Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

BR 85, 37097

Gestart door Anne W dinsdag 21 september 2010, 17:48:34

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:BR 85, 37097
Spoorman
gast

Re:BR 85, 37097
Citaat van: Anne W op vrijdag 22 oktober 2010, 23:09:04

Er is een optionele functionaliteit voor verschillende vooruit- en achteruit rij snelheden, maar dat lost het probleem niet op, voor "mooi" remmen zijn er simpel centimeters rijweg nodig.

De vraag is niet of Raptor nauwkeuring stopt, dat doet hij zeker, kijk maar eens naar mijn filmpjes van vandaag, maar hij heeft simpelweg een stopmelder nodig.


Dan zijn we er uit. De conclusie is dan dat op dit punt R* het niet haalt bij treinbesturingsprogramma's. :wink:

Gr, Ben.
Re:BR 85, 37097
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:BR 85, 37097
Volgens mij zijn jullie een ietsepietsie off-topic geraakt...... :P
Re:BR 85, 37097
Wasmi
gast

Re:BR 85, 37097
ja er zijn nu minstens 3 active draadjes waarin over het wel en wee van de Ra wordt gediscudingesd, het wordt er niet beter op :-)
Re:BR 85, 37097
Spoorman
gast

Re:BR 85, 37097
Jullie hebben gelijk. Ik haakte in op vragen van Anne over een treinstel en massa detectie. Maar zal m'n leven beteren. :wink:

Discussie is al gestopt trouwens want de conclusie is helder. :lol:

Ontopic: mooie lok die BR 85 (toch?)

Gr, Ben.
Re:BR 85, 37097
Wasmi
gast

Re:BR 85, 37097
De 85 is één van m'n favorieten, heb er nu 4 en nog een paar te gaan, waaronder deze. Dus, goed iets te lezen over massa problemen. Ik heb één van de nieuwere voorzien van de ouderwetse telexkoppeling, zodat ik in m'n (vroegere en toekomstige) kopstation kan omlopen zonder er met de hand aan te hoeven komen.  Met die lok heb ik dus geen massa problemen, dat zou ook nog een mogelijkheid zijn voor Anne.

Walter
Re:BR 85, 37097
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:BR 85, 37097
Vraag aan de topic eigenaar: mogen we afdwalen?

Antwoord van de topic eigenaar: in dit geval wel, de mensen die de afwijkende tekst niet willen lezen moeten net doen of het een tv programma is wat ze niet willen zien: gewoon niet lezen.

Beste Ben,

Op dit punt wijkt Ra* af en dat is wat anders als jij schrijft, overigens is geen één programma "heilig", ik heb bij mijn club workshops gegeven en kreeg een reactie van een lid van de groep die met Railroad rijdt: "Raptor heeft een voorziening die Railroad niet heeft en die wij eigenlijk heel erg missen"

Conclusie: overal is wat op aan te merken en dat mag ook als je dat maar netjes doet.

Beste Peter,

Mijn baan heeft in het dubbelsporige hoofdspoor zo'n 50 rijwegen waar geremd moet kunnenworden, er rijden in totaal 10 treinen, dus dat is in totaal 500 stuks data.

In de 2 bergtrajecten zijn dat er zo'n 20, 4 treinen, is dus 80 stuks data

In totaal zo'n 580 stuks data, nu lijkt mij de benodigde geheugenruimte voor een getal wat aangeeft hoe hard er de vorige keer geremd is niet zo "ruimteslurpend", maar daar heb ik geen verstand van.

Tot nu toe heb ik geen signalen gezien die duiden op een "tekort aan geheugenruimte", ook niet in het opstarten van het apparaat of het "aanzetten" van het automatische bedrijf.

Bij de "buren" heb ik eens aangeboden om op een grote clubbaan te komen demonstreren, maar dat liep vast op een "weerstand" tegen Ra*

Groet, Anne W

Re:BR 85, 37097
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:BR 85, 37097
Beste Ben,

De oplossing voor de 39081 is eigenlijk simpel bedacht ik:

op de stopplaatsen waar de stopmelder krap voor de seinpaal ligt, leg ik een reedschakelaartje neer, sluit hem aan op dezelfde terugmelder en doe een magneet onder de trein.

op de stopplaatsen waar de stopmelder ruim genoeg voor de wisselstraat ligt doe ik niets

sommige blokken, zoals het paradebaanvak, krijgen een halteverbod.

dus de kans dat ik de 39081 toch aanschaf is toegenomen, tenzij de nieuwste Märklin deocder er in ligt, dan moet ik er weer over nadenken, hebben de andere merken ook een VT08?

Groet, Anne W



Re:BR 85, 37097
Spoorman
gast

Re:BR 85, 37097
Anne,

Als je het aandurft om zonder bandjes te rijden zou je de wielen kunnen vervangen voor exemplaren zonder bandjes. Bestel dan een setje 217 999, kosten ?2,99 p/stk. En dan ook nog even een massaveer aanbrengen. Dan heb je detectie op het aangedreven draaistel.

Roco komt met een VT08 maar wanneer?

Gr, Ben.
Re:BR 85, 37097
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:BR 85, 37097
Beste Ben,

Dank je voor het opperen van deze mogelijkheid, maar dat wordt iets van veeeel later, eerst mijn baan afbouwen en daarna hobbyen met dit soort zaken.

Groet, Anne W
Re:BR 85, 37097
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:BR 85, 37097
Ik heb de zaak met de 39081 ook aangekaart bij Märklin, ik kreeg een net, maar dom, antwoord:

Da wir jedoch leider keine anderen angetriebenen Achsen ohne Haftreifen
> für dieses Modell anbieten, können wir Ihnen bei diesem Problem leider
> nicht weiterhelfen. Es erstaunt uns nur, dass die Verhältnisse auf Ihrer
> Anlage so knapp bemessen sind, dass der Abstand zweier Drehgestelle sich
> bereits entsprechend negativ auswirkt.

Groet, Anne W
Re:BR 85, 37097
Spoorman
gast

Re:BR 85, 37097
Meer dom dan net, 23 cm kan heel lang zijn. 8)

Gr, Ben.
Re:BR 85, 37097
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:BR 85, 37097
Beste Ben,

Ik wou het niet te onvriendelijk zeggen......., te meer omdat ik het gewend ben, grote bedrijven staan meestal verder van de praktijk als kleine bedrijven, het was met "mijn" fabriek, Caterpillar, ook zo.

Groet, Anne W
Re:BR 85, 37097
chopper
gast

Re:BR 85, 37097
Vandaag op Eurospoor deze lok weer gezien, en wat vind ik em mooi.

Hij moet echt komen in mijn collectie! :P

Vriendelijke Groet,
Elden.
Re:BR 85, 37097
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:BR 85, 37097
Beste Elden,

Wat houdt je tegen?

Groet, Anne W