Hallo William,
Om op je vraag terug te komen,dat soldeerwerk van het stuurstandrijtuig,ziet er bij jou net zo slecht uit als bij mij
Vermoedelijk zijn deze van dezelfde soldeerknutselhanden gerold,en de verbinding kan het zeker met minder soldeer af.
Dit hoeft geen probleem te zijn,maar je sleper moet wel voldoende kunnen bewegen,anders leid het weer naar ontsporingen.
Ook snap ik Märklin niet,dat er geen duidelijk beleid wordt gevoerd,ten opzichte van de kleurcodering.
Het wordt wel een probleem als je deze bruine draad voor massa aanziet,want dat is hij absoluut niet.
De schakelaar op de as,kan ook voor de nodige problemen zorgen,als deze door de verkeerde draadkleuren verkeerd is aangesloten.
Als deze as verwisseld is voor een ongeïsoleerde as,dan heb je ook sluiting.
Maar ook het schema is niet goed
Want de leds worden wel via de thyristor naar massa geleid,maar je krijgt nooit een plus op de leds
Dus de sleepschakelaar,zit mijns inziens niet op de goede plek aangesloten.
Zoals deze volgens schema zit,krijgt hij nog een keer massa,en dat terwijl de sleepschakelaar geïsoleerd zit,ten opzichte van de massa.
Het isoleren doe je met dit schema teniet,dus moet de gene die dit schema gemaakt heeft,dit ook herstellen.
Deze sleepschakelaar zit dan ook met het P-contact (altijd werkend contact,niet schakel-afhankelijk),op de plus van de gelijkrichter,en dus niet op de massa van de gelijkrichter
Dit heb ik ter controle nagemeten,en deze zit dus voor de weerstand,en de elko (condensator die plus gevoelig is).
Mvg Hans V200.0