Nieuws:

Voor onze Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Midwolda C.S.

Gestart door robert39 zondag 07 november 2010, 00:00:29

Re: Midwolda C.S.

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

Ik heb mijn schaduwstation nog een keer aangepast, de keerlussen ging toch een aardig project worden. Om ze om het spiraal te leggen, moest de baan ook nog weer breder gemaakt worden. Dan is wat ik nu getekend heb makkelijker :D
Groet Robert

trotse M-rail rijder

Ziet er goed uit robert.
Ik las trouwens dat je wilde dat de trein via dezelfde spiraal weer wegging als deze is binnengekomen. Als je nu via een kopspoor vertrekt gaat de trein spookrijdend door de spiraal, ik zie geen wissel liggen naar het rechter spoor als je vanaf het opstelspoor komt.

He Tim,
buitenste spoor is stijgen, binnenste spoor dalen. Dus als je via de keerlus rijdt, ga je via het buitenste spoor omhoog. Ik wil met koploper regelen dat de onderste 6 sporen zijn gereserveerd voor het linker spiraal en de bovenste 6 voor de rechter spiraal.

ik zie dat ik een fout nog in het ontwerp heb, goed opgemerkt Tim  ;)

groet Robert

Nieuw :D
peterke33
gast

Robert

Dat beloofd wat te worden bij jou, dit word erg mooi  :)

Hallo Iedereen.
PROBLEEM !!! Ik ben met mijn schaduwstation bezig, zoals de meeste lezers van dit draadje wel weten. Ik heb er geen rekening mee gehouden, dat mijn tafel smaller is dan beide spiralen !!! Mijn tekeningen in wintrack kunnen de prullenbak in :-( Ik ben nu opnieuw gaan tekenen maar ik kom er niet uit :? Ik zie het ff niet ,misschien dat iemand een goed idee heeft. Ik heb in ieder geval, hoe ik nu uit kom met de spiralen en tafel in wintrack staan. HELP !!!
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Hoi Robert,

Jammer dat het niet uitkomt, kun je op de plaatsen waar de spiralen komen het niet breder maken.
Dus op die plaatsen, misschien demontabel de bovenbaan breder maken.
Ik weet niet of je daar de ruimte voor hebt maar misschien is het een oplossing.

Mvg,

Peter Degeluidsman

He Peter,
het gaat mij puur om, hoe ik het schaduwstation verder invul. ik kom nu met 2 sporen dicht bij elkaar uit, zoals je kunt zien op het railplan. Hoe kan ik dit het beste invullen en de meeste opstelsporen creëren.
Groet Robert
Gerrit-1959
gast

Hallo Robert,

Helaas heb ik geen Wintrack, dus kan er niet mee rommelen. Wel een vraag: waarom ga jij vanuit het schaduwstation met een bocht en contrabocht naar je spiralen?

ruimte gebrek  :-(

Kan van de linker spiraal de onderste laag ook niet naar achteren schuiven?
Gerrit-1959
gast

Kun je extra ruimte creëren door het schaduwstation iets in te korten en dan de laatste wenteling van de spiralen naar buiten verlengen met een paar rechte stukken?

Ik heb geen ruimte aan de voorkant, zie foto's
Ben den Hollander
gast

Als de zolder min of meer exclusief voor de modelbaan bestemd is zou ik het hele spul lekker in het midden zetten zodat je er omheen kunt. Is dat iets?

Gr, Ben.

Ik ga met m'n vlizotrap naar boven Ben, 3 maal raden waar die zit....  Ik ga de tafel iets verbreden aan beide zijden, zodat ik in ieder geval fatsoenlijk op de tafel terecht kom met m'n rails. Hmm dilemma !!!
Gerrit-1959
gast

En zo maakt een foto meer duidelijk dan 1000 woorden. :D
Ben den Hollander
gast

Ok, duidelijk. Maar maak het niet te breed, je wordt gestraft met bereikbaarheid.

