had hem eerst op de blauwe draad van de decoder in de motor bak, maar toen was de verlichting wat flauw vandaar  ;) ik weet ook niet waar je de blauwe draad dan wel voor kunt gebruiken ??
Groet Robert
Re: Midwolda C.S. filmpje koploper NS baantje 21-2-2013
Ik weet uiteraard niet welke blauwe draad je bedoelt Robert , de blauwe van ESU das zg de plus (maar dat weet je al heel lang). :D

Ik weet niet waar je (en op welke draad) je nu je binnen verlichting op hebt aangesloten.

Let ook op dat het zo kunnen zijn dat de blauwe en de andere kleur die voor de verlcihting zorgde , dat het een en ander gedimpd staat.

Ik zet namelijk niet vaak de volledige maximale spanning op de strip , ik dim het graag een beetje , dat doe ik graag met zowel de front / sluit verlichting ook indien mogelijk

Die kleuren zijn zo ie zo altijd een drama , als je maar weet welke draad en functie die draad vanaf de decoder is.

Die kun je zo ie zo altijd volgen.

Mvg: Alex

Re: Midwolda C.S. filmpje koploper NS baantje 21-2-2013
Heel mooi filmpje Robert
Dit baantje ziet er geslaagd uit kwa rijden en ik denk dat het jou ook wel lukt met de grote baan die later nog komt ;)
Veel plezier met het verder uitzoeken van hoe alles werkt

Mvg Danny
Re: Midwolda C.S. filmpje koploper NS baantje 21-2-2013
Dat moet ie wel doen hoor Danny , hij moet het me straks toch allemaal weer is goed uitleggen he .

Ben een slechte leerling , was ik vroeger ook al..... :D :D :D

Mvg: Alex

Re: Midwolda C.S. filmpje koploper NS baantje 21-2-2013
Lid sinds: 2012

een kleine treintje vervult grote wensen

offline
Re: Midwolda C.S. filmpje koploper NS baantje 21-2-2013
Hoi Robert de filmpjes zien er goed uit :D zo te zien al goed op weg (of rails ;))

Mvg
Frank
Re: Midwolda C.S. filmpje koploper NS baantje 21-2-2013
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S. filmpje koploper NS baantje 21-2-2013
Hallo Iedereen,
Vandaag eindelijk een filmpje van mijn sprinter kunnen maken, ik zat nog te wachten op wat AJ volk om de sprinter vol te kunnen laden :D Dat is goed gelukt,ook heb ik nog een S88 erbij gekocht om mijn testbaantje wat te kunnen uitbreiden. Daar ga ik van de week mee aan de gang,ook heb ik al weer een nieuw project, de plan V bevolken en binnenverlichting er in zetten. je blijft bezig hè !! :D Nu eerst een filmpje van doktor bibber  :D :D
Groet Robert
Re: Midwolda C.S. filmpje koploper NS baantje 21-2-2013
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S. filmpje koploper NS baantje 21-2-2013
Hallo Mensen,
Ik heb vandaag het demobaantje afgebroken, alles zit in de dozen klaar voor de verhuizing. Het zal wel een tijdje duren, voor er een nieuwe update komt vanaf ons nieuwe adres. Ik heb in de tussen tijd nog mijn Spurt bevolkt, ik heb er een paar foto's van gemaakt. Het lijkt toch een stuk beter met bevolking er in !! Ik Had er nog een filmpje van willen maken, dat is helaas er niet meer van gekomen.
Voorlopig word het dus alleen meelezen :-( Maar de zolder die in de toekomst gloort, is veel belovend !!!!!!!!!!! Zodra ik wat meer weet over onze nieuwe woning,horen jullie het wel. Maar jah, dan word het klussen !! Ach als de winter zich weer aankondigt, zal ik wel weer tijd hebben voor m'n treintjes  :D :D 
Groet Robert
Re: Midwolda C.S. filmpje koploper NS baantje 21-2-2013
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Midwolda C.S. filmpje koploper NS baantje 21-2-2013
Hoi Robert,

Dat klinkt veel belovend een nieuw huis en jij de zolder voor de hobby.

