Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Midwolda C.S.

Gestart door robert39 zondag 07 november 2010, 00:00:29

0 leden en 3 gasten bekijken dit board.
Re: Midwolda C.S. filmpje testbaan 17-12-12
Robert,

Je hebt een PB met een vraag over je nieuwe 1300.

Gr, Ben.
Re: Midwolda C.S. filmpje testbaan 17-12-12
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Midwolda C.S. filmpje testbaan 17-12-12
Nu ben ik nieuwschierig Ben. :oops:
Re: Midwolda C.S. filmpje testbaan 17-12-12
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Midwolda C.S. filmpje testbaan 17-12-12
Hoi Robert,

Ik zou wel willen weten hoe die 1300 rijd ?

Ik zag dat je voor de ecos een programmeer spoor hebt liggen, die kun je ook in je baan verwerken door een blok met 4 isolators per kant te bouwen.
Het voordeel hiervan is dat je een loc erop laat rijden, dan pas je iets aan en de laat de loc weer een test rondje doen zonder dat je deze steeds van de rails hoeft te halen.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: Midwolda C.S. filmpje testbaan 17-12-12
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S. filmpje testbaan 17-12-12
@Peter ,De 1300 rijd perfect  :thumbup: :thumbup: rijd heel mooi soepel, alleen de sleper is een onding, maar na wat buigen is het al beter ! ik maak morgen wel even een filmpje van de 1304, ik ben er heel blij mee  :D stond hoog op het verlanglijstje.

@Wijbe alles te weten maakt niet gelukkig  ;)

Groet Robert
Re: Midwolda C.S. filmpje testbaan 17-12-12
Leuk filmpje Robert
Zo te zien rijd alles naar behoren

Mvg Danny
Re: Midwolda C.S. filmpje testbaan 17-12-12
Citaat van: Wijbe op maandag 17 december 2012, 21:50:34

Nu ben ik nieuwschierig Ben. :oops:


Vraag ging over het te felle topsein, Robert heeft dat ook naar blijkt. Inmiddels ben ik er via de buren achter gekomen dat alle lok's dat in meer of mindere mate hebben en hoe dat eventueel op te lossen is. De print gaat t.z.t. toch op de schop voor schakelbare sluitseinen dan neem ik dit ook wel mee.

De 1300 rijdt meer dan perfect trouwens zoals Robert ook al zegt. Zeer stil en erg soepeltjes.

Citaat van: degeluidsman op maandag 17 december 2012, 21:54:23

Ik zag dat je voor de ecos een programmeer spoor hebt liggen, die kun je ook in je baan verwerken door een blok met 4 isolators per kant te bouwen.
Het voordeel hiervan is dat je een loc erop laat rijden, dan pas je iets aan en de laat de loc weer een test rondje doen zonder dat je deze steeds van de rails hoeft te halen.


Dat gaat ook door op het hoofdspoor te programmeren (POM). Dat kan een Ecos toch ook?

Gr, Ben.
Re: Midwolda C.S. filmpje testbaan 17-12-12
Jazeker.

Alleen is het ook wel makkelijk om zo je decoder uit te lezen.

Zelf heb ik een rollerbankje aangesloten op het programmeerspoor.
Vind ik nog makkelijker :D.

Groeten Sander.
Re: Midwolda C.S. filmpje testbaan 17-12-12
Citaat van: Seinwezen op dinsdag 18 december 2012, 08:49:30

Jazeker.


Nu weet ik het zeker: jij bent de officiële PeterDeGeluidsmanRoepToeter. :D
Re: Midwolda C.S. filmpje testbaan 17-12-12
 :D :D :D
Re: Midwolda C.S. filmpje testbaan 17-12-12
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Midwolda C.S. filmpje testbaan 17-12-12
 :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Re: Midwolda C.S. filmpje testbaan 17-12-12
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Midwolda C.S. filmpje testbaan 17-12-12
@ Ben,

Bekent probleem, hier inmiddels voor een goeie 80% opgelost. De lichtunits afdekken met alufolie. Wel oppassen dat ze niet breken bij het verwijderen..... Vraag me niet hoe ik dat weet :mrgreen:
Re: Midwolda C.S. filmpje testbaan 17-12-12
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S. filmpje testbaan 17-12-12
Hallo Iedereen,
ik heb nog een filmpje gemaakt van mijn 1139 en 1304, je ziet de verlichting van de 1100 mooi op en afgloeien !! bedankt voor de cv's Robin  :thumbup: Bij de 1300 moet ik nog aan de slag met de verlichting want het topsein brand veel te vel !! De sluitverlichting wil ik tzt ook schakelbaar maken, ik eis ook steeds meer van m'n treintjes  8o :D :D  Je ziet een mooi jaren 90 samenstelling achter de 1304 hangen,Ik vind de rongenwagen met 3 20 voet containers steeds mooier !! Mhmm moet maar eens kijken naar een paar rongenwagons.
Groet Robert

