Hoi Dylan,
Ik zou ervoor kiezen om het hele traject in een blok te laten zitten. De blokken zijn dan dus veel langer, dan jij aangeeft. Ik heb alleen de plaats van de seinen aangegeven. de blokken liggen dan van sein tot sein. Wij gebruiken per spoor slechts 4 draden om de informatie van de ene module naar de volgende/vorige door te geven. Mijn hele baan werkt zo en is slechts op 1 plaats aangesloten aan de spanning.
De 4 draden zijn dan aarde, rijspanning, extra 16 v wissel en bezetmelding. per spoor. De aarde wordt aan elkaar geknoopt en de ik gebruik voor de binnenbaan en de buitenbaan aparte voedingen. Deze schakelen in de keerlus om van de ene op de andere voeding.
Het maakt niet zoveel uit of je een module met of zonder blok (eigenlijk sein) maakt. Wel is van belang, dat je op de module zonder sein, de bezetmelding doorgeeft naar het voorgaande sein. Waar de brug en de keerlus samenkomen, zul je een soort voorrangsschakelaar moeten maken, die alleen het sein op groen zet voor de trein, die je door wilt laten, maar dan alleen als het voorgaande blok vrij is. Dit kan met een simpele schakelaar of met een ingewikkelde schakeling, die op de treinen reageert. Je kunt het zo ingewikkeld maken, als je zelf wilt. Dit geldt ook voor de uitgan van het station. Het sein voor het station moet op groen staan als de inrijwissel naar een vrij spoor ligt. Dit moet je dus meeschakelen.
Ik heb een station met 4 parallele sporen, waarbij de bezetmelding door de wisselmotoren geschakeld wordt.
Groet,
Bert