Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Witte decals met rode elektriciteitstekens op je locomotief?

Gestart door Henk163 zaterdag 06 november 2010, 23:51:01

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Witte decals met rode elektriciteitstekens op je locomotief?
Een tijdje geleden ben ik begonnen met het natuurgetrouw maken van mijn analoge BR 003 en een BR 041.
Vering, zandpijpen etc... alles in mat rood besteld bij Märklin en gemonteerd.

Echter weet iemand of er ergens van die witte plaatjes met het rode bliksemtekentje te bestellen zijn? Ik heb al regelmatig op de beurs in Houten gekeken maar zonder resultaat. Op Eurospoor kwam ik het ook niet tegen. Op internet heb ik nog niet de juiste site gevonden.

Ben benieuwd of iemand mij een tip kan geven. :)

Vriendelijke groet,
Henk163
Re:Witte decals met rode elektriciteitstekens op je locomotief?
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Trots lid van CJAG!

offline
Re:Witte decals met rode elektriciteitstekens op je locomotief?
Hoi Henk,

ze zitten ook bij bouwsets van verschillende spoorbouwmachines, van Kibri. Als je wilt, kan ik morgen even kijken of ik er nog wat heb liggen?

Groet,

Ronald
Re:Witte decals met rode elektriciteitstekens op je locomotief?
Kijk eens bij deze firma, ze hebben ook geëtste nummerplaten e.d.:
http://www.gassner-beschriftungen.de/

Grt, Ronald.
Re:Witte decals met rode elektriciteitstekens op je locomotief?
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re:Witte decals met rode elektriciteitstekens op je locomotief?
Ook hier is nog wat te vinden:

http://www.modell-kreye.de/katalog/

M.vr.gr. Marcel
Re:Witte decals met rode elektriciteitstekens op je locomotief?
Hoi,

Decals zelf printen op decalpapier is misschien een optie? Papier is per vel te bestellen bij modelbrouwers. Ik heb recent 2 vellen gekocht om o.a. een V200 die ik in Bocholter Eisenbahn Gesellschaft-kleuren aan het omschilderen ben van logo's ed te voorzien. Heb er dus nog geen ervaring mee.

Groeten
Cor
Re:Witte decals met rode elektriciteitstekens op je locomotief?
Hoi Cor,

Dit is inderdaad een optie. Maar ik neem aan dat decals met warm water worden opgebracht. Verdwijnt dan niet je print? Ben benieuwd of het bij de V200 lukt. Zo ja, laat het mij even weten!

Vriendelijke groet,
Henk163
Re:Witte decals met rode elektriciteitstekens op je locomotief?
Voor dat je de decals in het water stopt, eerst even een deklaagje spuiten met blanke lak ! Of wat ook wel werkt, (als je een vriendin/vrouw hebt) decal bedekken met blanke nagellak.

Dirk-Jan
Re:Witte decals met rode elektriciteitstekens op je locomotief?
Hallo Ronald, in de bouwsets van Kibri zou dat dan ook op schaal 1:87 moeten zijn.
Mocht je nog wat vinden, dan houd ik mij aanbevolen...

Re:Witte decals met rode elektriciteitstekens op je locomotief?
Hoi Ronald69 en loc1200,

Net even snel door de sites gegaan...zie dit soort tekentjes nog niet staan. Morgen maar eens even precies snufflelen.
In ieder geval bedankt voor de tip!

Vriendelijke groet,
Henk163
Re:Witte decals met rode elektriciteitstekens op je locomotief?
Hallo Dirk-Jan,

Dank voor de verwerkingstip. Mocht ik deze kleine details kunnen toepassen, zal ik het zeker jouw suggestie meenemen! Bedankt.

