Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Orginele Trix onderstel die onder een 1600/1700 past

Gestart door marklinfanaat zaterdag 20 november 2010, 19:19:42

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Orginele Trix onderstel die onder een 1600/1700 past
Weet iemand of er een Trix model op de markt is die de zelfde onderstel heeft als de 1600/1700 locs, in het verleden was dat de Trix 22323, is er ook een nieuwere versie op de markt?
Re:Orginele Trix onderstel die onder een 1600/1700 past
Je hoopt natuurlijk om de nieuwe 1800 op 2-rail te rijden. Bij mijn weten is er nog geen onderstel uitgebracht. De oplossing is dan: Nieuwe wielen er onder, en de stroomtoevoer maken, en je bent klaar :D
Re:Orginele Trix onderstel die onder een 1600/1700 past
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:Orginele Trix onderstel die onder een 1600/1700 past
Kwam die nieuwe set met vijf rijtuigen niet uit als Trix variant?

Dan heb je in ieder geval weer een bestelnummer  :wink:

Mvg Hans V200.0
Re:Orginele Trix onderstel die onder een 1600/1700 past
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:Orginele Trix onderstel die onder een 1600/1700 past
Is dat nieuwe onderstel dan zo verschillend van de oude?
Re:Orginele Trix onderstel die onder een 1600/1700 past
De nieuwe 5 delige ICL set komt helaas alleen voor marklin uit en niet voor Trix. voor de Trix 22323 gebruiken ze de zelfde onderstel als de 1700/1800 dus ze kunnen makkelijk een Trix versie van maken, maar ja. Maar de net genoemde loc is al uit 2002/03 geloof ik. Misschien word de onderstel wel voor meer modellen gebruikt, alleen ik weet niet welke.
Re:Orginele Trix onderstel die onder een 1600/1700 past
Beste,

Ga eens kijken in de Marklin-Trix shop bij de onderdelenlijst van de loks.
Vergelijk de 2 en de 3 rail modellen.
Als alleen de wielen verschillend zijn en nog te verkrijgen zijn heb je een basis.
Wel opletten voor de tekeningen, zijn niet altijd 100 % juist.
Onderdelen nrs dan wel, soms is er in de gebruiksaanwijzing van de lok (niet altijd beschikbaar) extra info
beschikbaar.
Anders van een beschikbaar model (dat je in je handen hebt) zien of de onderdelen te ruilen zijn.
Van de huidige moderne Marklin-Trix modellen is de ombouw van 2 naar 3 rail  soms zeer eenvoudig.
Ik heb een stoomlok zo omgebouwd gekregen, wielenkontakten vervangen door een sleper (kontakt ervoor was er), een
draadje omgesoldeerd, decoder erin en rijden.
Voor 2 rail moet je wel altijd de wielen isoleren

Mvg

Olivier



Re:Orginele Trix onderstel die onder een 1600/1700 past
Een model uit 2004 is toch gemakkelijk te scoren. Op een beurs of via ebay.
Anders kun je zoeken naar een oude Hamo 1600 of een Hamo model van de Franse varianten. Die passen in ieder geval. Wel even de motor upgraden.

Kijk, hier staat een 22323, nieuw zo te zien.
KLIK
Wel een duur ding, maar dat zal de gangbare prijs wel zijn geweest.

Ik vraag me wel af waarom je per se die locomotief zou willen hebben. Er liggen momenteel voortreffelijke Roco 1800'en in de winkel. ICL-rijtuigen zijn er nog niet, maar als het daarom gaat is er vast wel iemand die alleen in de loc is geïnteresseerd, zodat je samen die set kan aanschaffen. Wieltjes wisselen en klaar.
Re:Orginele Trix onderstel die onder een 1600/1700 past
Van de ICL set gaat het me juist om de loc. Roco loc's komen er bij mij niet in, met hun fouten. De marklin loc is mooier, alleen moet het als het effe kan gelijkstroom zijn.

Ze hadden de ICL set ook gemakkelijk voor gelijkstoom kunnen uitbrengen.
Re:Orginele Trix onderstel die onder een 1600/1700 past
Eeeh, volgens mij klopt de huidige Roco versie inmiddels beter dan de Märkin versie om van de rijeigenschappen maar te zwijgen. Maar goed, ieder zijn meug.

Ik denk dat het heel verstandig van Märklin is om geen tweerailversie van die set uit te brengen. Een Mätrix 1800 zou onder het gros van de tweerailers niet erg populair zijn en die ingekorte ICL rijtuigen ook niet.

In ieder geval hoeft het geen probleem te zijn om aan een 22323 te komen. Je betaalt je wel scheel, maar dat hoort er nu eenmaal bij.