Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Midwolda C.S.

Gestart door robert39 zondag 07 november 2010, 00:00:29

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Midwolda C.S.
Robert,
Je nieuwste aanwinst is prachtig. :thumbup:
ik heb zelf de G2000 in de Cargo uitvoering (37202) en ook die rijd geweldig net als het geluid wat erg mooi is.
Heel veel rijplezier toegewenst. :)
Re: Midwolda C.S.
Marcel77
gast

Re: Midwolda C.S.
Ja hoor gevonden.....
interessante verzameling treinen, zover zijn wij nog lang niet met ons baantje zuid-oost groningen. Eerst maar eens veel ontdekken en langzaam uitbreiden.
Top werk
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S.
@ Alex, ook zonder rijdende trein vind ik het erg gezellig bij jou hoor  :D ;) en die kerk word toch nooit wat bij jouw, want die plakkunsten..........

@Michel, ja het is echt een top loc van marklin , met de aanpassingen wat ik nu gedaan heb rijdt die nog mooier !!

@Marcel, leuk dat je ons gevonden hebt :) Welkom op ons mooie forum, alles wat je zoekt, zul je hier vinden en anders vragen :thumbup:
Wel ff in het voorstelhoekje posten, vinden ze leuk hier. Anders zijn we weer van die stugge Groningers !!! :D ;)

Groet Robert
Re: Midwolda C.S. Baan opbraak
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S. Baan opbraak
Hallo Mensen,
Prorail is langs geweest en heeft alle sporen opgebroken 8o >:-D Zoals mijn baan nu is , kon ik er niet mee leven. De treinen maken onnatuurlijke bochten richting de spiralen, wat mij erg stoorde !!

Dus we gaan opnieuw beginnen, de afgelopen weken hebben Max en ik alle Locs, wagons en treinstellen ingepakt. Dat gaf weer veel speelplezier :) ik reed de treinen het rangeerterrein op en Max koppelde de wagons af en verdeelde de wagons over de 3 sporen. zo dat ze op volgorde ingepakt worden.

Vandaag zijn we met de afbraak, van de sporen bezig gegaan en daarna alles soort bij soort gelegd. Morgen gaat het rechtse deel van de baan uit elkaar, het is de bedoeling dat het spiraal in de hoek komt en in het linker deel net zo. Maar dat zal in het volgende verslag wel duidelijk worden.

Groet Robert en Max
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S.
 :D
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2010

offline
Re: Midwolda C.S.
Ga je nu achter de tekentafel zitten? Ik ben benieuwd wat je nieuwe plan wordt.
Re: Midwolda C.S.
Aliebengalie
gast

Re: Midwolda C.S.
Dit gaat helemaal goed komen als Max maar de leiding heeft.....dat valt nu wel erg op!!!! :D :D :D

Gaat zeker goed komen straks......we zijn erg benieuwd..... :arrow: :thumbup: 8o :D

Mvg: Alex die jullie veel suc6 wenst
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Midwolda C.S.
Hi Robert,

Het lijkt wel of opeens iedereen aan het afbreken is.
Alex ook al en nu jij ook (en nog enkelen) is zeker ook een soort virus  >:-D

groet
Harald
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S.
Dat gaat zeker goed komen  :thumbup: :thumbup: Het plan is dat we recht het spiraal in gaan, en niet met een dubbele bocht zoals het nu was. Ook zullen de schaduwstations op 2 niveau's zijn en niet zoals nu op 1, word het schaduwstation ook weer wat langer van :P

@ Harald Dit virus hing al wat langer in de lucht, het brak alleen niet uit :)

Volgende week heb ik al vakantie, dus dan kan ik meters maken  :)
Groet Robert
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Midwolda C.S.
Goed bezig, het is zeker geen virus.
Je wil gewoon lekker bezig zijn met de hobby.
Het voordeel is dat je nu weet waar de problemen zaten en kan je van je fouten leren.
Je hebt gelukkig niet zoveel rommel van het afbreken.
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S.
Hallo Mensen,
Vandaag weer lekker met de hobby bezig geweest ;) , ik heb lekker kunnen opschieten  :thumbup:

Aan de linkerkant van de baan, is het spiraal al in de hoek geschoven.  Het frame is ingekort en weer beplaat het eerste rails alweer gelegd om te kijken hoe we uitkomen.