De Spurt vind ik een mooi treinstel, laatst was ik in Groningen en daar stonden veel van deze treinen, hij staat ergens op mijn verlanglijst op pagina 4  8o

Succes met verhuizen en we wachten rustig af wat het gaat worden.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: Midwolda C.S. Spurt bevolkt 7-4-2013
De vaart zit er eindelijk in Robert.... :thumbup:
Hoop dat de verhuizing nu snel een feit is.
Eindelijk een stulpje naar je zin , en wat jullie al jaren graag zouden willen.
Er komt aardig wat werk aan , maar straks als het allemaal klaar is ga jullie er echt van genieten.
Hou ons toch een beetje op de hoogte.
Het is dat het allemaal wat moeilijker gaat , anders kwam ik je graag een paar daagjes helpen , maar om nu gelijk met een graaf machine een paar daagjes te keer te gaan bij je in de tuin , is denk ik niet wat je van me verlangt.... :D
Het andere word gewoon wat moeilijker , maar dat is je bekend.
Nogmaals ik hoop dat het allemaal op rolletjes gaat lopen , wens jullie heel veel suc6.

Mvg: Alex
Re: Midwolda C.S. Spurt bevolkt 7-4-2013
Erg netjes Robert

Ben benieuwd hoe het totaal plaatje eruit ziet als ie rijd ;)
Je hebt je rollend materiaal al erg mooi bijgewerkt met zowel als verweren als realistischer maken met bijvoorbeeld preisertjes erin plakken :D
Succes met de verhuizing en als de baan weer staat kom ik zeker een keertje kijken


Mvg Danny
Re: Midwolda C.S. Spurt bevolkt 7-4-2013
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Midwolda C.S. Spurt bevolkt 7-4-2013
Hoi Robert,

We zijn al ruim een maand verder en ik was benieuwd of jullie al verhuist zijn en jij de zolder al in kaart gebracht hebt voor de nieuwe treinbaan.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: Midwolda C.S. Spurt bevolkt 7-4-2013
Je kan binnen kort mee helpen Peter.....mag jij de treinen dragen naar Roberts nieuwe onderkomen....... :D :D :D

Mvg: Alex
Re: Midwolda C.S. Spurt bevolkt 7-4-2013
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Midwolda C.S. Spurt bevolkt 7-4-2013
He Robert,

Pas op, volgens mij zag ik een zwartrijder in die Spurt zitten (hij zit helemaal voorin)(die wil natuurlijk stiekem meeverhuizen).  :D :D :D
Zorg maar dat alles gauw aan de kant is en laat eens zien wat voor ruimte het wordt.

Groetjes Cees
Re: Midwolda C.S. PART 2
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S. PART 2
Hallo Mensen,
Zo ff mijn draadje weer opgedoken  :D Na dik 3 maanden klussen heb ik eindelijk weer tijd voor m'n hobby. Ik moet nog wat kleine dingen doen maar dan gaat het echt gebeuren !! Hier op m'n zolder gaat Midwolda CS (part 2) verrijzen. ik zal morgen een foto posten van mijn zolder 8,5 meter lang en 4 meter breed. hier kan ik vast wel wat leuks bouwen  :D
Groet Robert
Re: Midwolda C.S. PART 2
Aliebengalie
gast

Re: Midwolda C.S. PART 2
Zeer zeker benieuwd Robert.....dat het weer mooi zal gaan woorden ben ik van overtuigt.

