Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Midwolda C.S.

Gestart door robert39 zondag 07 november 2010, 00:00:29

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Midwolda C.S.
Aliebengalie
gast

Re: Midwolda C.S.
Tja Luc , gelukkig halen we dit niet hier in ons kikkerlandje , anders zou het al bijna vol staan van Groningen (Midwolda... ;)) tot aan Maastricht.
Als ik als 1e in de rij 129 wagons mot gaan telle , dan heb ik bij 129 geen nagels meer over , en staat mijn auto waarschijnlijk tegen de slagbomen geparkeerd...... O:-D
129 stuks ....om gek van te worden.

Mvg: Alex
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2013

offline
Re: Midwolda C.S.
Hoi

Tja Alex ik sta zo wat elke week een keer voor deze overgang en steeds zulke lange treinen die aan een slakkengangetje passeren. Het went op den duur. Geduld is een goede deugd...
Nu stond ik als eerste en besloot dan maar eens te tellen.

groetjes Luc
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S.
Hallo Iedereen,

Gister is de DE 2, weer terug komen voor de dienst. Het schilder termijn was verlopen, dus was de oostnet 185 binnen genomen, voor een schilderbeurt. Het stel is goed onderhanden genomen, door opa Joop. Het kan nu weer bij de NS ondergebracht worden, als NS DE2 164. Dit stel gaat straks de pendeldienst Midwolda-Scheemda op zich nemen.

Ik ben er erg blij mee, het stel is licht verouderd en ziet er prachtig uit !!
Re: Midwolda C.S.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Midwolda C.S.
Die mag er wezen Robert, opa Joop heeft er zijn best op gedaan en dat is te zien  :thumbup: :thumbup:

Veel plezier ermee.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2010

MärklinCS2 + Windigipet: DB Ep3 diesel + stoom

offline
Re: Midwolda C.S.
Mijn nostalgisch hart klopt met verheugde snelheid.
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Midwolda C.S.
Top trein.  :thumbup:
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Midwolda C.S.
Nog gefeliciteerd met je verjaardag, ben wel een dag te laat. Hoop dat je en leuke verjaardag hebt gehad met familie en vrienden.
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S.
Beter laat dan nooit Tom  :thumbup: :thumbup: bedankt!

Vandaag de loc, voor mijn nieuwe DD-AR stam binnen gekregen. Nog een verlaat verjaardag cadeautje. De set 26596, heb ik op mp gescoord, zonder loc. Dat geeft niets, want ik geef de voorkeur aan de Roco 16,17,1800. De 1842 heb ik nu dubbel, deze gaat binnenkort vernummerd worden naar 1700. De 1842 is goedkoper te verkrijgen dan een 1700, omdat deze schaarser zijn. Opa Joop gaat hem ff vernummeren samen met nog een omkat projectje wat later hier de revue gaat passeren.
Re: Midwolda C.S.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Midwolda C.S.
Dat is een mooie aanwinst om het weekend goed mee te beginnen Robert  :)

Veel plezier ermee.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Midwolda C.S.
Ben den Hollander
gast

Re: Midwolda C.S.
 @citaat Geel/grijs heerscht heel errug. :thumbup:
Re: Midwolda C.S. ESU booster
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S. ESU booster
Hallo Iedereen,
Vanavond, ff mijn ESU Booster geïnstalleerd, dat werkt erg soepel. Heerlijk treintjes rijden met koploper, mocht er een "storingkje" voor doen..... :D los je dit nu veel makkelijker op :thumbup:

Ook nog ff, met mijn 2e 1145 aan het pimpen geweest. De handrailling op de botsneus, ff aangepakt. Morgen, ff wat onderdeeltjes hiervoor bij ETS ophalen. Morgen beurs Groningen, misschien dat we nog wat leuks zien :thumbup:

Re: Midwolda C.S.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Midwolda C.S.
Hoi Robert,

Dat zijn weer mooie uitbreidingen fijne dingen hè die boosters, zet wel even je booster op het zelfde voltage als je ECoS ( niet anders om anders klopt je ijking niet meer ).

