Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Re: BW Crailsheim en omgeving (Vraag en nieuwe foto's)

Gestart door mjv_train maandag 22 april 2013, 20:09:51

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: BW Crailsheim en omgeving

Snap ik dit?


Citaat van: Johnnytrein op zondag 05 mei 2013, 15:37:41
Wie is er eigenlijk op de naam gemak bak gekomen in antwerps dialect is een gemak wat julie een toilet noemen. 8o
Re: BW Crailsheim en omgeving
Gaat over een doos op een van je foto's, ik had dezelfde associatie....
Re: BW Crailsheim en omgeving
Het  :idea: is gaan branden  :-) :-) :-) :-) :-)

Citaat van: keeszondag op woensdag 08 mei 2013, 10:38:54
Gaat over een doos op een van je foto's, ik had dezelfde associatie....
Re: BW Crailsheim en omgeving
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: BW Crailsheim en omgeving
Hoi Marcel,
Zojuist je draadje "ontdekt" en doorgelezen. Top  :arrow: :thumbup:
Fijn dat je zoveel ruimte tot je beschikking hebt.
Keep posting, ik blijf je volgen.

MvG Cees
Re: BW Crailsheim en omgeving
Lid sinds: 2012

Geen vertraging? Pak de modeltrein

offline
Re: BW Crailsheim en omgeving
Hoi Marcel,
Volgens mij heb jij foto's van een paar jaar opgespaard..... >:-D.
Ziet er mooi uit. Heb een vraagje (is niet goed te zien op de vele! foto's). Kun je om je hele baan heen lopen, of anders: kun je aan beide kanten van de lange zijden komen (omdat de tafel nogal breed is).

groet, Gertjan
Re: BW Crailsheim en omgeving
Gertjan, de kunt inderdaad helemaal rondlopen (al is er niet al teveel ruimte voor).

EDIT Ad: Onnodig citaat van geheel vorig bericht verwijderd.
Re: BW Crailsheim en omgeving
Tijdje niks van me laten horen, maar op reis geweest voor de baas en daarnaast een tijdje bezig geweest met mijn vader die in het ziekenhuis was beland (gelukkig alles weer redelijk naar omstandigheden).

Een ding is nu wel heel duidelijk dat het bouwen van een tussenlaag nooit achteraf gedaan moet worden......


je hebt vrijwel geen plaats om iets te doen, maar ja eigen schuld dan had je eea maar beter van te voren moeten bedenken. Rails is ondertussen binnen gekomen, begonnen met het solderen van de lichtsluizen voor het schaduwstation gedeelte, deze had ik nog liggen. IN het zichtbare gedeelte gewoon massaverbinding.
BW Crailsheim en omgeving (lichtsluis)
De lichtsluis die ik hiervoor gebruik werkt perfect en behoeven geen slijpwerk aan de rails en in het schaduwstation is het niemand die het opvalt.



De kunnen gewoon aan de S88 worden aangesloten die ik heb dus dat is wel zo makkelijk

groeten
Marcel
Re: BW Crailsheim en omgeving (Advies Eimerketten Bagger)
Hoi medeforummers (wat een Nederlands)!!!

Ik zat me bedenken of ik bij de steenfabriek een Eimerketten Bagger (Sorry weet alleen het Duitse woord en google translate weet er geen raad me) geïnstalleerd zou kunnen worden. Ik heb een klein bouwpakketje aangeschaft maar voordat ik er echt aan begon heb ik een papieren kopietje gemaakt en het uitgeprobeerd of het niet te groot is.



Zie bovenstaande foto waarbij Ik het als proef heb neergezet.

Ik had als idee dat ik een gat in de plaat zou maken en deze dan met "Water" zou opvullen in plaats van de "wei" die het nu is. Daarnaast zou ik het veldbaan spoor doortrekken dat van de steenfabriek komt, met een wissel zodat ik een spoor voor de wagons en een ander voor de bagger krijg.

Gevoelsmatig vind ik het te groot, maar ga graag af op jullie reacties, voordat ik aan de bouw van de eigenlijke bagger begin

alvast bedankt voor de input
Marcel (mjv_train)
Re: BW Crailsheim en omgeving (Advies Eimerketten Bagger)
Wat dacht je van een emmer baggermolen? Ik persoonlijk vind het grasveld iets te klein voor die maat, ik kan alleen niet zien hoe groot de waterpartij (al) is.
Re: BW Crailsheim en omgeving (Advies Eimerketten Bagger)
KeesZ

Klinkt zeker niet verkeerd. Er is duidelijk nog geen waterpartij aanwezig en ik zit momenteel te bedenken of ik de weg ook niet zou verwijderen aangezien dit toch een doodlopend stuk is en daarom makkelijk bij de graafwerkzaamheden betrokken kan worden.