Aan de rechterkant is eerst het bedieningspaneel weggehaald, daarna het bovenste frame weggehaald. Het 1e schaduwstation het rails opgebroken, en alle rails uitgezocht. Morgen gaan we weer verder met de sloop werkzaamheden.

Nu zit ik met het volgende dilemma, ik heb 36 cm tussen bovenkant schaduwstation en onderkant maaiveld. Om hier nog een 2e niveau tussen te maken, houd ik 16 cm over op beide niveaus zal dit genoeg zijn ??

Of een schaduwstation op 1 niveau, die op beide spiralen is aan gesloten. iemand ideeën ???

Groet Robert
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: Midwolda C.S.
als de 2 niveau's te breed zijn dan is 16 cm aan te korte kant.denk maar aan armlengte manoeuvreren om een lok aan de achterzijde weg te halen o.i.d.
 
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S.
Hallo Ruud,
Wat zal het minimale zijn 25 cm ? Bedankt voor het meedenken :thumbup:
Groet Robert
Re: Midwolda C.S.
Keesoldscool
gast

Re: Midwolda C.S.
Hallo Robert,

16 cm is alleen voldoende voor zover je arm reikt. Je past er dan nog net tussen dus zal een diepte van 50 cm wel max. zijn. Ik zou zelf het schaduwstation station op beide spiralen aansluiten. Voor mij zelf heb ik nu samen met iemand, die anyrail heeft, het onderstaande gemaakt. Misschien een overweging
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S.
Hallo Mensen,
Vandaag ben ik weer verder gegaan, met de veranderingen in Midwolda C.S.
Ik heb de baan verder afgebroken, inclusief het 1e spiraal. Dit was mijn 1e spiraal die ik gebouwd had, en was niet zo goed geluk als het 2e spiraal. Met de ervaringen van het 2e spiraal, ga ik nu het 1e spiraal hopelijk perfect maken. De basis is in ieder geval al een stuk beter! Het 1e spiraal staat al op zijn nieuwe plek, en heb ik een nieuwe frame er tussen gemaakt.

Morgen, ga ik verder met het spiraal en ga ik alvast het 1e schaduwstation uitleggen, deze krijgt 9 opstelsporen. Ik heb al nagedacht hoe ik het 2e schaduwstation ga invullen, deze wordt... nah dat zien jullie vanzelf. Ik moet eerst zien of ik het voor elkaar krijg.

Groet Robert
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Midwolda C.S.
Als ik zo jouw vorderingen zie, heb jij helemaal geen tijd, om te lopen katten in andere draadjes. ;)
Re: Midwolda C.S.
Aliebengalie
gast

Re: Midwolda C.S.
Lekker bezig Robert........ :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Mvg:Alex
Re: Midwolda C.S.
oetbeem
gast

Re: Midwolda C.S.
Goed bezig Robert!

Ik ben benieuwd naar je vorderingen :thumbup:
Re: Midwolda C.S.
Marcel77
gast

Re: Midwolda C.S.
Goed bezig, heerlijk zo'n kerstvakantie. Op de baan Westerwolde komen ook al aardige vorderingen. Zal binnenkort proberen om een verslag te maken op het forum, (weet alleen nog niet waar te beginnen).
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S.
Nee Lexxie, Hier is nog niet veel verandert...... behalve een speelbaantje voor Max ;) Verder geen vorderingen........
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Midwolda C.S.
Een speelbaantje voor Max is toch ook een belangrijke vordering. :))
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S.
Max z'n modelspoorvirus begint alweer te werken, dus hebben we samen een baantje gelegd. Ff lekker in de woonkamer, met treintjes spelen en tv kijken  ;)

En een mooie canvas in onze nieuwe keuken , ideetje van de vrouw. 8o  Ze heeft zelf de foto uitgekozen, zonder dwang !! :)

Volgende maand beginnen we weer op zolder, zal d'r toch een keer wat van moeten maken !!!