Vriendelijke groet,
Henk163
Re:Witte decals met rode elektriciteitstekens op je locomotief?
Henk,

Ik heb inmiddels de eerste zelfgemaakte decals verwerkt, en het lukt goed. Ik heb uit het decalpapier een A6 velletje gesneden (meer had ik niet nodig), en hierop de decals die ik nodig heb geprint. Daarna met hoogglans blanke lak gespoten om de inkt te fixeren, dag laten drogen en decals verwerkt. Je moet wel de decals netjes uitknippen om zo min mogelijk randjes te krijgen, en deze decals hoeven slechts 5 tot 10 seconden in water om te los van het draagpapier te krijgen.

Bijgevoegd een paar foto's met het eerste resultaat, en opnieuw gespoten tankauto die nu weer logo's op de zijkant heeft.

Groeten
Cor
Re:Witte decals met rode elektriciteitstekens op je locomotief?
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:Witte decals met rode elektriciteitstekens op je locomotief?
Henk, kun je ook eens een foto plaatsen van je gepimpte BR 003 en een BR 041?
En welke onderdelen (nummers) heb je daarvoor besteld?
Re:Witte decals met rode elektriciteitstekens op je locomotief?
Citaat van: Henk163 op maandag 08 november 2010, 23:14:40
Hoi Ronald69 en loc1200,

Net even snel door de sites gegaan...zie dit soort tekentjes nog niet staan. Morgen maar eens even precies snufflelen.
In ieder geval bedankt voor de tip!

Vriendelijke groet,
Henk163

Henk,
Je kijkt bij Baureihe en fabrikant, zoals in mijn geval: D 254, 18 005  Roco 63328.
Ik heb een ander nummer gekozen, de 18005 hoort bij een Gützhold loc.
Bij deze geëtste nummers zitten de decals erbij, foto hoe mijn loc eruit ziet:


Grt, Ronald.

Re:Witte decals met rode elektriciteitstekens op je locomotief?
Hallo Cor,

Dit ziet er inderdaad erg mooi uit. Het is dus goed te doen en zo te zien is dit weer een waar kunststukje.

Groeten,
Henk163
Re:Witte decals met rode elektriciteitstekens op je locomotief?
Hallo Kappa,

Op dit moment ben ik nogal druk op mijn werk. Zodra ik even tijd heb zal ik wat detailfoto's van de BR 003 en BR 041 op de site plaatsen. Ik heb het afgelopen weekend net mijn camera van een nieuw lcd-schermpje voorzien en kan nu dus weer fotograferen.

Mijn locomotieven bezaten nog het felrode plastic en dat vond ik niet mooi. Bij Märklin Ersatzteile ben ik gaan kijken bij de set: BR 003 + BR 03.10 DB Spur H0 - Art.Nr. 37955
De vering, remmen, zandpijpen en inductieklos heb ik qua montage bekeken op de digitale tekening bij Ersatzteile. Vervolgens de onderdelen in de matrode kleur besteld. Dit ziet er echt veel beter uit. Bij de zending bleek er toch nog één van de onderdeeltjes in het felrood bij te zitten. Gewoon teruggestuurd en binnen korte tijd ontving ik gratis het nieuwe onderdeel in de goede kleur. Het blijkt allemaal precies te passen, alleen bij de tender is het onderstel lastiger te vervangen. Voor de onderdeelnummers moet ik even gaan zoeken in mijn dozen, maar op zich is het via genoemde site zo op te zoeken. De gele contactdozen heb ik in de originele gele kleur geverfd en de lampjes voor drijfwerkverlichting wit. Ik wil nog eens proberen of ik ook de drijfwerkverlichting zelf kan inbouwen... :)

Vriendelijke groet,
Henk163
Re:Witte decals met rode elektriciteitstekens op je locomotief?
Hoi Ronald,

Bedankt voor de tip! Wat een schitterende stoomloc heb je op deze foto staan. Helaas past die nou net niet in mijn tijdperk. Maar het blijft een plaatje!
Ik zoek even zoals jij het voorstelt.

Vriendelijke groet,
Henk163