Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Een dagje Frankfurt am Main.

Gestart door Joost_B donderdag 28 oktober 2010, 22:23:02

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Een dagje Frankfurt am Main.
Zo,

Toch nog vlak voor mn vertrek even een topic openen.
Gisteren(27 oktober) ben ik samen met Antal richting Frankfurt am Main gereisd.
De wekker ging om 05:45 en ik fietste richting Rotterdam Alexander om daar de trein te pakken naar Utrecht kwam die(natuurlijk) 7 minuten te laat aankwam.

Gelukkig had ik 15 minuten speling voordat de ICE uit Amsterdam naar Frankfurt am Main Haupbahnhof. En netjes op tijd kwam ze aanrollen, ik ben een voorstander van getrokken treinen en epoche IV maar de ICE III is toch wel een hele mooie trein.
Nadat ik de mooiste plek had uitgezocht precies achter de machinist waarmee ik dus over zijn schouder mee kon kijken werd Arnhem bereikt waar Antal ook instapte.

Al snel vloog de tijd en de snelheid, met een gang van zoeen 320 KM/H scheurden we door het prachtig door de herfst gekleurde landschappen lang bekende steden als Bonn en Montabauer. Nadat we in Frankfurt waren aangekomen was het wachten op nog iemand.
Deze ''kennis'' van Antal en mij was s'ochtends heel vroeg uit Sankt Gallen vertrokken om samen met ons een dagje op stap te gaan in Frankfurt. Ook die arriveerde netjes op tijd met de ICE uit Interlaken naar Berlin.

Ons 1e punt was de Deutschherrnbrücke in Frankfurt-Mühlberg.
Op internet hadden we gezien dat we daar mooie foto's konden maken met de skyline van Frankfurt precies op de achtergrond. Op de locatie aangekomen leek het erop dat die foto vanaf een boot op de Main was gemaakt. Dat mocht de pret echter niet drukken en we hebben ons daar prima vermaakt. Diverse goederen en personen treinen passeerden de lens.

Daarna was het tijd om te verkassen naar Frankfurt Süd. Hier komen vrij veel goederen treinen langs. Lopend hiernaartoe zagen wij een V100 in museum kleurstelling passeren, helaas niet voor de lens. Frankfurt Süd is tevens een S-bahn station, en dat verpeste het een beetje. Als er dan een goederentrein aankwam was het een ICE of een S-bahn treinstel die het uitzicht verpeste. Overigens is de Br 420 nog steeds actief in en om Frankfurt.

Na een kleine wandeling door de stad zijn we de Main tower opgegaan. Een flink aantal meters omhoog met de lift. Werkelijk een prachtig uitzicht boven op de top.

Daarna op naar het Hbf, waar we nog slechts even de tijd hadden want om 17:43 ging onze ICE naar Frankfurt Flughafen waar onze ICE uit Basel ons naar Arnhem respectievelijk Utrecht zal brengen. Eemaal aangekomen op de luchthaven wachtte de 1e onaangenaame verassing van de avond, 35 minuten vertraging. Na een drankje in de DB Lounge(1e klas kaartjes 8)) kwam toch onze ICE aangerold. Tot Keulen weer op de SFS alles prima.
We rijden Keulen uit en we zien een flinke flits van boven de trein. Gevolg, kapot sleepstuk en een donkere ICE.
Dat duurde dus even ondertussen was de vertraging 60 minuten. We waren nog niet bij Leverkusen of het volgende probleem was er. De tegentrein had een noodsignaal afgeven dus weer alles plat. Nadat de politie alles had vrijgeven werd al snel Arnhem bereikt en Utrecht met 85 minuten vertraging. Nadat de 1e trein naar Rotterdam leeg wegreed omdat de machinist de deuren niet ontgrendelde nam ik de volgende en kwam ik alsnog thuis.
Het was een vermoeiende maar zeer leuke dag geweest.

Foto's enz. volgen!

Gr Joost
Re:Een dagje Frankfurt am Main.
Bedankt voor je verslag van deze dag, ik laat me verrassen door de foto's :P.
Re:Een dagje Frankfurt am Main.
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re:Een dagje Frankfurt am Main.
Re:Een dagje Frankfurt am Main.
Bedankt voor het plaatsen van de filmpjes.

Gelukkig had ik de meeste (5 stuks) al in de voor-vertoning kunnen bekijken, nu dus voor de 2e keer :lol:.
Re:Een dagje Frankfurt am Main.
Lid sinds: 2009

Koploper en DDAR te Steenberg

offline
Re:Een dagje Frankfurt am Main.
Citaat van: Gerard op donderdag 28 oktober 2010, 22:50:20
Bedankt voor het plaatsen van de filmpjes.

Gelukkig had ik de meeste (5 stuks) al in de voor-vertoning kunnen bekijken, nu dus voor de 2e keer :lol:.