Ik denk dat dit hem zo moet gaan worden, het is slechts een leidplan en is niet gebaseerd op feitelijke maten. Dat was dan wel weer duidelijk :oops: Maar we gaan ons best doen !! :D
peterke33
gast

Jammer dat niet alles uitkomt hoe je wil, maar je vind zeker een oplossing en met Wintrack kan je het hopelijk mooi oplossen.

Hallo iedereen,

@peter, Gaat ook echt wel goed komen  :thumbup: Kijk maar eens !

Vanmiddag zijn Max en ik begonnen met het nieuwe schaduwstation, kunnen we gelijk even zien hoe het word  :)
Eerst hebben we een klein stukje, bij de tafel aan getimmerd. Nu kunnen we de keerlus uit leggen, daarna hebben we de eerste wisselstraat uitgelegd. Max kon daarna de opstelsporen uitleggen, daar gaan aardig wat 24172 in !! zoals uitgetekend de kopsporen gelegd, mooi programma is het  :thumbup: Dit word een aardig schaduwstation al zeg ik het zelf 8o

De tafel moet eerst nog verbreed worden en bij de rechter spiraal, moet nog het een en het ander getimmerd worden. Voor we verder kunnen, maar voor als nog, zijn we tevreden ;)

Groet Robert en Max
Forum Moderator

Hoi Robert,

Ja daar gaat veel rails in zitten maar dan heb je ook wat  :)

Maar kun je aan de achterkant van de sporen komen?

Leuk dat je zo,n goede hulp hebt  :thumbup: :thumbup:

Mvg,

Peter Degeluidsman
Aliebengalie
gast

Nice - very nice.

Het is vrij laag Peter , hierdoor kan bijna Max (de treindienst leider) er bijna bij..... :D
Word een schitterend stukje baan met al die opstelsporen Robert.......hier ben ik echt jaloers op......toppie man.

Mvg: Alex

@ Peter,
Dat gaat wel lukken Peter er zit 50 cm tussen beide lagen, dus zelfs ik kom er tussen ;) En anders hebben we Max nog zoals Alex terecht noemde  :thumbup:   :D

@ Alex
Ja dat worden mooie lengtes aan opstel sporen, daar kan de NS 186 met prio rijtuigen mooi staan !!!
Maar, als jij in januari weer langs komt, moet er nog wel het een en het ander gebeuren !!

Groet Robert
Aliebengalie
gast

wel opschieten graag ....... jij zat me ook op te jagen .........  :D

Maar het gaat mooi worden Robert.

En jij hebt nu een maal een goede hulp , mijn dochter heeft andere bezigheden...... :D

Hallo Iedereen,
Max en ik zijn vanavond weer op zolder geweest, lekker railsjes aan het leggen geweest  :) Het was een beetje puzzelen, maar het ligt er in :thumbup: We hebben nu 12 opstelsporen van 3.25 meter, en als de kruiswissels er zijn, 8 kopsporen voor de treinstellen. Dat is voorlopig wel genoeg  8o

Nu begint het mindere werk, draadjes solderen voor de bezet melders. Aansluitingen voor de stroom voorziening solderen, en naar de boosters toe brengen. Dus daar, ben ik nog wel ff zoet mee, voor ik daar mee klaar ben. Ook wil ik nog isolatie onder het rails maken, daar moeten we nog ff voor naar de bouwmarkt.

Hoeveel melders zou ik in 3.25 meter spoor, moeten maken ?? Uiteindelijk, wou ik er ook een dynamisch schaduwstation van maken. Maar dan heb ik nog wel hulp, van een koploper expert nodig ,denk ik.

Groet Robert en Max
Aliebengalie
gast

:thumbup: Robert en Max. Ziet er lekker strak uit.

Hoe ga je bij die achterste sporen komen als er iets ontspoort en/of stil blijft staan?