Zal nog eens blijven passen en meten

bedankt
Marcel
Re: BW Crailsheim en omgeving (Advies Eimerketten Bagger)
Blijkt de lichtsluis een goed idee maar dan wel alleen maar op de rechte stukken, diegene die ik in de bochten gepland had geven problemen tijdens de proefrondjes met de V60, dus dat is alleen maar erger met de grote stomers  :(

Moet ik toch nog gaan slijpen  :( :( :(
Re: BW Crailsheim en omgeving (Advies Eimerketten Bagger)
Eindelijk is het wat koeler geworden en zijn we wat aan het verbeteren geslagen, maar eerst mijn nieuwe aanwinst een Brawa AD, dus meteen een "groene" opstelling gemaakt



Zoals je kunt zien moet er nog het nodige "blauw" weggewerkt worden, maar daarvoor moet ik eerst eea gaan bestellen dus dat kan even op zich wachten :-)



Daarnaast voor mijn computer (met koploper) een verhoging gemaakt die meteen de doorgang is geworden voor mijn tweede lus/schaduwstation. Heb dit gemaakt van de flexibele faller pakketen (echter eerst zwart geverfd aangezien het blauw er aardig doorheen scheen, en dat is een beetje vreemd voor iets wat stenen moet voorstellen, nietwaar



Re: BW Crailsheim en omgeving (Nieuwe aanwinst en doorgang)
Zo zo, mooie verzameling bij elkaar! Temperatuur begint inderdaad weer wat "Nederlandser" te worden bij de treintjes.... dus....

Trouwens, gebruik je die lichtsluizen nu helemaal niet meer bij schaduwstation 2?
Re: BW Crailsheim en omgeving (Nieuwe aanwinst en doorgang)
KeesZ: Bedankt, moet zeggen deze Brawa modellen zijn gewoon schitterend en ik ben er erg blij mee

Voor schaduwstation 2 gebruik ik merendeel de lichtsluizen, alleen voor in de bochten ben ik de massadetectie gaan gebruiken om het probleem van aanlopen te vermijden, bevalt tot op heden uitstekend aangezien ik geen geleiders hoef door te slijpen.

groeten
Marcel
Re: BW Crailsheim en omgeving (Nieuwe aanwinst en doorgang)
Hoi Marcel,

Ik hou van groen, het is voor mij het "nieuwe" zwart: nagenoeg al mijn stomers zijn groen. Mooi hoor, leuke line-up!

Groet,
William
Re: BW Crailsheim en omgeving (Nieuwe aanwinst en doorgang)
Er is vandaag een wel heel vreemde eend gearriveerd in het BW Crailsheim.....

Aangezien ik zelf fervent sporter ben en zeer regelmatig in China ben (ook tijdens de Olympische spelen) kon ik de Olympia 2008, gewoon niet laten staan (op ebay dan)



Het zal dan ook meer een vitrine model worden dan dat die erg veel rondjes op de baan zal draaien. De komende weken word het erg druk met veel buitenlandse reizen (voor de baas), dus weinig tijd om iets aan de baan te doen

groeten
Marcel
Re: BW Crailsheim en omgeving (Nieuwe aanwinst en doorgang)
Succes! Neem een cadeautje mee!!  :D
Re: BW Crailsheim en omgeving (Nieuwe aanwinst en doorgang)
Altijd.... reken maar :-)
Re: BW Crailsheim en omgeving (Nieuwe aanwinst en doorgang)
Eindelijk terug van de reisjes en tijd om wat aan de baan te doen, hoofdzakelijk kleine dingetjes die het net allemaal weer wat levendiger maken. Zo heb ik de nodige onkruid aangebracht op het perron, voornamelijk op de uiteinden aangezien daar zelden iemand komt, behalve Frits die de treinen uitzwaait



Daarnaast een aantal kabelgoten aangelegd nabij het station



Met een aantal kabelspanners bij het seinhuis



Herfsttijd dus ook de oogst die binnen gebracht moet gaan worden, echter wat is leuker dan boven op de hooiwagen te zitten en lekker door de paarden terug naar huis gebracht te worden



Gewoon omdat ik dit leuk blijf vinden  :)



Ook de overweg van echt hout gemaakt, moet de andere sporen ook maar gaan doen maar heb niet meer genoeg "gelasert" materiaal, dus dat komt de volgende keer wel weer.



