Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Midwolda C.S.

Gestart door robert39 zondag 07 november 2010, 00:00:29

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2016

offline
Re: Midwolda C.S.
Met slanke wissels oogt het echt fraaier. En dat het wat stijf overkomt, tja... Alleen met flexrail kun je dat anders doen. Ik vind het echter wel meevallen, hoor. Met standaardwissels slingert een trein zich nogal speelgoedachtig door een wisselstraat heen. Zou ik niet meer in het zicht willen.
Ik zou daarom voor de oplossing met de slanke wissels gaan.

Groet,

Peter
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S.
Bedankt voor de leuke reacties en meedenken  :thumbup:

Oud forummer Gerrit, die bracht ook nog een idee. Wel met de 3wegwissel, die heb ik ook nog ff uitgelegd.

het probleem met de slanke wissels, is dat de wissels nog al wat lengte opslokken.... Maar het is wel mooier, daar ben ik het absoluut mee eens Peter  :thumbup:
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2007

Meine (Landkreis Gifhorn)

offline
Re: Midwolda C.S.
Ik vind de oplossing zonder 3weg wissel mooier dan die met,..

Er is natuurlijk ook nog Krail met flexrails. Is ook een mogelijkheid (Ik weet niet of deze hebt, of mooi vindt)

Meine
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S.
He Meine,

Nee, ik heb geen k-rails in de collectie  :D Maar ik denk ook, dat ik voor de optie zonder 3weg wissel ga.... Het word mij met 3weg wissel te breed.
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S.
Zo weer wat aan het opruimen geweest op zolder, gelijk wat afgebroken voor komende werkzaamheden.

Wat gaan we doen......

- kurk leggen in beide spiralen.
- kruiswissel vervangen voor een gewone wissel.
- aangezien ik een dynamisch schaduwstation heb, hoef ik maar 2 melders per opstelspoor, zitten nu 3 in, gaat dus 1 uit.
- alle AJ s88 worden vervangen door nieuwe s88 met utp kabels (klusje 8o)
- bovenbouw weer plaatsen
- stationsporen leggen en aansluiten en in koploper zetten...

tegen kerst moet het weer rijden................................ 8o :D
Re: Midwolda C.S.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Midwolda C.S.
Mooie dag om mee te beginnen Robert, het wordt vandaag niet zo warm op zolder  :)

Waarom vervang je de AJ-S88 werken ze niet goed meer?

Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S.
Heb er af en toe wel storing mee, dan beginnen alle melders te knipperen. Ik verdenk de flatkabels er van...
Heb andere s88 al liggen, kan er dus zo mee beginnen Peter  :thumbup:
Re: Midwolda C.S.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Midwolda C.S.
 @citaat

Ja de flatkabels zijn wel minder betrouwbaar dan de netwerk kabels, succes met ombouwen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2016

offline
Re: Midwolda C.S.
Misschien een domme opmerking: en zijn verloopstekkertjes om netwerkkabels op flatcable headers aan te sluiten.
Misschien een poging waard. Voor een paar kwartjes kun je het testen. Nieuwe terugmeldmodules zijn een stuk prijziger.
Werkt het dan nog niet, kan het altijd de kliko nog in.


Groet,


Peter
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S.
Domme opmerkingen zijn er niet Peter ! alleen mensen die.......laat maar  :D
Buiten dat de verloopstekkertjes best prijzig zijn, heb je weer een extra verbinding waar je storing door kunt krijgen.
Het word dan ook geadviseerd, om dit niet massaal te gaan toepassen, alleen als je van flatkabel naar utp kabel gaat. Dus als verloopstekker.

Ik had een aantal AJ boosters, die ik omgeruild heb voor de s88 decoders met utp aansluitingen. Die liggen inmiddels alweer een tijdje in de kast te wachten....

na een hele tijd geen zin meer te hebben, om met mijn treintjes aan de gang te gaan. Is het virus weer opnieuw toegeslagen, het treintjesvirus dan hè !!! :D :D
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2016

offline
Re: Midwolda C.S.
Is ook waar, van die extra verbindingen en de storingsgevoeligheid daarvan. En als je de terugmelders goedkoop kunt omruilen, is dat een betere optie.
Ik had even het scenario voor ogen dat je alles nieuw moest kopen.