Mvg: Alex
Re: Midwolda C.S. PART 2
Wat leuk Robert, ben ook ontzettend benieuwd wat het gaat worden in zo'n zee van ruimte. En uit de vorige berichten weet ik dat je al een mooi materieel parkje hebt. Trouwens.... het is al morgen geweest hoor...  :D
Re: Midwolda C.S. PART 2
Lid sinds: 2011

offline
Re: Midwolda C.S. PART 2
Ook hier een nieuwsgierige buurtgenoot.....
Zeer benieuwd wat er voor moois gaat te voorschijn komen op je zolder.
Re: Midwolda C.S. PART 2
Aliebengalie
gast

Re: Midwolda C.S. PART 2
En maar wachten en wachten , wat duurt zo'n dag ook lang..... :D

Maar we hebben geduld , althans ....die word op den proef gesteld.... :D

Mvg: Alex
Re: Midwolda C.S. PART 2
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Midwolda C.S. PART 2
Ah goed om weer te horen dat het project weer gestart wordt!
Re: Midwolda C.S. PART 2
Lid sinds: 2011

ben blij dat ik M rij

offline
Re: Midwolda C.S. PART 2
robert

Sinterklaas is weer in Spanje
We hoeven toch niet te wachten tot de kerstman !!!! B) B) B) B)
Re: Midwolda C.S. PART 2
Aliebengalie
gast

Re: Midwolda C.S. PART 2
Ze zullen daar toch niet verstookt zijn van het interpret na die storm .....kan me dat toch slecht voorstellen...... :D

Maar waar blijft ie nu........ 8) :-( O:-D :D

Mvg: Alex
Re: Midwolda C.S. PART 2
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S. PART 2
 :D :D Gelukkig zijn er toch nog mensen die nieuwsgierig zijn  :D :D morgen post ik een foto (had het toch nog wat drukker met allerlei klusjes dan gedacht)
Groet Robert
Re: Midwolda C.S. PART 2
keeszondag
gast

Re: Midwolda C.S. PART 2
Dat wil ik ook zien vandaar een berichtje!
Re: Midwolda C.S. PART 2
Lid sinds: 2011

ben blij dat ik M rij

offline
Re: Midwolda C.S. PART 2
robert

morgen maar wanneer dan morgen 8) 8) 8) 8)
Re: Midwolda C.S. PART 2
Aliebengalie
gast

Re: Midwolda C.S. PART 2
Gelukkig maar.

Tenslotte is er morgen weer een morgen..... :D

Ik vermoed gewoon dat hij het spannend wil houden......

Mvg: Alex
Re: Midwolda C.S. PART 2
Lid sinds: 2007

Try not. Do or do not. There is no try.

offline
Re: Midwolda C.S. PART 2
Heel spannend .....
Re: Midwolda C.S. PART 2
Al vanaf 30 november zit ik elke dag op dit draadje te kijken, afwachtend op foto's van die grote zolder. Of staat die nu vol met lege verhuisdozen ? Groet Arend
Re: Midwolda C.S. PART 2
Aliebengalie
gast

Re: Midwolda C.S. PART 2
Hij mot toch wel opschieten he.

Midwolda C.S. PART 2 staat bijna in het scherm ingebrand...... :D

Maar gelukkig is er altijd nog een morgen.

Mvg: Alex
Re: Midwolda C.S. PART 2
Lid sinds: 2011

ben blij dat ik M rij

offline
Re: Midwolda C.S. PART 2
Robert

Misschien dat het aan mij ligt
Maar ze hebben daar in het Noorden toch geen tijdverschil met het zuiden
Want bij mij duurt morgen toch net zo lang als morgen

john
Re: Midwolda C.S. PART 2
Aliebengalie
gast

Re: Midwolda C.S. PART 2
We kijken niet op een weekie hoor..... :D

Mvg: Alex
Re: Midwolda C.S. PART 2
we wachten geduldig af Robert ;), misschien is het morgen dan toch zo ver  :-)
Re: Midwolda C.S. PART 2
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Midwolda C.S. PART 2
Als ik Robert was zou ik het morgen pas doen, maar ja  O:-D
Re: Midwolda C.S. PART 2
Aliebengalie
gast