Dat mag jij ook vaak :o !

btw, leuke filmpjes!

ga zo door :D
Re:Een dagje Frankfurt am Main.
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re:Een dagje Frankfurt am Main.
Wat de afdelingen West en Midden van het CJAG al niet organiseren.  :?

Alvast leuke filmpjes Antal. Ik wacht met spanning op de foto's is tenslotte mijn favorite land en bedrijf waar jullie waren.  :)

Gr.  Charlie
Re:Een dagje Frankfurt am Main.
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re:Een dagje Frankfurt am Main.
Hier enkele foto's van Frankfurt:

klik

klik

klik

Helaas is me account voor deze maand vol dus de andere foto's houden jullie tegoed. :)

Groetjes,

Antal
Re:Een dagje Frankfurt am Main.
Het heeft even geduurd maargoed, bij deze dan de foto's uit Frankfurt.
Omdat het heel veel werk is om de foto's via flickr hier te plaatsen plaats ik gewoon de links. Ik hoop dat jullie dat niet erg vinden. Als jullie op het rechter pijltje op het toetsenbord drukken gaan jullie vanzelf naar de volgende foto.

Hier geht's los !

Gr Joost
Re:Een dagje Frankfurt am Main.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:Een dagje Frankfurt am Main.
Hoi Joost, Antal en "kennis".
Dat is ongetwijfeld een geweldig dagje geweest!
Lekker veel km's sporen en daarbij prachtige plekken bezoeken, de brug is natuurlijk een uiterst fotogenieke plek! 8)
Het Frankfurter Hbf bezit een indrukwekkend emplacement waar aan kruizingen en Engelsmannen duidelijk géén gebrek is.

De filmpjes zijn bijzonder leuk en interessant om te bekijken en de foto's zijn prachtig!
En Joost heeft zijn plekje in Madrid al gevonden!? :wink:

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Een dagje Frankfurt am Main.
Citaat van: AlbertJan op zaterdag 06 november 2010, 17:41:31
En Joost heeft zijn plekje in Madrid al gevonden!? :wink:

Ja heel zeker weten ! Kan niet anders zeggen dat het hier giga geweldig is.
De spaanse levensstijl is wel even wennen maar het is er zeker 1 die vol te houden is.
Zeker met het huidige weer :)

Ik heb nog meer foto's van de brug. Is daar behoefte aan?

Gr Joost
Re:Een dagje Frankfurt am Main.
Citaat van: Joost_B op zaterdag 06 november 2010, 18:40:37
Ik heb nog meer foto's van de brug. Is daar behoefte aan?
Tuurlijk.
Re:Een dagje Frankfurt am Main.
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:Een dagje Frankfurt am Main.
Leuke filmpje en foto's Joost, bedankt voor het plaatsen. :D
Re:Een dagje Frankfurt am Main.
mooie filmpjes, heb je geen gereserveerde plaatsen meer in de ICE? filmpje 2 is geen 243 maar 143 2 staat in Duitsland  voor diesel, laatste filpje is een ICE-T  de D staat voor Diesel dacht ik en die is het niet want die word alleen nog maar in het noorden ingezet richting Denemarken
Re:Een dagje Frankfurt am Main.
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:Een dagje Frankfurt am Main.
Citaat van: bahnrunner op maandag 29 november 2010, 12:53:05
mooie filmpjes, heb je geen gereserveerde plaatsen meer in de ICE? filmpje 2 is geen 243 maar 143 2 staat in Duitsland  voor diesel, laatste filpje is een ICE-T  de D staat voor Diesel dacht ik en die is het niet want die word alleen nog maar in het noorden ingezet richting Denemarken

@ Bahnrunner,

De 2 van 243 is weldegelijk een E-lok en wel van de DB AG,en slaat niet direct op diesels.

De lok op het bewuste filmpje kan ook een 143 geweest zijn,daarvoor is het te ver weg gefilmd :(

De V,of VT voorvoegsel zegt veel meer over diesels,en staan voor: verbrennung of verbrennungs triebzüg.

Alleen laten ze die V nu in tp VI zoveel mogelijk links liggen in het DB AG nummerschema.

De ICE-T is een elektrische ICE,die ook in het filmpje te zien is,immers de pantograaf stond omhoog :shock:

Deze ICE-familie bezit ook de neig-techniek,dus helt over in de bochten,als een motorrijder 8)

De ICE-TD is verkocht aan de Deense Spoorwegen,en worden naar Hamburg ingezet :)

M.v.g.

Hans V200.0
Re:Een dagje Frankfurt am Main.
is ook een 143, in DR tijd had hij het nummer 243 na 1994 DB+DR= DB AG is het 143 geworden en echt de 1 staat voor E-Lok's en de 2 voor Diesel lok's.
Re:Een dagje Frankfurt am Main.
Joost hele leuke foto's, bedankt voor het plaatsen

Mathijs