Mooi dat het treinenvirus je weer in de greep heeft! Ik zag dat zelfs ons aller Tony er eventjes een beetje van genezen dreigde te raken. Het vlamt gelukkig altijd wel weer op, blijkbaar. En dat is voor dit virus een goede zaak. Positief getest is in dit geval ook echt goed nieuws.

Groeten,

Peter
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S.
Het gaat voorspoedig op Midwolda C.S.  :D
Het kruiswissel is inmiddels verdwenen en vervangen door een gewone wissel.
Alle extra melders in de dynamische blokken, zijn er uit gehaald.

Momenteel ben ik bezig met het linkse spiraal, om kurk onder de sporen te maken. Vanavond is het eerste spiraal weer gereed.

Morgen het 2e spiraal aanpakken, dan kunnen de s88 decoders vervangen worden.
De kopsporen in het schaduw station moeten ook nog aangepakt worden, de stopmelders ga ik korter maken zodat de treinen verder door rijden.
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S.
Spiraal weer opgebouwd en getest met panto omhoog...... Het ging goed  :mrgreen:
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S.
De 2e spiraal is ook bekleed en storingsvrij, ik had een hardnekkige bezetmelding in het spiraal..... Wat bleek zaten er 3 bochten in die niet geknipt waren :help: :oops: Het spiraal is verder getest en ok bevonden door beide testlocs  :thumbup:

Het 1e spiraal is morgen weer aan de beurt, daar zitten 2 valse bezetmeldingen in...... zucht :( Nou ja morgen weer met frisse moed !!!

Nog een vraagje aan de koploper experts, ik sleutel altijd aan koploper op mijn laptop beneden. nu heb ik mijn laatste backup op de laptop gezet, heb ik mijn locomotievenlijst niet in zicht. Boven heb ik 2 schermen op de pc en mijn laptop natuurlijk 1, ik krijg het niet voor elkaar om mijn locomotievenlijst weer in zicht te krijgen op mijn laptop..... HELP !!
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2007

Meine (Landkreis Gifhorn)

offline
Re: Midwolda C.S.
Robert,

Grote kans dat je lijst buiten het beeld valt / zit.
Twee mogelijkheden,

1e je tv als tijdelijke tweede monitor gebruiken. De loklijst naar het eerste scherm slepen en de tv weer afkoppelen

2e naar boven inladen in de gewone computer en hetzelfde doen.

Meine

Nabrander: niet vergeten om de positie op te slaan
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S.
@Meine ik heb optie 2 al geprobeerd dat werkte niet  :-(
Re: Midwolda C.S.
ACTS.zuid
gast

Re: Midwolda C.S.
Heb je het schermprobleem op kunnen lossen Robert?

Gr, Ben.
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2019

offline
Re: Midwolda C.S.
Mocht je nou gebruik maken van Windhoos 10..... dan kun je in de taakbalk het betreffende programma selecteren om daarna met de toetscombinatie "Start+pijltje" het programma over je scherm(en) te laten "lopen". Zocht een voorbeeld en kwam nog wat opties tegen:

Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S.
Bedankt voor de tip en filmpje Nielzie  :thumbup: :thumbup:

@ Ben het is inmiddels opgelost, Meine heeft mij uit de brand geholpen. Ik heb eindelijk mijn loc lijst terug, heb weer wat dingetjes kunnen testen.

Straks, als ik eruit ben :D, hoe het station eruit komt te zien. kan ik het mooi in koploper kloppen, aan de koffie tafel  :thumbup:
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S.
Hallo Mensen,
Vandaag de voorlopig laatste werkzaamheden, verricht op zolder.

-Alle AJ s88 decoders vervangen door Rosoft s88-n decoders. Krijg alleen geen terug melding, als ik een utp kabel gebruik naar de
  Ecos. Ik heb nu een flatkabel tussen de Ecos en de 1e decoder, maar dat werkt ook.