Veel plezier ermee.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S.
He Peter, de ecos levert nog geen stroom aan de baan. alles draait nu nog op de booster, dit gaat binnenkort wel veranderen.
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S.
Vanmorgen ff de onderdeeltjes op de nog 1145 geplaatst, en een beetje gepimpt. ik heb alleen nog de handrail bij de deuren nog nodig, iemand die nog wat heeft liggen ?? De machine gaat nog vernummerd worden, maar dat laat ik aan opa joop over...

zometeen ff op zolder :D eerst nog ff wat antislip bandjes bij m'n spurt en hondekop vervangen...
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

online
Re: Midwolda C.S.
Liep nog wat achter maar ben weer bij ondertussen. Een serie mooie aanwinsten, DE2, DD-AR en nu dus nog een 2e 1145. Je zet opa-joop wel aan het werk met omkatten van locomotieven :D .
Zie ik overigens nou goed dat er een poppie in de cabine van de 1145 zit?
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S.
10 punten Tim  :thumbup: :thumbup: :D
Re: Midwolda C.S.
Ben den Hollander
gast

Re: Midwolda C.S.
Citaat van: robert39 op zondag 03 februari 2019, 13:30:19

ik heb alleen nog de handrail bij de deuren nog nodig, iemand die nog wat heeft liggen ??


Ik heb nog een ongeopend zakje van een 1103 liggen wat ik je op kan sturen maar is van het merk Roco. Jij bent 3railer toch, ik hoop dat het past? Of is dit weer een minder intelligente opmerking?



Stuur maar een pb met je NAW, dan zoek ik alvast een flinke doos.

Gr, Ben.
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Midwolda C.S.
Citaat van: Degeluidsman op vrijdag 01 februari 2019, 22:17:11
zet wel even je booster op het zelfde voltage als je ECoS ( niet anders om anders klopt je ijking niet meer ).

Dat zou niet mogen gebeuren. In de lokdecoder is een referentiespanning vastgesteld, waarop de motor wordt aangestuurd. Dit voltage komt eigenlijk nooit boven die van de baan uit. Dus je snelheid blijft gelijk.

Zelf ben ik van een Ecos 1 naar een Ecos 2 gegaan, met een hogere (instelbare) voeding. Ijkingen blijven precies hetzelfde.
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Midwolda C.S.
Citaat van: Ben den Hollander op maandag 04 februari 2019, 13:28:26
Of is dit weer een minder intelligente opmerking?
Ja :mrgreen: De 1145 is een Roco loc. :-)
Re: Midwolda C.S.
Ben den Hollander
gast

Re: Midwolda C.S.
Ah..... O:-D
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S.
Wijbe, nu nog een reactie op mijn verrichtingen  B) :D

p.s. Dacht je nu werkelijk, dat Ben, dat niet gezien heeft..........
Re: Midwolda C.S. Filmpje
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S. Filmpje


Treintjes spotten  :D
Re: Midwolda C.S. Record !!!
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S. Record !!!
Hallo iedereen,
Vandaag weer lekker gereden en we hebben nieuw record !!!!! Meer dan 1000 modelspoor km  :biggrin:
Zonder noemens waardige, incidenten :thumbup: :thumbup:

koploper regelt alles perfect, ik heb er nog 2 filmpjes van gemaakt enjoy !



Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2010

offline
Re: Midwolda C.S.
Daar mag op gedronken worden :D
Re: Midwolda C.S.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Midwolda C.S.
Hoi Robert,

Een dikke 1000 kilometer  :thumbup: :thumbup: dat is nogal wat, hoelang heb je moeten rijden om dit op de teller te krijgen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S.
Peter, de baan heeft de hele dag zo'n beetje aangestaan. ik denk dat er ongeveer 5 uur daadwerkelijk gereden is.

Vandaag gaan ik beide spiralen, half demonteren. Ik ga ze verdelen in 2 blokken dalen/stijgen, nu is dat nog beide 1 blok dalen/stijgen.
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2010

offline
Re: Midwolda C.S.
Daar hoeft je hele bouwwerk toch niet voor uit elkaar ?

Paar rails eruit halen op een bereikbare plaats zou moeten volstaan.


Mvg Robin
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S.
Hallo Iedereen,

Afgelopen weekend, weer lekker met de baan aan het werk geweest.