Re: Midwolda C.S. PART 2
Persoonlijk zou ik er gewoon dan nog een dagje aan vast plakken.....die ene dag maakt dan ook niet meer uit , hopelijk en dat zal wel , komt er toch ook morgen weer een dag die verwijst naar morgen en overmorgen....... :D

Als Robert dit allemaal leest denk ik dat we nog weken motte wachten.....tot het morgen is..... :D :D :D

Mvg: Alex
Re: Midwolda C.S. PART 2
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Midwolda C.S. PART 2
Alex,
als je het verkeerd opvat komt morgen nooit want morgen blijft morgen ook al is het dan uiteindelijk vandaag geworden,maar dan is het nooit morgen

dus ....
morgen is een zeeeeeeeeeeer rekbaar begrip

dus misschien wel tot morgen of te wel toto ooit



fijne morgen verder


Gr Ed
Re: Midwolda C.S. PART 2
Aliebengalie
gast

Re: Midwolda C.S. PART 2
Ik wacht gewoon maar ff af Ed , heb nu eenmaal de tijd , zeker tot morgen.

Mvg: Alex
Re: Midwolda C.S. PART 2
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S. PART 2
Hallo Mensen,
vandaag is het Morgen  :D :D , ik heb een paar foto's gemaakt van mijn zolder. binnenkort weer een update dan met de eerste beginselen van mijn nieuwe baan.
Groet Robert
Re: Midwolda C.S. PART 2 FOTO'S
Mooie lange plek Robert om een mooi baantje te maken..... :thumbup:

Een prachtige ruimte , en zo te zien ook nog zonne panelen op het dak volgens mij.....goed bezig .nl

Mvg; Alex (ohw ja ...... niet te lang meer wegblijven hier.....wij stress kippen kunnen er heel slecht tegen.....beloven morgen en gewoon morgen niet komen he , en maar weer wachten op morgen morgen en  morgen.... :D

Thuis de groetjes Robert en fijne dagen gewenst.
Re: Midwolda C.S. PART 2 FOTO'S
zeer mooie ruimte voor een mooie baan.
Re: Midwolda C.S. PART 2 FOTO'S
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S. PART 2 FOTO'S
zeker een mooie zolder  :thumbup: Dat worden lange rij lengtes met slanke wissels !! En wat je op de grond ziet liggen zijn de leidingen voor de airco units Alex !! zonnepanelen was me nog net ff te gek, heb wel een pelletkachel, goed koop stoken en gezellig warm  :D :D
Groet Robert
Re: Midwolda C.S. PART 2 FOTO'S
Nog een beetje stoffig zo te zien, maar dat is een mooie ruimte, als er geen kerstballen, kampeerspullen en dergelijke bij hoeven te komen, kan je er wat moois maken.
Re: Midwolda C.S. PART 2 FOTO'S
Ik heb nu ook mijn houtkachel aan heerlijk geen gas verstoken maar lekker voor de houtkachel liggen met een warme kom chocomel. Mis alleen de sneeuw nog.
Re: Midwolda C.S. PART 2 FOTO'S
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Midwolda C.S. PART 2 FOTO'S
Mooie plek Robert, het werd ook wel tijd  >:-D >:-D >:-D


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: Midwolda C.S. PART 2 FOTO'S
Nou Peter , je pakt hem wel ff iets te hard aan he  :D.....van een mooi huisje , naar zeker een nog veeeeeeel mooier huisje verhuist wat nogal heel lang in beslag heeft genomen.

En dan nog wat achterstallig onderhoud werk wegwerken , en als dat klaar is aan je baantje gaan denken.

Ze zijn daar heel goed bezig geweest , petje af hoor.

Mvg: Alex
Re: Midwolda C.S. PART 2 FOTO'S
Hey Robert,
Wat een mooi ruimte voor de hobby. Een dergelijke zolderruimte heb ik ook. (zie onderstaande url in mijn footer)
Hier kun je best wel iets moois mee maken... ik ben benieuwd. Morgen weer nieuwe foto's?  :P
(nu wordt het flauw he?)

Groeten Pieter