Re: Midwolda C.S. filmpje testbaan 17-12-12
Mooi filmpje Robert.
En zeker een mooie 1300 loc , echt een aanwinst ..... heb net me kerst cadeau al gehad (2e vitrine kast) mot nu even enkele dagen wachten tot ik weer een bezoekje bij MTE kan gaan brengen ..... niet verder vertellen he.... :D

Ik vind (persoonlijk) altijd die verlichting standaard erg fel.
Zowel de front als de sluitverlichting zouden bij mij op minimaal mogen staan.
Maar nogmaals is mijn eigensmaak.
Verder  :thumbup:

Mvg: Alex
Re: Midwolda C.S. filmpje testbaan 17-12-12
Mooi treintje. :thumbup: Hier komt er ook een sleep Roco 66755 rongenwagons achter te hangen.

Citaat van: robert39 op woensdag 19 december 2012, 13:25:21

Bij de 1300 moet ik nog aan de slag met de verlichting want het topsein brand veel te vel !! De sluitverlichting wil ik tzt ook schakelbaar maken, ik eis ook steeds meer van m'n treintjes  8o :D :D


Ga er komende week mee aan de slag en zal m'n ervaringen in een apart topic plaatsen.

Gr, Ben.
Re: Midwolda C.S. filmpje testbaan 17-12-12
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S. filmpje testbaan 17-12-12
@ Alex , die verlichting ga zeker nog dimmen  :thumbup:

@ Ben, ik ben benieuwd naar jouw bevindingen, ik ga dat zeker volgen  :thumbup:

Groet Robert
Re: Midwolda C.S. filmpje testbaan 17-12-12
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: Midwolda C.S. filmpje testbaan 17-12-12
Geweldig filmpje en de treinen zijn tof om zo te zien (klein maar fijn)
De riva 1300 vind ik echt een machtig ding kan niet anders zeggen! :thumbup:

Groetjes,

Antal
Re: Midwolda C.S. filmpje testbaan 17-12-12
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Midwolda C.S. filmpje testbaan 17-12-12
Hoi Robert,

Het schakelen tussen de front en sluit verlichting gaat mooi vloeiend ook mooi dat je de sluit verlichting uit kunt schakelen als er wagons achter de loc hangen.

Leuke wagons met die bielzen erop  :thumbup:


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: Midwolda C.S. filmpje testbaan 17-12-12
Erg mooi spul allemaal.
En zo lekker dichtbij  :)
Re: Midwolda C.S. filmpje testbaan 17-12-12
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: Midwolda C.S. filmpje testbaan 17-12-12
Zo, na ons gesprek gisteren bij de eettent in rijswijk, even opgezocht welk topic van jou is! Maar die sluitlichten in de 1100 ziet er wel goed uit zeg. Dat kan ik ook nog een keer gaan doen. heb er ook 2.

Roy
Re: Midwolda C.S. filmpje testbaan 17-12-12
Nou mooi dan hebben we je gemist Roy , dus wel even babbelen met Robert en niet met zijn aanhang....mmm een minpuntje laten we maar zeggen dan ( of een juiste keuze ).... :D :D :D

Mvg: Alex (die daar wel weer een heleboel mede lotgenoten heeft gezien).... :D
Re: Midwolda C.S. filmpje testbaan 17-12-12
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: Midwolda C.S. filmpje testbaan 17-12-12
Jou heb ik idd niet ontmoet, maar dat was een bewuste keuze. Ik moest af en toe wegduiken zodat je me niet zag, maar dat is gelukt. Volgende keer beter. >:-D
Re: Midwolda C.S. filmpje testbaan 17-12-12
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S. filmpje testbaan 17-12-12
Hallo Mensen,
Dit weekend heb ik de eerste stappen gezet om mijn demobaantje met koploper te laten rijden. Ik heb mijn oude computer weer opgegraven, en koploper geïnstalleerd. Ik heb het baanplan er al in staan en de blokken er in getekend. Samen met mijn zoon Max draden gesoldeerd voor de bezetmelding  :D het c-rails had ik al geslepen. Moet nog wel een bochtwissel er bij halen, de aandrijving viel er onder weg  :-( weer zo'n wan product uit 2000 :( van de week ga ik verder met aansluiten van m'n demobaantje.
groet Robert
Re: Midwolda C.S. filmpje testbaan 17-12-12
Kijk hem nou , is niet te geloven , maar voortaan wel aangeven mede mogelijk gemaakt door Robert en Max he... :D
Jij hebt hulp man  :thumbup:  :D :D :D

Schitterend  , jong geleerd , oud gedaan.