Beide spiralen zijn nu opgedeeld in 2 blokken, wat het treinen verloop ten goede komt. Er staan nu niet zoveel treinen, te wachten op het maaiveld. Het loopt nu mooi door  :thumbup:

Samen met Hero (Robin), hebben we nog 2 sporen dynamisch gemaakt, dit zijn sporen 3 en 13. Deze sporen, zijn voor het bedienen van de kopspoortjes. nu kunnen hier, eventueel 2 stoptreinen staan te wachten, voor de kopspoortjes en houden ze het spiraal niet bezet.  Zo kunnen de goederentrein en intercity's, gewoon de opstelsporen bereiken.

Zo hebben we er voor gezorgd, dat we een mooier treinen verloop hebben. Vanmiddag hebben de treinen, weer hun kilometertjes gemaakt. Alles liep zonder problemen  :thumbup: :thumbup:

Bedankt Robin  :thumbup: :thumbup: 
Re: Midwolda C.S.
Ben den Hollander
gast

Re: Midwolda C.S.
Mooi mooi. :thumbup:

Dan kan nu wel zo'n beetje de huizenbouw starten, te beginnen met het VAM station?  :)
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2010

offline
Re: Midwolda C.S.
Tijd voor een station zodat er boven een paar pauze kunnen houden.
Maar een aansluiting om afval op te halen kan ook als eerste.


Geen dank,was vanaf de bank te regelen.

Mvg Robin
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S.
Na vanmiddag en vanavond, alweer 800 schaal kilometers op de klok :) Gaat mooi  :thumbup: :thumbup:

Inderdaad Robin, er moet nu over een station nagedacht worden. Morgen maar eens wat uit tekenen in wintrack  :thumbup: :thumbup:
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S.
Is dit iets ??
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2010

offline
Re: Midwolda C.S.
Nee  >:-D  ;)

Das niet mijn smaak.teveel mogelijkheden op dat station.
Het belangrijkste is trouwens niet zichtbaar het perron.
Maar dit is lastig zo door te geven. (ontwerpen ook trouwens)
Mijn visie hoor je binnenkort wel 1op1
Blijf vooral proberen.En doe wat je zelf wil.

Hoofdstation:
Begin alle overbodige wissels weg te halen.
Een mooi Breed perron plaatsen.
Stop plaats voor de nevenlijn die moet daar kunnen wachten bij problemen op de hoofdbaan.
En liefst onder een iets schuin weglopende hoek. (12' wissel hoek)

De Vam op de lijn naar Scheemda ? Waar je hem nu tekent heb je denk ik geen ruimte.
Houd dat stuk compact.Werp een blik op sporenplan.nl tussen Leiden en Haarlem zit / zat een mooi slank voorbeeld.
Ze werden meestal naast bestaand spoor gebouwd,en niet een lijn er naar toe gelegd.

Succes, voor een eerste poging ziet het er aardig uit.Maar de aandacht op de verkeerde punten gericht.
Begin met de bedrijfs-aansluitingen en perron indeling.
Dan kun je  later die stukken rond schuiven en zo de juiste tafel indeling vinden. Verbinden lukt wel.
Na het snoeien want, iedereen denkt de eerste versies te groot.

Mvg Robin
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S.
Ik kwam via dit filmpje, er achter dat er 2 melders verkeerd om in koploper stonden. 8o :oops: Zal morgen een nieuwe maken, dan moet er verschil zijn, in het rijgedrag van de treinen. Desondanks toch wel weer een leuk filmpje.......

Re: Midwolda C.S.
Dat zijn heel wat kilometers die je zo maakt, hou je je wel aan de rust tijden?
Re: Midwolda C.S. aanwinsten
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S. aanwinsten
Jazeker Ed !! Ik zal ff wat stof af blazen hier !! :D :D

Vandaag wat aan het opruimen en treintjes aan het inpakken geweest. Om wat ruimte in het schaduwstation te krijgen en we moeten natuurlijk zo langzamerhand ook aan het maaiveld beginnen !

Ik heb wat nieuwe aanwinsten op de plaat gezet, ze waren hier nog niet voorgesteld ;) Nou ja nieuw, Opa Joop heeft het druk gehad met een stammetje plan E en 2 X 1842 omgekat naar 1762 en 1728.

