Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

BR50 MFX software probleem

Gestart door Lodewijk woensdag 03 november 2010, 01:10:35

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
BR50 MFX software probleem
Lid sinds: 2010

offline
BR50 MFX software probleem
Hallo mede forummers,

Ik ben vanavond met mijn BR50 m*37849 met MFX sound aan het expirimenteren geweest en had dit beter niet kunnen doen.
Voor op de lok zit een grote bel maar er is geen geluid voor deze bel, dus ik aan het zoeken op de site van ESU of er een sound update voor is.
Deze is er en ik heb binnen enkele minuten met de lokprogrammer het geluid op de decoder gezet.
Alles werkt uitstekend behalve de TELEX  :(, en nee ik heb de originele decoder software niet. :cry:
Als het geen MFX decoder was geweest kon ik de telex handmatig instellen maar te vergeefs.
Is er een manier om aan de originele software te komen of is er iemand die deze heeft?
Of eventueel een andere manier om de telex weer aan de gang te krijgen?

Deze lok heeft dezelfde functies als de startset en DB varianten.

Alvast bedankt
Re:BR50 MFX software probleem
Uit het feit dat je nieuwe ESU software in de decoder hebt kunnen krijgen begrijp ik dat het een LokSound is? Tevens heeft de decoder dan default settings.

Dan moet het mogelijk zijn ook de Telex te activeren. Je zult uit moeten vinden aan welke uitgang de Telex hangt en dan middels functiemapping deze uitgang koppelen aan een functietoets. Je zult dus de lok moeten openen om dat uit te vissen denk ik.

Maar wellicht hebben anderen betere suggesties.

Gr, Ben.
Re:BR50 MFX software probleem
Ben er net nog even mee aan het uitvogelen geweest en heb hem gelukkig weer aan de gang. :D
De telex zit op aux4 en heb deze ingesteld op de f8 toets waarmee normaal de rookgenerator bediend wordt.
Aangezien ik geen rookgenerators gebruik is het probleem opgelost.
Het kon ook met de originele toets maar dan zit het cilinder voorverwarm geluid gelijktijdig herrie te schoppen dit geluid is niet te verwijderen of vervangen.
Re:BR50 MFX software probleem
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:BR50 MFX software probleem
Citaat van: Lodewijk op woensdag 03 november 2010, 16:44:13
...dit geluid is niet te verwijderen of vervangen.
Lodewijk, je kunt alle geluiden onder elke willekeurige knop zetten.
Waarmee programmeer jij de decoder?
Re:BR50 MFX software probleem
De lokprogrammer, maar dit is een originele decoder van de lok dus normaal gesproken zou ik het geluid helemaal niet kunnen wijzigen.

Edit:
Ik heb de handleiding er maar eens bij gepakt en dit deed wonderen. :D
Alles werkt weer als vanouds maar nu wel met het belgeluid. :mrgreen:
Re:BR50 MFX software probleem
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:BR50 MFX software probleem
Deze lok heeft wel een bel geluid, alleen zit deze verborgen.
Geluidnummer 3 is de bel en je kunt deze gewoon onder een functieknop programmeren.
Re:BR50 MFX software probleem
Tot die conclusie kwam ik later ook. :D
Ik moet nog wennen aan de functionaliteit en luxe van de locprogrammer. :mrgreen: