Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

New ICE 3

Gestart door treintje1234567890 donderdag 04 november 2010, 16:59:21

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
New ICE 3
treintje1234567890
gast

New ICE 3
weet iemand of de nieuwe ICE 3 uitkomt
die nieuwe ICE die de route London Frankfurt/keulen gaat rijden
en dan ook gelijk de Eurostar 320

(hetzelfde maar dan in andere kleur)
:D :D :D :D :) :)
Re:New ICE 3
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:New ICE 3
Nog niets over gehoord, maar het zou mij niets verbazen als "een merk" hem wel een keer gaat maken, misschien wel Märklin.

M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:New ICE 3
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re:New ICE 3
Nou voorlopig zou ik er maar niet op rekenen, nog geen een treinstel is afgeleverd, dus dat duurt nog wel even.
Re:New ICE 3
treintje1234567890
gast

Re:New ICE 3


ik vind hem eigenlijk best llijk
Re:New ICE 3
treintje1234567890
gast

Re:New ICE 3
en de eurostar 320
Re:New ICE 3
Lid sinds: 2006

offline
Re:New ICE 3
de Br 407 en de eurostar 320 behoren beide tot de Valero familie
Re:New ICE 3
BMW-Fan
gast

Re:New ICE 3
Die nieuwe eurostar ziet er schier uit zeg :D Ik vind hem wel mooi, maar eerst even een Thalys :)

Gr Eddie
Re:New ICE 3
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re:New ICE 3
Citaat van: MaK man op maandag 22 november 2010, 18:47:08
de Br 407 en de eurostar 320 behoren beide tot de Valero familie
Velaro 2e versie :wink:
Op de foto is trouwens een 1:1 model te zien.
Re:New ICE 3
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re:New ICE 3
Ja? Een foto, maar wat zien we hier? Enige toelichting is ook erg prettig!
Re:New ICE 3
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:New ICE 3
Beetje vreemd draadje....... :?
Re:New ICE 3
Lid sinds: 2006

offline
Re:New ICE 3
Vreemd? :wink:, doe mij maar : 1 x Thalys, 1 x ICE 3 en de Eurostar :D, o ja! Sint, als u toch aan het uitdelen bent, doe er dan gelijk een zak dukaten bij :mrgreen:

Mvg Gert
Re:New ICE 3
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:New ICE 3
Citaat van: treintje1234567890 op maandag 22 november 2010, 18:43:55

en de eurostar 320

Erg mooi deze ICE, het lijkt haast wel een Lamborghini :D

Even serieus,dit is toch een ontwerp-studie van Siemens?

Waarschijnlijk was de beheerder van de Eurotunnel,toch meer van dit ontwerp gecharmeerd,dan dat van de huidige leverancier.

Mvg Hans V200.0
Re:New ICE 3
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re:New ICE 3
Geen studie, een bestelling. Siemens heeft de aanbesteding van Eurostar gewonnen en daarop is Alstom Calimerogedrag gaan vertonen, door dit vervolgens aan te vechten bij de Europese mededingingsautoriteit;
Re:New ICE 3
treintje1234567890
gast

Re:New ICE 3


nu in het echt i.p.v. computerfoto
Re:New ICE 3
BMW-Fan
gast

Re:New ICE 3
Citaat van: Laurent op woensdag 24 november 2010, 12:22:44
is Alstom Calimerogedrag gaan vertonen, door dit vervolgens aan te vechten bij de Europese mededingingsautoriteit

Die fransen kunnen het niet hebben dat de Duitsers betere voertuigen maken :D Alleen dat zwarte randje bij het koppel gedeelte vind ik iets minder lijken.

Gr Eddie
Re:New ICE 3
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re:New ICE 3
Citaat van: BMW-Fan op woensdag 24 november 2010, 17:23:19
Alleen dat zwarte randje bij het koppel gedeelte vind ik iets minder lijken.
Dat is gewoon lichtinval met dieptewerking.
Re:New ICE 3
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:New ICE 3
Citaat van: BMW-Fan op woensdag 24 november 2010, 17:23:19
Citaat van: Laurent op woensdag 24 november 2010, 12:22:44
is Alstom Calimerogedrag gaan vertonen, door dit vervolgens aan te vechten bij de Europese mededingingsautoriteit

Die fransen kunnen het niet hebben dat de Duitsers betere voertuigen maken :D Alleen dat zwarte randje bij het koppel gedeelte vind ik iets minder lijken.

Gr Eddie

Beter?
Wie zal het zeggen,de Fransen hebben niet zo'n groot ongeluk als de Duitsers met hun ICE.

Het lijkt mij dat het alleenrecht bij de Alstom de boventoon voert,en ze dachten achterover te kunnen leunen :?
Dan gaat de concurrentie juist in beweging komen,en dat is precies wat Siemens gedaan heeft.

Dus Alstom is te laat geweest met ontwikkelingen,en probeerd op een niet relevante wijze hun recht te krijgen :(

M.v.g.

Hans V200.0
Re:New ICE 3
BMW-Fan
gast

Re:New ICE 3
Lag dat aan het treinstel zelf dan?

Gr Eddie
Re:New ICE 3
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re:New ICE 3
Opeens wel ja, want in de verouderde regelementen staat dat een trein 2 motorunits moet hebben. Nou wil het toeval dat Alstom zelf ook plannen had om hun AVG, ook zonder motorunits, aan Eurotunnel aan te bieden.
Citaat van: Hans V200.0 op zaterdag 11 december 2010, 19:24:27
Beter?
Wie zal het zeggen,de Fransen hebben niet zo'n groot ongeluk als de Duitsers met hun ICE.
Nee, maar wel zat andere ongelukken. Ongeluk zit nou eenmaan in een klein hoekje en een incident zegt weinig tot niets over kwaliteit, wanneer iets structureel wordt kan dit pas iets zeggen.
Re:New ICE 3
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:New ICE 3
Citaat van: BMW-Fan op zondag 12 december 2010, 12:08:48
Lag dat aan het treinstel zelf dan?

Gr Eddie
Het lag aan de wielen,die liepen door kleine haarscheurtjes een breuk op,en dat is niet plezierig bij 250 km per uur :(

Dan heb ik het ook over de ramp bij Eschede(hopelijk goed gespeld)waarbij de ICE een brug ramde.

De Fransen zullen ook wel ongelukjes hebben gehad met hun TGV,alleen hebben die mogelijk het nieuws niet gehaald.

Tenminste niet op zo'n rampzalige manier.

Nu de ICE III zich bewezen heeft,met z'n aandrijving op de diverse wagens,zal dat oude besluit wel in het vierkante archief verdwijnen.
Mede ook door de keuze van Eurotunnel.

M.v.g

Hans V200.0
Re:New ICE 3
bord
gast

Re:New ICE 3
die eurostar is wel mooi, maar die ice vind ik echt lelijk
Re:New ICE 3
Joffrey-ICMm
gast

Re:New ICE 3
Daar ben ik het mee eens, die Eurostar vind ik 10x mooier, komt door dat geel op het front :)
Re:New ICE 3
TimT
gast

Re:New ICE 3
eigenlijk mogen we nu vanuit marklin toch de eurostar en thalys verwachten
want volgens wat ik gelezen heb op het forum zijn  de tgv en de thalys uit dezelfde mal te maken
en als de nieuwe eurostar siemens is , zie ik geen verschillen met de ice3
Re:New ICE 3
Lid sinds: 2007

offline
Re:New ICE 3
Die twee motorwagens waren bedacht om in geval van nood een deel van de trein alsnog zelfstandig uit de tunnel te laten rijden. Gezien het aantal brandgevalletjes in de kanaaltunnel door de jaren heen is dat niet echt uit de verf gekomen.

Bij brand schakelen ze als eerste de stroom uit. Dan begin je niets met een dubbele motorwagen.

Overigens is een ICE3 motorisch ook een dubbel treinstel: een stuurwagen en drie volgwagens, vervolgens gespiegeld eenzelfde setje. Volgens mij zou je die ook theoretisch kunnen splitsen en een tunnel uitrijden.