-Alle kopspoortjes voor de treinstellen, de stopmelder veranderd. Zodat alle treinstellen doorrijden tot het stootblok.

-Het linker spiraal is nu ook storingsvrij, dat wil zeggen dat ik geen valse bezetmelding meer heb. :D

- alles opgeruimd en gestofzuigd.

van de week nog ff de baan zelf stofzuigen, dan kan de bovenbouw er weer op. Kunnen we wisseltjes gaan leggen  :)

komende zaterdag ff naar Houten en daarna naar de stamtafel in Rolde  :thumbup: Ik moet ergens ook nog kurk halen, want dat is nu op !! :D

Re: Midwolda C.S.
ACTS.zuid
gast

Re: Midwolda C.S.
Citaat van: robert39 op zondag 22 augustus 2021, 15:45:57


-Alle AJ s88 decoders vervangen door Rosoft s88-n decoders. Krijg alleen geen terug melding, als ik een utp kabel gebruik naar de
  Ecos. Ik heb nu een flatkabel tussen de Ecos en de 1e decoder, maar dat werkt ook.


Verloopstekkertje van UTP naar S88 bij de Ecos verkeerd om erin gezet?

Gr, Ben.
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S.
beide geprobeerd, geen terugmelding. foto van verloopje er bij gedaan  :D
Re: Midwolda C.S.
ACTS.zuid
gast

Re: Midwolda C.S.
Er bestaan S88 verloopjes en S88N verloopjes. Zo te zien heb jij de eerste en die werkt niet met S88N.

Ik denk dat je de verkeerde hebt, kijk hier voor de verschillen: https://www.floodland.nl/aim/info_s88_kabels_1.htm

Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S.
Kijk ! dan zijn we er uit Ben :thumbup:
Re: Midwolda C.S. En dan zijn er 3 !!!!!
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S. En dan zijn er 3 !!!!!
Afgelopen weken is het weer wat rustiger op zolder.....

Ik ben wel met mijn 2e Piko NS 2240 bezig geweest, dit was een kneusje die ik al meer als een jaar geleden gekocht had. Het is een dc model, maar is zeer makkelijk om te bouwen naar ac.

Er ontbraken nog al wat onderdelen op de loc, zwaailampen en de steunen, lichtprint en lichtmasker, buffers, handgrepen van de cabine en het webastopijpje. Het lichtprintje is helaas niet los leverbaar, dat werd een complete dragerprint, de spullen werden snel geleverd door Wim Wolters van Scalatrading (importeur Piko).

Helaas was het lichtprintje defect, het rechter ledje voor het omgekeerd L sein was kapot. Na overleg met Wim, Heeft Wijbe er een nieuw ledje op gesoldeerd en werkt die nu weer perfect !!

De loc heb ik nog wat gepimpt, Rivarossi koppelingshaak er op, luchtslangetjes met rode verf aangezet, smeer op de buffers, uitlaat binnenin zwart gemaakt en het interieur geverfd. Het is nu weer een mooie loc voor op mijn baantje.

Vanavond ff wat houtwerk gedaan, kurk gelegd daarna gauw wat rails gelegd. Om de NS2240 toekomstig NS 2278 even te laten rijden, met mijn nieuwe keteltrein, deze wagons heb ik laatst gescoord op MP voor een mooie prijs.

Zo dat is hem ff weer, morgen even wat wisseltjes leggen en kijken wat het word  :P :D
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S.
FOTO'S :D
Re: Midwolda C.S.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Midwolda C.S.
Hoi Robert,

Wat een mooie locomotieven zijn dit toch, je hebt hem weer mooi in elkaar zitten en zo'n drie loc's voor een stam is natuurlijk wel super.

Ook je ketelwagons mogen er zijn  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2019

offline
Re: Midwolda C.S.
Hoi Robert,

Zo te zien gisteravond nog even druk geweest na mijn bezoekje.