en als laatste de remschoenen aangebracht op alle sporen bij de draaischijven



Morgen misschien meer (als ik de USB kabel weer kan vinden)  :warning: :warning: :warning:


Re: BW Crailsheim en omgeving (Nieuwe aanwinst en doorgang)
Vandaag was het bomen plant dag, Maar eerst moesten deze wel even "geplant" worden..... Hopelijk kan ik ze morgen al op mijn baan neerzetten aangezien ik een aantal "standard" loofbomen graag zou willen vervangen door onderstaande, welke gemaakt zijn volgens een beproefd recept. Door gebruik te maken van diverse kleuren krijg je zo snel een mooi bos



Daarnaast de nodige begroeiing aangelegd en diverse hectometer paaltjes bij het hoofdspoor aangebracht



Daarnaast waren de nodige preisertjes druk in de weer......





Gelukkig ook nog even de tijd om mijn nieuwste aanwinst uit te proberen, de Brawa Tn (BR94) een echte Wurtembergse dame



Re: BW Crailsheim en omgeving (Nieuwe aanwinst en doorgang)
Mooie spoorbaan Marcel, ziet er goed uit!
Re: BW Crailsheim en omgeving (Nieuwe aanwinst en doorgang)
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: BW Crailsheim en omgeving (Nieuwe aanwinst en doorgang)
Hoi Marcel,

Mooie grote baan en gaaf plan met twee draaischijven.

Wat ik vooral leuk vind is weer een enthousiaste zelfbouwer aan het werk te zien. Ben ook fan van zelf gebouwen maken, dus volg zo veel mogelijk hobbyisten die hetzelfde doen.

Blijf je zeker volgen. :thumbup:

Groet, Ronald
Re: BW Crailsheim en omgeving (Nieuwe aanwinst en doorgang)
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: BW Crailsheim en omgeving (Nieuwe aanwinst en doorgang)
Hallo marcel,

leuk om dit alles zo te zien
word heel erg gaaf met alle die kleien details zo


gzd

Gr Ed
Re: BW Crailsheim en omgeving (Nieuwe aanwinst en doorgang)
Ed, Ronald en frank-103 - Bedankt voor jullie reacties

Vandaag was het boomplant dag op de baan



Zoek het verschil  8)



Duidelijk dat de "dennenboompjes" ook gepimpt moeten worden, ziet er niet meer uit



Door de toppen eruit te halen krijg ik "kleine" boompjes en tegelijkertijd een wat rondere boom, aangevuld met enkele zelf gemaakte probeersels van bomen en dan krijg je toch een aardig gevuld hoekje, moet nog kijken wat ik op de landweg ga aanbrengen.

Re: BW Crailsheim en omgeving (Boomplant dag)
Proberen of het met lukt om een filmpje te uploaden, zojuist een youtube account aangemaakt dus ben benieuwd

De kwaliteit is niet optimal aangezien ik mijn telefoon heb gebruikt om het filmpje te maken



Ben dus erg benieuwd of het allemaal werkt
Re: BW Crailsheim en omgeving (eerste filmpje)
Hoi Marcel,

Het funktioneert dus prima en ondanks dat je het filmpje met je mobiel hebt gemaakt
ziet het er prima uit  :thumbup: Ik zou dus zeggen rustig zo doorgaan :)
Re: BW Crailsheim en omgeving (eerste filmpje)
Dat werkt dus ! Leuk filmpje, maar had wat langer gemogen  :D
Dat zal bij de tweede poging wel gebeuren, vermoedt ik.
Re: BW Crailsheim en omgeving (eerste filmpje)
Bedankt voor jullie reacties.

Ben alleen van het weekend thuis, dus daarom weinig tijd om een echt filmpje te maken.  Daarom maar enkele kleintjes gemaakt:





Je ziet natuurlijk wel een hoop als je vanuit verschillende hoeken eea filmt, normal gesproken zie je hier bijna niks van. Om het toch netjes te houden zal ik dat eens gaan bijwerken zodra ik terug ben









Hoop dat je meteen een overzicht krijgt van mijn baan, zal wanneer ik terugkom een wat beter filmpje maken

Re: BW Crailsheim en omgeving (eerste filmpje)
Marcel leuke filmpjes, zo krijgen we de baan goed in beeld. Had je een klein crash-je in de eerste??? Veel succes in het buitenland en: neem een cadeautje mee!! :)
Re: BW Crailsheim en omgeving (tweede set filmpjes)
Kees, helaas wel :-(

Ben nog steeds bezig alles in Koploper te zetten maar vind het tevens te leuk om handmatig bezig te zijn (en dan gaat het weleens mis)

groeten
Marcel
Re: BW Crailsheim en omgeving (tweede set filmpjes)
Heb nog wat zitten knutselen, want af en toe moeten die locomotieven gewoon heel veel water hebben en niet alles gaat in de tender :-)


Re: BW Crailsheim en omgeving (tweede set filmpjes)
Van het weekend lekker aan het rijden geweest  :) , echter plotsklaps begon een van de terugmelders wel heel erg vreemd te doen. Zodra een trein erover heen reed begonnen alle ingangen te reageren  :? :? :? :? :? :?, snap er niks van. Iemand enige suggesties?

PS
tot op heden heb ik de diode truck niet uitgevoerd, maar misschien moet ik er nu aan geloven

groeten
Marcel
Re: BW Crailsheim en omgeving (Vraag en nieuwe foto's)
Stom Stom Stom, bleek dat ik de draad niet goed had aangesloten...... na correctie het probleem meteen opgelost :-)
Desondanks meteen begonnen om de diode truck voor te bereiden (a la Tilly aangezien dat makkelijker is dan de baan slopen)

Was recentelijk in Canada voor mijn werk en sóchtends liep ik via het spooremplacement richting het bos voor mijn dagelijkse rondje joggen. Dus meteen even een foto gescoord, waarop een aparte "stootbumper"te zien is zoals die aldaar werd toegepast



Daarnaast meteen mijn nieuwste aanwinsten, een geweldige BR44 (een van mijn favoriete locs, samen met de BR23 and BR50's)



Meteen ook een nieuwe KWSTE wagon erbij voor achter de wat oudere modellen. Deze brawa modellen zijn echt super gedetaileerd



Daarnaast lekker bezig geweest om een houten wand aan te leggen op het rangeer terrein (zal wel even duren voordat het af is aangezien het bijna een volle meter lengte is



Nu nog even mijn vraag: Ik ben naarstig opzoek naar een suggestie hoe ik de lampen zou kunnen maken zoals vaker op een station werd aangetroffen in het verleden, zie onderstaande foto uit Crailsheim? Ik kan alleen moderne varianten van deze hanglampen vinden en dat past niet echt :-(




bedankt alvast voor jullie suggesties
Marcel (mjv_train)
Re: BW Crailsheim en omgeving (Vraag en nieuwe foto's)
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: BW Crailsheim en omgeving (Vraag en nieuwe foto's)
die hanglampen zijn niet echt makkelijk nee.
sws moeten ze in serie, lijkt me.
draad is gelijk stroomtoevoer, en dan n smd-ledje erin. alleen waar haal je de kap vandaan...
Re: BW Crailsheim en omgeving (Vraag en nieuwe foto's)
Ha die Marcel.
Bijzonder leuk om met al die filmpjes kennis te maken met je baan! :thumbup:
Prachtig om meteen een totaaloverzicht te zien en daarbij ook nog erg leuke details.
Ook het industrie gedeelte is goed geslaagd en een mooie blikvanger op de baan.

Veel succes en plezier met de verdere baanbouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: BW Crailsheim en omgeving (Vraag en nieuwe foto's)
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: BW Crailsheim en omgeving (Vraag en nieuwe foto's)
Hoi Marcel,

Dat is niet eenvoudig om die hanglampen te vinden. Waarschijnlijk kun je ze laten 3D printen en moet je ze vervolgens verder afwerken met een mini Ledje.

Is maar een idee hoor.

Groet, Ronald
Re: BW Crailsheim en omgeving (Vraag en nieuwe foto's)
Ronald: Valt inderdaad niet mee, zit erover te denken maar heb geen ervaring hiermee, zeker aangezien het relatief allemaal klein is weet ik niet of deze machines al nauwkeurig genoeg zijn

AJ: Dank je, mede dank zij de nodige electronica :-)

Simon: Nog geen idee, daarom sta ik open voor alle suggesties

Vanavond nog maar eens wat surfen je weet nooit wat je tegenkomt want ik kan me niet voorstellen de eerste te zijn

groeten
Marcel (mjv_train)
Re: BW Crailsheim en omgeving (Vraag en nieuwe foto's)
Hallo Marcel, hier drie linkjes voor je, (en voor iedereen die meeleest. :D)

Op deze en soortgelijke sites vindt je kant en klare ontwerpen o.a. ook voor modelspoorbouw
http://www.thingiverse.com/

Op deze site staat een 3D ontwerpprogramma. Je werkt op de site met het programma, maar je kunt je ontwerpen lokaal opslaan. Het programma is niet echt moeilijk.
https://tinkercad.com/

Op verschillende plaatsen in Nederland zijn FabLabs, kijk maar eens op de volgend site
http://www.protospace.nl/over-ons
Wat je "vind" of ontwerpt kun je hier hier maken voor relatief weinig

Succes
Re: BW Crailsheim en omgeving (Vraag en nieuwe foto's)
Ceess: Gaaf ga zeker eens kijken, heb ondertussen wel iets gevonden bij Beli-Beco die ook veel voor popenhuizen doet. Ga komende week weer op reis voor de baas dus weinig tijd om er echt in te duiken maar kom hier zeker op terug..
groeten
Marcel (mjv_train)
Re: BW Crailsheim en omgeving (Vraag en nieuwe foto's)
Al een tijdje niks meer aan de baan gedaan ivm buitenlandse reisjes en daardoor geen tijd. Heb echter wel iets gevonden dat naar mijn smaak is om de verlichting op het perron na te bouwen. Je kunt meteen zien waar ik het vandaan heb :-), hebben ze echt hele leuke kleine details voor op de baan, en super levering  :thumbup:



Heb ze meteen besteld en ga zeker in de kerstvakantie ermee aan de slag, verheug me er nu al op, tevens nog wat andere straatlampen besteld om toch eea verder aan te kleden. Nu nog een keertje de verlichting gaan regelen voor de huisjes maar dat komt volgend jaar wel een keertje.

Kon ook ebay nog wat leuks op de kop tikken voor een redelijke prijs (was al 8 maanden aan het kijken voor dit model, maar steeds veel te duur)



Wist alleen niet dat de stoomwagen, loodzwaar was.... :-) die moet je echt niet over je tenen laten rijden

groeten en tot de volgende keer
Marcel (mjv_train)
Re: BW Crailsheim en omgeving (Vraag en nieuwe foto's)
Heel erg mooie baan, Marcel! Ik ontdek je draadje nu pas maar ga het zeker bijhouden. :-)
Re: BW Crailsheim en omgeving (Vraag en nieuwe foto's)
Wauw! Ik ben diep onder de indruk van je baan, Schitterend hoor! Heb alles "even" doorgelezen (vooral foto's gekeken)
en genoten van je filmpjes! Door de grote oppervlakte van je baan lijkt het net een uitzicht vanuit een hoog gebouw!
Blijf ook vooral zelf dingen bedenken en maken (gebouwen bijvoorbeeld) Dan kom ik regelmatig spieken om e.e.a. na te prutsen.
Vriendelijke groet Arend.
Re: BW Crailsheim en omgeving (Vraag en nieuwe foto's)
Allemaal de beste wensen en een gezondheid en modelbaanrijk 2014 toegewenst vanuit BW Crailsheim

Niet echt veel gedaan aan de baan, aan het kijken hoe ik het beste de verlichting kan maken bij het perron want tijdens het serie schakelen gaat redelijk tot zeker aantal. Echter de ophanging is moeilijk. Hen echter wel wat rond gereden, dus meteen wat stoeien met filmpjes die ik graag met jullie wil delen



Meteen ook mijn nieuwe BR50 met Franco Crosti uitgeprobeerd



veel plezier en bedankt voor de reacties
Re: BW Crailsheim en omgeving (Vraag en nieuwe foto's)
Leuke filmpjes Marcel :thumbup:

Ziet er goed uit je baan.
Re: BW Crailsheim en omgeving (Vraag en nieuwe foto's)
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: BW Crailsheim en omgeving (Vraag en nieuwe foto's)
Mooie filmpjes alleen jammer dat het 2de filmpje zo smal is.
Je hebt een gezellige baan om naar te kijken Marcel.
Re: BW Crailsheim en omgeving (Vraag en nieuwe foto's)
Dank je wel voor het delen van de site Kotol.de  :)
Heb hier eens rondgekeken en kom eindelijk de telegraafmasten tegen die ik wil hebben. De plafondlampen die jij hebt uitgekozen, vind ik ook heel realistisch. Zo'n lampje is overigens best prijzig.

Vriendelijke groet,
Henk163
Re: BW Crailsheim en omgeving (Vraag en nieuwe foto's)
Leuke filmpjes van je prachtige baan Marcel.

Tony
Re: BW Crailsheim en omgeving (Vraag en nieuwe foto's)
Hoi Marcel altijd leuk en interessant om je te volgen.

De site kotel.de is een hele interessante, bedankt.