Ik had in eerste instantie ook zo'n breed schaduwstation, maar ben d'r van teruggekomen. Nu 3 smallere met totaal 6 sporen breed.
Ook kon ik niets vervangen achterin (mocht dat nodig zijn)

Ik zou die doodlopende sporen verdelen over beide zijdes.
Houd je meer ruimte over om een mangat te maken naast je wisselstraat.  >:-D

Ik heb je ook nog twee foto's doorgemaild om twee s bochten eruit te werken.

Mvg Robin

Er is zit 40 cm ruimte tussen het schaduwstation en het maaiveld , ik kom er wel tussen zeg maar :) en anders heb ik max nog ;)
bij de vorige schaduwstations heb ik er weinig hinder van gehad, straks ff op zolder om de tips van Robin uit te voeren.
Groet Robert

Geen reactie is ook een reactie

Hoi Robert

Ik zou nog even wachten met je bezetmelders aan te sluiten. Dat kan je beter doen als je precies weet hoe je jouw schaduwstation wilt inrichten met Koploper, dynamische blokken en/of meerdere blokken. Dit om te voorkomen dat je meerdere keren je rails los moet maken voor de aansluiting.
Kan je aangeven wat jouw kennis is van Koploper.
Wat voor trein samenstellingen heb je nu en in de toekomst, met name de lengtes waarmee je wilt rijden
Kan je aangeven wat je gedachten zijn voor het treinverloop in het schaduwstation met name voor de kop sporen, wil je dat automatisch door Koploper laten regelen?
Groet Koos

Ik zit nog eens goed naar je schaduw station te kijken.
Maar aan de rechterkant kun je helemaal niet op de klimmende rail van de spiraal komen.

Hoe heb je dat precies bedacht?
Of missen er nog een paar wissels je in plaatjes ?

Anders kunnen die overlopers van links onder beter naar de rechterkant verhuizen.
Dan kunnen al je sporen er gelijk overheen.
Robin
oetbeem
gast

Ah Robert!

Net alles even teruggelezen. ziet er al geweldig uit!

Ik blijf dit volgen. succes met de bouw.

Met vriendelijke groet,

Danny

Meet (kijk, voel, luister) en weet

Hi Robert,

ff een inhaalslag gemaakt met lezen.
Waar gaat vanuit je spiraal het bovenste spoor t.z.t. naartoe, wat is het idee daarvan ?

groet
Harald
Aliebengalie
gast

Die wil hij richting Rotterdam laten lopen Harald.......dus als je nog een paar stukken C-rail over hebt.....en als we hier klaar zijn dan maar gelijk door richting Maasvlakte ......ff wat kolenwagons brengen.
Want ze willen daar in de omgeving Groningen stoppen met de gaswinning , van daar dat Robert nu is overgegaan naar kolen bakken...... :D :D :D

Hi Alex,

Als hij maar niet vergeet een wisseltje neer te leggen bij Utrecht dan kunnen mijn stomers naar het noorden en zuiden.
Heb helaas geen C-rails hier is alles van K.  :-)

groet
Harald

Hallo Iedereen,
Gister naar de beurs in Houten geweest, was weer gezellig druk !!! Mijn maatje Klaas Jan was ook mee, die heeft z'n ogen uitgekeken. Onverwacht nog een aanwinst erbij, de groene Hondekop met 3 puntsverlichting en blauwe reclame banen. Voor een mooie prijs ook nog !!! Alvast een decoder voor de DE2 meegenomen alleen geen sleper bij Artitec kunnen bemachtigen :thumbdown: Voor Max nog een Duitse IC wagon meegenomen

Nog met diverse bekenden gesproken  :thumbup: Mijn structon bakkie van Gerard in ontvangst genomen, Antal had deze meegebracht.
Bedankt Antal :thumbup: Heb deze vervolgens weer bij Wijbe afgeleverd, hij gaat de stroom afname verbeteren en de verlichting mooi maken :thumbup:

Het was weer een leuke modelspoordag!!