Je bent lekker opdreef maatje.

Wens jullie veel suc6 Robert en Max..... :D
Re: Midwolda C.S. filmpje testbaan 17-12-12
Lid sinds: 2011

ben blij dat ik M rij

offline
Re: Midwolda C.S. filmpje testbaan 17-12-12
robert
wat een snelheid zit er bij jou in na de cursus begin februari bij HIP
Maar ja met zo'n geweldige hulp moet dat altijd goedkomen

gr

john
Re: Midwolda C.S. filmpje testbaan 17-12-12
Ik heb zo het idee dat zoon lief tegen papa zegt zoiets van He , zou jij nu niet is in praktijk brengen wat je daar hebt geleerd?

Zoiets moet er in het mannetje zijn hoofdje spelen.....

Pa ik vind je een aardige vent maar laat nu maar is wat zien.
Want die baan waar ik altijd zo graag naar keek heb je ook al afgebroken , het word is tijd dat ik weer is wat ziet rijden , al is het op de keuken tafel.

Ik weet wel dat er plannen zijn voor in de toekomst , maar dat het allemaal zo lang moet duren zonder baan hou ik toch niet vol PA.
Dit aldus zoon lief aan tafel..... :D

Mvg: Alex
Re: Midwolda C.S. filmpje testbaan 17-12-12
Tja die Alex weet het wel te vertellen  :D
Re: Midwolda C.S. filmpje testbaan 17-12-12
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Midwolda C.S. filmpje testbaan 17-12-12
Hoi Robert,

Top dat jij gelijk aan de slag gaat met het geen je geleerd hebt tijdens de HIP cursus.
Ik hoop dat je binnenkort de eerste treinen via koploper kunt aansturen, ik volg je op de voet  :D


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: Midwolda C.S. filmpje testbaan 17-2-2013
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S. filmpje testbaan 17-2-2013
Hallo iedereen,
bedankt voor de leuke reacties  :thumbup: Ik ben van het weekend weer een beetje bezig geweest met m'n demo baantje, de boel even uitgelegd en wat test gereden of alles werkt. De decoders allemaal op het goede adres gezet en alles weer in de ecos gezet. ik ga van de week weer verder met aansluiten en proberen de computer met de ecos te laten babbelen  :? hopelijk lukt dit !!
Groet Robert

Re: Midwolda C.S. filmpje testbaan 17-2-2013
Uiteraard weer goed  bezig Robert . Heb alleen je maatje nog niet gezien.... :D

Het is nu net of je alles alleen doet , ik weet vrijwel zekers dat je hulp hebt.  :D

Maar zekers benieuwd straks Robert.

Mvg: Alex
Re: Midwolda C.S. filmpje testbaan 17-2-2013
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S. filmpje testbaan 17-2-2013
Ik heb weer een stap gemaakt met mijn koploper demo baantje, ik heb communicatie tussen koploper en de ecos (bedankt Sander :thumbup:) Nu nog wat draden aan de s 88 aansluiten en nog wat blokken programmeren, dan kan hopelijk de eerste trein met koploper rijden  :D :D maar nu nog eerst een filmpje van mijn Hondekop.
Groet Robert
Re: Midwolda C.S. filmpje testbaan 17-2-2013
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Midwolda C.S. filmpje testbaan 17-2-2013
Hallo Robert,
Wel heel prettig te zien dat de HIP cursussen vruchten afwerpen.  :arrow: :thumbup:
Onze cursus werd helaas gecancelled door omstandigheden, en nu moeten we nog een onbekende tijd wachten voor we weer aan de beurt zijn.
Wel ben ik mijn testbaan alvast aan het opbouwen dan kan ik na de cursus direct aan de slag.
MvG Cees
Re: Midwolda C.S. filmpje testbaan 17-2-2013
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S. filmpje testbaan 17-2-2013
Hallo Cees,
Dat is een hele goede zet om die cursus te volgen, daar word je een heleboel duidelijk hoe koploper werkt. Sander en Peter zullen vast snel een vervangende datum hebben, voor jouw cursus koploper. Maar dan ben je er nog niet ! dat is mij al wel duidelijk geworden, koploper is best complex !! Maar de basis krijg je wel mee van hun. Zo nu de andere computer aan, het een en ander programmeren in koploper en dan heel misschien rijdt er wel een treintje bij vanmiddag  ;) :D :D
Groet Robert
Re: Midwolda C.S. Testbaantje draait met Koploper !!!
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S. Testbaantje draait met Koploper !!!
Hallo Mensen,
Ik heb het voor elkaar Het testbaantje draait met koploper !! :P :) ;) Na mijn complete loc bestand gewist te hebben in de ecos  :-( stonden de locs, die ik ingevoerd had in de loclijst van koploper er in, daarvoor niet. Toen kon er gereden worden, na wat met blokken gespeeld te hebben. Heb ik nu al een gevarieerd treinen verloop  :D Ik begin het een beetje te snappen hoe het werkt  :D
Morgen post ik een filmpje !! Bedankt hippers en Ben  :D :D
Groet Robert
Re: Midwolda C.S. filmpje testbaan 17-2-2013
 :thumbup:
Re: Midwolda C.S. filmpje testbaan 17-2-2013
Robert , oefen maar goed ,dan kan je het tzt bij opa ook ff uitvoeren (eh uitleggen) ....  :D

