Afgelopen weken is het weer wat rustiger op zolder.....
Ik ben wel met mijn 2e Piko NS 2240 bezig geweest, dit was een kneusje die ik al meer als een jaar geleden gekocht had. Het is een dc model, maar is zeer makkelijk om te bouwen naar ac.
Er ontbraken nog al wat onderdelen op de loc, zwaailampen en de steunen, lichtprint en lichtmasker, buffers, handgrepen van de cabine en het webastopijpje. Het lichtprintje is helaas niet los leverbaar, dat werd een complete dragerprint, de spullen werden snel geleverd door Wim Wolters van Scalatrading (importeur Piko).
Helaas was het lichtprintje defect, het rechter ledje voor het omgekeerd L sein was kapot. Na overleg met Wim, Heeft Wijbe er een nieuw ledje op gesoldeerd en werkt die nu weer perfect !!
De loc heb ik nog wat gepimpt, Rivarossi koppelingshaak er op, luchtslangetjes met rode verf aangezet, smeer op de buffers, uitlaat binnenin zwart gemaakt en het interieur geverfd. Het is nu weer een mooie loc voor op mijn baantje.
Vanavond ff wat houtwerk gedaan, kurk gelegd daarna gauw wat rails gelegd. Om de
NS2240 toekomstig NS 2278 even te laten rijden, met mijn nieuwe keteltrein, deze wagons heb ik laatst gescoord op MP voor een mooie prijs.
Zo dat is hem ff weer, morgen even wat wisseltjes leggen en kijken wat het word