Groet Robert en Max
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Midwolda C.S.
Rijdt Max al digitaal :D

Mooie keuken trouwens om die leuke foto heen :arrow: :thumbup: :thumbup:

Ben benieuwd straks naar je vorderingen op zolder. :P
Re: Midwolda C.S.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Midwolda C.S.
Het wordt er wel eens tijd voor Robbert  :D

Ik snap wel dat Max ongeduldig wordt, ik herken het uit duizenden.

Je vrouw heeft een goede smaak ( dan bedoel ik met het Canvas doek  :) )


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Midwolda C.S.
Aliebengalie
gast

Re: Midwolda C.S.
Kleintjes worden super snel groot , dat blijkt meer weer van de foto.

Inderdaad zeer mooie keuken is het geworden Robert. :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Mvg: Alex
Re: Midwolda C.S. Hoog bezoek uit Friesland
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S. Hoog bezoek uit Friesland
Vandaag HOOG bezoek uit Friesland gehad,JA JA ! Wijbe heeft ons vereerd met een bezoekje, en had mijn bakkie meegenomen. Eindelijk rijd m'n bakkie zoals het hoort, Hij heeft de massa contacten verbeterd en led verlichting ingebouwd. inclusief zwaailamp, rangeerlicht en groot licht, het is echt een grote aanwinst voor mijn (toekomstige) baan :thumbup: Bedankt Wijbe !!!!

We hebben lekker gereden op Max z'n tapijt baantje, samen met Max natuurlijk !! Die is helemaal verliefd op het bakkie :)
Max heeft de puffer laten stomen en puffen en de G2000 laten brullen wat een feest  :D En natuurlijk rangeren met het bakkie  :thumbup:

Met Wijbe lekker lopen beppen over treintjes en de zolder laten zien. ook hebben we het over onze toekomstige baan gehad en hoe ik het schaduwstation wil gaan maken. De middag was zo weer om en Wijbe moest weer richting Friesland.

er komt nog wel een filmpje van het super bakkie, jullie moeten het eerst maar doen met een paar foto's

Groet Robert en Max     
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Midwolda C.S.
Hi Robert,

Mooi dat je "bakkie" weer goed rijdt en dat jullie een gezellige dag hadden.

groet
Harald
Re: Midwolda C.S.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Midwolda C.S.
Hoi Robert,

Altijd leuk als er weer iets op je baan staat waar extra dingen in verwerkt zitten, leuk dat Wijbe dit voor jou geregeld heeft  :thumbup: :thumbup:

Veel plezier ermee, maar dat gaat wel lukken volgens mij.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Midwolda C.S.
Aliebengalie
gast

Re: Midwolda C.S.
Mooi van Wijbe dat hij dit voor je heeft gedaan....
De locjes zijn mooi , maar de massa van deze loc is een drama , en moet altijd worden verbeterd.
Mooi dat dit nu gedaan is , en nog mooier zijn de extra's die zijn toegevoegd.
Heel veel plezier er mee.

En leuk dat je dit met ons wilde delen.
Groetjes daar allemaal.

Mvg: Alex
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S.
Ja Wijbe heeft dat top geregeld de Hippel is er goed van op geknapt  :thumbup: Max is alweer lekker aan het rijden en rangeren :D

En Wijbe krijgt nog een 2e hippel om te verbeteren, ik heb de strukton hippel van Gerard gekocht, die moet ik nog in ontvangst nemen van Antal. Kunnen we beide rangeren !!

Groet Robert
Re: Midwolda C.S.
Ben den Hollander
gast

Re: Midwolda C.S.
Mooie aanwinst Robert. Toevallig vanmiddag op Houten een tijdje met Wijbe zitten kletsen. :)

Gr, Ben.
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S.
Hallo Iedereen,

Gisteravond, ff zitten tekenen in wintrack hoe ik mijn schaduwstation wil gaan maken. Ik wil mijn schaduwstation van beide kanten aanrijden vanaf de 2 spiralen, maar de trein moet via het zelfde spiraal weer naar boven gaan als die gedaald is. daarom de 2 keerlussen om het spiraal heen. dit is m'n eerste opzet, dus ideeën of verbeteringen ik sta er open voor :thumbup:

Groet Robert
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S.
Kan iemand mij vertellen hoe ik het railplan zichtbaar maak voor iedereen ??
alvast bedankt Robert
Re: Midwolda C.S.
nobody
gast

Re: Midwolda C.S.
Schermprint verkleinen naar 800 x 600 pixels in JPG en dan hier plaatsen.
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S.
gelukt volgens mij ?

binnenste spoor is dalen, buitenste spoor stijgen bij beide spiralen.
Re: Midwolda C.S.
nobody
gast

Re: Midwolda C.S.
 @citaat Yep. :thumbup:
Re: Midwolda C.S.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Midwolda C.S.
Kun je achterin komen?
Ik neem aan dat je dit schaduwstation tegen het schuine dan aan bouwd.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S.
Ja dat lukt wel peter :thumbup:
Re: Midwolda C.S.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Midwolda C.S.
Dan lijkt mij dit wel een mooie oplossing, gewoon proberen Robert  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S.
Ik denk dat ik nog wel een paar kopspoortjes ga maken, voor de treinstellen. daar is nog wel ruimte voor ;)
Re: Midwolda C.S.
Aliebengalie
gast

Re: Midwolda C.S.
Voorlopig maak even je weinig.
En kun je alleen tekenen en dromen van je kop spoortjes , het niet kunnen maken van de handstand , geeft ook voor je baantje de nodige strubbelingen Robert.
Hoop dat de schade aan je scooter straks nog meevalt , en bedenk dat het nog erger had kunnen zijn he.
Je jas helm etc is makkelijk te vervangen..........de rest word wat moeilijker als je begrijp wat ik bedoel.
Sterkte maat.
Komt allemaal goed.

Als je hulp nodig hebt , komen we de toko op zolder wel verbouwen voor je hoor...... :D :D :D
Max is een goede hulp , dus dat komt vast goed.....

Mvg: Alex
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Midwolda C.S.
sterkte met alles
ik heb een vraag(je) kan je de spiraal niet beter anderson leggen dan kom je boven beter uit
is maar een idee van mij hoor
Gr Ed
Re: Midwolda C.S.
Aliebengalie
gast

Re: Midwolda C.S.
Ik denk dat je dat verkeerd ziet Ed.
Ik denk met wat je ziet niet uit zo komen , er moet zeker nog een draai aankomen.
Uiteraard ook afhankelijk met welke tussen ruimte hoogte je wilt werken.
Ik heb namelijk iets vergelijkbaar , en komt prima uit..... :D

Mvg: Alex
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S.
He Eddy,
Nee, ik wil juist dat ze niet recht tegen over elkaar komen liggen, dan word het allemaal zo rechtlijnig van.
nu word het railplan, waar ik later mee aan de gang ga wat speelser. het rails komt nu schuin over de tafel te lopen.
Dat geeft later ook weer ruimte voor m'n diesellijntje, met klassieke beveiliging.
Groet Robert
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S.
nog een kleine verandering aan het schaduwstation  :D
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Midwolda C.S.
Hi Robert,

Het wordt een imposant schaduwstation.
Ga je na de Gastendag weer mee eten ?

groet
Harald
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S.
He Harald,
ik denk het niet, want dan ben ik erg laat thuis. Maandag gaat het wekkertje weer vroeg en ik neem een vriend mee, die ook weer aan het werk moet. Maar we zien het wel, het is altijd wel erg gezellig  ;)
Groet Robert
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Midwolda C.S.
Robert,

2 dingen;
Vanwaar de rechte stukken spoor voor de spiralen? Volgens mij kun je de opstelsporen best nog een rail of 6 verlengen. Ipv de toegangsweg naar de spiraal

Kruiswissels in een schaduwstation is 'not done' :mrgreen:
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2010

online
Re: Midwolda C.S.
Wiebe, Daar viel ik ook al over.  :D
Dat is op te lossen door de speling van die rechte stukken voor de spiraal te gebruiken.
Ik heb alleen geen tijd dat even uit te werken.

Mvg Robin
Re: Midwolda C.S.
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Midwolda C.S.
Waarom geen kruiswissels in  een schaduw station gebruiken? Ik heb hier eigenlijk nooit geen problemen mee , wat zijn de nadelen hiervan?

Bedankt voor het meedenken !!