Maar  :thumbup: dat het allemaal werkt.

Mvg: Alex
Re: Midwolda C.S. filmpje testbaan 17-2-2013
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Midwolda C.S. filmpje testbaan 17-2-2013
Hoi Robert,

Super dat de eerste treinen via koploper gereden hebben, dat was vast een gaaf gezicht toen de treinen hun eigen weg gingen.

Ik ben benieuwd naar het filmpje, daarna is Alex aan de beurt  :)


Mvg,

Peter / degeluidsman.   
Re: Midwolda C.S. filmpje testbaan 17-2-2013
Das iets te snel Peter echt iets te snel.....was toch een trage leerling.....ben je dat nu al weer vergeten...... :D

Mvg: Alex
Re: Midwolda C.S. filmpje testbaan 17-2-2013
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Midwolda C.S. filmpje testbaan 17-2-2013
Jij onderschat jezelf Alex, wist jij dat je bij de eerste 5 man zit die het snel onder de knie hadden.


Mvg,

Peter / degeluidsman.   
Re: Midwolda C.S. filmpje testbaan 17-2-2013
Afkijken Peter stiekum afkijken , was ik vroegert ook altijd goed in....... maar het komt goed hoor zeker weten.

Heb jullie boek , en had er zelf ook nog een , en krijg hulp van boven onder links en rechts ...... maar Aken en Keulen....en de rest benk vergeten.... :D

Maar komt goed , en de keuze voor Itrain heb ik dus laten vallen ..... word voor mij KOPSLOPER......een werelds programma. :thumbup:

Mvg: Alex
Re: Midwolda C.S. filmpje testbaan 17-2-2013
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S. filmpje testbaan 17-2-2013
Dat gaat goed komen Alex, als jij zorgt dat je de bezetmelders er allemaal in maakt  8o , gaan we samen aan het programmeren  8o 8o
Zal ik wel meerdere zaterdagen moeten opdraven naar rotjeknor, mwha Sander en Peter hebben vast ook nog een daggie over  ;) :D :D Maar dat filmpje komt morgen !!
Groet Robert
Re: Midwolda C.S. filmpje testbaan 17-2-2013
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Midwolda C.S. filmpje testbaan 17-2-2013
Hallo Robert,
Fijn voor je dat je het zo snel voor elkaar hebt. :arrow: :thumbup:  Omdat allemaal te gaan begrijpen, daar heb ik een hard hoofd in :?
Ben erg benieuwd naar het filmpje.
Ik lees hierboven dat ik nu alvast moet gaan huilen,  :-(

dan komen jullie mij straks ook allemaal helpen. ;)

MvG Cees
Re: Midwolda C.S. filmpje testbaan 17-2-2013
Nou Robert ..... is het nu zo erg met die mij ..... neh joh....als ik een maal de smaak te pakken hebt.

Alleen de eerste aanzet is voor mij altijd moeilijk .
Maar als het 1 x zo ver is , dan benk gewoon niet meer te houden......was vroeger met knokken op school ook al zo....vandaar meer in de hoek gestaan dan geleerd..... :D

T.z.t. Eerst maar straks is een bezoek brengen aan Max .... dat lijkt me het beste om te beginnen.

Komt allemaal goed hoor.