Ook is hier een Elotrains NS 1501 binnen gerold en door mij zelf omgekat naar NS 1505, wat een beauty !!! Mijn favoriet nu even  :D :D

Ik had een kneusje (1501) op marktplaats gekocht, deze zat helemaal onder de seconden lijm :-( via benelux een oproepje gedaan voor een nieuwe kap. Chris van Groterdam reageerde vrij snel dat hij nog wel een voor me had. :thumbup: :thumbup:

Het kneusje in een warm badje gedaan, alle bruikbare onderdelen losgeweekt/gewrikt. Daarna alles weer monteren, valt niet mee die kleine onderdeeltjes. alles vast gezet met cristalclear, de lucht slangen met rood aangezet en een riva schroefkoppeling er in gezet, dat smoeld mooi  :)

Esu decoder er in gezet, had  Chris ook mee geleverd  (y) en een ski er onder geplakt. Wat draadjes om gesoldeerd en getest,  alles werkt ook nog !! Loc verder op bouwen, heb ik 4 ovale buffers en 2 rechthoekige, die vind ik toch mooier  :'( en ik mis nog een rechter ruiten wisser...

Wou nog even Elotrains een pluim geven voor de mooie loc en ovp !! Dat zouden meer fabrikanten zo moeten doen !!

het eind resultaat mag er nu al wezen vind ik zelf, ben er dan ook erg blij mee !! Heel erg bedankt voor de kap Chris !!
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S.
Hij is zo mooi :D :D
Re: Midwolda C.S.
Ben den Hollander
gast

Re: Midwolda C.S.
Goed gedaan. :)

Gr, Ben.
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2011

offline
Re: Midwolda C.S.
Gaat die zaterdag mee?  :P :P :P
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: Midwolda C.S.
Die is mooi opgeknapt!
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Midwolda C.S.
Die ziet er goed uit, heb je goed gedaan man. :thumbup:
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

online
Re: Midwolda C.S.
Je hebt er een paar mooie loc's bij
De 1500 is een schitterende loc geworden. De 1501 zag er echt niet uit maar de kap van de 1505 staat ook goed :thumbup:
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S.
Hallo Allen,

@Tim, zaterdag komt zij mee naar Rolde dat komt goed  :D

Ben er zelf ook heel content mee, met het resultaat hoe de loc er nu uit ziet  :thumbup: :thumbup:

Vanavond weer ff op zolder met een bakje  :D :D :D
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

online
Re: Midwolda C.S.
 @citaat filmpje schieten van die prachtige engelse loc? :P :D
Re: Midwolda C.S.
Kjtje
gast

Re: Midwolda C.S.
Die is mooi geworden! Binnenkort maar ff rijdend bewonderen.
Re: Midwolda C.S.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Midwolda C.S.
Hoi Robert,

Veel plezier met je mooie 1500, het wordt tijd om alles in te pakken en te beginnen aan het maaiveld, ik weet dat het lastig om er aan te beginnen maar verstand op nul en starten  :)

Maak gelijk een Hosentragen voor op je baan  >:-D


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Midwolda C.S.
Hi Robert,

Het was gezellig en erg gastvrij bij jou thuis en m'n vrouw vond het ook erg gezellig.
Leuk om Midwolda C.S. eens in het echt te zien en dat je, ondanks de warmte, de treinen hebt laten rijden.
Zelf een zwarte stomer kwam voorbij.    ;)   
De Centrale en alles boven- en onder de baan goed bekeken.

groet
Harald
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S.
Je ziet er zweterig uit Harald  :D :D Het was zeker gezellig, volgende keer Ceess ook mee en dan word het echt dolle pret !!!!
Re: Midwolda C.S.
peterke33
gast

Re: Midwolda C.S.
Harald

Zo grote inspectie aan het houden daar, al goed dat je zulke dingen hier nooit hebt gedaan  :-) :-)
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Midwolda C.S.
Citaat van: robert39 op dinsdag 10 september 2019, 17:48:03
Je ziet er zweterig uit Harald  :D :D

Robert, het was gewoon een warme dag.

Citaat van: peterke33 op dinsdag 10 september 2019, 18:05:53
Zo grote inspectie aan het houden daar, al goed dat je zulke dingen hier nooit hebt gedaan  :-) :-)

Hi Peter, kom graag nog eens langs bij jou langs maar niet voor een inspectie maar gewoon kijken en voor de gezelligheid.

groet
Harald