Groet Koos
Re: Midwolda C.S.
ACTS.zuid
gast

Re: Midwolda C.S.
Goed gedaan Robert. Maar nu snel met de kurk aan de gang en station Midwolda CS er in leggen.  :thumbup:

Jouw DE2 staat trouwens nog steeds op m'n buro, elke dag kijk er naar maar ooit ga ik 'm repareren......  :D :D

Gr, Ben.
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S.
Het is wel een mooie De2, ik snap ook wel dat je er elke dag naar kijkt Ben !  :) :D
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Midwolda C.S.
Hi Robert,

Ondanks dat ik van de "zwarte" ben een heel mooi setje diesels.
Ook de tankwagons daar heb ik er ook meerdere van.

groet
Harald
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S.
Dat word vast netjes Ben  :P
Railpro bezig op Midwolda C.S.
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Railpro bezig op Midwolda C.S.
Railpro is bezig met nieuwe ballast te storten op de nieuwe sporen.

Voordat dit allemaal plaats kon vinden, heeft de 6504 een levensverlengende revisie ondergaan. Nieuwe besturings elektronica van Esu en Looneytunes, heeft er voor gezorgd dat de loc weer goed te besturen is en de verlichting de juiste lichtbeelden geeft  :thumbup:

Komend weekend zullen er weer werkzaamheden plaats vinden

Disclaimer, de machinist schakelde per ongeluk een verkeerd knopje, maar werd gelukkig snel hersteld....... :D

Re: Midwolda C.S.
Forum Moderator
Lid sinds: 2010

offline
Re: Midwolda C.S.
Blijft leuk om te zien hoe die locjes opknappen van zo'n revisie :D :thumbup:
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S.
Hallo Allemaal,
Afgelopen week zijn Max en ik bezig geweest, om alle slanke wissels te voorzien van aandrijvers en decoders. Daarna alles weer bijgewerkt in de ecos en getest natuurlijk  :D

Van de week gaan we eens ff kijken, of het lukt om Max een paar draadjes te laten  solderen voor de bezetmelding. In Koploper heb ik ook het spoorplan veranderd, binnenkort de blokken invullen zodra ik alle bezetmelders weet.

Mijn nieuwste aanwinst heeft al weer een paar rondjes gereden op Midwolda C.S. :) :thumbup:
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Midwolda C.S.
Hi Robert,

Leuk om samen aan de treinbaan te "werken".

groet
Harald
Re: Midwolda C.S.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Midwolda C.S.
Dat is weer een fraaie aanwinst Robert, leuk dat Max jou helpt bij de bouw  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Midwolda C.S.
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Midwolda C.S.
Dat is een zeer fraaie nieuwe aanwinst! Die Plan E's doen het er ook heel fraai achter. Dit is denk ik de nieuwste generatie? Hoe rijdt dat op C-rails, met name in de wisselstraten?
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S.
Dit zijn nog Plan E uit de 1e serie, tp3. Hier heeft opa Joop blauwe reclamebanen op gespoten en transvers op gemaakt. Dit was de tijd dat ze nog voor 80 tot 100 euro per rijtuig verkocht werden, dus heb ik tp 3 laten omkatten door opa Joop, dit was goedkoper !!

ze rijden goed, ik heb er geen enkel probleem mee, ze lopen mooi door de wisselstraten heen. ben er heel blij mee, zeker nu met het blauwe snoepje er voor  :D
Re: Midwolda C.S. NS 2400 Sound !!!
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S. NS 2400 Sound !!!
Hallo Mensen,
Afgelopen weekend heb ik even een locsound 5 in mijn NS 2433 geplakt, het resultaat mag er wezen al zeg ik het zelf  :D

Ik heb al een tijdje niet gereden, dat is in het filmpje helaas te zien.....





Re: Midwolda C.S.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Midwolda C.S.
Er moet dus duidelijk meer gereden worden Robert  :)
Ik wist niet dat Esu geluiden voor deze loc in de bibliotheek had zitten, of zit er een andere file in?


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S.
Andere soundfile Peter, Heeft D-loc van het buurforum gemaakt. Het is echt een bruut geluid, en ik heb nog niet eens een andere speaker gebruikt ! Gewoon het kleine sugercube speakertje van esu  :thumbup:

Hij heeft ook een soundfile voor de TEE-ram gemaakt, hij maakt gebruik van esu soundfiles en verbeterd deze.