Patrick
Re:New ICE 3
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re:New ICE 3
Citaat van: TimT op woensdag 29 december 2010, 13:09:50
en als de nieuwe eurostar siemens is , zie ik geen verschillen met de ice3
Hoho, niet de Br 403/406 en 407/Velaro door elkaar gooien!
Re:New ICE 3
Lid sinds: 2007

offline
Re:New ICE 3
Citaat van: Hans V200.0 op zondag 12 december 2010, 18:19:25
Citaat van: BMW-Fan op zondag 12 december 2010, 12:08:48
Lag dat aan het treinstel zelf dan?

Gr Eddie
Het lag aan de wielen,die liepen door kleine haarscheurtjes een breuk op,en dat is niet plezierig bij 250 km per uur :(

Dan heb ik het ook over de ramp bij Eschede(hopelijk goed gespeld)waarbij de ICE een brug ramde.

De Fransen zullen ook wel ongelukjes hebben gehad met hun TGV,alleen hebben die mogelijk het nieuws niet gehaald.

Het lag aan het feit dat Siemens dacht dat hogesnelheidstreinen best met losse wielbanden konden worden uitgerust. Zo'n band is losgekomen met alle gevolgen van dien.

De Fransen hebben altijd veel prestige en moeite in het hogesnelheidsnetwerk gestoken met als gevolg dat het in dienst stellen van nieuwe trajecten en nieuwe treinen daar altijd zonder veel problemen is verlopen.

In Duitsland loopt het inmiddels ook allemaal heel aardig, maar wel met veel meer kinderziektes. Uitgerekend Siemens heeft helemaal niet zo'n geweldige track record als het gaat om nieuw ontwikkeld materieel. In Nederland hoef je dat alleen maar aan het GVB en NSR te vragen.
Re:New ICE 3
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:New ICE 3
@ Henk V,

Al jaren lees ik de Eisenbahn Kurier,en dit blad melde ook regelmatig over de siemens treinstellen,en dan vooral de diesel ICE,en de ICE met neige-techniek,en daar waren kinderziektes zeker niet van de lucht.

Over de ICE III waren ze stukken stiller wat betreft storingen en ongelukken,maar onlangs zijn er weer wat dingen gemeld.
Zoals de losgeslagen deur,de niet werkende airco,om maar een paar voorbeelden te noemen.
Ook met de wielen de nodige problemen,maar zo langzamerhand lossen ze dit ook op.

Je gaat me zeker niet vertellen dat de Duitsers dit niet met prestige en moeite hebben gedaan.
Dat de uitwerking van het geheel niet helemaal klopte,daar hadden ook fabricagefouten mee te maken.

En die zullen ook zeker bij de TGV een rol hebben gespeeld,want zeker in de beginjaren,liep het daar ook niet vlekkeloos.
Wat je tegenwoordig ziet aan een TGV,is een uitgerijpt produkt waar ze ook vele jaren hebben ingestoken.
Het zal ook wel deels met de trots van de Fransen te maken hebben,dat ze niet alle ongevallen/ongemakken melden aan het publiek aldaar of in de rest van Europa.

Nu met de nieuwe Velaro reeks,waar ook de nieuwe treinstellen van de Eurotunnel uit bestaan,zullen toch wel iets goeds hebben.
Met de aandrijving verdeeld op de draaistellen hebben ze nog een voordeel ook,want bij de TGV is dit met de huidige draaistellen,niet of nauwelijks mogelijk.

M.v.g.

Hans V200.0


Re:New ICE 3
treintje1234567890
gast

Re:New ICE 3
heb je het al gehoord goederentrein botst op ICE bij Zevenaar
Re:New ICE 3
Nameless
gast

Re:New ICE 3
Citaat van: treintje1234567890 op dinsdag 11 januari 2011, 15:49:36
heb je het al gehoord goederentrein botst op ICE bij Zevenaar
Ik zou zeggen, lees het forum eens door..