Mvg: Alex

Re: Midwolda C.S. filmpje koploper NS baan 21-2-2013
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S. filmpje koploper NS baan 21-2-2013
Hallo Mensen,
Vandaag weer verder met mijn NS koploper baantje  :D Vandaag eerst een onwillende aandrijver doorgesoldeerd, daarna werkt die weer perfect. toen wat aan het rijden, zijn toch wel wat dingetjes gebeurd. mijn sikje er bij op gezet, reed eerst perfect mee, wil die in eens niet meer goed rijden!! loc per ongeluk om gedraaid rijdt die weer als een tiet  :? M'n Sprinter er bij op, rijdt een aantal ronden, zit er in eens sluiting in  :? kan er niks aan vinden ?? ook is m'n ecos een paar keer vast gelopen, pas als het stroom er af is en de batterijen er uit zijn, start de ecos weer op. ok als er een noodstop is slaat koploper op hol, knipperd heel het beeld met het framepje noodstop ?? ook gaan dan de treinen aan uit aan uit etc. snap er niks van, nou jah als alles rijd gaat het perfect, alleen als er sluiting is of de noodstop gebruikt is moet ik ingrijpen. opstart problemen houden we het maar op  :D :D nu eerst een filmpje  :D :D
Groet Robert
Re: Midwolda C.S. filmpje koploper NS baan 21-2-2013
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S. filmpje koploper NS baan 21-2-2013
en nog een Filmpje  :D :D

Re: Midwolda C.S. filmpje koploper NS baantje 21-2-2013
Hallo Robert,
Zit jij buiten beeld niet stiekem achter de knoppen, die treinen rijden zo mooi. ;)
Zonder gekheid, goed gedaan Robert. :arrow: :thumbup:

Maar nu ga je door voor de koelkast. er is nog een kleine uitdaging voor je, voor als je straks rijtuigen hebt met verlichting.
Om minder stroom (vermogen) te verbruiken, is het wel handig, als in het schaduwstation de rijtuigverlichting niet brandt. :idea:

MvG Cees
Re: Midwolda C.S. filmpje koploper NS baantje 21-2-2013
Hoppa voor de bakker Robert ......  :thumbup:.

Straks nog alleen uitzoeken waar de problemen liggen , maar volgens mij komt een ieder die wel eens tegen in den beginnen.

Maar je hebt de slag al te pakken niet waar , de rest straks word voor jou appeltje eitje man.

Echt helemaal toppie.....

Mvg: Alex
Re: Midwolda C.S. filmpje koploper NS baantje 21-2-2013
Lid sinds: 2011

ben blij dat ik M rij

offline
Re: Midwolda C.S. filmpje koploper NS baantje 21-2-2013
Hallo  Robert
Wat ben jij al ver na onze cursus
Ik ben stik jaloers
Wel ontzettend blij dat Alex EINDELIJK zijn besluit genomen heeft om met koploper door te gaan

Mijn proefbaan staat op papier ( dat van jou is eigenlijk geen proefbaan meer ,deze is zelfs groter als bij HIP)
Morgen naar rail voor wat C rail en dan ga ik eens beginnen

nog veel succes

groet

john
Re: Midwolda C.S. filmpje koploper NS baantje 21-2-2013
Hallo Robert,

Het is geweldig hoe snel je na de workshop de treinen via koploper hebt rijden. Het wordt nu alleen maar mooier. Zorg ervoor dat je netjes werkt. Dit voorkomt een hoop narigheid.
Succes verder met je baantje en graag nog maar een keertje bij Hip in Werkendam.

Hans
Re: Midwolda C.S. filmpje koploper NS baantje 21-2-2013
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Midwolda C.S. filmpje koploper NS baantje 21-2-2013
Hoi Robert,

Net je filmpje bekeken en het rijd al mooi rond, je zult merken dat het steeds mooier gaat rijden, zeker als de treinen geijkt zijn.

Veel plezier met het afstellen.


Mvg,

Peter / degeluidsman.   
Re: Midwolda C.S. filmpje koploper NS baantje 21-2-2013
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S. filmpje koploper NS baantje 21-2-2013
Bedankt voor de reactie's iedereen  :thumbup: :thumbup:
vandaag heeft alles probleemloos gereden, enige wat nog wel gebeurt dat een trein wat doorschiet. Het is toch een prachtig gezicht om 6 treinen op zo'n minibaantje te zien rijden. Ik heb nog een leuk filmpje gemaakt, veel plezier met kijken  :D Oh ja 50 % van de treinen zijn van piko, voor de liefhebbers ;) Met orginele piko slepers !!  :D :D
Groet Robert