Vandaag ff een baantje uitgelegd met Max en de nieuwe aanwinst laten rijden. Mooi Piko spul :thumbup: :thumbup:

Hi Robert,

Mooi spul weer, zeker die Hondekop.
Heb hier ook eentje staan maar tja. met een zwarte stomer ervoor is geen gezicht.
Veel plezier ermee.

groet
Harald
Forum Moderator

Hoi Robert,

Ik zag hem gisteren al even uit je tas komen, maar zo op de baan staat het toch een stuk mooier  :)

Veel plezier met de nieuwe aanwinsten.

Mvg,

Peter Degeluidsman

Robert,

Een Lilliput of Brawa sleper past ook prima/nog beter onder je DE II.
Zitten er hier ook onder bij de Dummy en ombouw DE stellen.

Robin
Antal
gast

Ha Robert,

Veel plezier ermee en je hebt hele leuke aanwinsten gescoord.
Leuk je ook eens zo gesproken te hebben.

Mvg,

Antal

@ Robin, Het gaat me ook meer om het plastic bevestigingsplaatje dan de sleper. De DE2 is een gelijkstromer, vandaar dat ik de sleper nodig heb.

@peter, dat gaat zeker lukken. enne je weet het hè !!

@ Antal, was zeker ff gezellig volgende keer langer :thumbup:

Railbusfan

He Robert, dan heb ik je helaas gemist gisteren, ik was er samen met Peter van Oosterom (Pjedro II)
Leuke aanwinsten heb je gescoord.

He Cees,
Klopt, ik was al op de uitkijk naar jou, maar helaas :-( volgende keer beter Cees :thumbup: :D Dat komt wel goed.
Groet Robert

Citaat van: robert39 op zondag 10 december 2017, 19:57:05
@ Robin, Het gaat me ook meer om het plastic bevestigingsplaatje dan de sleper. De DE2 is een gelijkstromer, vandaar dat ik de sleper nodig heb.

In het plastic draaistel zit al een gat. Daar kun je gewoon een M2 boutje doorheen doen.
Dat past prima met het vlakke plaatje van de andere slepers.

Robin
Forum Moderator

Een M* kliksleper past er ook onder als je draaistel beetje aanpast.
Zie dit ombouwdraadje.
Aliebengalie
gast

Nice materiaal weer erbij Robert......en tja Piko......... :D :thumbup: :D

Had bijna een poging gedaan , maar ik ga volgende maand naar Rijswijk......dus even moet verzamelen...... :D

Wij houden van Piko lexxie  :thumbup: :thumbup: Erg mooie Hondekop !! Als jij naar Rijswijk gaat dan kom ik ook Alex, dan spreken we ff af :thumbup: :thumbup:
Groet Robert
Aliebengalie
gast

Is zeker de bedoeling Robert.

Hallo Iedereen,
Weinig activiteit op de baan, maar we zijn vandaag ff bij de STAR geweest. Met de oliebollenrit mee geweest, verrassing voor Max  ;)
Mooi ritje van Veendam naar Stadskanaal en vice versa. Lekkere oliebollen en warme wagons !! Max vond het weer geweldig !! En als toetje stond de 2454 er nog te pronken, prachtige loc !!!
iedereen een fijne jaarwisseling en een gelukkig 2018 !!!
Groet Robert en Max

Railbusfan

Hoi Max en Robert,
wat moet dat een leuke rit zijn geweest. En lekker met oliebollen erbij.
Jullie zullen wel veel plezier gehad hebben.

Wij zien dat u gebruik maakt van een erg verouderde versie van Internet Explorer. Deze versie word door ons niet langer ondersteund, en zal onze website waarschijnlijk niet goed meer tonen.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.

Wij zien dat u nog gebruik maakt van Internet Explorer 11, binnenkort zullen wij stoppen met de ondersteuning van deze browser.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.